Sendt: 23 September 2005 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har hørt meget på AV M3 serien, og egne erfaringer med seriøs surround er kort: Vær sikker på at center og front passer klangmæssigt sammen. Surroundforstærkere til ca. 5.000 kr. har næsten alle fået automatisk kalibrering, men de kan ikke redde for store klangforskelle. Min anbefaling er derfor at vælge en center fra samme serie fra AV (fx. AV3C Super). De burde kunne fås brugt, hvis du ikke vil investere i en ny.
Mht. baghøjtalere. Jeg har selv nogle mindre studiohøjtalere som baghøjtalere, og det fungerer fint. Men hvis dine baghøjtalere bliver underdimensioneret vil du nok savne lidt punch i de slagkraftige scener når du har en god front. Du kan dog godt drosle lidt ned på kvaliteten af lyden og spare lidt. Jeg vil anbefale nogle tilpas seriøse baghøjtalere - dvs. nogle med en fornuftig ren og klar lyd (overvej f.eks. nogle af de mindre Dali højtalere).
Reciever. Til prisen bør du overveje Yamahas RXV1500 (til ca. 5700 hos TapeConnection), som har tilpas kraft. Jeg har hørt min RXV1400 på AV og satte pris på kombinationen. Den har mere punch end 757 - det afhænger selvfølgelig af hvor stor stue du skal råbe op. __________________ Niclas
Yamaha RX-V1400RDS, Yamaha DVD-S2500, Sanyo Z3, Sony RDR-HX710, B&W601S2
|