Forfatter |
|
Mirro Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 253
|
Sendt: 29 Marts 2004 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjah,
Så er det blevet tid til at lufte endnu en af mine "gode" ideer 
Denne gang drejer det sig om mit Schneider 28" tv - vil man kunne udskifte enhederne i det med noget positivt resultat 
Eller er forstærkeren (?) i tvet afpasset med enhederne ??
Eller sidder der bare en tumpe bag et skrivebord og slår op i det første katalog han kan finde og finder det billigste af det billigste i enheder ??
Mener bare, det er ikke ret tit at man hører sælgeren komme ind på lyden i tv'et 
Ved godt at rigtig lyd kommer fra anlægget - men får aldrig tændt for det når man lige skal se lidt tv... (doven???) __________________ Bag enhver virkelig entuiast står en godmodig kvinde med rullende øjne
|
Til top |
|
|
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
Sendt: 29 Marts 2004 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror stort set at din beskrivelse af de indbyggede ht'er i TV'et er korrekt, Mirro. Hvis jeg ønskede at udnytte amp'en i TV'et til at trække et par andre højtalerenheder, ville jeg nok vælge at bygge et par små, gode bokse m. ditto enheder. Det kunne være et par rimelige bredbåndsenheder, eller man kunne lave en to-vejs boks . Så kunne man jo bare trække kablerne fra TV-amp'en hen til dem.
|
Til top |
|
|
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
Sendt: 29 Marts 2004 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lad dit anlæg stå tændt hele tiden. Så lyder det bedre, og du slipper for at bøvle med dit fjernsyn. __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
Til top |
|
|
manley Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 300
|
Sendt: 29 Marts 2004 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
det er ikke sikker at du kan få plads til et at gode højttaler inde i det!! da kabinetet på fjernsynet er lavet så det lige passer til de små standart højttale '
så du bliver nok nød til at bygge et par, der kan stå uden for fjernsynet som mollecon siger!
|
Til top |
|
|
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
Sendt: 29 Marts 2004 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
TV lyd er ikke som i de gode gamle dage. Jeg havde faktisk et Phillips TV hvor lyden var så god, at jeg følte mig nødsaget til at save begge sider af TV'et, førend jeg smed det ud. Og jo, højttalerne ligger stadig på loftet et sted........
Karsten
|
Til top |
|
|
Nautilus Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 509
|
Sendt: 29 Marts 2004 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
StudioSound skrev:
TV lyd er ikke som i de gode gamle dage. Jeg havde faktisk et Phillips TV hvor lyden var så god, at jeg følte mig nødsaget til at save begge sider af TV'et, førend jeg smed det ud. Og jo, højttalerne ligger stadig på loftet et sted........
Karsten
|
|
|
muhahahaa, savede du virkelig i dit tv? 
|
Til top |
|
|

