Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2025 | 11:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Har: TV. Ønsker: Alt - budget 12-14k (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
handstand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 06 September 2005 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Håber der sidder nogle med fingeren på designer-pulsen. Kan jeg komme i mål for 12-14 k?

Opgaven: Jeg ønsker mig hele svineriet: surround+højt., dvd-optager(m. HDD) & radio. Jeg har med andre ord kun et TV (32" 100Hz) - som måske også ryger ud - men ikke lige nu.

Ønsker: Jeg vil super gerne have kabel-fri baghøjtalere - er det klogt? går det ud over kvaliteten?

Ønsker: Min kæreste siger at det skal se godt ud, så det der med store pralende gulv-højtalere i alu - det er vist ikke hendes stil. Et flot højtalersæt er fx Jamo A355PDD http://www.jamo.dk/Default.asp?ID=1498 - men det er jo lidt dyrt... - og så er det ikke kabel-fri baghøjtalere . Mine tanker går også imod træ som look på højtalere - men det kan også være alt andet... - ja, godt design er jo ret svært at definere.

Ønsker: Det er en rimelig lille lejlighed, og der er ikke meget plads til en masse enheder - derfor - size does matter - med omvendt fortegn

Jeg har kigget på en lang række "alt-i-en-boks-anlæg", fx Philips LX-9000R http://www.audioreview.com/cat/home-video/home-theater-packa ges/philips/PRD_292158_4281crx.aspx  - men det røg på designet (for meget metal/plastik-look), manglende kabel-fri baghøjtalere - og manglende optage-muligheder

Besværlig - ja. Men er der håb? Er der en kombination af højtalere, surround dvd-optager/HDD mv der kan redde mig.

Hvis jeg er i forkert forum-gruppe, så sorry - så fortæl venligst hvor jeg skal oprette indlægget istedet.

Jeg lover at tage billede af hele herligheden, og poste, hvis vi når i mål  

Til top Vis handstand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af handstand

Høegh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2004
Lokalitet: København
Sendt: 06 September 2005 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

For 14.000 kroner ville jeg nok gå efter at adskille højttalere, dvd og receiver. Til dit behov vil du nok ikke mærke forskellen fra en 500-1000 kroners DVD til en dyr hi-fi model til over 2000 kroner. Derimod vil du med garanti få bedre lyd ved at købe seperate kompakthøjttalere og en lækker receiver - og det burde du kunne klare for 14.000 kroner.
Til top Vis Høegh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Høegh

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003
Sendt: 07 September 2005 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Skal det være gulvhøjttalere (som front) eller standerhøjttalere?

Umiddelbart ville jeg sige dali concept, mht design og pris! - de er ihvertfald ikke bare almindelige firkantede!
- fra hifiklubben.dk

Ellers er der BlueRooms Pod-serie, men jeg ved ikke om de er for ekstreme til jeres smag/stil?!.. her tænker jeg på MiniPod som front (med mindre I/du VIL have en gulvhøjttaler) og MicroPod som baghøjt.
- også fra hifiklubben.dk

Mvh
/Malik

Til top Vis flaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flaz

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 07 September 2005 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Med dit budget vil jeg også mene, at du skal gå efter Concept serien, hvis designet tillader?

Det er nok pt. en af de højttalere, jeg personligt synes, gør det bedst i det lave område.

Kombiner den med en god strømstærk Harman/kardon reciever og dvd, som i øvrigt også ser godt ud, så har du et potent anlæg som kan spille højt, dybt, og flytte en del bas, uden en sub.

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

handstand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2005
Sendt: 08 September 2005 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Hej - tak for jeres kommentarer.

Jeg er jo lidt newbie på området - så lige et spm til jeres udemærkede kommentarer.
Jeg skrev at jeg håbede at finde trådløse baghøjtalere. Er det muligt i Concept - for det er ikke min forståelse af det produkt.

Jeg ønsker samtidig en dvd-optager(incl HDD) - er der et par bud på hvad der matcher med en receiver?

Forslaget er uden sub - er det vejen frem, eller skal jeg gemme en sub under sofaen? - hvilken?

Blot et par kommentarer - for jeg læser skam alle indslag med stor interesse.

Til top Vis handstand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af handstand

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003
Sendt: 09 September 2005 kl. 06:41 | IP-adresse registreret  

www.tapeconnection.dk har tilbud på marantz sr 4400 receivere i øjeblikket

Har desværre ingen erfaringer med tråløse højttalere eller dvd-optagere

Til top Vis flaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flaz

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes