| Sendt: 29 November 2006 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mistænker min parabol for ikke at stå korrekt, og er derfor interesseret i at undesøge hvor stærkt/godt signal jeg har?
Jeg har det standard udstyr der fulgte med min Canal Digital 'Family' pakke - eller ihvertfald skærm+LMB, set-top-boxen er sat ind i et skab (hvor den kan skamme sig!) og istedet har jeg tilsluttet en HTPC med en 'FloppyDTV' DVB-S modtager (og et 'Dual CA CAM).
Ham der leverede udstyret fortalte om hvordan jeg på STB'en kunne se signal styrke mv. (men at jeg angiveligt ikke ville komme over 60-70% med forhåndenværende udstyr.) Jeg fandt da også menuen og brugte det til at indstille parabolen inden STB'en røg i skabet - der lå den på ca. 60%
På min HTPC oplever jeg dog en vis hakken, og det er endda hendt at den har meldt 'Intet Signal' (kan dog tilskrives at jeg har 'lejet' med Media Portal - virker bare som en mærkelig effekt) Men hakker gør den jævnt tit.
Derfor tænkte jeg at det måske var signalet der var for ringe (altså min fysiske instilling af parabolen) og leder derfor efter et stykke software der kan vise parabolens signal styke og kvalitet på min HTPC (Media Portal's siganal og kvalitetsbar ligger på ca. 85-100% -er det troværdigt!)
Jeg håver i har nogle indspark til min problemstilling!
/MadDuke
|