Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2025 | 07:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: surround reciver til stereo lyd (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
picorama
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2005
Status: Offline
Sendt: 27 August 2005 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg kan næsten regne ud på forhånd at der er en der kan svare på dette.

Nå ja!!! jeg er nybegynder og vi gerne bruge mine surt tjente penge fornuftig, nu da jeg endelig har fået madammens accept.. 

Jge tænker på CAMBRIDGE Azur 540R / CAMBRIDGE CAM540DSI DVD-afspiller / Argon 6000 Højtalere fra HiFi Klubben.

Der står i kun gode ord omkring Cambrigde Azur Serien også hvad angår stereo siden på sættet. MEN jeg har aldrig ejet hverken Subwoofer eller surround lyd før.

Til det store spørgsmål:: hvis jeg vil hører stereo lyd er subwooferen så med, eller får jeg bare lyd ud af front L/R , for det villle nok være en tynd kop TE, hva dybden angår.

Jeg skal i HiFi klub om 3 uger, men vil gerne være lidt forberedt, på min skæbne.

Til top Vis picorama's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af picorama

Lestat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 August 2005 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

Afhængig af din surround forstærker/processor kan du vælge om du vil have signalet til sub'en sendt til front højttalerne eller til subben.

L.

Til top Vis Lestat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lestat Besøg Lestat's Websted

powda
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 August 2005 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

I de fleste tilfælde vil din surround receiver også kunne sende signal til subben i stereo. Det kan du bare høre dem om, når du kigger på sagerne.

picorama
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 August 2005 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Takker Tror jeg hører HiFi klubben.

Nu er jeg kommet i tanke om hvorfor jeg var kommet i tvivl. Jeg ville egentlig have købt en Yahama 750 reciver. Den har en instilling der hedder direct out, eller sådan noget. Hvor den går uden om surround delen og kun kører på front L/R, ifølge tapeconnection ville jeg så ikke have subben med. Den kunne dog kører stereo med subwoofer, men så ville det vist ikke være den bedste instilling til ren lyd i stereo. Tja måske er det noget forfærdelig vrøvl jeg lukker ud. Blev bare lidt bekymret for om musikken ville a H.... til.

powda
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 August 2005 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

picorama skrev:

Takker Tror jeg hører HiFi klubben.

Nu er jeg kommet i tanke om hvorfor jeg var kommet i tvivl. Jeg ville egentlig have købt en Yahama 750 reciver. Den har en instilling der hedder direct out, eller sådan noget. Hvor den går uden om surround delen og kun kører på front L/R, ifølge tapeconnection ville jeg så ikke have subben med. Den kunne dog kører stereo med subwoofer, men så ville det vist ikke være den bedste instilling til ren lyd i stereo. Tja måske er det noget forfærdelig vrøvl jeg lukker ud. Blev bare lidt bekymret for om musikken ville a H.... til.

Alt efter hvilken sub du har tænkt dig at bruge, vil du både kunne have en god og dårlig oplevelse med den i stereo.

Mange sub's er meget langsomme, og min erfaring med sub's til musik er, at du skal smide en god slat penge for at finde en, der ikke spiller for langsom bas til, at den kan bruges til musik.

Lestat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 August 2005 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

Jeg ville nok også foretrække at høre stereo musik uden sub. Medmindre højttalerne er af ringe kvalitet, så burde de vel være designet til at levere et anstændigt bastryk, og det er ikke meget musik der bliver bedre af masser af bas.

L.

Til top Vis Lestat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lestat Besøg Lestat's Websted

picorama
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 August 2005 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Ja dem jeg have tænkt på at købe hedder Argon 6000 fra HiFi klubben til 7500 kr.

http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/hoejttaler/hoejttale rsystemer/detail/_Argon_6000.htm?id=6451

Er der nogen der har været i klubben og hørt dem spille.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes