Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 16:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Surround System spørgsmål! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Helious
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 September 2005
Status: Offline
Sendt: 01 Oktober 2005 kl. 00:48 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg er ret ny på området. Men jeg leder efter noget lyd til lejeligheden.

Altså surround sæt. Det skal være en helt ren lyd, og bassen skal virkelig brumme så det kilder helt i maven.

Jeg aner intet om anlæg og sådan, men jeg har kigget på et på QXL.dk

http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=20264640&Listing Type=0&ListingSort=1&PageNum=4&Catg=10053

Er dette anlæg godt?

på forhån´d, tak :)

Til top Vis Helious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Helious

Lestat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 Oktober 2005 kl. 09:31 | IP-adresse registreret  

Det har været oppe herinde før. Elitism aside, så er det ikke et specielt godt sæt surroundhøjttalere, og ihvertfald ikke så godt som sælgeren gerne ville gøre det til.

På den anden side er det naturligvis begrænset hvad du får for 1800,-, og du får ikke helt ren lyd og super bas, det er næsten garanteret.

Du har to muligheder, du kan enten købe et samlet sæt højttalere i den prisklasse, og leve med at kvaliteten naturligvis er derefter, eller spendere mere, evt. over længere tid ved at købe højttalerne i flere stadier, og få noget der lyder væsenligt bedre.

L.

Til top Vis Lestat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lestat Besøg Lestat's Websted

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 01 Oktober 2005 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Det lugter lidt af løgn synes jeg, satelit-tårnene og centeren spiller ned til 25hz, det er dybbere end mine Dali 850 til 3500 brugt! Og så virker det som et meget billigt trick at reklamere med at det yder 8500 watt PMPO. Tror du skal holde dig langt væk fra dette sæt, det er ikke så godt som sælger vil have det til at lyde som, jeg har aldrig set en satellit højttaler den kan spille så dybt, de går som regel ikke længere ned end til omkring 80-100hz pga de små enheder.

Køb hellere noget bedre stereolyd evt. brugt i starten, og byg ud, det vil du blive gladere for i længden vil jeg tro. Ellers så tag ud til nogle steder var du kan lytte til "billigere" setups, kontra "dyrt" setup, og se om det er prisforskellen værd. 

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Helious
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Oktober 2005 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

Hmm.. Nu ved jeg ikke det store, men jeg har ikke planet om at bruge mere end 3000.- kr på det..
Og jeg har hørt min overbos Dantax Surround, som jeg synes super..

Tror i også jeg vil synes at dette lyder godt, så?

Altså så længe det lyder bedre end mine indbyggede Medion LCD TV højtalere (Som jeg synes lyder suværent!! ) :)

Helious
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Oktober 2005 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

Lestat skrev:

Det har været oppe herinde før. Elitism aside, så er det ikke et specielt godt sæt surroundhøjttalere, og ihvertfald ikke så godt som sælgeren gerne ville gøre det til.

På den anden side er det naturligvis begrænset hvad du får for 1800,-, og du får ikke helt ren lyd og super bas, det er næsten garanteret.

Du har to muligheder, du kan enten købe et samlet sæt højttalere i den prisklasse, og leve med at kvaliteten naturligvis er derefter, eller spendere mere, evt. over længere tid ved at købe højttalerne i flere stadier, og få noget der lyder væsenligt bedre.

L.

Har du nogle forslag til et godt suround sæt i prisklassen 3000`,- Kr?

Jebber
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 01 Oktober 2005 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Hej.

Som andre har nævnt er det begrænset hvad man får for 3.000,-

Jeg vil dog vove den påstand at man, alt efter forventninger, kan få ganske god surround-lyd ud af for eksempel et sæt Dali Trio, der kostede ca. 4.000,- fra ny og tit kan købes for 2.500,- brugt.

Der er 5 ens højttalere, der lyder hæderligt -og i kraft af, at de er ens er det altså meget nemt at få til at lyde godt. Den medfølgende 8" subwoofer gør det også ganske udmærket!

Har installeret det omtalte sæt hos min søster og det spiller upåklageligt i surround (på visse punkter endda bedre end mit!)

I stereo vil man sikkert savne lidt, da højttalerne er meget små, men hvis det er surround man er ude efter, kan jeg helt sikkert anbefale et sådant sæt.

OG så er det slet ikke grimt at se på :o)

Helious
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Oktober 2005 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

"Dali surround sound system med aktiv subwoofer, centerhøjtaler og fire sattelitter. Få biografen ind i stuen til en god pris. Blot 3 år og meget velholdt, fremstår næsten nyt. Nypris: 5000, købt i HIFI klubben"! 

2.

Fra den blå avis. Tror du det er, det han taler om???  Det der Dali Trio?

Jebber
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 01 Oktober 2005 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Det ved jeg ikke, men tror det umiddelbart ikke, da Trio'en så hut jeg visker kostede ca. 4.000,- MEN, det kan da godt være :o)

Du må spørge sælger!

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 02 Oktober 2005 kl. 00:27 | IP-adresse registreret  

Helious skrev:

Hmm.. Nu ved jeg ikke det store, men jeg har ikke planet om at bruge mere end 3000.- kr på det..
Og jeg har hørt min overbos Dantax Surround, som jeg synes super..

Tror i også jeg vil synes at dette lyder godt, så?

Altså så længe det lyder bedre end mine indbyggede Medion LCD TV højtalere (Som jeg synes lyder suværent!! ) :)

Det er jo smag og behag, Dali trio sættet vil jeg dog også se lidt nærmere på hvis jeg var dig. Ellers er der ingen anden vej tilbage end at kigge forbi bilka og finde et sæt eltaxer til 1000 eller 1500 for et sæt, og så måske en brugt eller ny receiver til 2000. Det er ikke den bedste lyd, men hvis du ikke er så krævende, hvilket du giver udtryk for tror jeg du vil synes om sådan et sæt, de spiller faktisk ganske udemærket til prisen!

Håber det hjalp dig lidt

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes