Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 12:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Yamaha RX-V1500 vs Denon AVR 2106 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kebora
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 September 2005
Status: Offline
Sendt: 14 September 2005 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

Hej

Hvilken af disse recievere vil I anbefale mig at købe? Jeg vil gerne have Bi-Amping og godt med kræfter.

http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=2& ; ;emne=visprodukt&Gruppenr=50&ID_infoside=96079

http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/surround_sound/recei ver/detail/DENON_AVR2106_surround_receiver.htm?id=6945&r v=6944

De fronthøjtalere som skal køre sammen med recieveren bliver Dali Concept 8.

http://www.hifiklubben.com/dk/Produkter/Hoejttaler/Gulvhoejt taler/detail/DALI_Concept_8_hoejttaler.htm?id=5141

De to recievere minder om hinanden syntes jeg, og kan ikke finde ud af hvilken der er bedst. Håber I ved det

Til top Vis Kebora's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kebora

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 14 September 2005 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

Hejsa - har du læst denne tråd? http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28375&K W=yamaha

...der er begge nævnt

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 September 2005 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Har Concept serien biwire terminaler?

Uanset, RX-V1500 kan ikke biampe, og den er også en lille smule tynd i lyden. Om det er bass du er på udkik efter vil jeg anbefale Pioneer VSX 2014, den leverer bass i en sådan mengde at jeg efter å ha flyttet litt rundt på nogle møbler har vært nødt til at justere ned de dybeste frekvensene vha romkorrektionen.

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

Kebora
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2005 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Lyder til at Denon bliver mit valg. Tak for de gode svar.

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 15 September 2005 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke hørt 2106, men masser af kræfter, og god bass er ikke hvad jeg forbinder med Denon.

Jeg bytter receiver 1 til 2 ganger om året, og har derfor erfaring med en del merker. Overnevnte Pioneer som jeg har nu, og Harman Kardon AVR430 vil jeg sige er de to med mest kræfter jeg har prøvet. 430 hedder nå 435 og koster 6495.

Bi-amping hjælper ikke om ikke udgangspunktet er godt nok.

Høegh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2004
Lokalitet: København
Sendt: 16 September 2005 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:

Har Concept serien biwire terminaler?

Uanset, RX-V1500 kan ikke biampe, og den er også en lille smule tynd i lyden. Om det er bass du er på udkik efter vil jeg anbefale Pioneer VSX 2014, den leverer bass i en sådan mengde at jeg efter å ha flyttet litt rundt på nogle møbler har vært nødt til at justere ned de dybeste frekvensene vha romkorrektionen.

Øh, kan den ikke bi-ampe? Hvorfor skriver du egentlig det, når det ikke er korrekt? Nu går manden måske ud og køber en Denon på et forkert grundlag. Den kan godt bi-ampe. Jeg har bi-wiret mine Jamo D-430'ere i højttalerenden og kører hver kabel i en seperat termianl på receiveren. Den har et A og et B sæt der kan outputte til fronterne på samme tid.

Lyden er ikke tynd. Teknisk set er maskinen Pioneer 2014'eren overlegen og dens automatiske opsætning er langt bedre - kort sagt, en større model der kan mere. Så vidt jeg opfatter det er Denon'en mindre. Det siger prisen jo også. Denon er et dyrt mærke - og den koster hvad .. 4500 i Danmark? Yamaha'en koster meget mere. Det er jo ikke uden grund.

Til top Vis Høegh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Høegh

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 September 2005 kl. 00:23 | IP-adresse registreret  

RX-V1500 kan IKKE biampe, det du har gjort er at biwire, a, og b udgangen er tilsluttet den samme forstærkeren.

Når jeg har haft både RX-V1500, og VSX2014 vil jeg mene at de udtalelser jeg kommer med er velbegrunnede. Hvad baserer du dine på?

Høegh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 September 2005 kl. 00:45 | IP-adresse registreret  

Det er korrekt at de er tilsluttet samme forstærkerenhed.  Kan Pioneeren køre dem via to forstærker-dele?

Jeg baserer mine på at jeg har V1500'eren og er ekstremt tilfreds med den. Desuden baserer jeg dem på at jeg har set dig køre en meget hård stil overfor Yamaha'en og skudt alle reviews der viser modsat ned. Problemet er så bare at jeg ikke har fundet en sammenling eller ét review der giver dig ret - alle er for Yamaha'en fremfor 2014'eren. Hvorfor mon? Desuden skamroses deres YPAO rumkorrigering, men du siger den er dårlig. Folk elsker lyden, men du finder den tynd.

Det vil jeg bare påpege da jeg har den selv og er enormt tilfreds. Så én udtale at Yamahaen er et skridt foran Pioneeren rent teknologisk. Det skal vel med.

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 September 2005 kl. 01:09 | IP-adresse registreret  

Biamping krever 2 forsterkere, i Pioneerens tilfelle, front+surround back, du forstår måske nu at RX-V1500 ikke kan biampe?

Jeg har ikke skudt ned nogle reviews, kun stadfestet det faktum at Pioneeren har en kraftigere forsterkerdel, og mere bund, og kontroll over bassen. Jeg har vel også flere ganger udtalt at jeg var godt fornøyd med Yamahaen, og har også sagt at den er udstyret med lipsync, noget Pioneeren ikke har.

Og sammenlignet med AVR430, og VSX2014 er RX-V1500 tynd i lyden. Det udtalte jeg allerede den gang jeg købte den, men min filosofi den gang var at det kunne kompanseres vha en sub.

Når jeg har udtalt mig om YPAO har det været i sammenligning med Denon, og Pioneers nye rumkorrektioner, og det faktum at Yamaha nu henger efter hvad romkorrektion andgår.

Jeg har også tidligere sagt at uanset hvilken receiver du velger i denne prisklassen, vil det ikke være noget dårlig valg.

Jeg gidder ikke at endre min holdning, og lyve om RX-V1500s muligheder bare for at du skal føle dig mere fornøjd med din receiver.

Høegh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 September 2005 kl. 01:25 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:

Biamping krever 2 forsterkere, i Pioneerens tilfelle, front+surround back, du forstår måske nu at RX-V1500 ikke kan biampe?

Ja, det har jeg sådanset lige svaret dig på i indlægget herover.

ManicMiner skrev:

Jeg har ikke skudt ned nogle reviews, kun stadfestet det faktum at Pioneeren har en kraftigere forsterkerdel, og mere bund, og kontroll over bassen. Jeg har vel også flere ganger udtalt at jeg var godt fornøyd med Yamahaen, og har også sagt at den er udstyret med lipsync, noget Pioneeren ikke har.

Ja, det du egentlig siger er at Pioneeren er langt overlegen. Jeg spørger dig så bare hvorfor alle andre er uenige?

ManicMiner skrev:

Og sammenlignet med AVR430, og VSX2014 er RX-V1500 tynd i l
yden. Det udtalte jeg allerede den gang jeg købte den, men min filosofi den gang var at det kunne kompanseres vha en sub.

Når jeg har udtalt mig om YPAO har det været i sammenligning med Denon, og Pioneers nye rumkorrektioner, og det faktum at Yamaha nu henger efter hvad romkorrektion andgår.

Det skal jeg ikke kunne sige. Men måske burde du forholde dig til deres "nuværende" systemer, hvor YPAO er bedre.

ManicMiner skrev:

Jeg har også tidligere sagt at uanset hvilken receiver du velger i denne prisklassen, vil det ikke være noget dårlig valg.

Jeg gidder ikke at endre min holdning, og lyve om RX-V1500s muligheder bare for at du skal føle dig mere fornøjd med din receiver.

Nej, det kan jeg godt se på det hele. Men det kunne være jeg kunne få dig til at gøre mig den simple tjeneste at snakke pænt? Mange tak.

Jeg har ikke prøvet Pioneeren. Jeg siger bare at alle andre jeg har læst indlæg fra, alle andre der har skrevet anmeldelser, sammenligninger og så videre er komme til en ANDEN konklusion end dig. Det er måske fair at nævne overfor folk.

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 September 2005 kl. 01:43 | IP-adresse registreret  

Jeg siger kun at Pioneeren er bedre på 1 punkt, ikke noget mere, ikke noget mindre, resten får stå for din egen regning

Og jeg skal tale pent til dig straks du lar være med at anklage mig for at komme med fejlaktige udtalelser. Man får det svaret man ber om.

Du kommer med udtalelser der er baserede på hear say, og fejlaktige antagelser, men vælger med overbevisning at presentere det som den absolutte sandhed. Så kan du måske forstå at min tålmodighed bliver brugt op?

Jeg har tidligere scannet ind en test med effektmålinger af 1500/2014 som viser at 2014 har en langt kraftigere forsterkerdel, og jeg vil gerne sende dig den testen om du ikke allerede har den.

Og jeg forbeholder mig retten til at udtale mig om alle producenters forhenværende, nuværende, og fremtidige rumkorrektionssystemer når det passer mig! Og ja, YPAO er på papiret bedre enn Pioneers 5 bånds EQ. I praksis ville jeg måtte A/B teste for at kunne udtale mig om hvilken der er best.

Høegh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 September 2005 kl. 01:54 | IP-adresse registreret  

Prøv nu at høre her. Jeg indrømmer jeg tog fejl mht. bi-amping delen, da jeg ikke tænkte mig om. Jeg ved godt det er samme forstærkerdel. Det er vi ovre nu, ikke? Jeg ved også at du har haft begge receivere og subjektivt ser 2014'eren som værende bedre. Du mener den har en bedre forstærkerdel og bedre lyd - det tager jeg som at du mener den er bedre - men fred være med det! Det eneste jeg understreger er at starteren af dette emne bør vide at der er mange andre der er uenige og at alle reviews og så videre siger det modsatte af hvad du siger. Så kan han jo selv søge og finde ud af hvad han vil  - hvis han ikke allerede ender har købt Denon 2106.

Nu vil jeg ikke diskutere det mere .. Forsat god aften/nat :)

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 September 2005 kl. 02:02 | IP-adresse registreret  

Jeg ikke bare mener, men ved med 100% sikkerhed udifra 2 forskellige effektmålinger at 2014 har en kraftigere forsterker del, og dermed en bedre bund. Jeg har aldrig sagt at den har bedre lyd som en helhed, eller at den nogen anden måde er RX-V1500 overlegen.

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 September 2005 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Kommer lige med et helt andet input til denne tråd.

Har du overvejet en Harman/Kardon forstærker? Den vil kunne trække dine concepts uden problemer, har en ven som kører conept 8 med avr 235.

Denne kombination giver en rigtig, rigtig god lyd, samtidig med at den har overskuddet til det.

Tror denne forstærker vil passe til dit behov, hvis jeg har analyseret dig korrekt :)

Bare lidt at tænke over :)

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 September 2005 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Jeg har også foreslået HK, dog AVR435 til 6495. Jeg tror, nok som du Wamba at Kebora er på udkik efter en god bund, om ikke ville nok højtaler valget set anderledes ud

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 September 2005 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Hehe ja det jo det manic

Han lyder til at være den type, ikke fordi det gør noget, overhovedet ikk, kan selv lide bund :)

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

Kebora
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 September 2005 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke købt endnu, er stadig meget i tvivl.  Mit højtalervalg har imidlertid ændret sig, idet Dali Blue serien kan fåes relativt billigt da den vil udgå. Desuden fik jeg at vide i HiFi-Klubben, at Blue er hakket bedre end Concept, omend disse er nyere. Er det rigtigt?

Helt konkret vil mine nye fronthøjtalere nok blive Dali Blue 8008.

http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/hoejttaler/gulvhoejt taler/detail/DALI_Blue_8008_hoejttaler.htm?id=1641

Nåh, men jeg har kigget på HK og den I anbefaler er lidt for dyr. Selvom HK design er lige i plet hos mig, rigitg flot front.  Det er rigtigt at jeg er på udkig efter en god bund som kan give mig nogle heftige film-oplevelser. Film vil nemlig være det primære over musik i et - lad os sige - 3:1 forhold.

Igen tak for jeres gode svar.

Med venlig hilsen Kebora

Høegh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 September 2005 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Hejsa Kebora.

Hvis du skulle vælge Yamaha RX-V1500 så kan jeg anbefale dig at købe den til 539 euro fra Hifi-Regler.de i Tyskland. Det bliver sammenlagt lidt over 4200 kroner. Når pengene først er gået ind har du receiveren to dage efter :) De gav mig suveræn service - på engelsk.

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 September 2005 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

Kebora: Når det er film som er prioritet 1 vil jeg heller anbefale dig at købe en lidt billigere receiver, og et par lidt billigere højtalere, og heller legge pengene i en subwoofer. Ingen receiver/højtaler kombination vil kunne følge en god sub når der er LFE på programmet.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 17 September 2005 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

Klart den Yamaha

Nu det sidste år har jeg prøver rotel MAZ og pio , og Yamaha er den der giver klart den renste lyd i SS og mest detaljert .

Og den står ikke i vejen for at trække min store center op over 105db med mega god kontrol .

for 5 år starte jeg med SS jeg har haft meget inde og meget af det dyre og er altid vendt tilbage til Yamaha .

den trækker kun min center nu og gør det til UG med detajler og power og den er langt fra tynd i lyden .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes