Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 02:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Thule SPACE PA250B MK II S (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
RAZZER
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 20 September 2005 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Hej jeg overvejer at investere i en thule PA250B MK forforstærker. Jeg vil bruge den sammen med min Sony STR-VA333ES Surround reciever. Men vil det overhovedet give forbedret lyd? Kan jeg tilslutte min CD afspiller (DENON DCD S10) direkte til forforstærkeren og derved nå bedre cd og streolyd. Thulen har et sæt 5.1 main in men hvad gør jeg så med DVDaudio og SA skal det kører igennem Sonyen. For Thulenm har vel ikke D/A konverter så jeg kan køre koaxial? Håber i kan svare på ALLE de spørgsmål. På Forhånd tak Rasmus
Til top Vis RAZZER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RAZZER

RAZZER
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 20 September 2005 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

Glemte lige at fortælle at mine højtaler er Jamo D830 Center og sub er fra samme serie. 
Til top Vis RAZZER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RAZZER

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 September 2005 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

RAZZER skrev:
Hej jeg overvejer at investere i en thule PA250B MK forforstærker. Jeg vil bruge den sammen med min Sony STR-VA333ES Surround reciever. Men vil det overhovedet give forbedret lyd? Kan jeg tilslutte min CD afspiller (DENON DCD S10) direkte til forforstærkeren og derved nå bedre cd og streolyd. Thulen har et sæt 5.1 main in men hvad gør jeg så med DVDaudio og SA skal det kører igennem Sonyen. For Thulenm har vel ikke D/A konverter så jeg kan køre koaxial? Håber i kan svare på ALLE de spørgsmål. På Forhånd tak

Du vil kunne få en mærkbar forbedring ved at sætte en PA250 til, men du vil stadig have en begrænsning i Sony'ens forforstærkerdel. I stedet for at købe en PA250 synes jeg det ville være smartere at købe en IA 255B i stedet (eller en Musical Fidelity A5, hvis det kun er stereo-lyden du vil forbedre). Ved at gøre dét kan du tilslutte CD'en direkte til Thule'n, og køre 5.1 fra Sony'en sådan at dén egentlig kun fungerer som processor, og du kan så skrue op og ned på Thule'n, både ved stereo og surround. Dét vil være klart den bedste løsning. Dit spørgsmål om DVD-Audio/SACD hænger ikke rigtigt sammen - du kan ikke overføre DVD-Audio/SACD i et coax kabel under alle omstændigheder, det skal netop køres med 5.1 analoge kabler (medmindre man har mulighed for iLink/DenonLink, men det er urelevant i denne sammenhæng). Eftersom Thulen "kun" har én 5.1 indgang, så vil du være tvunget til at køre 5.1 signalet gennem Sony'en. Medmindre du kun bruger surround fra DVD-afspilleren og kan leve med stereo fra alle andre kilder, så kan du i princippet smide Sony'en i havet, og køre 5.1 direkte fra DVD'en til Thule'n.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes