Forfatter |
|
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
Sendt: 01 Marts 2009 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 01 Marts 2009 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min første cdafspiller (vist man kan kalde den det) var en sony diskman tilsluttet min forstærker
Jeg købte den sammen med Madonna Erotica cd`n  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
kaizer Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Status: Offline Indlæg: 437
|
Sendt: 01 Marts 2009 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min første cd afspiller sad i det Silver "anlæg" jeg købte for 3000 kr. i Metro, kort efter min konfirmation i ´87. Samtidigt købte jeg også nogle Jamo højttalere. Jeg mener de hed Compact 70 eller lign. (Compact 70 og 90 hænger stadigvæk i forskellige restauranter og butikken i dag). Det fungerede godt nok, og i forhold til det jeg havde i forvejen (jeg var sen til at komme i gang med den slags), var det fantastisk. Eneste ulempe ved cd afspilleren var, at man ikke kunne spole frem og tilbage. Fremad kunne man dog tvinge den, ved at slå let med en finger eller to på skuffen, men det var noget upræcist. Baglæns var umuligt!
Så vidt jeg husker, var der ikke mange i min omgangskreds der havde cd afspiller den gang.
Jeg havde udstyret i 3 år hvorefter jeg købte en Denon et eller andet cd afspiller til 2600 kr. Samtidigt kom der en Denon forstærker og et sæt Dali 7AV til. Det gamle anlæg blev solgt for 1000 kr.
Jeg husker ikke den første cd jeg hørte, men den første jeg købte var Peter Gabriel - so, der kom i kassen sammen med Silver "anlægget".
|
Til top |
|
|
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
|
Sendt: 03 Maj 2009 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige "købt" denne for to flasker vin
http://www.thevintageknob.org/DAD/CDM1/CDM1.html
Der kan man tale om førstegeneration cdafspiller 
Spiller fantastisk, men er kræsen med hvad den spiser... __________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
Til top |
|
|
Weissbier Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 395
|
Sendt: 03 Maj 2009 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hæ-hæ, jeg kan huske den afbilledet i et nummer AudioVisen (HFK's daværende katalog trykt på avispapir) fra 1983. Prisen var vist ca. kr. 10.000 dengang. Til lykke med den!  __________________ Martin Hinge
Lyngdorf TDAI 2200 RP
Denon DCD-3300/DVD-3800BD
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Beyerdynamic DT 770/DT 880
Kimber 4TC/8TC
|
Til top |
|
|
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
|
Sendt: 03 Maj 2009 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak! var osse helt balstyrisk da jeg fandt ud af at den stod mindre end ti kilometer fra hvor jeg bor  __________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
Til top |
|
|
The Canadian Udelukket fra forum

Le Martin - tager en pause!
Bruger siden: 08 Marts 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 66
|
Sendt: 03 Maj 2009 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey
Min første spille var en Mission Drev og løs dac. Husker ikke model nr. Mener det var i 91/92. det bliv købt i KT Odense for 4995,-. Hvade købt
en del skiver på forhand, så jeg husker ikke lige havd der kom først. Den er siden blivet skiftet til fordel for bla Marantz CD 10/16, Krell CD 1
og Eera 2.0. Og Cd samlingen er vokset over 1000stk. Skal lige nævnes at min LP samling er vokset med samme hastighed og tæller det
dobblet af min CD samling...
|
Til top |
|
|
Weissbier Forum Bruger

|
Sendt: 01 December 2009 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er så heldig, at jeg lige er kommet i besidelse af en fin Denon DCD-3300 for kr. 310 inkl. fjernbetjening. Er der nogen herinde, der måske har haft denne model som deres første CD-afspiller? Billedet er "lånt".

