| Sendt: 03 Maj 2013 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fået købt mig en Yamaha RX-A1020 surround receiver, og det virker umiddelbart til at være
en super forstærker (også i stereo)  Mit problem er at hvor som helst jeg leder i Yamaha manualen,
så kan jeg ikke finde noget om at få den til at fremvise på displayet eller andre steder, at lyden der
bliver afspillet fra Blu-Ray film er DTS-HD, eller bare for så vidt at få den til at vise Dolby Digital fra DVD.
Alle steder står der Straight, Pure Direct eller Cinema DSP Sci-Fi, men kan man ikke "bare" få den
til at vise og afspille DTS-HD? Jeg ser film fra en PlayStation 3, og har været inde på flere forskellige
forums, men kunne desværre ikke bruge deres løsninger på mit system, det skal dog dertil siges at det
var mindre eller ældre Yamaha receivere, så det er måske derfor at det ikke virker på mit system.
Lyd/billede bliver mellem anlæg og PS3 overført via et AudioQuest Pearl HDMI kabel og PS3 er sat
til BitStream. Jeg håber at der er nogle herinde som kender til forstærkeren, eller mere fornemt, hvis der
er nogle som har lignende setup, og lige ved hvad det kan skyldes, da jeg er lidt i vildrede
|