| Forfatter |
|
mbm1 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 913
|
| Sendt: 04 December 2006 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har netop fået TDC TV men undrer mig over hvorfor signalerne er pixellerede og af meget dårlig kvalitet? Det er værst på Eurosport og Discovery. DR1 og TV2 står som regel knivskarpt.
Synes det virker helt urimeligt at tilbyde tv kanaler af så dårlig kvalitet.
mit TV er et Phillips 42" plasma non HD
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 04 December 2006 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
tja, men det er ikke meget bedre på deres kabelnet, de eneste kanaler der står nogenlunde hos mig er de kanaler jeg ikke ser (tcm, hallmark, zdf og ard). tv2 er slet ikke til at holde at se på
|
| Til top |
|
| |
mbm1 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2006 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor er det så dårligt?
Nu når det er blevet digitalt skulle man vel regne med det var blevet bedre?
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2006 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
man kan kun se (så vidt jeg kan huske) digitalt med en selector og den nægter jeg at bruge (har godt nok en liggende) pga brugervenligheden (eller mangel på samme)
|
| Til top |
|
| |
mbm1 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2006 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvorfor får man så ikke sådan en box med som standard.
Har nu telefoni, ADSL og TV på samme linje. Tror sku jeg har fået en 3-4 box som skal kobles sammen på kryds og tværs. Det kan da ikke passe det skal være så bøvlet i disse trådløse tider.
og så samtidig af så dårlig kvalitet.
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 04 December 2006 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mangel på brugervenlighed på Selector? Hvad er det du ikke kan li'?
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2006 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
alene det jeg ikke kan få lov til selv at bestemme hvilken rækkefølge kanalerne skal stå i. fjernbetjeningen, specielt at de to "ens" cirkler ikke er integreret i en. og så reagerer den enormt langsomt
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

|
| Sendt: 05 December 2006 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken model har du? Sagem 60 (den nuværende) har favoritlister, der kan netop det.
|
| Til top |
|
| |
tobywan Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 465
|
| Sendt: 05 December 2006 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
alene det jeg ikke kan få lov til selv at bestemme hvilken rækkefølge kanalerne skal stå i. fjernbetjeningen, specielt at de to "ens" cirkler ikke er integreret i en. og så reagerer den enormt langsomt
|
|
|
Opret en farvoritliste, hvis du har en Sagem 60. På Sagem 81 kommer denne feature på et senere tidspunkt. Edit: mht til brugervenlig, så synes jeg både 60 og 81 er ekstremt nemme at gå til - ved ikke med den helt gamle - hvis det er den du har til at ligge, så gør dig selv den tjeneste at gå ned og købe en Sagem 60(som minimum). Det er en super lækker boks, og tror faktisk også den er på tilbud i øjeblikket til næsten ingen penge. Mvh Tobias __________________ Min Hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 05 December 2006 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det at billedet på Eurosport o.lign. er dårligt og pixeleret skyldes vel også, at de vælger at komprimere disse kanaler meget hårdt, så selvom selector giver en bedre overførsel, er kilden stadigvæk ringe. Mao., jeg kan ikke lige se, hvordan en selector skulle få pixellering til at forsvinde, da det er opstået længere tilbage i fødekæden
Digitalt tv giver på ingen måde garanti for et mindsteniveau af kvalitet, for man kan ligeså vel anvende det til at spare på båndbredden.
TDC strikker bevidst alle deres tilbud sådan sammen, at man mere eller mindre bliver nødt til at have det hele hos dem, fx skal man have fastnettelefon hos dem for at få bredbånd. Man kan selvfølgelig vælge nogle andre, men på nogle områder - fx kabel-tv, er udbuddet ikke stort.
|
| Til top |
|
| |
zaboom Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 05 December 2006 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
mbm1 skrev:
|
Hvorfor er det så dårligt?
Nu når det er blevet digitalt skulle man vel regne med det var blevet bedre?
|
|
|
Fordi TDC (og alle (?) andre udbydere) satser på kvantitet fremfor kvalitet. Mange kanaler (som man ikke ser) sælger bedre end en håndfuld kanaler i topkvalitet.
Personligt ville jeg gerne nøjes med 10 superskarpe HD kanaler i fuldpakken, fremfor 30+ kanaler, hvoraf jeg ser nogle få af nød, ikke af lyst. Og jeg HAR investeret i en Selector. Men kvaliteten bliver ikke anderledes, sålænge det er kvantitet der sælger... __________________ ...længe efter glæden over den billige pris, huskes den dårlige kvalitet!
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

|
| Sendt: 05 December 2006 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
zaboom skrev:
Fordi TDC (og alle (?) andre udbydere) satser på kvantitet fremfor kvalitet. Mange kanaler (som man ikke ser) sælger bedre
end en håndfuld kanaler i topkvalitet. |
|
|
Når det er kabeltv sender TDC kanalerne uberørt - de komprimerer altså ikke yderligere.
Jeg ved ikke hvordan det foregår med TDC TV, der jo er over internettet.
Problemet er selve stationerne, der køber billigst mulig plads på satellitterne og ejerne (Viasat/Canal Digital) der propper så mange kanaler ind som
muligt.
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 05 December 2006 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vanderlay skrev:
TDC strikker bevidst alle deres tilbud sådan sammen, at man mere eller mindre bliver nødt til at have det hele hos dem, fx skal man have fastnettelefon hos dem for at få bredbånd. Man kan selvfølgelig vælge nogle andre, men på nogle områder - fx kabel-tv, er udbuddet ikke stort.
|
|
|
Ikke at det har så meget med tråden at gøre, men det er altså forkert! Du behøver faktisk slet ikke at have fastnettelefon for at have adsl, du skal bare betale for en bærelinie. Denne behøver man ikke at betale for, hvis man også har fastnettelefon, hvilket er grunden til man får rabat hvis man har både fastnettelefon og adsl.
TDC TV er et produkt TDC tilbyder til deres bredbåndskunder, så der skal man selvfølgelig være kunde hos TDC i forvejen. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
| Sendt: 05 December 2006 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan er det med Digital TV (SD og HD) over parbol, er det ringer eller beder end, hvad TDC kan lever.
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

|
| Sendt: 05 December 2006 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er det samme, når der er tale om digitalt tv.
Som nævnt gør TDC intet ved signalet.
|
| Til top |
|
| |
zaboom Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2006 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
lunddal skrev:
zaboom skrev:
|
Fordi TDC (og alle (?) andre udbydere) satser på kvantitet fremfor kvalitet. Mange kanaler (som man ikke ser) sælger bedre end en håndfuld kanaler i topkvalitet.
|
|
|
Når det er kabeltv sender TDC kanalerne uberørt - de komprimerer altså ikke yderligere.
Jeg ved ikke hvordan det foregår med TDC TV, der jo er over internettet.
Problemet er selve stationerne, der køber billigst mulig plads på satellitterne og ejerne (Viasat/Canal Digital) der propper så mange kanaler ind som muligt. |
|
|
Jeg mente ikke at TDC komprimerer signalerne, men de sender hellere 30 SD kanaler i deres kabelnet, end 10 HD kanaler. Større udvalg = større kundekreds __________________ ...længe efter glæden over den billige pris, huskes den dårlige kvalitet!
|
| Til top |
|
| |
hifinørden Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 06 December 2006 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
På TDC TV er det vel ligegyldigt hvor mange kanaler de har i pakken, da der kun sendes den ene du ser i øjeblikket, så om de har 20 eller 50 er sådan set et fedt.
Du kan, hvis du ikke bor så langt fra en central, få TDC til at ændre nogle parametre, og gøre signalet en anelse bedre. Jeg har TDC TV i Lynge, og under installationen fik jeg installatøren til at undersøge om de kunne sende en anelse bedre signal. Han tog fat i centralen, og fik ændret lidt på standartopsætningen. Ganske rigtigt blev signalet på de dårlige stioner lidt bedre, men det er jo stadig dårlig kvalitet i forhold til selv standardpakken fra Canal Digital.
Til gengæld kunne det være dejligt hvis de kunne tage sig sammen og udbyde et par HD kanaler, da det ikke kræver meget mere båndbredde end de 5,7 mbit man har nu. Tilbyd MP4 kodning over en ny Sagem med HDD optager med HDMI udgang, så er alle glade. __________________ Mvh Thomas.
Onkyo Integra A-9911 + Hjemmebyg der snart skal forbedres...
|
| Til top |
|
| |
zaboom Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2006 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har opgivet TDC. Har haft teknikerbesøg 6-7 gange med varierende resultat. Derfor har jeg Selector til mit primærtv, og må leve med det dårlige signal på de andre tv. Men kunne godt undvære 20 af kanalerne (som jeg aldrig ser på) og nøjes med de sidste i en sublim, fløde-for-øjet, kvalitet kanaler.
__________________ ...længe efter glæden over den billige pris, huskes den dårlige kvalitet!
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2006 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
zaboom skrev:
Jeg mente ikke at TDC komprimerer signalerne, men de sender hellere 30 SD kanaler i deres kabelnet, end 10 HD kanaler.
Større udvalg = større kundekreds |
|
|
Jeg tror lige du skal undersøge antallet af HD kanaler der eksisterer i Europa. Mange kanaler kan jo slet ikke sendes i DK pga. rettigheder, så der er
reelt set kun C+ HD og Discovery HD, hvor Stofa sender begge, og TDC sikkert vil gøre det samme, så snart de igen sælger en HD boks.
|
| Til top |
|
| |
mbm1 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2006 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Inden man begynder og udbyde HD kanaler. Skulle man da tilbyde de eksist. SD kanaler i en nogenlunde rimelig kvalitet.
Flere af de kanaler TDC tilbyder fatter jeg slet ikke de har gidet tage imod pga kvaliteten.
dr.dk/tv tilbyder bedre kvalitet over computeren via streaming.
|
| Til top |
|
| |