Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2025 | 00:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Kr Audio rør (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
fonnesbek
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 14 Oktober 2016 kl. 08:19 | IP-adresse registreret  

Jeg har Emission labs EML 300B-XLS som jeg er super tilfreds med, har endnu ikke oplevet problemer med dem.
Det sæt jeg bruger nu er fra 6 md 2012, ved ikke hvor mange timer de har kørt (holder ikke regnskab) fulgte Emission labs vejledning omkring burn-in
som skulle give længst mulig levetid.
Arbejdspunktet ligger ved 425 Anode volt 80mA cathode bias, så det køres på ingen måde hårdt.
Har overvejet om det skal presses noget mere, men så mister man noget af den klassiske 300B lyd.
Til top Vis fonnesbek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fonnesbek

KOFS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 Oktober 2016 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

Encore skrev:
@KOFS Black Treasure sad i min Kit One da jeg købte den, og jeg har ikke prøvet andre. Jeg er faktisk ikke den store tube
roller, tværtimod - jeg hader det. Af samme grund har jeg købt et lager af driver-rør som jeg synes lyder godt, så jeg har til de næste 20
år. Og hvad angår 6SN7 kan jeg kraftigt anbefale JAC Music's NOS Sylvania 7N7. De koster ingen penge, og de lyder væsentlig
bedre end de NOS 6SN7 jeg har prøvet. Det eneste det kræver, er at man også køber en adapter - så er det plug and play.
Alternativt kan man købe en anden rørsokkel og lodde i sin amp.

Men jeg har overvejet en af EML's 300B'er lidt. Måske specielt XLS-udgaven, da jeg har et lidt stort rum som oven i købet suger
meget lyd. Men det kræver jo så en justering af forstærkeren for at få glæde af deres øgede output.

Hvilken amp og højttalere har du?

7N7 skal da prøves!

Forstærkeren er noget hjemmestrik - klassisk 6SN7-300B diagram. PT kører jeg med Brimar som indgang, og Melz 1578 hole plate (Russisk
millitær udgave af 6SN7) som driver. Især Melz er en dark horse - den gør det rigtig godt som driver.

Højttalere er, lidt på eksperimental basis, Martin Logan Clarity. Jeg spiller ikke en gymnastiksal op, men det går overraskende godt

MHT XLS'erne skal du jo sikre dig at din forstærker har det godt med de ændrede betingelser - også at EML bruger 1.4A i stedet for 1.2A til
gløden...
Til top Vis KOFS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KOFS Besøg KOFS's Websted

pnnh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2010
Sendt: 15 Oktober 2016 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

Takker for de mange svar.Har fået læst en del test.Har set man kan købe nogle Billington rør.Men er de gode nok.Ellers er jeg kommet frem at det bliver enten Psvane 300B-T MARK II PREMIUM GRADE eller Shuguang 300B - Z par - Black Treasure.Men det er svært at vælge.For det er ikke sikkert de lyder bedre i mit set up.
Til top Vis pnnh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pnnh

ABaudio
Branchemedlem
Branchemedlem

AB Audio

Bruger siden: 10 November 2008
Lokalitet: København
Sendt: 15 Oktober 2016 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Hej,
Der er 2 sæt WE 300B til salg på KSB.....De er købt af os for nogle år siden, og jeg ved at han ikke Har brugt dem da, han havde et andet sæt WE kørende i sin egen 300b forstærker....(han købte 2 par af os som reserve rør) Så dem er der mange år i tilbage....Fremragende Rør.

Allan
Til top Vis ABaudio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ABaudio Besøg ABaudio's Websted

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: København
Sendt: 16 Oktober 2016 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

@fonnesbek: Hvad skriver de om burn-in? Det har jeg ikke lige kunnet finde på deres hjemmeside ...

@KOFS: Den kan klare 2A if. min pålidelige kilde (som har moddet min Kit One, dvs. nærmest genopbygget den fra bunden med
stumper fra øverste hylde).

Tak til jer begge for info.
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore

KOFS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Sendt: 16 Oktober 2016 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Det er ikke så vanskeligt med burn in. Lad dem ikke være tændt for lang tid af gangen (under 4 timer, skriver de), og lad dem køle helt af, inden du
tænder igen. Og spil ikke for højt til at starte med. Det er nærmest som os gamle nokkefår, der stadig kører en ny bil til

Retningslinierne er her: http://www.emissionlabs.com/diversen/FAQ.htm - og
anvisningerne følger også med i pakken, når du køber rørene. Jeg tænker grundliggende det er udmærket at indkøre rør, uanset fabrikat ...
Til top Vis KOFS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KOFS Besøg KOFS's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes