Sendt: 28 August 2005 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har lige købt min første Surround Sound Receiver. En Denon AVR 2105.
Eneste kilde her til er min HTPC, som er forbundet via SPDIF.
Mit problem er at jeg ikke altid får lyd ud af alle højttalere. Så til at starte med vil jeg lige have bekræftet, at når man kører 5.1, så skal bag højttalerne forbindes til Surround Back. Ok... selvfølgelig skal de det, men jeg bliver bare i tvivl, når det ikke virker.
Jeg har en Calibrator DVD, og når jeg afspiller Demo'er, så viker det nogle gange fint (helikopteren, flyver hen over mit hoved). Men når jeg køre Channel identification, hvor den skiftevis sender lyd ud af venste/højre front, mid og bag + center og sub, så kommer der ingen lyd ud af baghøjttalerne. Men fint ud af front, center og subwoffer. Dett er et problem for både DTS eller Dolby.
Jeg har indstillet min HTPC, til 5.1. Dvs. at jeg har egenlig valgt SPDIF, og fortalt Windows Media Center Edition, som jeg bruger til DVD, at jeg har et 5.1 setup.
Som sagt er jeg helt ny m.h.t. surround. Er der et eller andet oplagt jeg misforstår? F.eks. en indstilling på min Receiver?
Kan Denon receiveren, automatisk finde ud af om jeg spiller Surround DTS/Dolby eller stereo?
Thomas
|