| Forfatter |
|
mbm1 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 913
|
| Sendt: 12 December 2006 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
mbm1 skrev:
janwa skrev:
| En CRT skærm, modtager signalet Analog, hvor i mod en LCD/Plasma skærm kan modtag signalet Digital HDMI/DVI, det kan værre at fejlen ligger i udgange på den digital SD/HD Box. |
|
|
Signalet modtages via et scart-kabel fra TDC TV boxen, er det så ikke digitalt?
|
|
|
nej
|
|
|
Så er TDC TV jo slet ikke digitalt
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
| Sendt: 12 December 2006 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo TDC TV box, er skal digital, men det signal du få ud af scart
udgangen er analog, men skal hvis først op i TDC HD TV Box og bruge
HDMI udgange for at få det 100% digital
|
| Til top |
|
| |
mbm1 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 December 2006 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er altså lidt sort snak for mig det her.
Hvorfor sender TDC TV en "digitalbox" ud til kunderne, når der ikke er mulighed for at føre dette digitale signal videre til Tvét?
Skal jeg købe en ekstra kasse til mit TDC TV abonnement for at opnå det bedste billedekvalitet?
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 12 December 2006 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
mbm1 skrev:
det er altså lidt sort snak for mig det her.
Hvorfor sender TDC TV en "digitalbox" ud til kunderne, når der ikke er mulighed for at føre dette digitale signal videre til Tvét?
Skal jeg købe en ekstra kasse til mit TDC TV abonnement for at opnå det bedste billedekvalitet? |
|
|
Ja, du har ret i, at det forekommer sært. ikke desto mindre er Selector med Scart stadigvæk en hel del bedre end det almindelige signal så vidt jeg har set, ikke mindst fordi den udnytter 16/9 fuldt ud. TDC har jo faktisk solgt en HD Selector med digital udgang (HDMI), men da de ikke kunne få det til at virke, er den midlertidigt trukket tilbage. Men ingen tvivl om, at de kommer med en bedre boks på et tidspunkt igen.
|
| Til top |
|
| |
zaboom Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 12 December 2006 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
SVAR TIL MBM1: Ja, det skal du - kort og godt. Og grunden er nok at boksen er udviklet inden vi begyndte for alvor med HDMI, HDTV og andet.
Hvis bare TDC ville sende alle kanalerne (jeg ved godt at de gør det) i dvb-c, men UDEN at man skal bruge et kort til Selector (eller lign.), så alle med indbygget dvb-c tuner, eller med en ekstern dvb-c tuner, kunne modtage kanalerne i den kvalitet de er blevet afleveret i. Når først signalet er lavet om til analog, sendt igennem utallige "stationer" og gennem et tvivlsomt antenneanlæg, så er resultatet utroligt svingende. Nogen dage virker de fleste kanaler ok, andre dage sut... de r..
Når man, som jeg, abonnerer på fuldpakken (læs: BETALER FOR), burde jeg kunne modtage alle disse kanaler i "ren" digital form (læs: BEDST MULIGE KVALITET, på nuværende tidspunkt), UDEN at skulle tilslutte en ekstra boks + ekstra udgift. Det er ikke de par hundrede kroner for boksen samt kortlejen jeg klager over. Det er princippet. Jeg kan IKKE få den bedste kvalitet, der burde være standard, medmindre jeg satser på "boksen" selvom TDC sender det ud igennem nettet til alle. De par "gratis" kanaler der slipper igennem uden kodning, står simpelthen perfekt på mit tv (med indbygget dvb-c tuner, men uden cam og kortlæser). Resten ligner noget der er blevet smidt ind i kassen med en skovl. __________________ ...længe efter glæden over den billige pris, huskes den dårlige kvalitet!
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 12 December 2006 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Best mulig kvalitet, bestyder ikke altid Digital, se bare hvordan det er gået med DAB radio.
Digital skulle helst værre best, men det kræver at man udsender, i den
beste mulige kvalitet, men det ønsker man ikke at gøre, fordig at der
derved ikke bliver plads til så mange kanaler som mulige.
Hvis udvikling forsætter som nu, kan vi ende med at få mange kanler i
en ringer kvaliet, end det vi har i dag med analog TV og efter 2011
hvor det analog TV skulle stoppe, så er vi bundet til et ringer digital
TV, og det kalder man fremskridt.
Man må så håber at til den tid, at de hurtig internet opkoplinger
kommer ned i pris, så på den måden kan få HD digital TV i en kvalitet
der er mange gange beder end en Digital TV box.
Der kommer vel en dag hvor TV har idbygget SD/HD decoder for dvb-c/dvb-t/dvb-p og internet opkopling.
|
| Til top |
|
| |
osprey Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1053
|
| Sendt: 12 December 2006 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Noget med dengang Vi brugte VHS, forsøget med S-VHS løb ud i sandet ligesom PAL Plus. Hvem er mon den eller de sværeste partnere i HDTV dansen. Min personlige holdning er idag nogenlunde sådan her, hvis ingen vil sende HDTV-Live [Og sende det senere som almindelig Tv], da glem det. I sidste århundrede før man udviklede Video bånd, da havde man vel også kun film at opbevare på, eller havde man noget andet? Idag er noget utænkeligt, hvis de blot sendte dette live___Nej det sker NEVER. Fordi hvis det skete kunne folk jo optage det og selv brænde det over, til nærmeste eftertid.
|
| Til top |
|
| |
mbm1 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 December 2006 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 27 December 2006 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med det det stå i denne tråd, ville jeg ikke tro at TDC kan finde ud af Digitale SD/HD-TV, så mon ikke at "Super-TV" også ville give de samme
problemer som vi kender idag.
Der er to ting TDC kan gøre, et af få ansat nogle medarbejde de ved nok om Digitale TV, til at dette ville kunne komme til at virke, to at forsætte
med at udsende anlog TV ind til Digital TV er kommet over alle sine børne sydomme.
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 28 December 2006 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øh? Jeg forstår ikke hvad du mener. Hvad er det TDC ikke kan finde ud af?
|
| Til top |
|
| |