__________________ Martin Hinge
Lyngdorf TDAI 2200 RP
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Kimber 4TC/8TC
|
Til top |
|
|
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2439
|
Sendt: 01 December 2009 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps - jeg har haft (og har stadig denne DCD-3300 som min første CD-afspiller) - jeg har faktisk to, der står nemlig én i original kasse og har været pakket op to gange for at teste - og venter på at blive sat i drift engang, hvis den gamle DCD-3300 skulle give op - det er jeg nu ike så sikker på, at den gør .
Begge to er i meget fin stand (giver vel sig selv).
Vh
Freddy
|
Til top |
|
|
PeterG Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 41
|
Sendt: 01 December 2009 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa - sjov vintage tråd 
Jeg gik i folkeskole i midt firserne, og var - også dengang ramt af hifi basillen. Det var dengang man var cool, hvis man var i besiddelse af et fedt stereo rack og / eller en Puch maxi.
Knallerter interesserde ikke lige, så al min entusiastiske energi koncentrerede sig om HiFi. I starten bestod afspillekæden af div. grej - lige indtil min konfirmation i 1985, hvor jeg kunne pakke op for et SABA rack anlæg - dog uden højttalere, da jeg allerede var godt dækket ind med et par Beovox S22 på gulvfødder. Jeg havde lagt øre til en af de første CD spillere nede i det lokale supermarked, hvor jeg var stamgæst inde i HiFi butikken (dog uden at købe det helt store). Jeg tror nok, at det var en opretstående Sony eller Fisher - med indkik til selve den fantastisk hurtig roterende CD plade med Elton John "Blue eyes". CD pladen kunne man efter sigende berøre med leverpostejsfingre og derefter smide den hen af køkkengulvet, og den ville bare kvittere med vellyd. Det var ihvertfald, hvad den lokal sælger bildte os måbende tilskuere / potentielle købere ind. Vi skulle siden blive klogere...
Min allerførste CD maskine købte jeg i 1987. Det blev dog den billigste model hos Lydkilden - en
CEC 530CD Det er den midterste - med det lækre røde 7 segment LED display.
Et år senere blev CEC'en udskiftet med en Philips CD472:
"
En udmærket maskine - efter et par kraftige modifikationer!!
Videre til min første seriøse CD player - ReVox B226 Signature:
Den spillede helt fantastisk - lige indtil en ekstern DAC (Audio Alchemy DDE V1.0) overtog den analoge del af afspilningen. Laseren gik desværre i stykker efter 4 års tro tjeneste.
Det blev tid til lidt Tandberg:

En 4025 - yep topmodellen 18 bit Burr-Brown. Det var kræs, og aldrig før havde jeg hørt mine CD'ere så musikalske og detaljeret på samme tid! Tandbergen købte jeg i 1996 (ca.). Den tjente mig i lidt over seks år. En Primare CD 30.2 med en LCclock blev dens værdige afløser. Det spillede helt fantastisk. Primaren blev solgt. En Denon A11 CD, DVD, DVD-A og SACD multiafspiller blev indkøbt i 2004 grundet min interesse for 5.1 multikanal. Det var dog lidt på bekostning af CD gengivelsen, som specielt primaren havde forkælet mig med.
Glemte jeg noget. Nåh, ja, i den mellemliggende periode erhvervede jeg mig en ReVox B225:

Den spiller faktisk glimrende (på trods af dens alder) - meget afrundet. Jeg har den stadig, og den fungerer stadig fint. Jeg beholder den lidt endnu, som en slags anakronisme.
Min Denon A11 er desværre begyndt at hakke, og sommetider vil den overhovedet ikke tage imod DVD'ere og SACD skiver. 
Nu venter jeg meget spændt på en Oppo BDP-83 SE, som jeg lige har bestilt...
De bedste hilsener
Peter
|
Til top |
|
|
Weissbier Forum Bruger

|
Sendt: 02 December 2009 kl. 08:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredmarantz skrev:
Jeps - jeg har haft (og har stadig denne DCD-3300 som min første CD-afspiller) - jeg har faktisk to, der står nemlig én i original kasse og har været pakket op to gange for at teste - og venter på at blive sat i drift engang, hvis den gamle DCD-3300 skulle give op - det er jeg nu ike så sikker på, at den gør .
Begge to er i meget fin stand (giver vel sig selv).
Vh
Freddy
|
|
|
Det lyder rart med to eksemplarer. Jeg kender det fra min storebror. Han har en DCD-1800R, som han haft siden 1986, og så har han et nyindkøbt eksemplar til back-up/reservedele. Førstnævnte kører dog endnu (næsten uden skavanker), og den er ellers ikke blevet sparet i de forgangne 23 år.  __________________ Martin Hinge
Lyngdorf TDAI 2200 RP
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Kimber 4TC/8TC
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 02 December 2009 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg startede ud med af få en test CD fra HiFi og elektronik i 80'erne. Der gik dog en del år før jeg hørte den, for ingen CD afspiller skulle nærme sig min Rega Planar 2. Men så i 1990 hægtede jeg mig alligevel på den digitale bølge og købte en Pioneer PD 73. Den var sat ned fra 8999,- til 4500 ,- fordi de nye stable platter udgaver netop var kommet i butikkerne.
Den havde jeg frem til 2004, og blev erstattet af en Denon S10. Idag konverteres CD'erne til FLAC og afspilles på en dedikeret musik PC.

|
Til top |
|
|
john pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2500
|
Sendt: 02 December 2009 kl. 09:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej min første cd var en phillips 303 som kom helt tilbage i midt 80'erne... til en pris af den nette sum... 10500 kr... uha jeg syntes den spillede kanon godt.... 
|
Til top |
|
|
Weissbier Forum Bruger

|
Sendt: 02 December 2009 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
PeterG skrev:
CD pladen kunne man efter sigende berøre med leverpostejsfingre og derefter smide den hen af køkkengulvet, og den ville bare kvittere med vellyd. Det var ihvertfald, hvad den lokal sælger bildte os måbende tilskuere / potentielle købere ind. Vi skulle siden blive klogere...
|
|
|
Jeg husker også sælgersnakken fra dengang. Der var ingen ende på fortræffelighederne, og hvad en CD-plade kunne holde til. I øvrigt godt, at du ikke blev ledt i fordærv på knallert. Havde du købt en knallert, ville det selvfølgelig også have været en Yamaha og ikke en Puch Maxi. En kammerat i gymnasiet havde også sådan en CEC fætter, men den havde et mere avanceret LCD-display - nok en topmodel. __________________ Martin Hinge
Lyngdorf TDAI 2200 RP
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Kimber 4TC/8TC
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
Sendt: 02 December 2009 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Mit første bekendt skab med CD mediet var i midt firserne med en Phillips CD 100 og det var godt nok et lydmæssigt chock.Læs:det lød af helvede til i forhold til min pladespiller og jeg blev faktisk så skræmt at jeg først vente tilbage ti år senere.Først en Marantz CD 10 og senere en Marantz CD 16 som jeg har den dag idag.Super god maskine som spiller meget "analogt".
carsten
|
Til top |
|
|
defac3 Forum Bruger

Bruger siden: 29 September 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 59
|
Sendt: 02 December 2009 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fik min første cd-spiller i 1995 og har den stadig. Den kostede 3000 kr. men så havde den også Alpha-Processing!!!! Jeg har til dato ikke fundet ud af, hvad det er, men det lyder sør'me godt 
Den er så i mellemtiden blevet udstyret med noget analog-tjavs fra Fyn og en ny laser, så den kørersåmænd udemærket. Den har kun den fejl, at den nægter at spille brændte cd'er med labels, ligegyldigt om det er klister eller print. Den kan spille et par numre, men så begynder den at lyde underlig med stærkere og stærkere hvislen og scratch i højttaleren. Men man kan jo bare holde sig på måtten 

__________________ Stereo:
Music Angel XD-800 MKIII KT88
Luxmann pd 277
MHZS CD88H
Dantax Utopia 7
|
Til top |
|
|
Rotte Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 169
|
Sendt: 02 December 2009 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min første CD afspiller var (og er) en Denon DCD 960. Den blev købt i HK i Kolding i maj 1990, som del af mit konfirmationsanlæg. Den kører stadig den dag i dag, og har været en af de mindst kræsne afspillere jeg har mødt. Selv risede party CD'er med indtørret øl har den spist med velbehag. Desuden var Denon så fremsynet, at de udstyrede den med digitale udgange. (Det var dengang man troede DAT var vejen frem) Da jeg senere fik min MD afspiller var det et dejligt feature at have.
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
Bruger siden: 18 Februar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1084
|
Sendt: 02 December 2009 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min første separate CD-afspiller var en Denon DCD-625. Skide go lyd i den, og samtidig købte jeg også en Denon forstærker PMA-915. Det var som 13 årig. 
|
Til top |
|
|
Rune|WildChild Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 937
|
Sendt: 02 December 2009 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
Jeg startede ud med af få en test CD fra HiFi og elektronik i 80'erne. Der gik dog en del år før jeg hørte den, for ingen CD afspiller skulle nærme sig min Rega Planar 2. Men så i 1990 hægtede jeg mig alligevel på den digitale bølge og købte en Pioneer PD 73. Den var sat ned fra 8999,- til 4500 ,- fordi de nye stable platter udgaver netop var kommet i butikkerne.
Den havde jeg frem til 2004, og blev erstattet af en Denon S10. Idag konverteres CD'erne til FLAC og afspilles på en dedikeret musik PC.

|
|
|
Det var dog en fantastisk flot CD-afspiller, har du stadig den, eller solgte du den der i 2004? __________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
Til top |
|
|
Rasmus Larsen Branchemedlem

Flatpanels.dk
Bruger siden: 05 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 962
|
Sendt: 02 December 2009 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min første var en Sony. Jeg husker ikke modellen, men den kostede mig omkring de 5000-6000. Det var sku en sjat i sine teenage-år.  __________________ www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
|
Til top |
|
|