Sendt: 30 Marts 2004 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Allesammen!
Tusind tak for jeres store vel-villighed!
Jeg går fluks igang med at afprøve nogen af de "nemmeste" og lige-for løsninger. Blandt andet løsningen med at at dæmpe kabinettet mere eller mindre skal selvfølgelig afprøves, ligesom delefilteret allerede er af 7. generation.
Diskanten er idag dæmpet 6dB ved hjælp af en spændingsdeler, så niveauerne passer. Men der skal nok optimeres lidt på spole værdien, for at kompensere for baffel virkningen... Må se om jeg kan US's formel ovenfor.
Jeg har desværre ikke mulighed for mere end de 36 liter, da det fuldt udnytter den plads jeg har til centerhøjtaleren i mit AudioMagic rack. Og i.flg. Monacor CAAD 4.0, så skulle det passe med 17,5 liter pr. enhed, men de sidder jo desværre i samme kabinet.
Jeg har oprindeligt valgt HDS205'eren (8" tommer) for at få masser af tryk på min mellem-bas i centeren, i min forrige center konstruktion måtte 6,5" basserne lade livet under "The Corrs - Live in London" koncerten. (Ja, jeg elsker at spille højt og lade min Thule IA250B knokle lidt for "føden").
Oprindeligt var jeg dog noget modvillig i at skulle lave refleks kabinet, da jeg netop var bange for det med stemmegengivelsen fra så "store" enheder, at jeg valgte lukket kabinet for at få optimal kontrol.
Men nørkles videre skal der! Tak for tips'ne!
Mvh Jensby
|