Forfatter |
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 17 September 2005 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977 skrev:
Sjovt forresten at sælger ved så lidt om det han sælger, at han ikke har gennemskuet at S/N på 78 er så ringe han nok havde været bedre tjent med at "glemme" at nævne det 
|
|
|
Mon ikke det i dette tilfælde er en slags støj/signal-forhold, så det suser 78db med nul signal på indgangen? 
Det det så gælder om, er at finde en projektor med en mere støjende blæser, som kan overdøve det, og skrue op til det peaker med 8500w samlet, ved 200% forvrængning.
Hvis projektorens blæser ikke støjer nok til at overdøve forstærkersuset, må man bruge den medfølgende mikrofon, der skal sættes op lige ved blæserens udmunding. Man vil så med det medfølgende DSP-program kunne sætte niveauet korrekt, så blæserstøjen fordeles ligeligt over de 5 surroundhøjttalere. 
Desuden kan anlægget køre på 8 runde batterier. Iøvrigt er det helt ligegyldigt hvilke batterier - bare de er runde.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
GuldLos Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 422
|
Sendt: 17 September 2005 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bent L skrev:
Jeg har sagsøgt min gl. skole for manglede viden, men hvad fanden er PMPO for nogle Watt?
|
|
|
PMPO = Peak Music Power Output
Dvs, den højst mulige lyd du kan tvinge ud af højttalerne... Uanset om det lyder ad h.... til og uanset om højttaleren springer 1 sekund senere...
Så det er en vældig brugbar måleenhed...
Rune __________________ ...It's only as loud as the silence it brakes... Porcupine Tree
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 17 September 2005 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lestat skrev:
Ronin skrev:
Alt andet lige kan man da sige at det ikke er forbavsende at hr. og fru Danmark tror at surround til 3000 kr. er det bedste der kan findes, når man kan læse sådan en gang vrøvl, ævl og elendig men effektiv markedsføring.
Lige pludselig er der forståelse for branchens generelle problemer på punkterne med tungere grej - det er der sgu ikke noget at sige til....
|
|
|
Sludder. Hr. og Fru Danmark er overhovedet ikke i målgruppen for et Krell eller Thule setup anyway. De ville aldrig drømme om at bruge 100.000 på deres HT setup. De folk der er villige til at bruge den slags penge ved også godt hvad forskellen på dette setup og et dyrere setup er. Den eneste forskel det gør er at de audiofile har ondt i røven fordi der sidder nogle mennesker rundt omkring og tror at de har tilsvarende udstyr for meget færre penge. 
L.
|
|
|
Nææ, det er skam ikke sludder - tungere grej er ikke nødvendigvis Krell osv. Sammenlignet med dette sæt, er tungere grej de mere almene surround-receivere og ditto højttalere fra f.eks. Harman/Kardon, Sony, Onkyo osv. Selv 5000 kr for en surroundreceiver bliver jo af den almene forbruger betragtet som vanvittigt dyrt - "de kan jo ikke mere end dette system til 3000 kr og så er der endda højttalere med"!
Det er desværre den gængse devise som der kæmpes med i disse tider.... __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Ricky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 281
|
Sendt: 17 September 2005 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan kun være enig med Ronin.
De arme mennesker der ikke aner noget om lyd eller teknik, har ikke nogen chance for at gennemskue sådan en gang peep talk. Det handler jo om forventningerne hos dem der køber sådan et surroundsystem.
Har man ingen begreb om det, køber man jo bare sådan en spilledåse og forventer at få "den store surroundlyd", for der stod jo i annoncen at....
Hvis man egentlig havde større forventninger end det sådan et system kan levere, vil der ikke gå mange uger for skidtet lå på møddingen.
Man burde bombadere ham med spørgsmål....... 
Måske skulle man bombaderer ham med spørgsmål.... __________________ Venligst
Ricky - Husk film skal ses i hjemmebiografen
|
Til top |
|
|
Lestat Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 456
|
Sendt: 17 September 2005 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977 skrev:
Sikker en omgang sludder. Jeg har ondt i røven fordi en kreativt sælger tilsidesætter en hver form for moral i et forsøg på at sælge noget skrammel. Hans annonce er så fuld af l**t af en Von Münschhausen må rotere i sin grav.
... og det har ikke noget med prisen at gøre. |
|
|
Gør det nogen forskel, når de mennesker der køber den slags alligevel ikke ville have brugt penge på at købe et bedre system? Det lever helt sikkert ikke op til påstanden, and so what? Alle overdriver i deres salgsannoncer, og i forhold til hvad hans målgruppe normalt ville høre musik på bliver de sikkert vældigt tilfredse.
Naturligvis ville det være rart hvis alle kun skrev den skinbarlige sandhed når de skulle reklamere, men sådan sælger man desværre ikke produkter i dag. Jeg er lidt imod at man hiver salgs annoncer fra QXL ind på Hifi4all med det formål at gøre grin med det - skulle vi også begynde at poste om alle de THX-certificerede multimedia højttalere som lokker folk til at tro de kan få biograflyd til computeren, når det rent faktisk blot er fordi THX standarden efterhånden er så devalueret med indførelse af disse certificeringer at det er til grin?
Citér:
Nææ, det er skam ikke sludder - tungere grej er ikke nødvendigvis Krell osv. Sammenlignet med dette sæt, er tungere grej de mere almene surround-receivere og ditto højttalere fra f.eks. Harman/Kardon, Sony, Onkyo osv. Selv 5000 kr for en surroundreceiver bliver jo af den almene forbruger betragtet som vanvittigt dyrt - "de kan jo ikke mere end dette system til 3000 kr og så er der endda højttalere med"! |
|
|
Nej, men dem der køber dette sæt til 3.000 er nok ikke de samme der bruger næsten det dobbelte på en surround receiver alene. At du siger dette påvirker branchens problemer med at afsætte "tungere grej" (jeg gik ud fra tungere grej var lidt tungere end hvad Fona havde stående, derfor Krell) er lidt noget sludder, for de mennesker der overvejer "tungere grej" kigger overhovedet ikke på HTiB til 3.000,-. Nu ved jeg ikke specifikt hvad det er for nogle problemer branchen har med at afsætte dyrt HiFi, men det hænger nok ikke sammen med den store konkurrence i HTiB under 5.000 segmentet!
L.
|
Til top |
|
|
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
Sendt: 17 September 2005 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lestat skrev:
Gør det nogen forskel, når de mennesker der køber den slags alligevel ikke ville have brugt penge på at købe et bedre system? |
|
|
Problemet er at dén antagelse simpelthen er forkert. Der er rigtigt mange mennesker der er helt overbevist om at kvalitet kan måles i watt, køber sådan et sæt, og tror de har fået noget godt fordi de ikke har prøvet andet. Det betyder ikke at de ikke vil have kvalitet, det betyder at de ikke _ved_ hvad kvalitet er, og hvad det koster. Jeg er faktisk overbevist om at langt de fleste hr. og fru danmark kunder reelt køber anlæg der er langt under det niveau de egentlig selv ville betegne som godt, hvis de fik (eller tog) muligheden for at vurdere det ud fra oplevelsen, i stedet for at læse specifikationer. Der er _masser_ af mennesker der tror at anlæg som dette er godt, og alt derover er noget nørderi for entusiaster.
Iøvrigt er det slet ikke 8500 watt PMPO der er problemet i dén annonce, men at de 200 watt RMS formentligt er _langt_ ved siden af den reelle udgangseffekt. Jeg vil blive overrasket hvis det yder over 10 watt per højttaler. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 17 September 2005 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lestat skrev:
Nej, men dem der køber dette sæt til 3.000 er nok ikke de samme der bruger næsten det dobbelte på en surround receiver alene. |
|
|
Glemte lige dette: Jo, det ER faktisk den samme målgruppe. Anlæg som dette sæt opfylder ikke kvalitetskravet hos _nogen_, det sælges alene af den grund at der findes folk der ikke vil betale mere end hvad det billigste koster. Definitionen af billig er direkte afhængig af hvad det billigste på markedet koster. Hvis 5000,-s surroundreceivere var det billigste på markedet, så ville de nærige købe dét. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
Til top |
|
|
nosferatu89 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 558
|
Sendt: 17 September 2005 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
I har fuldkommen ret. Et sådan anlæg bør man kun købe, så man kan få manualen med. Denne kan man så bruge til at tøre sin r** med.
Men synes faktisk det er ok design...de er satteliter altså...men når lyden er værre end når jeg synger, ja så hjælper design ikke en s***.
|
Til top |
|
|
Ricky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 281
|
Sendt: 17 September 2005 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lestat
Jeg kan sagtens følge din pointe.
Men jeg synes der er forskel på det, at smøre lidt ekstra på salgsannoncen og det at skrive nogen som er dissideret vildledende, som det er tilfældet i annoncen. Som sagt før, har folk uden nogen viden om lyd eller teknik, ingen mulighed for at gennemskue sådan en annonce. For nogen er prisen det vigtigste. Men jeg er sikker på, at der er en del der er villige til at smide lidt ekstra penge efter deres nye anlæg, hvis de er klar over, hvor de skal gå hen for at få nogen til at guide dem.
__________________ Venligst
Ricky - Husk film skal ses i hjemmebiografen
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 17 September 2005 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt generelt, så synes jeg ikke at det er en annonce som denne der er et problem - hvis man ikke selv kan regne ud at man får noget pap for 1800,-, så er man et eller andet sted selv ude om det. Problemet er snarere at utroligt mange semi-entusiaster, og en del der bør kaldes entusiaster, ikke køber en given forstærker - heller ikke i den seriøse high-end klasse - hvis den ikke er opgivet til det antal watt de mener de har brug for - seriøse opgivelser eller ej. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
Til top |
|
|
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
Sendt: 17 September 2005 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når man snakker lyd og kvalitet sker det vel ud fra et sammenligningsgrundlag...dvs...hvis hr. og fru. jensen ikke har hørt anden lyd en den som plejer at komme ud af deres 14 tommer sort/hvid tv som blev købt i 60'erne så er det klart at de ved mødet med et "billigt" komplet surround system er nemmere at dupere end hvis de havde været omkring nogle "professionelle systemer" og derved fået et større sammenligningsgrundlag __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
Til top |
|
|
Lestat Forum Bruger

|
Sendt: 17 September 2005 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Helt generelt, så synes jeg ikke at det er en annonce som denne der er et problem - hvis man ikke selv kan regne ud at man får noget pap for 1800,-, så er man et eller andet sted selv ude om det. Problemet er snarere at utroligt mange semi-entusiaster, og en del der bør kaldes entusiaster, ikke køber en given forstærker - heller ikke i den seriøse high-end klasse - hvis den ikke er opgivet til det antal watt de mener de har brug for - seriøse opgivelser eller ej.
|
|
|
Jo, men det er til dels en helt anden problematik, nemlig i den ikke-linære natur af effektmåling. Umiddelbart lyder 200W pr. kanal af meget mere end 100W pr. kanal, men når man sætter sig ned og regner på hvor mange flere dB man kan presse ud af sine højttalere, så får man ca. 3dB ekstra ud af det - altså forsvindende lidt. Det er ikke noget branchen gør meget ud af at informere om - mange forbrugere vil nok som udgangspunkt gå ud fra at en 200W forstærker er dobbelt så kraftig som en 100W forstærker, hvilket den på sin vis også er, men at den også kan levere noget der ligner dobbelt så meget lyd, hvilket ikke er korrekt. (Hvis man går ud fra at dobbelt watt giver 3dB forøgelse af volumen, og 10dB opfattes som en fordobling af lydstyrken, så skal man have en 900W forstærker for at fordoble volumen over en 100W forstærker...)
Omkring annoncen, så tror jeg at selv semi-entusiaster ved at for 1800,- får man ikke god lyd i klasse med de langt dyrere setups. De vælger måske at slå sig til tåls med mindre, men jeg tror godt de ved at det ikke er i samme klasse. Det er en menneskelig reaktion, som ses tit og ofte både her og andre steder, at folk forsvarer det de har købt med næb og kløer, uanset at de inderst inde godt kender sandheden hvis det er noget skidt. :)
L.
|
Til top |
|
|
Lestat Forum Bruger

|
Sendt: 17 September 2005 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hattori Hanzo skrev:
Når man snakker lyd og kvalitet sker det vel ud fra et sammenligningsgrundlag...dvs...hvis hr. og fru. jensen ikke har hørt anden lyd en den som plejer at komme ud af deres 14 tommer sort/hvid tv som blev købt i 60'erne så er det klart at de ved mødet med et "billigt" komplet surround system er nemmere at dupere end hvis de havde været omkring nogle "professionelle systemer" og derved fået et større sammenligningsgrundlag
|
|
|
Mjae, både og. Der er helt klart et punkt hvor man når diminishing returns inden for Hifi. Man får meget let noget der er betydeligt bedre end de indbyggede TV højttalere for en 3-4.000, og det setup kan også lovergås af noget til 10-15.000 (for DVD, receiver og højttalere f.eks), men derefter begynder det at gå ned ad bakke for forbedringerne for de fleste. Min far er temmelig musik interesseret, men ikke så udstyrs interesseret. (Han elsker at høre musik, men han går ikke ret meget op i grejet). Jeg tvivler på at han ville kunne høre forskel i en ABX sammenligning mellem et par højttalere til 5.000/stk. og et par til 15.000/stk.
For mange "almindelige" mennesker er forskellen på et par dyre og et par billige højttalere (indenfor rimelighedens grænser) ret lille. Min eks syntes at hendes mini-anlæg spillede fortrinligt, selvom det egenligt kun var hvad jeg ville kalde acceptabelt for et minianlæg. Hun kunne godt høre lidt forskel op til mine JBL'er (som hver især kostede det samme som minianlæget), men i hendes ører var forskellen ikke rystende.
Sådan er det indenfor alle brancher - computere, biler, huse osv. Der findes nogen som kan høre/se/mærke forskellen mellem konsument varer og high-end varer, og der findes en stor gruppe som ikke kan, og derfor ikke vil betale for dem. Og i alle brancher er det et spørgsmål om stærkt diminishing returns når man når over et vist punkt.
L.
|
Til top |
|
|
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
Sendt: 17 September 2005 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
I bund og grund er det vel smag og behag der til syvende og sidst bestemmer hvad der puttes i indkøbskurven....heldigvis...tanken om Eltaxhøjtalere inden for vores 4 vægge....pyha __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
Til top |
|
|