Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 19:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Yamaha DTS problemer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Fst1978
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2013
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 03 Maj 2013 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

Jeg har fået købt mig en Yamaha RX-A1020 surround receiver, og det virker umiddelbart til at være
en super forstærker (også i stereo) Mit problem er at hvor som helst jeg leder i Yamaha manualen,
så kan jeg ikke finde noget om at få den til at fremvise på displayet eller andre steder, at lyden der
bliver afspillet fra Blu-Ray film er DTS-HD, eller bare for så vidt at få den til at vise Dolby Digital fra DVD.
Alle steder står der Straight, Pure Direct eller Cinema DSP Sci-Fi, men kan man ikke "bare" få den
til at vise og afspille DTS-HD? Jeg ser film fra en PlayStation 3, og har været inde på flere forskellige
forums, men kunne desværre ikke bruge deres løsninger på mit system, det skal dog dertil siges at det
var mindre eller ældre Yamaha receivere, så det er måske derfor at det ikke virker på mit system.

Lyd/billede bliver mellem anlæg og PS3 overført via et AudioQuest Pearl HDMI kabel og PS3 er sat
til BitStream. Jeg håber at der er nogle herinde som kender til forstærkeren, eller mere fornemt, hvis der
er nogle som har lignende setup, og lige ved hvad det kan skyldes, da jeg er lidt i vildrede
Til top Vis Fst1978's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fst1978

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 Maj 2013 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

Efter hukommelsen kan man på min yamaha trykke display på remoten, så skifter den visning til det du efterspørger.
Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2

boyscoutdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2010
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 Maj 2013 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

Tryk på straight knappen. På den måde er du sikker på at signalet behandles korrekt af receiveren. Derefter kan du se via display knappen som PHN2 skriver se om receiver tænder for alle kanaler.

Fst1978
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Maj 2013 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Takker for svarene, og efter at have været inde i indstillingerne på PS3 og genstartet den, samt brugt
oplysningerne fra jer, kan jeg få den til at vise DTS-HD Mstr, men nu har jeg et andet spørgsmål.....
Jeg kan umiddelbart kun få den til at informere om det på fjernsynet, men ikke få det over på
receiveren i stedet for, ved I om det er muligt? Håber ikke at det er for tåbeligt et spørgsmål, men
brugsforvirringen fra Yamaha er virkelig dårlig I brugsforvirringen viser den at forstærkeren
under fremvisning af Blu-Ray samt dvd skal stå på Cinema DSP Sci-Fi, hvilket jeg syntes
virkede underligt, da jeg selv oplevede at det lød dårligere end STRAIGHT eller Pure Direct, og
anbefalingerne alle steder inde på nettet sagde STRAIGHT (min første hint til at brugsanvisningen
måske ikke var nem at komme om ved)

boyscoutdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Maj 2013 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Hvordan har du forbundet enhederne?
Den optimale både at forbinde enhederne på er ved at bruge et HDMI kabel fra din PS3 direkte til receiveren mærket BD/DVD eller blot benævnt HDMI 1 og fra receiveren i HDMI OUT til dit TV. På den måde får du lyden direkte til din receiver og billedet bliver sendt til dit TV uden lyd.

Fst1978
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Maj 2013 kl. 01:26 | IP-adresse registreret  

Det er forbundet præcist på den måde som du beskriver det boyscoutdk, med hdmi fra PS3 til hdmi
indgangen på receiveren mærket med BD\DVD og ARC udgangen fra receiveren til ARC indgangen
på skærmen (Panasonic GT30). Lyden ser også ud til at gå fint igennem med DTS-HD MSTR, da jeg
kan få den til at vise det på fjernsynet, men ville bare gerne at den kunne vise det på receiver skærmen
i stedet for, hvis det da er muligt??? Er dog ret overbevist om at det kan lade sig gøre på en eller anden
måde

boyscoutdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Maj 2013 kl. 02:17 | IP-adresse registreret  

Jeg tror du leder efter dette?

manualen side 83

Fst1978
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Maj 2013 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

Det virkede, tusind tak for det boyscoutdk Jeg havde prøvet info knappen før de sidste ændringer på PS3'en,
og der sagde den i hele tiden PCM på nr. 2 meddelelse i stedet for DTS-HD Mstr., men det virker skisme nu

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes