Forfatter |
|
Høegh Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 210
|
Sendt: 17 September 2005 kl. 00:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og det skal lige tilføjes at RX-V1500 kan modificeres til at tage bananstik :)
|
Til top |
|
|
Kebora Forum Bruger

Bruger siden: 11 September 2005
Status: Offline Indlæg: 11
|
Sendt: 17 September 2005 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til ManicMiner m.fl.
Hvad er LFE?
Billigere reciever, kommer jeg så ikke til at mangler power?
Ang. Yamaha RX-V1500, så står der i en anmeldelse her på Hifi4all.dk at den kan være lidt utilstrækkelig:Citat af anmeldelsen fra 02.02.2005 af Ricky Petersen
Yamaha er blevet skældt ud for, at deres surroundreceiverer ikke kan leverer de opgivede watt. Det kan jeg faktisk godt nikke lidt genkendende til med RX-V1500. De 7 x 120 W, som surroundreceiveren er opgivet til synes ikke at være tilstrækkelige. Den store lydkulisse faldt sammen og blev til tider noget anstrengt. Den tendens var udpræget i film som, ”LOTR- de to tårne” og ”Saving Privat Ryan”, der begge har meget lange, intense kampscener. Generelt i film med langvarige ”tju-bang” scener, virkede det som om, receiveren ikke havde kræfter nok til at holde det ellers flotte niveau.
Link til hele anmeldelsen:
http://www.hifi4all.dk/content/templates/test.asp?articleid= 933&zoneid=3
Jer der har denne reciever, hvad siger I til dette?
Med venlig hilsen Kebora 
|
Til top |
|
|
GuldLos Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 422
|
Sendt: 17 September 2005 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
LFE: Low frequency Effects...
Vil også melde mig under fanen som en glad og tilfreds ejer af Yamaha RX 1500
Jeg synes ikke du skal spare på højttalere og reciever pga sub... Køb en sådan senere, i stedet for at skifte ALT andet senere...
God kamp
Rune __________________ ...It's only as loud as the silence it brakes... Porcupine Tree
|
Til top |
|
|
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
Sendt: 17 September 2005 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er flere grunder for at jeg vil anbefale sub.
-Concept 8 vil levere mere kvantitet, ikke kvalitet.
-Anlegget skal bruges til film/musik med ratioen 3/1, og et surroundanlegg bør virkelig ha en subwoofer
-Køber han sub kan højtalerene køre som small, og dermed aflaste receiveren.
__________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
Til top |
|
|
torkild Udelukket fra forum

Produktionsteknikker, Dynaudio
Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1309
|
Sendt: 18 September 2005 kl. 01:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kebora skrev:
Til ManicMiner m.fl.
Hvad er LFE?
Billigere reciever, kommer jeg så ikke til at mangler power?
Ang. Yamaha RX-V1500, så står der i en anmeldelse her på Hifi4all.dk at den kan være lidt utilstrækkelig:Citat af anmeldelsen fra 02.02.2005 af Ricky Petersen
Yamaha er blevet skældt ud for, at deres surroundreceiverer ikke kan leverer de opgivede watt. Det kan jeg faktisk godt nikke lidt genkendende til med RX-V1500. De 7 x 120 W, som surroundreceiveren er opgivet til synes ikke at være tilstrækkelige. Den store lydkulisse faldt sammen og blev til tider noget anstrengt. Den tendens var udpræget i film som, ”LOTR- de to tårne” og ”Saving Privat Ryan”, der begge har meget lange, intense kampscener. Generelt i film med langvarige ”tju-bang” scener, virkede det som om, receiveren ikke havde kræfter nok til at holde det ellers flotte niveau.
Link til hele anmeldelsen:
http://www.hifi4all.dk/content/templates/test.asp?articleid= 933&zoneid=3
Jer der har denne reciever, hvad siger I til dette?
Med venlig hilsen Kebora 
|
|
|
Det kan jeg ikke genkende.... Men Ricky har vidst nok også nogle store højtaler og en kæmpe sub. Så det er klart at en SS amp skal på overarbejde for at følje med i hans setup. Jeg tror at han har kørt "Large" på hans front højtaler hvilket ikke gør det bedre. ( Kør aldrig "large" på dine højtaler med mindre at din højtaler spille ned til ~20 hz eller du ikke har sub).
Jeg mangler ikke krafter i min rx-v1500 ! Jeg deler ved 60hz på min I stereo mangler jeg heller ikke krafter. __________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
Til top |
|
|
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
Sendt: 18 September 2005 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil det sige, at dem der har mindre forstærkere direkte sætter alle deres højttalere til small? Hvis det er gulvmodeller?
Er det ikke kun lige en smule forkert? Giver da et helt forkert lydbillede, så det da med at få opgraderet den reciever hvis i føler den ikk kan trække?
eller hvodan?
|
Til top |
|
|
GuldLos Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 422
|
Sendt: 19 September 2005 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
Det er flere grunder for at jeg vil anbefale sub.
-Concept 8 vil levere mere kvantitet, ikke kvalitet.
-Anlegget skal bruges til film/musik med ratioen 3/1, og et surroundanlegg bør virkelig ha en subwoofer
-Køber han sub kan højtalerene køre som small, og dermed aflaste receiveren.
|
|
|
Hmm... Er stadig ikke enig, men det er vel også et spørgsmål om smag og behag. Tror nu også vi 2 har været uenige om det før 
Jeg vil til enhver en tid sætte højttalernen højere end sub'en. Også i et 5.1 system.
Men ok, du har 4 anmeldelser af subwoofere som underskrift, så du er nok af en anden mening
Venlig hilsen
Rune __________________ ...It's only as loud as the silence it brakes... Porcupine Tree
|
Til top |
|
|
wamba Forum Bruger

|
Sendt: 19 September 2005 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kommer vel også an på hvordan man vægter Stereo/Surround?
Hvis man vægter mest på stereo, vil jeg mene man får det bedste og mest homogene lydbillede ved køb af store gode fronter.
|
Til top |
|
|
Kebora Forum Bruger

Bruger siden: 11 September 2005
Status: Offline Indlæg: 11
|
Sendt: 19 September 2005 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Hvordan skal jeg vægte de effekt specifikationer som producenterne skriver om deres recivere?
Jeg mener, Yamaha RX-V1500 har 7x120W, mens Harman/Kardon AVR435 har 7x65W.
Er der noget andet som fortæller mere præcist hvilken reciever der har det største kraftoverskud?
Med venlig hilsen Kebora
|
Til top |
|
|
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
Sendt: 19 September 2005 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kebora: Det eneste som hjelper der er en effektmåling, og jeg vil gette på at den vil vindes af AVR435. Jeg har haft en AVR430 som blev erstattet med en RX-V1500, 430 var kraftigere, men 1500 hadde en klang der passet mine højtalere, og ører bedre.
GuldLos: Der findes ikke nogle højtalere i en realistisk prisklasse der kan gengi 20hz, og nu som SVS er tilgengelig i scandiavien findes der en sub for 5000kr der kan levere reelle 20hz. Og de dybe frekvensene gør en stor forskell i hjemmebiografen.
Jeg er nok noget mere glad for subwoofere enn de fleste, det skal jeg indrømme men det skyldes helt enkelt at jeg "hørte lyset" da jeg fikk min PB10 Og når man først er afhængig af infrasonics er der ingen vej tilbage
wamba: Jeg er langt på vej enig, det er i alle fall noget nemmere at få et par store højtalere til at gengi musik pent. Men, en sub, og et par mindre højtalere kan også spille riktig godt. Det krever dog lidt mere know-how, og/eller arbejde. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
Til top |
|
|
wamba Forum Bruger

|
Sendt: 19 September 2005 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Korrekt manic, stort arbejde at få det til at spille sammen, men man kan sagtens opnå et godt billede, det kræver dog at man også køber den rigtige sub, og ikke bare en "god allround film sub".
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 September 2005 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
wamba skrev:
Vil det sige, at dem der har mindre forstærkere direkte sætter alle deres højttalere til small? Hvis det er gulvmodeller?
Er det ikke kun lige en smule forkert? Giver da et helt forkert lydbillede, så det da med at få opgraderet den reciever hvis i føler den ikk kan trække?
eller hvodan?
|
|
|
Forkert.
Problemet er at ingen normal højtaler kan gengive 20 hz.... Så hvorfor sende det signal til højtaleren og få den på overarbejde ? samtidig ødelægger det som regl også en del af mellem tone. (da bas/mellem tone højtaleren forsørger at gengive noget den ikke kan) __________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
Til top |
|
|
Nanno Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 17
|
Sendt: 24 September 2005 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har selv fornydeligt købt mig en Dennon AVR-2106 (til ersatning for min AVR-1604) som er sat samme med Audiovector Mi3, pt. ikke med bi-ampning, men det kommer. Den er pt kun brugt til stereo da jeg afventer min panasonic TH-42PV500E. Så resten kan sluttes til.
Mit valg stor klart mellem HK AVR 435 og Denon AVR-2106 jeg kan ikke sige med sikkerhed hvilken en af disse er bedst, men hvis man læsser den fuld test på www.areadvd.de se nedenstående links (tysk), vil man nok blive lidt overrasket. Yamaha RX-1500 har også været inde i mine overvejelser, min af flere grunde bl.a diverse test, design osv. var det ikke rigtige noget for mig, mine forældre har en RX-1400 som spiller rigtig godt. Men bare ikke så godt som de ovennævnte efter min opfattelse.
Ser du på hvad man får for sine penge vil jeg mene at det klart er Denon AVR-2106 som giver mest til en pris på bare 4500,- kr. Men var det ikke fordi AVR-2106 kom før jeg havde besluttede mig ville jeg nok havde valgt AVR-435. Effektmæssigt ligger disse to nok meget tæt det samme gælder features mm.
Konklusion på nedenstående test kan ses her og at Denon AVR 2106 er rykket 1 prisklasse op og ligger på en delt førstplads med H/K AVR-435
Durch seine superben Leistungen zum günstigen Preis reicht es hier sogar zur Preisklassenreferenz OBERE MITTELKLASSE.
Denon übertrifft sich selbst: Der AVR-2106 erreicht eine Qualität, von der manche 1.000 €-Offerte nur träumen kann
Gesamturteil:
 Preisklassen-Referenz OBERE MITTELKLASSE !!! Test 26. Juli 2005
Preis-/Leistungsverhältnis:      
Pro:
-
Extrem kultivierter, aber gleichzeitig sehr dynamischer Antritt
-
Sehr klare Trennung von Stimmen und Effekten/Instrumenten
-
Sehr kräftiger, stets präziser und kontrollierter Bassbereich
-
Sehr feinfühlige, sensible Wiedergabe auch bei Musik
-
Gerade im Bi-Amping-Betrieb ausgezeichnete Stereo-Klangqualität
-
Exzellent für Klassik und Jazz geeignet
-
Sehr hochwertige Verarbeitung
-
Einfache Bedienung
-
Praxisgerechte Ausstattung
Contra:
AV-Receiver/AV-Verstärker
Obere Mittelklasse bis 1.200 EUR
- Harman Kardon AVR-435, Denon AVR-2106
- Onkyo TX-SR702E
- Yamaha RX-V2500
Oberklasse bis 2.000 EUR
- Onkyo TX-NR801E
- Denon AVR-3805
- Harman Kardon AVR-630, Marantz SR-8500
Luxusklasse über 2.000 EUR
- Onkyo TX-NR5000E
- Denon AVC-A11XV
- Harman Kardon AVR-7300
Citat fra areadvd.de
Der Denon bietet mittels des Bi-Amping-Einsatzes (beide Frontendstufen plus die Verstärkereinheiten für die Back Surround-Beschallung) Pegelmöglichkeiten, die nur noch als enorm einzustufen sind. Selbst ein Yamaha RX-V1500 oder ein Onkyo TX-SR702E sind der Power des Denon nicht gewachsen
Frit oversat, med bi-amp kan selv RX-V1500 ikke levere den power Denon AVR-2106 levere.
Citat slut.
http://www.areadvd.de/hardware/denon_avr_2106_1.shtml
Og http://www.areadvd.de/hardware/denon_avr_2106_2.shtml
Uanset valg held og lykke.
Michael.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 24 September 2005 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Effekt er ikke alt. Hvis man bruger en sub til at tager over ved 40-80 hz (hvilket man bør til SS), så kommer man ikke til at mangle effkt med en rx-v1500.
Det kan godt være at de andre reciver er kraftiger, men da jeg vægter en god lyd, god forforstærker (pre out) og en god Processor højer en effekt, så er Yamaha helt klart det bedste valg for mig.
Jeg har aldrig hørt andre mester SS udregningen så godt som yamaha i samme pris klasse.
Så det kommer jo an på hvor meget effekt du behøver. __________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
Til top |
|
|
Nanno Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 17
|
Sendt: 24 September 2005 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Torkild
Ja, du har fuldstændig ret hvad angår effekt, det er "bare" et spørgsmål om behov.
Og når vi tal RXV-1500, AVR-2106 og H/K AVR-435 tror jeg nok det er irrelevant om den ene yder 5 watt mere eller mindre den anden.
Jeg har ikke hørt RXV-1500 ret meget, men har hørt min fars RXV-1400 en del, og jo den levere SS meget overbevisende og da RXV-1500 er en gang nyere er den nok lidt bedre, men jeg vil ikke sige at den gør det bedre ind AVR-2106 eller H/K AVR-435. Men igen det er lidt som effekt i denne klasse.
Da jeg valgte AVR-2106 frem for eks. RXV-1500 og H/K AVR-435, var det udfra en helhed betragtning dvs. Lyden, Effekt, design og features osv. Bl.a Bi-amp, pre-out på alle 7.1, pure direct stereo og naturligvis prisen.
Jeg vil derfor råde Keroba til at gøre det samme, om han så vælger den ene fremfor den anden. Da jeg har valgt AVR-2106 heller jeg selvfølgelig mere til den. Men i sidste ende tror jeg det er et spørgsmål om individuelt smag.
Til Keroba.
Hvad angår effekt har alle tre af ovenennævnte pre-out på alle kanaler derfor vil du altid have mulighed for at købe en effektforstærker, men med mindre du skal spille en hel palsal op, tror jeg du har rigeligt effekt i alle disse tre.
Jeg kan godt lide power, men det dreje sig for mig mest om at få den effekt ud af filmene som er tiltængt fra producentensside og hvis lydtrykket bliver for højt mister man efter min mening mere ind man vinder.
Dermed dog ikke sagt at der ikke skal være nok power til et godt "ka-pow" i nu og næ. Men det tror jeg også godt du kan få med disse, især hvis den bliver kombineret med en sub.
Hel og lykke
Michael.
|
Til top |
|
|
peewee© Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 502
|
Sendt: 24 September 2005 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan også kun sige at jeg er meget glad for min RXV-1500. Efter min mening er der ikke nogen forstærker i samme pris klasse der slår den. Jeg tror ikke du kommer til at mangle effekt med de højtalere du snakker om at købe. Hvis du alligevel overvejer at købe en sub, så bliver bunden heller ikke et problem.
Har du ikke mulighed for at lytte til det forskellige forstærkere før du bestemmer dig?
__________________ Rotel RSP-1068
2 * eAR202, anden ICE
Avance Signature 8 MK. II
NO SolaWing/
Min hjemmebio
|
Til top |
|
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 114
|
Sendt: 25 September 2005 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nanno skrev:
Da jeg valgte AVR-2106 frem for eks. RXV-1500 og H/K AVR-435, var det udfra en helhed betragtning dvs. Lyden, Effekt, design og features osv. Bl.a Bi-amp, pre-out på alle 7.1, pure direct stereo og naturligvis prisen.
|
|
|
De ting har/kan RX-V1500 også, + dens billed-upscalering (hedder det' det ) funger rigtig godt, på min dvd funger RGB udgangen ikke , så jeg laver s-video om til component og sender det til min projector, via Yamaha'en .
|
Til top |
|
|
Nyholm Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2005 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 77
|
Sendt: 26 September 2005 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har "kun" Yamaha RX-V757, men den er jeg også super glad for .....Virkelig god receiver..
Nu arbejder jeg til dagligt som IT-supporter, hvor jeg blandt andet står for vores audiotorium.....Der benytter vi blandt en RX-V1500 som vi IKKE har haft nogen problemer med....Den klarer det også rigtig fint...
Så jeg kan også anbefale Yamaha!  __________________ Yamaha RX-V757 Titan
Jamo E700
Jamo E7CEN
Jamo E7SUB
PS2 (dvd-afspiller)
Philips 20" 4:3 tv
|
Til top |
|
|