Forfatter |
|
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2439
|
Sendt: 08 December 2009 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen!
Liiige netop selve "SPEC'erne" 1-2-3-4 er bygget med en forplade, som har fast 19" montering, så det ikke vil være pænt eller "i orden" at smide en trækasse på - altså en forplade, hvor man ikke kan tage rack-monteringskonstruktionen af - kun selve håndtagene.
Der er intet til hinder for at man smækker en trækasse på SG-9500 - CT-F1000 (Det har du selv bevist!) - TX-9500 (II), da disse apparater også kunne/kan matches op med andre Pioneer-ting.
Du er meget velkommen til at lytte til Spec, men i tiden er de ikke i drift og ligger i dyyyb mølpose, men en skønne dag, så vækker jeg dem - og der skal lyde SPEC over hele Herning 
Vh
Freddy
|
Til top |
|
|
Fiddoo Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2005 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 838
|
Sendt: 08 December 2009 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
SPEC: http://www.johnweeks.com/random/pioneer/
__________________ Mvh. Frank K.
|
Til top |
|
|
fredmarantz Forum Bruger

|
Sendt: 09 December 2009 kl. 00:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja- der er vist en hel del SPEC-sager.
Men check også gerne dette link ud for lækkert Exclusive Pioneer - det er nok toppen af Pioneer-poppen. Nogle af apparaterne har et vist slægtskab med SPEC, men DE er jo så i trækasser - huuuuu! Vedr. Vintage, så er drt jo så netop C3/M3, som mest har min bevågenhed - men også senere apparater er smækre, synes jeg.
Jeg huser, at der stod et sæt C3/M3 i Hifi-centret i Herning's kælder. Sættet kostede på daværende tidspunkt 33.000 DKr.
http://audio-database.com/PIONEER-EXCLUSIVE/index.html
Vh
Freddy
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
Sendt: 09 December 2009 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Fredmarantz, Det Hifi-centret i Herning har - bl.a. via dig - efterhånden mytologisk status! Fedt. Og dejligt link. Personligt faldt jeg (selvfølgelig) for de her Pioneer højttalere:  Jeg vil straks kigge på dba.dk efter et par :^) PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|
fredmarantz Forum Bruger

|
Sendt: 09 December 2009 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen har vi ikke på et tidspunkt for måske et par år siden netop været inde på disse højttalere her i dette forum? - jeg husker i hvert fald netop dette sæt fra Hifi-centrets kælder - måske var de indkøb som et sæt med Exclusive-forstærkerne. De lød så vidt jeg husker nu ikke overgodt - og stod i hvert fald ikke distancen sammenlignet med en bredside af forskellige JBL-studiomonitor modeller som var opmarcheret langs hele den ene væg. De var dog imponerende i dynamik - og jeg husker, at vi bla. hørte Sweet's "the man with the golden arm" - fra "desolation Boulevard" - lp'en.
Jo det var tider!
Vh
Freddy
|
Til top |
|
|
santashooter Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 937
|
Sendt: 09 December 2009 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
santashooter Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 937
|
Sendt: 09 December 2009 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 09 December 2009 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
Bruger siden: 06 Januar 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 705
|
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
schmidt2 skrev:
Har godt nok lavet en tråd hvor jeg spørger om min SA-800.
Den venstre højtaler udgang virker ikke. Og det gælder på begge kanaler. Øv øv...
Kan dette laves, og hvor henne i odense kan i anbefale man sender den hen?
Vh
Michael
|
|
|
Jeg bad om hjælp til at finde en fejl i min dengang nyerhvervede SA-800. Der var ikke rigtig nogen gyldne løsninger, og jeg kunne ikke rigtig finde nogen kompetente reperatører. Dvs. jeg ville ikke have folk til at rode med det som ikke engang kender til noget grej der ældre end 10 år. Så jeg rensede, rensede og rensede lidt mere. Og tænkte jeg må have nogen af de der adaptere til ledningerne, så jeg kunne teste den endnu engang før den røg på losseren. Det viste sig så endnu engang at være besværligt, ville ikke ud os spendere penge på noget der måske bare skulle skrottes. Så jeg biksede noget sammen af kabelsko. Og fandemesgu om forstærkeren ikke bare virker, den lyder pi**e godt. At der så er noget bøvl med MC/MM udgangene, så jeg må kører den gennem en anden kanal og igennem en riaa. Så alt i alt er jeg yderst overrasket, og tæt på at opleve en lykkefornemmelse. Nye højtalere og ny gammel forstærker inden for 3 dage. Det er fedt.
|
Til top |
|
|
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
Sendt: 29 Januar 2010 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Idag reddede jeg sgu lige sådan en sag fra contanerdøden.
Den mangler gummiføderne men er ellers intakt. Der er tale om en Pioneer PL 630.
- På med en OM-30 og der var hul igennem - faktisk rigtig godt. Det er en tung sag med en
kampvægt på 12 kilo og Direct-drive.
Gad vist hvor man skaffer de gummifødder?
Venligst

__________________ Jesper
|
Til top |
|
|
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
Sendt: 29 Januar 2010 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Æøw, han gjorde det sg* igen, ham Jesper. Det er en rigtigt fin spille, specielt til den pris  Gummiføder? Måske epay?
|
Til top |
|
|
fredmarantz Forum Bruger

|
Sendt: 29 Januar 2010 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja- for hulen da - Jesper!!!
Den blev solgt som værende tilhørende SPEC-sættet, når man købte et SPEC-rack fuldekviperet, så den kan altså nogle ting.
Måske kan jeg være til hjælp her... .
Jeg er i den situation, at jeg har en sådan PL-630 pladespiller i mine gemmer - den er bogstavelig talt i "som ny" - condition og mangler intet - andet end en ordentlig PU i stedet for en lidt plastic-agtig tingest, som sidder på den nu.
Jeg kunne tage nogle gode illustrative billeder af de originale fødder, så du kan se, hvordan de ser ud - og måske vil jeg kunne tage nogle mål, hvis dette kunne være til nogen hjælp?
Meld gerne ind desangående!
Tillykke-Jesper!
Vh
Freddy
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 Januar 2010 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øhm der var jeg heldig. Den lå øverst i elektronik contaneren og var ikke bare drønet ned.
Nu leger jeg lidt med forskellige PU - har vel 20-30 gamle typer så der er nok at tage af.
Når den studeres underneden kan man se 4 fjedre - der hvor gummibenene har siddet.
Der sad dog samtidigt 2 plasticfødder med skruegevind til at nivere pladespilleren med.
Jeg er forundret over den ro der er mellem musikken - her er ikke meget rummel. Den starter
super hurtigt - en halv omdrejning vil jeg skyde på. Der var forøvrigt også et pænt låg med.
Jesper __________________ Jesper
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 29 Januar 2010 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
jesper olsen skrev:
Idag reddede jeg sgu lige sådan en sag fra contanerdøden.
Den mangler gummiføderne men er ellers intakt. Der er tale om en Pioneer PL 630.
- På med en OM-30 og der var hul igennem - faktisk rigtig godt. Det er en tung sag med en
kampvægt på 12 kilo og Direct-drive.
Gad vist hvor man skaffer de gummifødder?
Venligst
|
|
|
Kedelig, kedelig historie. PQR Nå, ja, til lykke! __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
Sendt: 29 Januar 2010 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en Pioneer PD95 cd maskine, i øvrigt en rigtig god maskine også bedre end min tidligere Sony SCD777ES og Audio Aero Capitole som er anmeldt her på siden.
Fik den i øvrigt i bytte med Sony'en så det var ok.
Billedet er taget fra nettet da mit ikke blev så godt og jeg har problemmer med upload hvorfor skal det være en http: adresse for opload?

Godt drev som de lavede..... __________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
Til top |
|
|
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
Bruger siden: 06 Januar 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 705
|
Sendt: 30 Januar 2010 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
jesper olsen skrev:
Idag reddede jeg sgu lige s�dan en sag fra contanerd�den.
Den mangler gummif�derne men er ellers intakt. Der er tale om en Pioneer PL 630.
- P� med en OM-30 og der var hul igennem - faktisk rigtig godt. Det er en tung sag med en
kampv�gt p� 12 kilo og Direct-drive.
Gad vist hvor man skaffer de gummif�dder?
Venligst

|
|
|
Den plade, titlen lyder interresant. Er det sådan noget middelalder inspireret. Guitar og lut er ikke det man hører mest af idag.
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 30 Januar 2010 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
dejlig pladespiller - tillykke Jesper - cool med metervisning af hastighedsfinjustering -
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
Fiddoo Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2005 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 838
|
Sendt: 30 Januar 2010 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
JRGW skrev:
Jeg har en Pioneer PD95 cd maskine, i øvrigt en rigtig god maskine også bedre end min tidligere Sony SCD777ES og Audio Aero Capitole som er anmeldt her på siden.
Billedet er taget fra nettet da mit ikke blev så godt og jeg har problemmer med upload hvorfor skal det være en http: adresse for opload?

Godt drev som de lavede..... |
|
|
Jeg har haft sådan en PD-95. Fantastisk bygget maskine. Jeg modificerede den med et sæt operationsforstærkere og clock fra LC-Audio. Kan varmt anbefales  __________________ Mvh. Frank K.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 30 Januar 2010 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke rigtig om jeg synes at den er middelalderagtig. Lutten er et renaissanceinstrument så vidt jeg husker. Musikken er af komponisten John Dowland.
Pladen er interessant da den er støjsvag samtidig med at lutten er ret krævede for pickuppen. Det er Lars trier der spiller på pladen. Mon ikke broderen hedder Troels.
Venligst Jesper
Den plade, titlen lyder interresant. Er det sådan noget middelalder inspireret. Guitar og lut er ikke det man hører mest af idag.
__________________ Jesper
|
Til top |
|
|
stridsvognen Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 587
|
Sendt: 30 Januar 2010 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fiddoo skrev:
JRGW skrev:

Godt drev som de lavede.....
|
|
|
Jeg har haft sådan en PD-95. Fantastisk bygget maskine. Jeg modificerede den med et sæt operationsforstærkere og clock fra LC-Audio. Kan varmt anbefales 
|
|
|
Har selv en PD95 med LC clock, så hvis det er noget for dig kan vi bare bytte maskine.
|
Til top |
|
|