StudioSound
|
Sendt: 29 Marts 2004 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nautilus skrev:
StudioSound skrev:
Karsten
|
|
|
muhahahaa, savede du virkelig i dit tv? 
|
|
|
Jep, og det var et hestearbejde at komme igennem den tykke plast, uden at beskadige kabinetterne
Selve enhederne er nu ikke noget særligt, en gemen diskant og en oval bas. Der var bare en helt utrolig dybde og fylde i lyden.
Karsten
|
Til top |
|
|
Erase Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 89
|
Sendt: 29 Marts 2004 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du er lidt teknisk minded, så byg en lille forstærker på måske 10W
som du kan gemme inde i fjernsynet. Skift herefter enhederne ud med
nogle bedre (mon ikke man kan finde noget ok enheder til billige penge
når man kigger på bilstereo?).
Umiddelbart ville jeg ikke investere store summer i dette, men for små
penge tror jeg også sagtens man kunne få en pæn opgradering - det er
trods alt som nævnt noget værre bras der ofte sidder i billigere
fjernsyn.
Fjernsynskabinettet vil sikkert også spille ind, så dette er endnu en
grund til ikke at overdrive investeringen (ihvertfald hvis det skal
være indbygget i fjernsynet).
|
Til top |
|
|
donkeyshark Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 669
|
Sendt: 30 Marts 2004 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis du har en hovedtelefonudgang på fjerneren, kunne du købe et sæt computerhøjttalere. Altec Lansing ATP 3 til 460kr med fragt. De spiller forbløffende godt, er flotte nok til at kunne stå på tossen, fylder lidt, er magnetisk afskærmede og har forstærker i den lille sub. Har dem selv til PC'en og de rocker, hvis dit rum ikke er alt for stort. Har du line udgang, spiller de sandsynligvis endnu bedre.
her er et link til den billigste forhandler i Danmark:
http://www.hkautomation.dk/
Skal det være rigtigt vildt (festniveau med knald på) er der Altec Lansing 641- dem har to af mine venner.
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=710098&am p;ref=edbpriser
Shark greetings
__________________ Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
|
Til top |
|
|
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
Sendt: 30 Marts 2004 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
StudioSound, jeg kom osse til at tænke på Philips! De var nok nogen af de første (og eneste?) der prøvede at give deres TV-apparater en god lyd. For år tilbage blev et såmænd omtalt/anmeldt i "High Fidelity" - et mono-TV såmænd, med et tovejs basrefleks system .
Jeg tænkte osse på højtalere til bilstereo til det her formål. Men de er vel almindeligvis ikke afskærmede? Og det er de jo nødt til at være hvis de skal være tæt på TV'et. Der er gode løsningsforslag her, men jeg tror nu nok Mirro tænkte på en billig og simpel metode .
|
Til top |
|
|

StudioSound
|
Sendt: 30 Marts 2004 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
mollecon skrev:
Jeg tænkte osse på højtalere til bilstereo til det her formål. Men de er vel almindeligvis ikke afskærmede? Og det er de jo nødt til at være hvis de skal være tæt på TV'et. Der er gode løsningsforslag her, men jeg tror nu nok Mirro tænkte på en billig og simpel metode .
|
|
|
Jeg tror det er en død sild at prøve på at sætte bedre enheder i TV'et. Hvis ikke kabinettet er designet med henblik på at give god lyd, kan man givetvis kun opnå små forbedringer.
Som en anden nævnte, vil et par små PC højttalere med en lille sub, nok være en nem og god løsning.
Karsten
|
Til top |
|
|
MartinLynge Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 598
|
Sendt: 30 Marts 2004 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvorfor ikke købe en MULTI-fjernbetjening med makro, hvorfra du så helt automatisk kan tænde både TV og anlæg..
|
Til top |
|
|
Mirro Forum Bruger

|
Sendt: 30 Marts 2004 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Multifjernbetjening med makro?
Hvor pokker skal man lige finde sådan en 
Det skal være en der kan bruges med: Schneider tv, sony dvd afspiller & jvc reciever.
Den skal, for at være interessant, kunne:
Tænde for anlægget, reciever og skifte til tvsound
Tænde for dvdafspiller, tv og reciever og sætte den til dvd
Kan det lade sig gøre 
Ideen med et computersæt er ikke så interresant, omend det er godt forslag, men så kan jeg jo ligeså have anlægget tændt hele tiden 
Og TROR da også mine ProAC spiller bedre end et computersæt (håber det da ihvertfald ) __________________ Bag enhver virkelig entuiast står en godmodig kvinde med rullende øjne
|
Til top |
|
|
Mirro Forum Bruger

|
Sendt: 30 Marts 2004 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe,
Google er en kanon side 
Fandt lige den her fjernbetjening med makro:
http://www.koz.dk/product.asp?product=334&page=1 
Synes dog den er lidt dyr... hvad er det billigste man kan få en makro fjernbetjening til  __________________ Bag enhver virkelig entuiast står en godmodig kvinde med rullende øjne
|
Til top |
|
|
MartinLynge Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 598
|
Sendt: 30 Marts 2004 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|