| Forfatter |
|
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 10 November 2005 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen tvivl om at med Concept 2 som front, så kommer du ikke til at mangle noget, Heller ikke bas.
Et lille tip kan være Energy sub/sat system til 5000 kr. for demo
model. Normalpris er 10-12000 kr. Stadigvæk er satelitterne for små til
min smag, men det er et af de bedste små systemer jeg har hørt (og flot
er det også). Sættet står i El Giganten i Randers.
Subben er også en af de mest hifi egnede jeg har hørt, dog er den kun
med en 8", så det er begrænset hvor stort et lydtryk den kan
gengive.
|
| Til top |
|
| |
Khan Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juni 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 81
|
| Sendt: 10 November 2005 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm... Dvs. at med Concept 2 som front, så kan jeg være tilfreds - osse med stereoen? Skulle gerne være et anlæg jeg kan bruge de næste mange år. Hvor stor forskel er der på 4 og 6 højtalere når det kommer til surround - dvs. hvor stor er følelsen af "immersion" i lydbilledet i spil og film med kun 4?
Khan
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 11 November 2005 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med surround gælder det samme som med stereo, at placeringen er meget vigtig for hvor godt et resultat.
Den største ulempe ved at køre med 4 højttalere i stedet for 5,6 eller 7 er nok, at du får et mindre sweetspot. Dvs at det ikke er noget problem at lave rigtig god lyd til én, men hvis i er flere der sidder og ser en film, vil der primært kun være en der for den ultimative lyd oplevelse. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
Khan Forum Bruger

|
| Sendt: 11 November 2005 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK. Skal front- og baghøjtalere være placeret overfor hinanden, eller er det i orden at fronterne står tættere end baghøjtalerne? Der er nemlig et lille problem med en dør der kommer i vejen for fronterne - de kan stå ca. 2 meter fra hinanden, mens baghøjtalerne ideelt set skal være med 3-3.5 meters mellemrum. Vil dette være helt hul i hovedet mht. surround?
Khan
|
| Til top |
|
| |
Daring Dane Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 200
|
| Sendt: 11 November 2005 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Khan
Der var tidligere en der foreslog Marantz i stedet for NAD og Denon. På nedenstående link er et godt tilbud på en Marantz surround receiver. Selv har jeg også kun hørt godt om Marantz - mine egne erfaringer med mærket har også været meget positive.
http://www.hifi4all.dk/tilbudsavis/annonce.asp?ad_id=7195
Happy Hifi
Daring Dane __________________ Harman Kardon AVR 5500, Harman Kardon DVD 25,
Dynaudio Audience 82, Dynaudio Audience 122C, Tannoy R1
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 11 November 2005 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Khan skrev:
|
OK. Skal front- og baghøjtalere være placeret overfor hinanden, eller er det i orden at fronterne står tættere end baghøjtalerne? Der er nemlig et lille problem med en dør der kommer i vejen for fronterne - de kan stå ca. 2 meter fra hinanden, mens baghøjtalerne ideelt set skal være med 3-3.5 meters mellemrum. Vil dette være helt hul i hovedet mht. surround?
Khan
|
|
|
Overhovedet ikke! Faktisk er det ofte en fordel med lidt længere afstand til baghøjttalerne, da det gør det sværere at lokalisere højttalerne. Du skal jo gerne opnå den effekt at lyden kommer fra et eller andet sted bag dig, frem for at lyden kommer fra en højttaler bag dig. Hvis du forstår hvad jeg mener  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
Khan Forum Bruger

|
| Sendt: 11 November 2005 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super! Baghøjtalerne vil dog stadig hænge på den væg sofaen står klinet opad - det er desværre den eneste løsning (kan ikke rykke sofaen ud i rummet) - men håber det går alligevel. Kan evt vinkle dem lidt indad mod hinanden.
Tror mere eller mindre (vil sføli først høre begge setups nede i HFK) at jeg har besluttet mig for NAD'en + 2 x Concept 2 og 2 x Concept 1. Så kan jeg altid tilføje en billigere sub (laver Dali Deres subs af elfenben og platin eller hur?!?) senere. Glæder mig til tirsdag! 
Khan
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 11 November 2005 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du har mulighed for det kan du hænge baghøjttalerne på sidevæggen, det er faktisk mindst lige så rigtigt som at have dem bagved. Helt optimalt skal de sidde på sidevæggen lidt bag din lytteposition, men det er desværre ikke altis så nemt at få plads til det.
Du behøver jo ikke at købe en Dali sub hvis du synes de er for dyre. Sub'en behøver ikke at matche de andre højttalere. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 11 November 2005 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forøvrigt kan det være en god idé hvis du lytter til Dali's 2002LE og 1001 når du er i HFK de er lidt dyrere, men merudgiften vil kun værre 500kr for de 4 højttalere og det er jo ikke meget hvis du synes de lyder bedre. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 11 November 2005 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gale's sub's er faktisk ikke helt uringe på trods af deres tynde kabinetter.
Sammenlignet med de billigste Eltax, Dali, B&W mv. mener jeg de er
et kup til prisen, og klart bedre end de nævnte mærker til stereo. Dog
bør det være 10 tommer eller derover til Concept 2.
|
| Til top |
|
| |
Khan Forum Bruger

|
| Sendt: 28 November 2005 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er hele pivetøjet bestilt - og hurra for det. Henter det på onsdag, men har lige et par spørgsmål først - håber i (igen) er i det hjælpsomme hjørne... 
Systemet blev som følger:
NAD 743 V2 + NAD T514
2 x Concept 2
2 x Concept 1
Concept Center
Som i kan se mangler der en sub, og her har jeg lidt kig på Gales 10", til 1999,- ( http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/hoejttaler/aktiv_sub woofer/detail/GALE_4080W_subwoofer.htm?id=7081 ). Véd godt at den måske ikke ligefrem er hi-fi, men den skal sån set osse bare ku gi lidt extra kick i film og Xbox 360-spil. Er det helt væk fra vinduet?
Ydermere prøvede ham gutten nede i HFK at sælge mig et coaxial til 799,- (hed vist noget i retning af QED Signature 75). Det synes jeg måske er liiige i overkanten til et anlæg med en totalpris på 11000,- og jeg overvejer derfor kraftigt at erstatte det med et (osse fra HFK og osse QE - dog blot Qunex 75) til 299,-. Jeg spørger igen - er det en go eller dårlig ide - især taget i betragtning at de 500 går direkte i sub-sparebøssen?
Mvh.
Khan
|
| Til top |
|
| |
Makrelsalat Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 992
|
| Sendt: 28 November 2005 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilke højttalerkabler bruger du?
__________________ Med venlig hilsen
Rasmus
|
| Til top |
|
| |
Khan Forum Bruger

|
| Sendt: 28 November 2005 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Khan Forum Bruger

|
| Sendt: 29 November 2005 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
So - wot about ze kables? 
Jeg henter som sagt grejet i morgen, så ku være rart at vide om jeg skal stå fast på at skrabe en plov af coaxial-budgettet...
Mvh.
Khan
|
| Til top |
|
| |