Forfatter |
|
jørgen.s Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2005
Status: Offline Indlæg: 38
|
Sendt: 21 September 2005 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en stue på ca 26m2 og skal ud og købe en surroundreceiver+5.1 højtalersystem jeg har 14k at gøre godt med.
Anlæget skal bruges til film og musik ikke hård rock og skal helst være nyt.
Jeg har kikket mig omkring og kommet frem til nogle forslag.
1.Yamaha RXV 757+JBL.E80+EC25+E10+E250P ell.
2 Yamaha RXV 657+JBL E90+EC35+E10+E150P ell.
3.Yamaha RXV 757+Monitor Audio B4+B CENTER+ASW100+B1 ell.BFX
som baghøjt. ell
4.Yamaha RXV 657+Monitor audio B6+B CENTER+ASW100+B1 ell.BFX
som baghøjt.
Hvilket system synes I bedst om eller er jeg gået helt galt i byen.
Jeg er åben for andre forslag
Fordi jeg har valgt Yamaha er pågrund af dens features men jeg har også hørt at den ikke har så meget kraft er det rigtig eller hvad?
Tak for en kanon forum.
|
Til top |
|
|
nosferatu89 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 558
|
Sendt: 21 September 2005 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Personligt synes jeg at harman/kardon er genialt. Masser af kræfter og så synes jeg bestemt det nye design er lige til at savle over . Meget smart med det blå lys. Se det på deres hjemmeside www.harmankardon.com
|
Til top |
|
|
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
Sendt: 21 September 2005 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det "smarte blå lys"....er knap så smart når man ser og sidder en film i hvad der ellers skulle have været tusmørke __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
Til top |
|
|
nosferatu89 Forum Bruger

|
Sendt: 21 September 2005 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den havde jeg ikke lige tænkt over. Men du må give mig ret i at den hamrende lækker
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
Sendt: 22 September 2005 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
nosferatu89 skrev:
Den havde jeg ikke lige tænkt over. Men du må give mig ret i at den hamrende lækker |
|
|
tja jeg vil ikke give dig ret, kan bedre lide den "gamle" serie.
|
Til top |
|
|
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
Sendt: 22 September 2005 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
nosferatu89 skrev:
Den havde jeg ikke lige tænkt over. Men du må give mig ret i at den hamrende lækker
|
|
|
Det er vel smag og behag i den sidste ende....men synes da bestemt ikke at det er den grimmeste forstærker der er produceret....sådan overordnet set __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
Til top |
|
|
nosferatu89 Forum Bruger

|
Sendt: 22 September 2005 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den har lidt en "bling-bing" faktor. Ret sejt synes jeg, men det er sandsynligvis fordi at jeg er femten år gammel
|
Til top |
|
|
Capslock Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 416
|
Sendt: 22 September 2005 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan heldigvis slukke for lyset, ellers ville det jo være som at se film i et sollarium.
__________________ I reject your reality and substitute my own
|
Til top |
|
|
musashi Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 431
|
Sendt: 23 September 2005 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yamaha er efter min mening et udemærket valg. Har selv valgt dette mærke, men har dog købt brugt forst. da jeg skulle bruge lidt ekstra kraft på fronterne, og samtidig sparelidt i budgettet.
Jbl kender jeg ikke, men du kunne da overveje at kiggelidt på Dali, som ligger nogenlunde indenfor de priser der er på JBL. Eks. Koster en E80 omkring 3000, hvor du kan få en Dali 8008 til 2500. Jeg ved da, at 8008 kan levere rimelig med bas i forhold, at skulle bruge dem til hjemmebio. Til stereo er det en smagssag.
H/K .... ja det ser fint ud, men jeg fatter ikke den der ring til volumeknap. Den virker total plastik - jeg har købt for billigt - men fint ser det ud agtigt. Dem jeg har haft ved virker somom de sidder løst, og ikke rigtig fungere som de skal. Men det er jo også en smagssag, og det skal se godt ud eller være rart at betjene.
|
Til top |
|
|
NiclasK Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2
|
Sendt: 23 September 2005 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu haft Yamaha i to omgange og er ganske tilfreds med lydkvalitet og lydtryk. Jeg havde en Yamaha 596 i en årrække, som introducerede mig til surround. Jeg skiftede den ud sidste år med en Yamaha 1400, og oplevede noget mere kraftoverskud og detaljeringen i lyden. Det jeg har hørt både 657 og 757, og de er slet ikke dårlige. 757 har lidt mere overskud, men begge har en god lyd i mine ører. Mine oplevelser med H/K har ikke imponeret mig.
Jeg har B&D 600 serien som højtalere, og de passer fint til min stue (på 24 m2) og til Yamaha - jeg har ikke hørt de højtalere du omtaler.
Mht. lyd så var jeg begyndt at blive træt af min stereolyd og lidt surroundlyden. Jeg troede, at løsningen ville være at anskaffe en ny større/bedre forstærker. Af flere grunde skiftede jeg først min DVD - og det gjorde en forskel. Jeg gik fra en Pioneer 575 til nu Yamaha S2500. Nu er jeg særdeles tilfreds med både stereo og surroundlyd. Den lidt skarpe lyd jeg oplevede før er nu helt væk. Overvej derfor hvilken DVD afspiller du sætter til - det kan betyde meget for helhedsindtrykket.
__________________ Niclas
Yamaha RX-V1400RDS, Yamaha DVD-S2500, Sanyo Z3, Sony RDR-HX710, B&W601S2
|
Til top |
|
|