| Forfatter |
|
Miagi Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 203
|
| Sendt: 27 December 2004 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Modtog idag den sørgelige besked, at min højt elskede Barco Cine6 ikke kan repereres (Den er forsøgt repereret 3 gange uden held & nu vil forsikringsselskabet ikke længere være med) -Jeg vil nu istedet få udbetalt en anseelig sum penge af forsikringsselskabet!
Men hvad skal jeg købe istedet...??? (Cine6 produceres jo ikke længere.....ligesom CRT projektore jo ikke længere er til at betale sig fra )
Alle forslag er yderst velkomne.....(Skal have fat i en ny hurtigst muligt, da jeg reelt ikke har haft en projektor de sidste 3 Mdr. grundet konstant rep.)
Mvh /Miagi
|
| Til top |
|
| |
Miagi Forum Bruger

|
| Sendt: 27 December 2004 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er disse værd at overveje eventuelt ???
Infocus SP7205
Infocu SP5700
Sony VPL-HS50 (interessant outsider)
Mvh /Miagi
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 27 December 2004 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er fejlen på den Barco? Hvis det er motherboardet der er knækket midt over, er det nok ikke til at reparere, men den er jo bygget op som et almindeligt tv i elektronikken, og bør kunne repareres af enhver tv-reparatør der lige er kommet ud fra uddannelsen som radiotekniker.
Mon ikke den er indleveret til selveste Barco, som forlanger astronomiske regninger for bare at løsne en skrue? Har du konsulteret nogle af de lokale Barcokyndige, f.eks. ham i Esbjerg som har www.crt4ever.dk?
Der er også et par stykker i KBH som kan reparere og justere Barco, f.eks. Best Seat: www.projektorer.biz De har Barco og Sony samt Electrohome på programmet, selvom du ikke nødvendigvis ser nogen på deres hjemmeside.
Hvordan er forsikringsselskabet kommet ind i billedet? Hvis det er en sodskade i forbindelse med brand, kan den være totalskadet, og umulig at redde.
Crt'erne har dog nok en værdi alene, og måske også andet kan bruges fra den. Hvad er der sket? Fortæl!
|
| Til top |
|
| |
outofsync Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 372
|
| Sendt: 28 December 2004 kl. 08:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er aldrig sjovt når en man må opgive en CRT.
Jeg håber du finder en anden, forhåbentlig har du ingen problemer med at få pengene fra forsikringen.
Også surt at den ikke er i produktion længere, og at de ikke er modul opbyggede.
3 måneder!! 
Nicholas __________________ Læst i forummet:
"Metallerne i kablerne er simpelt hen tappet for elektroner - der er kun atomkernerne tilbage når man køber et kabel"
|
| Til top |
|
| |
Miagi Forum Bruger

|
| Sendt: 28 December 2004 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja....det har været nogle sure måneder.
For at ridse fejlen kort op, så startede det hele med, at den en dag ikke ville starte op....man kan høre højspændingen starter, men bedst man forventer at "kanonerne" skal starte op, går den i standby....herefter genstarter den..osv.
Da den kun er 3½ år gammel (Og jeg har tegnet en plus forsikring på den), indleverede jeg den naturligvis til rep. - De sendte den direkte til Barco, der 3 uger senere returnerede den med "ingen fejl fundet"!
Jeg satte den op igen (alle der har arbejdet med en CRT vil vide, at det ikke noget nemt job) - Den startede også op, men med en infam hyletone fra strømforsyningen...specielt ved billeder med høj kontrast...efter at have kørt et par timer slukkede jeg den...ventede et par minutter & forsøgte at genstarte...igen samme fejl.
Jeg returnerede den igen.....igen sendes den til Barco....efter at have rykket for den et par gange, får jeg den retur 4 uger senere. - Denne gang kører den fint i ca 1 uge (temmelig mange film, da man jo bliver en smule "sulten", når man har måtte undvære den i længere tid) - Herefter fejler den igen....denne gang kommer den dog med en fejlmelding inden den "dør": "Short Circuit in I2C Bus"!
Perfekt tænker jeg...endelig en regulær fejlmelding (Er selv gammel elektronik mekaniker) & så en "gemen" kortslutning...den må være til at finde! - Men ak... efter ca 1 Mdr. ventetid, får jeg at vide, at den ikke kan repereres! (Har en grim formodnng om at det har noget at gøre med at der pt. ikke findes nogen service aftale omkring rep. af Barco hjemmebio fremvisere i DK efter det er blevet solgt fra til et fransk selskab (som jeg ikke lige huske navnet på) (Er jeg efterfølgende blevet bekræftiget i, af en af Barco´s teknikere).
Det efterlader så et ret stort hul i min hjemmebio.....og eftersom jeg ikke lige forventede, at jeg skulle anskaffe ny projektor, er jeg lidt rusten på hvad der er "hot or not" pt. - Så enhver hjælp er påskønnet!
Mvh /Miagi
|
| Til top |
|
| |
Mr.DJ Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 214
|
| Sendt: 28 December 2004 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu ved jeg jo ikke hvad dit budget er, men hvis du kommer fra en CRT'er, er du jo nok mere kræsen mht. billedkvalitet, ifht. en der aldrig har ejet en pj. før.
Så hvis vi snakker digitale pj'ere, vil jeg nok foreslå at kigge på enten Sony's HS50(LCD) eller BenQ's 8700+(DLP), da de 2 pt. syntes at være dem der tilbyder mest for pengene.
Ellers må du jo ud og jagte gode tilbud på brugte CRT'ere
Nogle links:
CRT4ever
outofsync
Den blå avis
Home cinema
Held og lykke!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 December 2004 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dine erfaringer med at fejlen ikke opstod første gang den kom på værksted, kunne tyde på at noget er uregelmæssigt med din elforsyning. Måske får du i kortere perioder meget højere spænding end du betaler for?
Hvor længe holder pærer i din husholdning, og hvad med andre el-apparater? Hvis pærer holder kortere end normalt, er en projektor med pære måske ikke lige sagen. Du kan låne et måleapparat gratis hos dit elselskab der viser strømforbrug og spænding på dine apparater.
Nu kan du ikke få liv i projektoren længere? Ellers ville jeg foreslå at du allierede dig med en der har en variotrafo, og låner den i en periode. Disse bruges f.eks. i lydstudier (og af entusiaster med OTL rørforstærkere) hvor stabil spænding er vigtig.
Hvis du har en syg komponent på printet (det tyder fejlmeddelelsen på), så kan en spænding på 220V i stedet for 240V måske løse dit problem, men køb alligevel en røgalarm og monter tæt ved, og en pulverslukker. Disse kan fås billigt nutildags. 
|
| Til top |
|
| |
Miagi Forum Bruger

|
| Sendt: 28 December 2004 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
|
Dine erfaringer med at fejlen ikke opstod første gang den kom på værksted, kunne tyde på at noget er uregelmæssigt med din elforsyning. Måske får du i kortere perioder meget højere spænding end du betaler for?
Hvor længe holder pærer i din husholdning, og hvad med andre el-apparater? Hvis pærer holder kortere end normalt, er en projektor med pære måske ikke lige sagen. Du kan låne et måleapparat gratis hos dit elselskab der viser strømforbrug og spænding på dine apparater.
Nu kan du ikke få liv i projektoren længere? Ellers ville jeg foreslå at du allierede dig med en der har en variotrafo, og låner den i en periode. Disse bruges f.eks. i lydstudier (og af entusiaster med OTL rørforstærkere) hvor stabil spænding er vigtig.
Hvis du har en syg komponent på printet (det tyder fejlmeddelelsen på), så kan en spænding på 220V i stedet for 240V måske løse dit problem, men køb alligevel en røgalarm og monter tæt ved, og en pulverslukker. Disse kan fås billigt nutildags. 
|
|
|
Jeg har ikke umiddelbart problemer med andet elektronik, og projektoren er desværre i forsikringsselskabets "klamme klør".....jeg formoder ikke jeg får lov at béholde de "sørgelige" rester......kunne ellers forestille mig, at den fejl ikke kunne være svær finde, med et diagram, et multimeter & en loddekolbe ;)
|
| Til top |
|
| |
Miagi Forum Bruger

|
| Sendt: 28 December 2004 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr.DJ skrev:
Nu ved jeg jo ikke hvad dit budget er, men hvis du kommer fra en CRT'er, er du jo nok mere kræsen mht. billedkvalitet, ifht. en der aldrig har ejet en pj. før.
Så hvis vi snakker digitale pj'ere, vil jeg nok foreslå at kigge på enten Sony's HS50(LCD) eller BenQ's 8700+(DLP), da de 2 pt. syntes at være dem der tilbyder mest for pengene.
Ellers må du jo ud og jagte gode tilbud på brugte CRT'ere
Nogle links: CRT4ever outofsync Den blå avis Home cinema
Held og lykke! |
|
|
Tak for Link´s. - Syntes også Sony´en lyder interessant, men skal lige se den i aktion på Torsdag i TC. - BenQ har jeg aldrig set "live"....nogen anelse om hvor man kan se den i Århus ??
Mit projektor budget er rimelig åbent.....er isenkrammet iorden, har jeg ikke nogen problemer med at betale, men kvalitet & pris skal følges ad.... Jeg gav ca 65000,- for Barco´en & er ikke bleg for at smide det samme (ell. mere) ...hvis jeg føler det giver "value for money"!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 December 2004 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjae, nu kan du jo se om forsikringsselskabet skrotter den, eller sætter den billigt til salg som defekt. Så kan du jo købe din egen projektor igen hvis den dukker op på QXL eller dba.dk 
Man ser Barco data701s af og til, og også data801s og somme tider 808 og flere Electrohome og Sonyer på dba.dk.
Hvis du gerne vil have noget rigtig kræs, så er der også Electrohome Marquee til salg af og til, og nogen der kan servicere dem her i dk. Det er da værd at kigge på. Ellers er DLP vel ved at være godt også i prisklassen over 35.000,- men der ligger en brugt Marquee jo også.
|
| Til top |
|
| |
HE Audience Branchemedlem

Bruger siden: 27 December 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 28 December 2004 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Det lyder til at du vægter et godt billede højt. Når du engang skal til at kigge efter ny projektor syntes jeg du skal tage en DVDO Iscan HD eller HD+ med i overvejelserne.
Når du skal til at teste, så prøv at sætten en DVDO ind mellem dvd og projektor, få alle tre dele justeret godt og så bare se en forbedring. Det kræver "lidt" kendskab at justere den korrekt og vigtigt er det at både DVD og projektor in og output er korrekt opsat. Men det er helt klart noget man ikke må nægte sig selv at prøve hvis billedet har høj status.
Held og lykke med det.
|
| Til top |
|
| |
Mikael10 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 178
|
| Sendt: 28 December 2004 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Miagi,
Det gør mig virkelig ondt at høre.
Jeg havde også glædet mig til at se den i aktion når den kam tilbage fra rep.
Jeg har set disse projektorer du nævner. Dem tror jeg ikke du vil blive tilfreds med, når du er vant til cine 6'eren. Den slår dem alle klart. Men det er der jo selvfølgelig delte meninger om.
Hilsen
Mikael
|
| Til top |
|
| |
Miagi Forum Bruger

|
| Sendt: 30 December 2004 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
HE Audience skrev:
|
Hej
Det lyder til at du vægter et godt billede højt. Når du engang skal til at kigge efter ny projektor syntes jeg du skal tage en DVDO Iscan HD eller HD+ med i overvejelserne.
Når du skal til at teste, så prøv at sætten en DVDO ind mellem dvd og projektor, få alle tre dele justeret godt og så bare se en forbedring. Det kræver "lidt" kendskab at justere den korrekt og vigtigt er det at både DVD og projektor in og output er korrekt opsat. Men det er helt klart noget man ikke må nægte sig selv at prøve hvis billedet har høj status.
Held og lykke med det.
|
|
|
Nu har jeg brugt en del tid på at læse om denne & den lyder faktisk MEGET interessant......Den er jeg nød til at se "live" -Jeg kan se, at TC forhandler den, men er der andre ??
|
| Til top |
|
| |
SNEDKEREN Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 159
|
| Sendt: 30 December 2004 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Ja det er en meget interessant maskine.. I nærheden af dig er der TC som du nævner, HE Audience og lydstuen. Men prøv at ringe til HTP. Han kan fortælle dig en del omkring den og henvise dig til en forhandler (eller flere).
|
| Til top |
|
| |
Miagi Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Januar 2005 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu haft muligheden for at teste en Infocus SP7205 af hele denne weekend. - Og det bliver ihvertfald IKKE den der skal afløse Barco´en.
Jeg er faktisk temmelig skuffet over denne projektor. - Billedet er ved første øjekast pænt & rimelig detaljeret, men efter ganske kort tid, afslører SP7205 sig i mine øjne, som værende en temmelig middelmådig projektor, med et decideret ringe kontrast niveau. - Ved enhver bevægelse / panorering i billedet er det somom SP7205 faktisk ikke magter at benytte en særlig stor farve palette & dette resulterer i MEGET støjfyldte, unuancerede & nætmest plasticagtige billeder.
Vi har idag kørt en A/B sammenligning med denne & en Barco Cine6 & de 2 tåler absolut ingen sammenligning.
Imorgen vil jeg tjekke SONY´en ud igen, denne gang med en DVDO HD+ scaler..... men jeg er ræd for, at det ender med at jeg må investerer i en Barcp Cine7, hvis ikke nogen kan komme med et alternativ :(
Mvh /Ole
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 Januar 2005 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Miagi
Du kunne kigge på nogle af de dyrere brugte CRT-projektorer der af og til dukker op, - enten en Barco 808 eller en Electrohome Marquee.
Jeg fik selv fingre i en Barco Data 701s med HD-linser og indbygget liniedobler for nyligt, som ingen slid eller synlige indbrændinger havde, og den er jeg yderst tilfreds med. Den har også sheimpflug, som jeg dog næppe får brug for, og så var den billigere end pæren til en af de ASK-projektorer man ser sat til salg så tit!
Ingen DLP er rigtig god, før vi er deroppe hvor du kan få en 9" brugt CRT-projektor eller en ny mindre.
Sortniveau og kontrast er svært at undvære, når man først har vænnet sig til det. Så er opløsningen endda ikke så vigtig for mig, bare den kan tage progressivt på component.
|
| Til top |
|
| |
Miagi Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Januar 2005 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
|
Hej Miagi
Du kunne kigge på nogle af de dyrere brugte CRT-projektorer der af og til dukker op, - enten en Barco 808 eller en Electrohome Marquee.
Jeg fik selv fingre i en Barco Data 701s med HD-linser og indbygget liniedobler for nyligt, som ingen slid eller synlige indbrændinger havde, og den er jeg yderst tilfreds med. Den har også sheimpflug, som jeg dog næppe får brug for, og så var den billigere end pæren til en af de ASK-projektorer man ser sat til salg så tit!
Ingen DLP er rigtig god, før vi er deroppe hvor du kan få en 9" brugt CRT-projektor eller en ny mindre.
Sortniveau og kontrast er svært at undvære, når man først har vænnet sig til det. Så er opløsningen endda ikke så vigtig for mig, bare den kan tage progressivt på component.
|
|
|
Jeg ville faktisk også helst købe en brugt CRT, men der er jo desværre betingelser på en sådan forsikring.....en af dem, er at pengene skal bruges i Fredgaard / Fona.....og de har ikke just mange brugte CRT´er på programmet....desværre!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 Januar 2005 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan jo gøre som jeg, der efter at have købt LCD dyrt, gik ud efterfølgende og købte CRT billigt også. Godt nok har man så to projektorer, men det må man leve med.
Måske er der andet du kan bruge fra Fona/Fredgaard? Men så skal du selvfølgelig punge ud igen til en god brugt CRT-projektor, men de er som sagt urealistisk billige. Tænk hvis dyrt highend stereo også faldt mellem faktor 10 og 20 i pris,- så kunne der blive råd til noget vildt grej på højttaler/forstærkersiden også!
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
| Sendt: 04 Januar 2005 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
FHWac Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 390
|
| Sendt: 04 Januar 2005 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Miagi.
Jeg har selv købt en brugt Barco 808G. Det har jeg absolut ikke fortrudt. Det er også en væsentlig bedre erstatning for Cine6. Hvis du har købt Barco ved Fredgård Århus må det være i Frederiksgade. Mon ikke du kunne finde ud af et eller andet med Henrik
|
| Til top |
|
| |