Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2025 | 22:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Korrekt plcering afhøjttaler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
amano
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2005
Status: Offline
Sendt: 12 September 2005 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Vil det give en forkert oplevelse af forholdet mellem billede og lyd, hvis center højttaleren ikke er placeret lige ved billedet? Jeg har tænkt mig en opsætning hvor skærmen kommer til at være tæt på den højre fronthøjttaler, pga rummets indretning. Vil det så være bedst at sætte centerhøjttaleren i midten af de to fronthøjtalere, ( hvilket jeg nok ville fortrække), eller over skærmen, selvom den så kommer til at sidde meget tæt på den en fronthøjttaler?

Et helt andet spørgsmål er et basis spørgsmål om sourround/ stereo. Når man sætter en normal cd i sin sourround forstærker bliver den så spillet i alle højttalere, og hvordan er stereoen fordelt? Skal man fortælle sin forstærker ( Denon 2105) at den skal spille stereo eller sourround?

Et sidste spørgsmål. Jeg har engang hørt om at cdèr bliver lavet, ell. indspildet i forskellige kvaliteter, / formaterv hvad er det for nogle? Hvad skal man gå efter hvis man gerne vil have den optimale gengivelse a sit anlæg?

Til top Vis amano's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af amano

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 12 September 2005 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Højtalernes placering har jo meget at sige, både hvad angår retningsbestemmelse, spredning og for ikke at snakke om højtalernes arbejdsbetingelser... men retnings bestemmelsen og kan muligvis korrigeres til en vis grænse med rumkorrektion, hvis din forstærker understøtter dette?

Men hvad angår modes osv. så vil din forstærker i mange tilfælde selv finde ud af hvilket surround mode den skal stå i, men du kan jo manuelt vælge mange forskellige modes, såvidt jeg husker, så giver denon bla. mulighed for 5ch. stereo, udover alm. stereo, og self. prologic surround osv. osv.

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes