Forfatter |
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 02 December 2009 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rune|WildChild skrev:
Det var dog en fantastisk flot CD-afspiller, har du stadig den, eller solgte du den der i 2004?
|
|
|
Helt enig og den lød godt. Den kunne dog ikke mere til sidst, og reservedelene var meget dyre. Alene laseren kostede 1300 kroner, og så skulle den også monteres. Jeg solgte den for 150 kroner som reservedele.
|
Til top |
|
|
Weissbier Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 395
|
Sendt: 02 December 2009 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
Rune|WildChild skrev:
Det var dog en fantastisk flot CD-afspiller, har du stadig den, eller solgte du den der i 2004?
|
|
|
Helt enig og den lød godt. Den kunne dog ikke mere til sidst, og reservedelene var meget dyre. Alene laseren kostede 1300 kroner, og så skulle den også monteres. Jeg solgte den for 150 kroner som reservedele.
|
|
|
Sic transit gloria mundi! Ak ja, men de er rigtig fede de gamle lakerede Pioneer modeller. Jeg husker, at forstanderen på min højskole havde en PD-93, som lignede Kjeldsens til forveksling. Den blev brugt i undervisningsøjemed, når musikforståelsesholdet sad i hans sofaer og blev belært om den klassiske musiks fortræffelighed. Det blev ikke til så meget klassisk musik efterfølgende for mit vedkommende, men det var hyggelige timer med stærk kaffe og Karen Volf på bordet - og så lød det jo godt.  __________________ Martin Hinge
Lyngdorf TDAI 2200 RP
Denon DCD-3300/DVD-3800BD
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Beyerdynamic DT 770/DT 880
Kimber 4TC/8TC
|
Til top |
|
|
abel Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 566
|
Sendt: 02 December 2009 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt nok lang tid siden:
 __________________ /Abel
|
Til top |
|
|
Weissbier Forum Bruger

|
Sendt: 02 December 2009 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Philips havde en veludviklet sans for at indgyde "kvalitetsfornemmelse" i deres produkter dengang: fjerlet plastik i tvivlsomt design - mums! Min egen CD150 var bestemt ikke bedre. __________________ Martin Hinge
Lyngdorf TDAI 2200 RP
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Kimber 4TC/8TC
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
Sendt: 02 December 2009 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan en fætter her...Philips CD104 var min første...var egentlig ret lækker og holdt vist i 10år
mvh

__________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
Til top |
|
|
ML_CLS Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
Sendt: 06 December 2009 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Finn29 Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2130
|
Sendt: 06 December 2009 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Første cdmaskine var en philips cd100 købt hos holm radio, det var iriterende at den var toploadet, for der var jo allerede en pladespiller på toppen af det opligatoriske 80'er rack. tror jeg havde den nogle måneder så blev den skiftet til philips cd303 den model hvor den halve maskine kom ud af kassen når skiven skulle skiftes. men den var frontbetjent det var i 1983-84 Kan huske jeg jeg spurgte ekspedienten om der ikke fandtes en i sort "det er der ikke og det kommer heller ikke, silver er det nye look" Tror det var året efter at den blev byttet til en philips cd650 og farven ja den var SORT 
spillede med den frem til 1988 hvor den døde, havde indtil da været rimelig glad for cd'er, det lød jo godt og der var ingen støj/knas og det var nemt. men der manglede ligesom noget, vidste ikke dengang hvad det var
så kom der en Luxman D-107 ind på hylden som spillede med den varme og fylde jeg havde savnet, og det var så slut med LP'er i mange år. havde dengang en Thorens td321-sme3009R-ortofon mc20 super kombination, og jeg var ikke længere i stand til at høre om det var cd eller lp jeg spillede.
__________________ Hilsen Finn / Finn29
<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
|
Til top |
|
|
joan Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 4
|
Sendt: 28 December 2009 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Første cd-spiller var en Philips CD650 købt hos KT-Radio i Odense i 1986, spillede fantastisk i forhold til andre cd-spillere på den tid og havde en funktion kaldet FTS (Favorite Track Selection) hvor man kunne programmere afspilningsrækkefølgen af en cd's numre og gemme denne i en hukommelse, kunne huske numre fra ca. 100 cd'er. CD650'eren fungerer stadig og er først i november 2009 blevet skiftet ud med lidt mere moderne grej (XTZ CD-100) så nu står den i pulterkammeret og samler støv - de gamle favoritter ligger stadig i FTS hukommelsen. Eneste problem gennem alle disse år er fjernbetjeningen som stod af for 3 år siden. Så efter 23 år er jeg nu igang med min 2. cd-spiller, spændt på om den kommer til at gøre tjeneste i ligeså mange år, men jeg tvivler.
|
Til top |
|
|
ThreadStarter Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 10
|
Sendt: 11 Januar 2010 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har aldrig selv købt en CD-afspiller (mit første køb var en minidiscafspiller), men jeg voksede op med min fars Sony CDP-101 han købte i 1983, året før jeg blev født. Det var min fars første, eneste og sidste hifi-indkøb. Den CD afspiller, en technics forstærker og nogle firkantede B&W højtalere. Jeg tror den har kostet omkring 10.000 kr dengang, men har ikke spurgt ham. http://en.wikipedia.org/wiki/Sony_CDP-101  Som sagt voksede jeg op med den, den tjente familien indtil år 2001, hvor min far modvilligt måtte gå i Hifiklubben og købe en Marantz fordi den trofaste Sony havde sværere og sværere ved at afspille nye CD'er. En dejlig maskine der var tung som et klaver og føltes som kram, den blev dog meget varm og man fik en skideballe hvis man glemte at slukke den fordi så stod den og kogte strøm af i store mængder.
|
Til top |
|
|
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2159
|
Sendt: 11 Januar 2010 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
tube mania skrev:
Sådan en fætter her...Philips CD104 var min første...var egentlig ret lækker og holdt vist i 10år
mvh

|
|
|
Det var også en CD 104 fra Philips der var min første. Jeg købte den for 3000 kr i 86 og solgte efterfølgende de fleste af mine LPer. Den var et hit på kollegiet, hvor mange også købte efter jeg gjorde. Siden har jeg haft Denon 1290 og denon 1450. Dengang syntes jeg at CD systemet var genialt og det synes jeg egentlig stadig. Jeg fik købt mange CDer de første år, og fik hurtigt mange. Den holdt i 6 år, og så gik den i stykker, hvorefter jeg skrottede den og købte en denon 1290 istedet. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
Til top |
|
|
Allan-j Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 119
|
Sendt: 18 Januar 2010 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg købte en sprit ny CEC hos audioscan i jernbanegade Aalborg og efterfølgende en cd med the flying pickets.
__________________ H/K avr 7500
Coral Studio 250
husk: Det var amatører, der byggede Noahs Ark, men det var fagfolk, der byggede Titanic
|
Til top |
|
|
TMFH Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 193
|
Sendt: 21 Januar 2010 kl. 00:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min første cd-afspiller blev indkøbt i Holbæk i '91 eller '92 og var en Lenco.
Jeg kan desværre ikke huske hvilket modelnummer den havde, men jeg kan stadig huske hvordan knapperne føltes og hvor
magisk futuristisk den så ud (ved siden af min daværende Lenco-pladespiller) med sit gule baggrundsbelyste digitaldisplay og
grålige kabinet (lidt som NAD'erne). I dag ville jeg kalde den tudegrim  Det var en 18bit maskine med fjernbetjening og
masser af knapper.
Jeg har ikke været i stand til at finde billeder af den nettet. Måske nogle af Jer kender modellen?
__________________ Mvh.
Thomas
...det 'rør' på sig...
|
Til top |
|
|
jenssmed Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 295
|
Sendt: 21 Januar 2010 kl. 07:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
har ikke noget billede endnu, lånt den ud til en nabo, Philips cd 650 mums. byttede mig til den i ca. 1987...
skal op og hente den i dag
smeden __________________ Besøg min stue her
Mygear
Vestsjællands HiFi-Klub
|
Til top |
|
|
grene Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 82
|
Sendt: 03 Februar 2010 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Weissbier skrev:
Dette er den digitale firsertråd, hvor du - iført sejlersko og imiteret læderslips - kan berette om din første cd-afspiller og dine tidligste cd-oplevelser i det hele taget.
- Hvornår lyttede du til cd for første gang?
- Hvornår købte du din første afspiller?
- Hvilken afspiller købte du?
- Hvor købte du den?
- Hvad kostede den?
- Hvor lang tid havde du den?
- Hvor mange i din omgangskreds havde også en afspiller?
- Hvilken var din første plade?
- Etc.
God fornøjelse!
Jeg lægger ud:
Jeg købte min første cd-afspiller, en Philips CD150, i 1986. Den normale detailpris var kr. 4000, men jeg fik den for kr. 3200 gennem Audiosound i Nakskov. Det var en god handel, syntes jeg, og så kunne jeg få mine konfirmationspenge til at slå til! Den kørte problemfrit i 11 år, før den blev sendt på aftægt hos mine forældre. De tog kun afsked med den, fordi de købte en dvd-afspiller nogle år senere.
Hvis jeg absolut skal nævne et kritikpunkt, så var der åbenbart nogle dårlige lodninger i det sidste segment af LED-displayet, og med tiden satte flere og flere dioder ud, så displayet blev efterhånden lidt svært at dechifrere, men musikken spillede jo lige godt af den grund. 
Første gang jeg overhovedet lyttede på en cd, var i 1985, hvor jeg hørte Brothers in Arms (selvfølgelig, hvis nogen husker markedsføringen dengang ) på en udstilling i min fødeby, Silkeborg. Afspilleren var da en Philips CD304, og hovedtelefonerne var nogen lukkede Sennheiser af den dyrere slags (HD 222?).
Ingen knas eller støj, det var fantastisk, men man fik sandelig også "lov" til at betale for fornøjelsen, når jeg tænker på prisnivauet på cd-pladerne dengang. De kostede som regel 170 kr. i de store kæder inde i Århus (HMV, Stereo Studio osv.), men gerne kr. 180 i Silkeborg. Velbekomme, og det var altså for 22 år siden...
Jeg var den første i min folkeskoleklasse (7. klasse), der købte en cd-afspiller, men året efter havde jeg en foretagsom kammerat længere oppe ad vejen, der også kom med på vognen. Han købte dog en Fisher af knap så ædel herkomst, og da var prisniveauet faldet til kr. 2000 for en afspiller.
Min første cd-plade var, nå ja, førnævnte Brothers in Arms med Dire Straits!!! Ja-ja, jeg var 14 år, okay? At den blev begyndelsen på min karriere som decideret Dire Straits fan, er så en anden sag...

Fotografiet viser den oprindelige CD150. Min var den senere "faceliftede" udgave, men maskinen blev i øvrigt solgt under flere forskellige navne så som Marantz, Schneider, Grundig, Dux m.fl. På Ebay var der fornylig en CD151. Havde aldrig hørt om den, men den lignede 150'eren til forveksling. Måske en 16-bit version?
|
|
|
Ha ha, købte en magen til, også i 1986..........men købte min i Tyskland til ca. kr. 1.500,- mener jeg. Samtidig købte jeg min første CD - Mike Oldfield/Discovery (stadig en klasse skive). En kammerat købte en tilsvarende CD-afspiller samtidig (senere fik min bror og far også en).
Jeg husker den, som meget billig af udseende og med et display, der gik istykker ret hurtigt (den fejl oplevede vi alle).
|
Til top |
|
|
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
Sendt: 03 Februar 2010 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min var en Philips CD160, er sgu næsten sikker på den spiller endnu. Var med sving-arm til laseren. Satte en lysdiode til så man kunne se om der var fejl på CD'en.
Mvh
Torben

|
Til top |
|
|
Prinds Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 161
|
Sendt: 03 Februar 2010 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min første CD-afspiller blev indkøbt i 1986. Det var en Pioneer (kan ikke huske model nummeret), og blev indkøbt en uge efter mit første CD-indkøb:
Echo & the Bunnymen: Ocean Rain. Jo, det var i de tider hvor man havde højt hår
Jeg var dog en smule nervøs over CD'ens holdbarhed (mediet, ikke musikken), da jeg kunne huske Bertel Høxbroe's indslag om det nye CD-medie i
TV-avisen (var det en Philips CD100 han demonstrerede ?). I programmet diskuteredes hvor længe overfladen på CD-skiven kunne holde, og det
endte med en kryptisk bemærkning om at "det vidste man ikke, så det kunne være uendeligt".
Pioneer'en er forlængst smidt ud, men CD-skiven står her endnu - har lige checket at den stadig kan afspilles 24 år efter indkøbet
/Prinds
|
Til top |
|
|
Weissbier Forum Bruger

|
Sendt: 03 Februar 2010 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Solvin skrev:
Min var en Philips CD160, er sgu næsten sikker på den spiller endnu. Var med sving-arm til laseren. Satte en lysdiode til så man kunne se om der var fejl på CD'en.
Mvh
Torben
|
|
|
Sådan en købte min kammerat længere nede ad vejen også. Den havde vist endda digitaludgang - wow!  __________________ Martin Hinge
Lyngdorf TDAI 2200 RP
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Kimber 4TC/8TC
|
Til top |
|
|
Anderz Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1221
|
Sendt: 03 Februar 2010 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermann. skrev:
[QUOTE=tube mania]
mvh

|
|
|
Yep sådan så den ud. Min første Cd afspiller med et knækket printkort. Den kom aldrig tilbage til livet igen. RIP! HA HA
|
Til top |
|
|
Muttly Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 183
|
Sendt: 04 Februar 2010 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min første cd afspiller blev købt i 1984

Det var en sølv farvet Sanyo Dad 8. (ovenstående billede er lånt fra nettet) Jeg fandt dog hurtigt ud at mine ører ikke var skabt til at lytte til den.Da nyheds interessen havde lagt sig, blev den solgt sammen med de cd skiver jeg havde nået at købe.
Jeg købte en ny pick up istedet for, En fin lille SPU Gold fra Ortofon.
Der gik 5 år før jeg igen købte en cd afspiller.
__________________ Proac response3,5. Accuphase P360, Primare P 30. Audia Flight cd two+ PS auido Digital Link III DAC. Sota Sapphire mk II+sme 3009r imp+aoc9+ Dino Riaa.Harmonic Tech. Thruth Link. VDH 501 SB 3 AA DDE2.
|
Til top |
|
|
Gynther Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 28
|
Sendt: 10 Februar 2010 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min første var en Sony cdp-x202ES, som jeg fik i konfirmationsgave i 1994. En sen debut på cd'markedet, men hold op hvor har jeg været glad for den.
Det var cd'afspilleren der startede hele min interesse for Hifi. Brugte alle pengene fra konfirmationen på en Sony receiver (til 4100.-). Begge ting blev købt i den daværende Super Radio i Høje Taastrup, som dengang havde en speciel Hifi-afdeling bag i butikken med masser af KEF Højttalere, Kenwood forstærkere, Phillips og Sony m.m.
Et par måneder senere købte jeg et par JBL L65 af min Fars kollega. CD-afspilleren og Højttalerne har jeg endnu. Jeg kan ikke nænne at skille mig af med nogen af delene. Og hvis det skulle blive en ny cd-afspiller, ville jeg overveje en af topmodellerne fra dengang Sony også kunne lave hifi.
Første cd var en danceopsamling - har heldigvis udviklet musiksmagen siden dengang.
Lige nu ligger Doky Brothers 2 i Sonyafspilleren og der er spændt en Denon POA 2800 foran højttalerne. Det er ikke helt tosset faktisk.
|
Til top |
|
|