Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 12:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Yamaha RX-V 450 slukker af sig selv(?) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ChriZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 24 September 2005 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Sidder med et problem der er ved at gå mig ret meget på nerverne efterhånden.. min receiver slukker simpelthen af sig selv med jævne mellemrum - helt uprovokeret.. jeg har sat impedans-indstillingen til det rigtige så vidt jeg kan se.. den er sat til front min 4 ohm og bag/center min 6 ohm, og da mine fronter er 4 ohm og min center + bag er 8 ohm vil jeg næsten tro det er som det skal være(?)

Jeg er simpelthen løbet tør for idéer hvad fa'en der kan være galt.. jeg kan som sagt ikke rigtigt fremprovokere et sluk, nogle gange kan receiveren køre hele dagen uden problemer, andre gange går der 5 minutter og den slukker, hvorefter jeg kan tænde den igen og spille videre.. receiveren bliver som jeg kan se det ikke varm.. det er som sagt ved at gøre mig ret syg i hovedet  .. any ideas?

/Christian

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 September 2005 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

ChriZ skrev:
any ideas?

Har du dobbelttjekket dine højttalerkabler, både på receiveren og ved højttalerne? En enkelt kobbertråd der sidder så den næsten rører modpolen giver risiko for en kortslutning, og så lukker receiveren ned.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

ChriZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2005 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

ChriZ skrev:
any ideas?

Har du dobbelttjekket dine højttalerkabler, både på receiveren og ved højttalerne? En enkelt kobbertråd der sidder så den næsten rører modpolen giver risiko for en kortslutning, og så lukker receiveren ned.

Det synes jeg at jeg har.. men jeg kan da lige checke en ekstra gang.. men burde den så ikke kortslutte med det samme, hvis det var tilfældet - det er jo ikke fordi jeg flytter sådan rundt på mine højttalere når jeg bruger receiveren..

/Christian

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 September 2005 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

ChriZ skrev:
Det synes jeg at jeg har.. men jeg kan da lige checke en ekstra gang.. men burde den så ikke kortslutte med det samme, hvis det var tilfældet - det er jo ikke fordi jeg flytter sådan rundt på mine højttalere når jeg bruger receiveren..

Hvis de rent faktisk rører hinanden, så vil den lukke ned med det samme. Men hvis du nu f.eks. har et par millimeter mellem tråde fra de to ledere, så sker der ikke noget - før strømmen bliver kraftig nok til at der kan springe en gnist, f.eks. når der skrues lidt op, eller der kommer et bashug i musikken. Det er jo ikke sikkert det er dét problem, jeg nævner det bare fordi det ret tit er dét...

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

qUAp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 26 September 2005 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Hej Christian

Måske var det en ide at tage alle kabler ud af recieveren, så du kun har recieveren uden nogen som helst tilslutninger. Prøv at tænd for den, hvis den stadig gør det. Ja, så er det nok recieveren, ellers så sæt kablerne i en efter en ind til den fejler. Så har du din fejl.

Mvh

qUAp

Til top Vis qUAp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af qUAp

ChriZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 September 2005 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Jeg forsøger mig nu frem. Indtil videre har jeg taget bag + center fra receiveren for at fejlfinde lidt efterhånden, og indtil videre ser det ud til at kunne køre uden strømafbrydelser, så nu må jeg jo checke alle forbindelserne til bag + center, for så må problemet jo ligge her ...

/Christian

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes