Emne: Komplet surround anlæg - ca. 50.000.- ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
LeChuck Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2005
Status: Offline Indlæg: 34
|
Sendt: 22 August 2005 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vanderlay jeg tror faktisk også at en RS 8500 / DV 6600, samt højtalere
fra Monitor Audio, bliver enden på det. Der er 2 DVI indgange på RS
8500, og da jeg regner med at den nye Xbox 360 vil kunne køre med HDMI
/ DVI får jeg jo faktisk brug for en ekstra da skærmen kun har en.
Ydermere er jeg en tumpe til at sætte surround op, så microfonen vil
også være en fordel ;-) Jeg har kigget en del rundt om på nettet
angående GR 10 og det virker til at den, som du også siger, er et
rigtig godt køb. At de så også spiller godt sammen med Marantz er jo
kun et plus, dejligt at du kom med et first hand indtryk af det :-)
Jensby mht. lydkvalitet i stereo på ovenstående, er det evt. muligt at
købe en god 2 kanals effektforstærker og slutte til pre-out på RS 8500?
Hvis jeg ikke er tilfreds med stereo lyden i receiveren kunne det jo
være en løsning, og GR10'erne virker til at kunne spille godt sammen
med selv dyre forstærkere.
|
Til top |
|
|
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
Sendt: 22 August 2005 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
LeChuck: Jeg ville måske ventet på Pioneer AX2/AX4 der ikke bare har HDMI switchning, men også konverterer analoge biledkilder til HDMI. Modellene er allerede for salg i USA, så jeg tror ikke det kan være tale om lang tid før de er her.
Det ser ikke ud for at Xbox360 får HDMI i første omgang, så langt er der kun tale om composite, svhs, RGB og component.
__________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
Til top |
|
|
disconow Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 100
|
Sendt: 22 August 2005 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner-> Jeg mener jeg havde læst et sted at AX2 ikke havde mulighed for at konvaterer analogsignaler til HDMI men kun havde HDMI switch'en indbygget, hvorimod AX4'eren havde konvatering af analoge signaler ...har jeg læst forkert?!?
Ved du evt. hvornår den lander i DK og til hvilke pris??
M.h.t Xbox360 skulle der kommet et såkaldt "Xbox 360 VGA HD AV kabel"
Se evt. Boomtown http://xbox.boomtown.net/da_dk/articles/art.view.php?id=6425 0 __________________ SONY 52X3500 LCD TV | Yamaha RX-V 2600 | PODSPEAKERS MiniPod 5.1 | HTPC: Core 2 Duo E6400, 2gb ram, 400gb HD, 7600gt (HDCP), Audiotrak Prodigy 7.1 LT
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 August 2005 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil ikke garantere for at AX2 får denne funktionen, men dens amerikanske fetter 72TX, har det vistnok. Det diskuteres også nå på amerikanske forum om hvorvidt 72//74TX har en analog/digital hybrid forstærker, men det hele er lidt ude i det blå ennu.
Den HD kabelen er så vidt jeg ved med komponent, jeg kenner kun den norske prisen for xbox360 og den vil jeg mene var 2600, og 3600kr alt efter hvilken version det skal være. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
Til top |
|
|
disconow Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 100
|
Sendt: 22 August 2005 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
Jeg vil ikke garantere for at AX2 får denne funktionen, men dens amerikanske fetter 72TX, har det vistnok. Det diskuteres også nå på amerikanske forum om hvorvidt 72//74TX har en analog/digital hybrid forstærker, men det hele er lidt ude i det blå ennu.
Den HD kabelen er så vidt jeg ved med komponent, jeg kenner kun den norske prisen for xbox360 og den vil jeg mene var 2600, og 3600kr alt efter hvilken version det skal være.
|
|
|
kender du nogen dato og pris for AX4?? __________________ SONY 52X3500 LCD TV | Yamaha RX-V 2600 | PODSPEAKERS MiniPod 5.1 | HTPC: Core 2 Duo E6400, 2gb ram, 400gb HD, 7600gt (HDCP), Audiotrak Prodigy 7.1 LT
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 August 2005 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
Sendt: 22 August 2005 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensby skrev:
Jeg er frisk på at lave testen, hvis vi kan strikke ligge grej og lytterum sammen.
Samme 15.000 kr højtaler system, f.eks. System Audio sættet ovenfor, og så en integreret receiver, eller Harman Kardon sættet.
|
|
|
Jeg spørger lige igen, er der nogen der rent faktisk stadig kan levere 1280? ellers bliver det jo lidt akademisk - det er klart, at når en iøvrigt god højttaler til prisen sælges til under halv pris, så flytter det lidt på forholdene. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 August 2005 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
KasperP skrev:
Surroundreceiver Marantz SR-7500 DVDafspiller Pioneer DV-575A CD-afspiller Marantz CD5400 OSE Plasma Panasonic TH-42PA50E Fronthøjttalere DLS R55 Centerhøjttaler DLS RC55 Surroundhøjttalere DLS R50 Sub DLS 3.10
|
|
|
TC greatest hits!  __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 August 2005 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis der skal demonstreres vil jeg gerne ta med min PB10 under armen og komme og sprede lidt subwoofer-frelse 
Otto: Har du nogle bevingede ord og komme med angående DLS R55 VS Monitor Audio RS6 ? __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
Til top |
|
|
KasperP Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 567
|
Sendt: 22 August 2005 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
KasperP skrev:
Surroundreceiver Marantz SR-7500 DVDafspiller Pioneer DV-575A CD-afspiller Marantz CD5400 OSE Plasma Panasonic TH-42PA50E Fronthøjttalere DLS R55 Centerhøjttaler DLS RC55 Surroundhøjttalere DLS R50 Sub DLS 3.10
|
|
|
TC greatest hits!  |
|
|
Ingen tvivl om det.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 August 2005 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
Otto: Har du nogle bevingede ord og komme med angående DLS R55 VS Monitor Audio RS6 ? |
|
|
Tja... Jeg har da ikke sat mine R55 til salg endnu...
Seriøst, jeg er _meget_ imponeret over RS6. Det er en lidt anden lydfilosofi end DLS har, det er trods alt metal-diskanter, de har nu engang en særlig måde at spille på, de er lidt mere kontante end soft-dome'rne. Til gengæld har de en tendens til at lyde hårde, men det har MA altså fået _rigtigt_ godt styr på, det hænger fint sammen, og rigtigt mange kunder roser dem (både RS 6, 8 og 1 for den sags skyld) for netop at være meget behagelige at lytte til. Og så er bassen blevet strammet gevaldigt op i forhold til den gamle Silver serie, de kunne have en tendens til at buldre lidt rigeligt i bunden, dét er helt væk nu. Der er jo også et prismæssigt trin op til DLS'erne, RS6 er efter min mening den klart bedste højttaler, og den mest suveræne i forhold til konkurrencen, vi har haft i prisklassen, for første gang savner jeg ikke længere gode gamle QLN 604 og 606 i line-up'et - MEN - DLS'erne er stadig min favorit-højttaler... Dens naturlige sammenhæng, og især evnen til bare at vokse og vokse med opgaven når man smider bedre grej foran (mit favorit-50K setup er og bliver R55 med MF A5 cd og amp) - for mig lyder R55 bare _rigtig_. Jeg kan finde højttalere der gør dit og dat godt og dårligt, men R55 _fungerer_ bare. Lige nu er der ingen højttaler jeg hellere ville have i stuen (jo, jeg mangler lige at opgradere diskanterne til mkII, men bortset fra dét )
Jeg vil til enhver tid sige at hvis man har pengene, så skal man købe R55. Men det skal ikke tages som noget negativt overfor RS6, jeg ville turde sætte den op imod en hvilken som helst anden 10K/sæt højttaler - bare ikke lige R55...
Hvis jeg skal sammenligne lyden fra de to med andre, mere kendte mærker, så ligger R55 relativt tæt op ad Vienna, mens Monitor Audio vel er nærmest en B&W (bortset fra at man sparer 40%, får rigtig træfinér og en venligere diskant... (UNDSKYLD!!)) __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 August 2005 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
RS6 fremstår på alle måder som mye højtaler for pengene, den vandt også en stor højtaler test i sidste Hifi&Musik hvor bl.a. Dali Ikon 6 var med.
Jeg har hørt R55 ved et par anledninger, og den har absolut falt i smag, jeg har dog ennå ikke blivet nok overbevist til at ville bydte ud mine Evidence, men det har vært tæt på 
I testen af R55 i norske Lyd&Bilde vil jeg mene de sa at R55 behøvde en kraftig forstærker for at komme til sin ret, og derfor blev også Suite 2.8 testvinder. Hvor meget forstærker skal R55 ha før den yder sit bedste? __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 August 2005 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
RS6 fremstår på alle måder som mye højtaler for pengene, den vandt også en stor højtaler test i sidste Hifi&Musik hvor bl.a. Dali Ikon 6 var med. |
|
|
I den forbindelse er det jo ikke mindre imponerende at mens RS6 i Sverige var den dyreste i testen, så er den i Danmark p.t. 15-20% billigere end de testede Dali og Dynaudio.
ManicMiner skrev:
Jeg har hørt R55 ved et par anledninger, og den har absolut falt i smag, jeg har dog ennå ikke blivet nok overbevist til at ville bydte ud mine Evidence, men det har vært tæt på  |
|
|
Dét skal nok komme når den nye U66 er på gaden... 
ManicMiner skrev:
I testen af R55 i norske Lyd&Bilde vil jeg mene de sa at R55 behøvde en kraftig forstærker for at komme til sin ret, og derfor blev også Suite 2.8 testvinder. Hvor meget forstærker skal R55 ha før den yder sit bedste? |
|
|
Det kan man jo diskutere længe. Jeg er naturligvis stærkt farvet af både at være forhandler af dem og at have dem stående i stuen, men jeg synes jo netop IKKE de er "dårlige" hvis man giver dem en sløj forstærker, ikke mere end alle mulige andre. Alt lyder da ringe hvis man sætter en ringe forstærker foran. Hvis vi nu skal sammenligne med noget i mit eget sortiment, for ligesom at holde firma-interesser udenfor, så er RS6 væsentligt nemmere at have med at gøre, i den forstand at forskellen på en god og en dårlig forstærker ikke er så markant som på R55. Jeg vil bare hellere vende det om og sige at RS6 ikke helt kan fremvise kvalitetsspringet til rigtigt gode forstærkere (i MF A5-klassen f.eks.), som R55 kan. Men R55 lyder stadig bedre på en lille forstærker, f.eks. en Marantz SR4500, end RS6. Jeg synes ikke man skal kigge så meget på hvor meget man går glip af, som på hvor meget man får.
Ikke for at bryde hifi op i tal, hvilket jeg er lidt slem til når jeg forsøger at billedliggøre forskellene, men det er nu engang den bedste måde jeg kan forklare min pointe på - så må man prøve at undlade at tage det alt for bogstaveligt... Men hvis du nu forestiller dig at R55 yder 90% med en MF A5, og 65% med en Marantz SR 4500, er det så ikke stadig at foretrække frem for en RS 6, der måske yder 70% med MF A5 og 60% med SR4500? Jeg ved godt det er en forsimplet måde at sige det på, men jeg synes ikke at en højttalers (eller et hvilket som helst andet produkts) potentiale til mere skal ses som en ulempe, hvis den yder fint her og nu.
Jeg er ikke så meget for at udtale mig for meget om konkurrenternes produkter, men jeg er ganske enkelt lodret uenig i dén konklusion. Jeg ser ikke Suite 2.8 som nogen lydmæssig konkurrence for R55 - overhovedet. Hvis du kom med en Evidence 470 ville jeg være noget mere nervøs.
Det kan naturligvis være et spørgsmål om vægtning af forskellige faktorer, jeg synes f.eks. at højttalere som Dynaudio og B&W er _meget_ mere kritiske mht. udstyret man sætter foran, fordi jeg er kategorisk overfølsom overfor skrigende diskant. Og hvor R55 "bare" bliver lidt mere mudret og indelukket, uden så meget liv, når den får en ringere forstærker, så bliver Dynaudio direkte ulideligt at høre på hvis udstyret foran ikke er i orden. Og det samme kan iøvrigt siges om indspilningerne. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
Til top |
|
|
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
Sendt: 22 August 2005 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må godt nok støde til Otto, den suite 2.8, eller andre modeller deri, er simpelthen ringe, det var da også derfor jeg dengang startede på Blue serien i stedet for, synes den er direkte bedre, selvom den er billigere, og så var det indenfor mit prisniveau, idag kan jeg sætte mange spørgsmål tegn ved hvad jeg havde valgt, er dog klart glad for mine blue, men hvis jeg skulle købe om den dag idag, ville jeg nok vælge med fordel til DLS.
Men jeg nægter at skifte blue serien ud for at få noget som er i samme prisniveau, så vil jeg hellere skifte til noget større og bedre, f.eks. Helicon.
Men det er et stort skridt økonomisk :)
Men er meget tilfreds med mine blues, synes de gør det godt til prisen, kombineret med min suite 1.2 sub.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 August 2005 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg siger mange tak for svarene Otto. Jeg bliver nødt til at høre den nye Silver serien en dag, den gamle var ikke "my cup of tea". Måske synes jeg bedre om den nye, eller måske er bare ikke MA noget for mig 
DLS er et mærke jeg har noteret mig i margen, og det vil være med blandt kandidatene neste gang der skal købes højtalere. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
Til top |
|
|
LeChuck Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2005
Status: Offline Indlæg: 34
|
Sendt: 23 August 2005 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Manic Miner hvis Xbox 360 ender med analoge stik smider jeg den bare
til en analog indgang ;-) Hvad er fordelen ved at konvertere forresten?
Signalet kan vel aldrig blive bedre end det oprindelige.
Mht. anlægget har jeg besluttet mig til følgende:
4x Monitor Audio Gold GR10
Monitor Audio GR Center
Audio Pro Bravo Sub
Marantz DV 6600
Marantz RS 8500
Pioneer PDP 435 FDE
Dertil kommer så standere og kabler.
Alle højtalerne er i pianolak, så jeg regner med både flot finish og
flot lyd. Hvis lyden i stereo ikke lever op til mine forventninger, må
jeg finde et bedre effekttrin og koble på. Regner dog ikke med det
bliver aktuelt.
Selvom om prisen ligger en del over det oprindelige budget, vil jeg mene de ekstra penge er givet godt ud.
Mange tak for hjælpen til jer alle :-)
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 23 August 2005 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fordelen ved at konvertere er at det kun skal trekkes et kabel fra receiver til tv. De der ikke konverterer skal minimum ha 2 for at også få OSD på fjernsynet. En anden fordel med Pioneer receivere når man har Pioneer plasma er SR der viser info fra receiveren, feks når man endrer volum, over fjernsynsbiledet. Men hvor godt Pioneer og MA går sammen er jeg mere usikker på 
Men jeg synes anlegget ser fornuftig ud, dog ville jeg lagt flere penge i subwooferen. Min helt personlige mening er at Audio Pro er gode til at lave budgetsubs, men i den kvalitetsklassen dit anlegg befinder sig findes der bedre alternativer. Og da kan du også sprenge budgetet ytterligere  __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 24 August 2005 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det her 400w=150w
http://www.readybb.com/audiopro/viewtopic.php?t=474
forteller lidt om hvorhen på stigen Audio Pro befinder sig. De er langt fra alene om at opgive dynamisk effekt, bl.a. System Audio gør det også, men de mest seriøse gør det ikke.
For sammenligningens skyld har min PB10 en dynamisk effekt på 750w
Det er desværre sådan at mange produsenter er svært kreative med specs, og subwooferspecs er det reneste vilde vesten 
Den andre store løgnen angående subs er frekvensgang. Den eneste produsenten der overholder specs for frekvensgang 100% for alle subs, fra den billigste, til den dyreste, er SVS. Andre merker afviger alltid i uafhængige tests, med nogle undtag for de dyreste seriene som feks Velodyne DD.
Det gør det besværligt at være kunde da man ikke kan bruge specs for at sammenligne subwoofere, men enten skal man samle alle kandidater for en lyttetest, eller så skal man lete efter uavhengige tests.
Det er selvfølgelig godt mulig at du vil kunne bli fornøjd med en Bravo, men jeg vil bare at du skal ha så meget information som muligt før du træffer et valg __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
Til top |
|
|
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|