Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 19:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV modtagere
 HIFI4ALL Forum : TV modtagere
Emne Emne: Selector v Parabol (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 29 Marts 2006 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Jane Doe siger ikke at TDCs signaler ikke er komprimerede, men at de ikke komprimerer det i forvejen komprimerede signal yderligere.

1080p kommer du til at vente meget længe på vedr. tv.
Til top Vis lunddal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lunddal

Jane Doe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 Marts 2006 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Ok, jeg prøver igen. Transparent betyder at signalet fra satelitten sendes igennem TDC´s kabel net fuldstændig i samme kvalitet som det er modtaget i. Eller på godt dansk, det fiser lige igennem..... uden nogen form for komprimering:-) Alle kanaler på nær TV2 og lokalt sprøjt, modtages digitalt og videresendes digitalt i samme bitrate. Kabeloperatører er forpligtet af lov til at sende transparent, længere er den ikke.

Og ja, viasat er slemme til skrue ned for båndbredden, for at spare transponderkapact. derfor den halvdårlige billedkvalitet, det kan man kun takke dem for. Et godt SD signal bør ligge fra 4-7,5 mbit. 7,5 står smukt, men det er kun få der er deroppe af.

Til top Vis Jane Doe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jane Doe

Jane Doe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2006 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

Nåh ja, tjek lige priserne på Canal digital og viasats kortgebyr ift. TDC kabel. Jeg hører til typen som synes livet er for kort til parabol udstyr. Hvorfor bakse med disc og modtager, DSL osv. når man kan få det hele via ét stik. Det er sgu da smart?

Jane Doe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2006 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Hvis vi endelig skal snakke HD´s fremtid i EU, så taler vi om Quad Full HD og Ultra High definition Video, og ikke om det skal være 1080i eller p. 1080p når aldrig at blive en standard i EU, glem det!! Vi har i EU allerede ratificeret 720p og 1080i, som de 2 standarder

QFHD giver dig res på 3840x2160 pixels, så . Chi-mei har iøvrigt udviklet et 56" LCD TV.

UHDV eller  Ultra High Definition video sparker totalt røv med følgende data:

• Resolution: 7,680 × 4,320 pixels.
  • Frame rate: 60 frame/s.
  • 22.2-channel audio
    • 9 - above ear level
    • 10 - ear level
    • 3 - below ear level
    • 2 - low frequency effects
  • 21GHz frequency band
  • 600MHz, 500~600mbps bandwith

Herefter taler vi om at de to standarder bliver indarbejdet i 3D  TV, men det er en anden historie:-)

KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 Marts 2006 kl. 09:19 | IP-adresse registreret  

Jane Doe skrev:

Hvis vi endelig skal snakke HD´s fremtid i EU, så taler vi om Quad Full HD og Ultra High definition Video, og ikke om det skal være 1080i eller p. 1080p når aldrig at blive en standard i EU, glem det!! Vi har i EU allerede ratificeret 720p og 1080i, som de 2 standarder

QFHD giver dig res på 3840x2160 pixels, så . Chi-mei har iøvrigt udviklet et 56" LCD TV.

UHDV eller  Ultra High Definition video sparker totalt røv med følgende data:

• Resolution: 7,680 × 4,320 pixels.
  • Frame rate: 60 frame/s.
  • 22.2-channel audio
    • 9 - above ear level
    • 10 - ear level
    • 3 - below ear level
    • 2 - low frequency effects
  • 21GHz frequency band
  • 600MHz, 500~600mbps bandwith

Herefter taler vi om at de to standarder bliver indarbejdet i 3D  TV, men det er en anden historie:-)

Now your talking... Det vil s.. være lækkert med sådan en kvalitet.. Men mon det nogen sinde kommer?

Jane Doe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Marts 2006 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Selvfølgelig kommer det, det skal industrien nok sørge for. Men mon ikke det først og fremmest vil være til gamere, da der mig bekendt ikke eksisterer produktionsudstyr (kameraer) der kan levere en sådan resolution.

Men fine by me, jeg er i forvejen ved at brække mig over dårlige film, serier og ligegyldig sport og multituder af crabby reklamer. Næ så hellere gaming, hvor du selv medvirker aktivt. Når opløsningen bliver ultra god, så kan vi tale om virtuel virkelighed, hvem gider på det tidspunkt at glo på vild med dans, eller Robinson anno 2030???Når du kan skabe din egen cybervirkelighed, hvem kunne ikke tænke sig at være superhelt f.eks? Vores børn går en spændende tid i møde:-)

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Marts 2006 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Der vil altid være behov for at kunne slappe af med noget passiv underholdning.

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 Marts 2006 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

Det med TDC maa nu vaere med en konkret tilfoejelse da samme firma anvender Selectoren og vel ogsaa har en hvis ret til bestemme her. Frit EFTER MIN PAASTAND  at JTAS i gamle dage kun ville acceptere een og kun een  dekoder boks, ellers ville ingen faa lov komme med i Hybred Nettet; saa TDC  HAR FINGRE med i spillet. Og ganske desforuden saa er komprimeringer og telefoni 2 sider af samme sag. Men som TV 2 paastaar at andre end TV 2 bestemmer selve FORMATET af Film, det kan ikke holde retsligt _ jeg mener DET. Saa TV 2 Film og dette undlade sende i 16:9.

Med venlig hilsen

Til top Vis osprey's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af osprey

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2006 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

osprey skrev:

Det med TDC maa nu vaere med en konkret tilfoejelse da samme firma anvender Selectoren og vel ogsaa har en hvis ret til
bestemme her. Frit EFTER MIN PAASTAND  at JTAS i gamle dage kun ville acceptere een og kun een  dekoder boks, ellers ville ingen faa lov
komme med i Hybred Nettet; saa TDC  HAR FINGRE med i spillet.

Nu er det mange år siden der var noget der hed JTAS, og situationen har ændret sig meget siden, så hvorfor bliver du ved med at gentage den
historie?

Var der overhovedet digital tv den gang? Eller var det den gode gamle FilmNet/Kanal 2 dekoder, du hentyder til?

osprey skrev:

Men som TV 2 paastaar at andre end TV 2 bestemmer selve FORMATET af Film, det kan ikke holde retsligt _ jeg mener DET.
Saa TV 2 Film og dette undlade sende i 16:9.

Nu er det jo et spørgsmål om TDC har bestemt at TV2 Film ikke må sende i 16:9, eller om de har fået TV2 overbevist at de vil kunne nå
flere seere ved at sende i 4:3.

TV2 skal jo have penge for TV2 Film, og hvis de sender i 16:9 og derved mister kunder, taber de jo penge. TDC må jo selv bestemme om de vil
have TV2 Film med i kabelnettet eller ej.

Jane Doe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2006 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

osprey:

Nej TDC må ikke selv bestemme om de vil encode signalet. DE SKAL SENDE TRANSPARENT, nu må den snart være trængt ind!!

TV2 havde oprindelig planer om at sende i 16:9, men som sædvanlig havde de ikke gennemtænkt det. Husk lige hvor mange danskere der stadig har 4:3 TV...de ville alle få et mærkeligt billede, hvis de altså ikke koblede en selector boks til. TV2 fik kolde fødder og ændrede beslutningen til at de ville sende 4:3. Guderne må vide hvorfor de ikke bare sprang ud i det og sked på alle dem med 4:3 TV. Kom ind i det 21. århundrede siger jeg bare:-)

Så det korte af det lange er, at det er TV2 selv der træffer beslutning om formater og ikke kabeloperatørerne. Men sæt en digital settopboks til, så er man ude om problemet.

Jane Doe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2006 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Lunddal.

Jeps, passiv underholdning er altid godt:-) Men jeg tror nu at broadcastet TV mere vil blive brugt som appetizer til demand tv.

ks1234
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Sendt: 12 December 2006 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Hvorfor er TDC også med selector så meget dårliger at se på end satelit. Det er ihvertilfælde det jeg har set på en del forskellige addresser og fjernsyn. Det ses især på bedre fjernsyn, og store.

Det kan godt være TDC sender det tabsfrit(selvfølig sende de det komprimeret bare tabsfrit), men så få de måske et dårliger videosignal til at starte med eller de har dårligt udstyr?

Ja det kan selvfølig være jeg bare har været uheldig, men det er nu en del hvor jeg har prøvet både med og uden sat.

Til top Vis ks1234's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ks1234

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 December 2006 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

For længe længe siden opfattede jeg at HDTV var suverænt via Parabol, ogsaa evt. gennem Kabel og til slut og maaske sendt Terrestriskt. A.  Problemet er massiv mangel paa plads i Kabelnet.  B. Terrestrisk sendt er afstanden mellem sender og vores Tv altfor variererende ogsaa set i forhold til sende effekterne

Til top Vis osprey's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af osprey

bird
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Sendt: 13 December 2006 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

Bemærk, at hvis du har abonnement på mellempakke og køber selector sagem 60, så får du adgang til alle kanaler på fuld pakke uden merpris.

Til top Vis bird's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bird

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes