Sendt: 21 September 2005 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mht. kabler så vil jeg sige at dyre højttaler kabler er voldsomt overvurderede. Jeg har ikke hørt nogle af de helt dyre kabler selv, men der er efterhånden en del beretninger der tyder på at forskellen er ret lille. (Hvis man ikke kan høre forskellen i en blindetest, er det så værd at investere mange tusinde i?) Invester i noget anstændigt højttaler kabel der er kraftigt nok til den længde du skal trække det, men lad være med at gå overbord og bruge flere hundrede pr. m, det tror jeg ikke svarer sig.
Jeg vil tro et QED kabel fra HiFi klubben er rigeligt godt til at dit signal kommer frem til højttalerne uden at blive unødigt skadet af indstråling eller tab. :)
Mht. fodlister så er der flere muligheder. Hvis de skal erstatte fodlister, så har Silvan en serie kaldet Primo der blandt andet består af lister til at trække kabler i. Den pæneste serie i Primo er IMO Futura. Den er lidt dyr, men det er til at overskue. Til gengæld kan du både få hjørnestykker, enkeltkabels lister osv.
Personligt bruger jeg nogle billigere firkantede lister, også fra Silvan, da jeg ikke skal/kan udskifte mine fodlister. Jeg kan tage et billede i morgen når der er mere lys, men det er faktisk en ok løsning. Det ser pænt ud, og de lister kan fås i mange størrelser alt efter hvor mange kabler der skal trækkes igennem.
L.
|