Forfatter |
|
kragster Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 99
|
Sendt: 27 September 2005 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa.
Har fået anbefalet at købe en Pioneer VSX-1015 surround forstærker og det har jeg så gjort ;) Jeg skal have købt nogle passende højtalere til et surroundopsæt og vil høre om der er nogle der kunne give nogle gode råd eller forslag til hvad jeg skulle købe....har ikke noget imod at købe brugt for at få bedre lyd. Har 2 nye stk Dali Blue 2002 højtalere der evt. kunne indgå som baghøjtalere. Har ca. 8000,- (*host* max. 10000,-) til rådighed. Hører lounge og hip hop, men det er lyden i film, der er vigtigst. Stuen er på ca. 20 kvm Håber at se nogle forslag.
Mvh Lars Kragh
|
Til top |
|
|
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 784
|
Sendt: 27 September 2005 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen jeg ville da gøre Dali Blue serien færdig med Dali 5005 LE som front og Dali C1000 LE som center og så dine nuværende Dali 2002 som baghøjttalere..
Grunden til at jeg ville vælge 5005 LE i stedet for 6006, er at LE udgaven er en forbedring af den gamle 5005, LE'eren har fået den bedre diskant fra Suite serie, samt et bedre delefilter... 6006 er ikke blevet forbedret... Da Blue serien er udgået, burde det være muligt at få nogle gode 'demo' priser på de højttalere, men ellers er det jo 3 gange kr. 2.000,- og så vil der være kr. 4.000,- til gode højttalerkabler, f.eks. Tara Labs Helix 6 eller 8 (bi-wire)
mvh. Jan __________________ Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
Til top |
|
|
lars99 Forum Bruger

Bruger siden: 03 September 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 249
|
Sendt: 27 September 2005 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifijan skrev:
Jamen jeg ville da gøre Dali Blue serien færdig med Dali 5005 LE som front og Dali C1000 LE som center og så dine nuværende Dali 2002 som baghøjttalere..
Grunden til at jeg ville vælge 5005 LE i stedet for 6006, er at LE udgaven er en forbedring af den gamle 5005, LE'eren har fået den bedre diskant fra Suite serie, samt et bedre delefilter... 6006 er ikke blevet forbedret... Da Blue serien er udgået, burde det være muligt at få nogle gode 'demo' priser på de højttalere, men ellers er det jo 3 gange kr. 2.000,- og så vil der være kr. 4.000,- til gode højttalerkabler, f.eks. Tara Labs Helix 6 eller 8 (bi-wire)
|
|
|
Jeg er enig et langt stykke. Men jeg synes forholdet mellem højttalere og kabler i det du skriver er lidt skævt. Helix koster 2500/3500 kr. Det er næsten lige så meget som højttalerne. Jeg tror pengene er givet bedre ud på højttalere i første omgang. Det er lidt lettere at opgradere kablerne efterfølgende end højttalerne.
Hvad med at lytte til nogle andre højttalerserier. Jeg synes ikke et sæt 2002 skal bestemme højttalervalget. De repræsenterer ikke den store værdi, de kan sikkert sælges, og de vil også fungerer fint som baghøjttalere i et surround-setup der ikke består af Dali Blue. Og så kan de jo altid skiftes efterfølgende. __________________ Mvh. Lars
|
Til top |
|
|
kragster Forum Bruger

|
Sendt: 27 September 2005 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis vi nu siger at jeg beholder de blue 2002 i første omgang, for at få nogle bedre front + center højtalere + kabler, hvilke ville i så forslå? Har fået tilbudt at købe et par Dali Royal Tower 1.5 år gamle, som nye med tilhørende kabler (relativ gode tror jeg) for 3500,-. Så kunne jeg købe et en center fra Royal serien som også koster 3500,-. Ville det være fornuftigt? Eller ville det være bedre at fuldføre Blue serien?
|
Til top |
|
|
kragster Forum Bruger

|
Sendt: 28 September 2005 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen bud? Var lige nede ved den lokale hifi forretning (uden at nævne navne) som klart rådede mig til at købe et par suite 2.8 front højtalere + Center og bruge mine blue 2002 som baghøjtalere. DET SKAL DE JO SIGE Lyder det fornuftigt?
Mvh
Kragh
|
Til top |
|
|
lars99 Forum Bruger

Bruger siden: 03 September 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 249
|
Sendt: 28 September 2005 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
kragster skrev:
Ingen bud? Var lige nede ved den lokale hifi forretning (uden at nævne navne) som klart rådede mig til at købe et par suite 2.8 front højtalere + Center og bruge mine blue 2002 som baghøjtalere. DET SKAL DE JO SIGE Lyder det fornuftigt?
|
|
|
Jeg tror klangbalancen vil være ok. Og nu er baghøjttalerne ikke "nær" så vigtige at afstemme som center og front. Derudover synes jeg ikke dit valg af Dali blue skal bestemme valget af front / center. De repræsenterer trods alt "kun" et par tusinde - hvoraf jeg vil tro du kan få det halve ved salg.
Så prøv måske at lytte til andre mærker for at høre forskellen. Og hvis du godt kan lide Dali lyden og ender med at købe det, så har du truffet et valg på et godt grundlag. Skal det være Dali synes jeg også du skal lytte til Dali Ikon - eller måske se om du kan finde nogle gamle "røde" serie (450, 850, SC-5/SC-7 osv.), Evidence (370, 470, 870, C70) brugt. __________________ Mvh. Lars
|
Til top |
|
|
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 784
|
Sendt: 28 September 2005 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil gerne gi' Lars99 ret i at Helix kabler til blue serien er overkill, det var et øjeblik's hjerneblødning.. SORRY.. - det var bare fordi jeg har oplevet hvor meget kablerne har at sige for det endelige resultat..
Men ellers vil jeg mene, at du er godt rustet med Dali Suite 2.8 og Suite Center 0.8, men så er du også over dit budget.. med kr. 2.000,- plus kabler - men det vil gå fint i spænd med Dali Blue 2002 som baghøjttalere - selv har jeg Helicon i front og Suite som baghøjttalere, og det er jeg ganske tilfreds med.. men jeg kører også mest i STEREOMODE...
mvh. Jan __________________ Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 29 September 2005 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med det musik du hører og en høj prioritering af filmlyden, så mener jeg at Blue serien er et ganske udemærket bud, men jeg ville nu gå efter 6006/606 for at få et lidt bedre lydtryk.
Suite serien er også et udemærket bud, men lidt dyr i forhold til dit budget, men en mulighed kunne være at gå efter den gamle suite serie. Et sæt Suite 3. bør kunne findes til ca 3.5K, så er der penge til center, en god sub og et par gode film 
Du kan fint bruge dine 2002 som baghøjttalere sammen med Suite. Jeg bruger nogle gamle 104 sammen med mine og det fungerer fint. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
kragster Forum Bruger

|
Sendt: 29 September 2005 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker for svarene...Jeg tror at jeg holder mig til suite serien i fronthøjtalere om enten det bliver brugt eller nyt ;) Synes de er pæne udover at spille godt. Er i gang med at se om jeg kan finde dem brugt, ellers må jeg gå lidt over budgettet ;) Hvordan er den gamle suite 1.5/2.5 serie i forhold til dn nye?
Mvh
Lars Kragh
|
Til top |
|
|
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
Sendt: 29 September 2005 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dit budget tillader alt i fra brugte Concept til brugte Evidence. Et set Evidence 470 kan købes for 3500-4000kr, og en C70 fra 2000 og nedover. Gamle Suite serien er et ennu billigere alternativ, men de er sjeldne på brugtmarkedet.
Blue koster ca det samme brugt som gamle Suite, men er langt nemmere at finde brugt. 6006 har jeg set for 2500kr, og C1000 for 1000kr
Vil du gøre det ennu billigere er gamle Blue serien et alternativ, jeg har set 606 så billig som 1000kr
Også er der selvfølgelig klassikeren 450 som koster ca 1500kr brugt.
Siden du fokuserer på filmlyd ville jeg købt 450, eller 606, og dermed ha mest mulig penger til at købe en subwoofer. De pengene du legger i en sub vil gøre en større forskell enn feks forskellen mellem 450 og 470. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 29 September 2005 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender ikke rigtig den nye Suite serie, så jeg vil ikke lave en direkte sammenligning, men de gamle Suite er hvad jeg vil kalde klassiske Dali højttalere. Der er ikke noget som de er specielt gode eller dårlige til og de har en lidt varm, behagelig lyd som de fleste kan holde ud at høre på i længere tid.
Hvis du ender med at gå efter den gamle serie og hvis du har plads, så prøv om du kan finde et sæt 3.5 til fronten, det giver lige det ekstra i bassen. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|