Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 00:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: receiver til jbl 250 jubilee (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kjeldahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 10 November 2005 kl. 00:45 | IP-adresse registreret  

Da jeg ønsker at gå over til surround, mangler jeg lidt vejledning...

Jeg har selv 2 foreslag..

Harman kardon 7300 eller Denon 3806.(+dvd der passer til)

Jeg ved godt at denon`en ikke er så strømstærk som hk´en men det gør ikke så meget da jeg lige nu bruger en Luxman m03 effektforstærker på 2*220 watt, og den må gerne genbruges..

En anden væsentlig ting er jeg har et 42" philips plasma tv (42pf9966) og vil selvfølgede gerne kunne bruge dens dvi indgang..

Til top Vis kjeldahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kjeldahl

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 November 2005 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg ikke haft den specifikke JBL højtaler - men har haft mange andre JBL'ere m. titaniums-diskant, og tro mig, du ønsker IKKE at blande "Denon-Lyden" med JBL. Det du - i mine øre- burde søge er en lyd som på een gang er åben, men samtidig meget blød i de øverste toner, da JBL diskanten meget hurtigt kan lyde skinger. 'Tror at netop H/K vil være et godt valg....eller Marantz.

Når det så er sagt, så vil en "almindelig" receiver, Denon, H/K, marantz el. lign, slet ikke kunne håndtere/styre den store JBL bas ordentligt - der skal du altså bruge lidt flere kræfter/mere strøm.....................

mvh

Jesper/Oldhifinut

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 November 2005 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

UPS, fik vist ikke helt nærlæst din tråd; kan se at du er dækket ind m. ekstra-kræfter i form af din Luxman
Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 10 November 2005 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

kjeldahl skrev:

Da jeg ønsker at gå over til surround, mangler jeg lidt vejledning...

Jeg har selv 2 foreslag..

Harman kardon 7300 eller Denon 3806.(+dvd der passer til)

Jeg ved godt at denon`en ikke er så strømstærk som hk´en men det gør ikke så meget da jeg lige nu bruger en Luxman m03 effektforstærker på 2*220 watt, og den må gerne genbruges..

En anden væsentlig ting er jeg har et 42" philips plasma tv (42pf9966) og vil selvfølgede gerne kunne bruge dens dvi indgang..

Jeg ville holde mig fra Denon til de højttalere. Men samtidig ville jeg også anskaffe mig et ordenligt effekttrin.

Jeg har stadig til gode at høre en receiver der kan køre sådan et sæt ordenligt.

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 10 November 2005 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

dem der hørte hk 7300 til KT Messen vil vide at den er overodrdenligt kompetent, den havde ganske fin kontrol over deres helt store Array 800 med hver sin 14". herligt setup. nu er messelyd ikke noget man overhovedet bør bedømme efter, men jeg synes ikke at hk'eren udviste nogen mangel på kontrol eller kræfter, pris og målgruppe taget i betragtning. Denons 380x serie har jeg desværre ikke meget til overs for, en bekendt har den "gamle" 3805 og den kan dårligt overleve på hans B&W dm 604s3.

kjeldahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 November 2005 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Med hensyn til Denon'en var det meningen den kun skulle bruges som forforstærker, og så ville jeg bruge luxman'en til at trække fronthøjtaleren.    Jeg har prøvet at koble en mindre resiver til jbl'erne og det dur bare ikke. Det der tiltaler mig ved Denon'en er at den hånterer HMDI/DVI og det har jeg brug for til min plasma...

Er der nogen der ved om H/K 7300'en står til udskiftning som resten af deres modeller..

Til top Vis kjeldahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kjeldahl

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes