Emne: Bose lifestyle 8 ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
feffef Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2005
Status: Offline Indlæg: 19
|
Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle..
Overvejer at investere i Bose lifestyle 8 surround-anlæg, men kender ikke så meget til det.. synes designet er helt suverænt, og præcis noget i denne stil jeg ønsker mig..
er der nogle der har noget erfaring med dette surround-anlæg..? eller måske andre alternativer..? al hjælp søges..
Håber nogle kan give mig nogle godt/hurtige svar, da jeg står og skal bruge noget snarest.. På forhånd tak
Mvh
|
Til top |
|
|
Lestat Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 456
|
Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du kan lide designet, fint. Men du skal være opmærksom på at Bose generelt er bunden hvad angår lydkvalitet, ihvertfald i forhold til prisen.
Jeg kender ikke Lifestyle 8 anlægget, men jeg har endnu ikke hørt positivt omkring Bose's lifestyle ting. F.eks. har Accoustimass serien en "subwoofer" der ikke når meget længere ned end 50hz, og giver op længe inden den mødes med mellemtonerne, så der er huller i frekvenskurven.
Bose er mere marketing end research, trods deres påstande om det modsatte.
Men hvis du køber fordi designet er vigtigt for dig, så er det fint nok, du skal bare ikke forvente lydkvalitet i proportion til prisen, for det får du ikke.
L.
|
Til top |
|
|
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, de har gjort det godt med den marketing. At få folk til at tro, at deres såkaldte "subwoofere" ikke er det, men bassen som er taget fra "fronterne" plus en forstærker er noget helt andet.
Jeg kan i hvert fald ikke se, hvorfor dette princip ikke også skulle blive kaldt subwoofer? Måske fordi den aldrig kommer i nærheden af den dybde mange andre subwoofere kan.
I hvert fald, man opnår en stor mangel af frekvensområde, sygeligt savn af mellemtone osv. Om man kan lide musikken eller ej, det jo en smagssag. Men der findes alt for mange andre gode/bedre alternativer musikalsk, men måske ikke designmæssigt. Ville til enhver tid vælge bose, fremfor et eller andet "alt-i-en-box" fra Sony, Philips og lign. mærker.
Der er bose trods alt på forkant.
|
Til top |
|
|
feffef Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2005
Status: Offline Indlæg: 19
|
Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oki.. takker for svarene.. vil tænke lidt over det..
Mvh.
|
Til top |
|
|
Lestat Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 456
|
Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 07:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
wamba skrev:
Ja, de har gjort det godt med den marketing. At få folk til at tro, at deres såkaldte "subwoofere" ikke er det, men bassen som er taget fra "fronterne" plus en forstærker er noget helt andet. |
|
|
Problemet er at når "sub'en" kun går til 50hz, og skal gå ret langt op for at kompensere for den manglende bas og mellemtone på de øvrige enheder, så bliver den ret let at lokalisere. En normal sub starter normalt først ved omkring 50hz, og går ned til omkring 18-25hz, hvilket jo medfører at den er svær at lokalisere, og derfor ikke afstikker fra lydbilledet. I Bose's tilfælde vil det være ret let at pege på hvor de dybere toner (mellemtoner egenligt) kommer fra, nemlig hjørnet, og det ødelægger sammenhængen.
Citér:
Jeg kan i hvert fald ikke se, hvorfor dette princip ikke også skulle blive kaldt subwoofer? Måske fordi den aldrig kommer i nærheden af den dybde mange andre subwoofere kan. |
|
|
Ja - subwoofer betyder den skal tage sig primært af subsoniske frekvenser, men når man ikke rigtigt kan nå ned på de rigtigt subsoniske frekvenser, så er der jo ikke meget sub over wooferen. Desuden er det strengt taget ikke meningen at en sub skal bruges for at dække over de manglende toner i det hørlige spektrum, ihvertfald ikke så højt som den er nødt til i dette tilfælde.
Citér:
I hvert fald, man opnår en stor mangel af frekvensområde, sygeligt savn af mellemtone osv. Om man kan lide musikken eller ej, det jo en smagssag. Men der findes alt for mange andre gode/bedre alternativer musikalsk, men måske ikke designmæssigt. Ville til enhver tid vælge bose, fremfor et eller andet "alt-i-en-box" fra Sony, Philips og lign. mærker.
Der er bose trods alt på forkant.
|
|
|
Hmm, ikke helt sikker på hvad du siger. Dog ville jeg nok tage f.eks. Sony over Bose - deres lyd er ihvertfald ikke værre, de er nok lidt billigere, og designet er der som sådan ikke noget i vejen med. Nogle af deres systemer ser faktisk ret godt ud, det er bare synd de ikke kan spille så godt som større systemer. (Altså fysisk større.)
L.
|
Til top |
|
|
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|