| Forfatter |
|
popeye_2k Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 157
|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Peter Pan,
Først hatten af for alt det du går og roder med  Det du skriver herover bunder nok i det som jeg også har skrevet, nemlig at det forskellige apparater får faserne vendt i forhold til hinanden. (hvis du er med på hvad jeg mener) af samme grund har du nok ikke problemet på dem med 3 polet stik, det vil jo per default altid vender ens, med mindre der er byttet rundt internt i enheden.
At det giver en positiv effekt er jo kun godt, og er da helt sikkert et billigt trick til bedre lyd hvis det funker.
Afkobling enheder i mellem er nok ligeså vigtig, dem der ikke har jord i stikkene bør nok få en jordledning sat til så de ikke "svæver" i forhold til de andre enheder.
Jeg er så "heldig" slet ikke og have jord i de fleste rum  __________________ Denon, Yamaha og DIY Speakers
Se hjemmesiden for billeder osv
Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
csn1903 skrev:
|
er dine icepower gode ( følsome) over for ændringer i installationen.
|
|
|
csn1903
Nogle påstår at klasse D forstærkere har tendens til at afgive elektrisk støj til andre enheder. Dette har jeg aldrig oplevet med mine ICEpower forstærkere.
Som jeg lige har skrevet, er de istand til at gengive de forbedringer man tilbyder dem, men det kan jo kun høres så længe højttalerne kan følge med.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
har du set på kanalerne __________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahania skrev:
|
Nu om dage bruges disse farve koder:
Blå = nul = N
Brun = fase 1 = L1
Sort/hvid =fase 2 = L2
Sort =fase 3 =L3
Grøn/gul = jord
Og udtrykket stjerneforbindelse, er noget man bruger når de 3 faser laver et kunstigt nul punkt.
|
|
|
Ahania
Tak for din vejledning
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det ser godt ud, vil dog føret se at komme til lommerne efter ca 300 kr til stikdåser. Virker det så kan det jo finpudses senere. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
popeye_2k skrev:
|
Afkobling enheder i mellem er nok ligeså vigtig, dem der ikke har jord i stikkene bør nok få en jordledning sat til så de ikke "svæver" i forhold til de andre enheder.
Jeg er så "heldig" slet ikke og have jord i de fleste rum 
|
|
|
popeye_2k
Tak skal du ha'
Nu er mit setup jo atypisk da mit BeoVision 7-40" også er min forforstærker, og her er ikke noget jord ben. BeoVision 7-40" får afkobling via stel på antenne kablet, mine ICEpower og CD har jord ben, så det må jeg også, hvad det evt. kan give til lyden at tilslutte jord til dem. Jeg har en jordet kontakt i rummet ved siden af så det vil ikke blive det store problem.
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jord på et anlæg giver ro i lydbilledet. Det var det jeg fik ud af at smutte en tur i haven og banke 4 kobber jordspyd på 2,2m. ned. og så fik den lige en 16mm2. hen til biffen, og sluttet sammen med tilgangen på 3x2,5mm2. som så igen er forbundet ude i tavlen __________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
KimG Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 670
|
| Sendt: 22 Juni 2007 kl. 00:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
| Peter Pan
.................. BeoVision 7-40 får afkobling via stel på antenne kablet, mine ICEpower og CD har jord ben, så det må jeg også, hvad det evt. kan give til lyden at tilslutte jord til dem. Jeg har en jordet kontakt i rummet ved siden af så det vil ikke blive det store problem.
[/QUOTE skrev:
|
Hej Peter,
Hvem har fortalt dig, at dit antennekabel er stellet ? Sådan et har jeg stadig til gode at møde!! Hos fx. Stofa ligger der en spænding på dette antenne-"stel" målt i forhold til jord. Det kan godt give et dejligt rap i fingrene hvis du rører begge dele uden de er forbundet på anden vis.
Vedr. din ikke-stjernekonfigurerede stelledning. Jeg undrer mig såmænd bare over, at stjernekonfigurationen ikke er gennemført p |
|
|
Hej Peter,
Hvem har fortalt dig, at dit antennekabel er stellet ? Sådan et har jeg stadig til gode at møde!! Hos fx. Stofa ligger der en spænding på dette antenne-"stel" målt i forhold til jord. Det kan godt give et dejligt rap i fingrene hvis du rører begge dele uden de er forbundet på anden vis.
Vedr. din ikke-stjernekonfigurerede stelledning. Jeg undrer mig såmænd bare over, at stjernekonfigurationen ikke er gennemført på alle tre ledere (F/N/J).
- Det åbner selvfølgelig for betragtninger om, hvilke forskelle der eventuelt vil være på en fuldt stjernekonfigureret distributionsboks kontra modeller hvor man fx. kobler én leder traditionelt "loopet" (som på dine og furutechs tegninger) eller to ledere "loopet", og hvilken leder skal så være anderledes koblet end de to andre? - Og hvilke konsekvenser/følger har disse koblinger for lyden ???
Når du arbejder med F/N/J er du fa.... fløjtme nødt til at have styr over, hvordan det skal forbindes korrekt, så du ikke roder rundt i/ krydser forbindelser. Hvis det går galt, kan det godt være, du overlever, men din kære elektronik - TV, amps mv.. ender sandsynligvis som en surt lugtende gang siliciumklatter. Og det er altså ikke noget, der kan testes med en lampe........... __________________ Kim
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 22 Juni 2007 kl. 02:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej KimG
Et par gange har jeg oplevet at antenne stikkets skærm som ikke er jord men stel hvad skal vi ellers kalde det, havde løsnet sig fordi vi indimellem drejer TV'et. Udover at billedet bliver forringet, går det også udover lydkvaliteten. Jeg kan da også få stød ved væg stikket, men det er når man får rørt leder og skærm samtidigt, og da det er det eneste sted Tv'et kan få stel fra tog jeg det for givet.
Kim, fordi jeg laver en tegning over hvordan jeg vil lave min stjerne boks, kender jeg ikke svarene på hvad der kan forbedre lyden hvis dit og hvis dat, jeg har jo ikke prøvet den endnu. Så det jeg hele tiden har efterspurgt er hvad andre evt., har fået ud af sådan en boks, derfor er det ikke særligt fremmende at det stort set er folk som er "mistroiske" der hele tiden kommer på banen.
Jeg fatter heller ikke hvorfor folk er så nervøse for at noget skulle gå galt, jeg ved sku godt hvad jeg laver, men det er ikke det samme som at jeg i skreven tekst er istand til at formidle hvordan jeg vil lave den, og slet ikke at jeg skal kunne formidle alle de tekniske ord og begreber som folk der arbejder med elektronik hver dag kan.
Jeg har selv bygget el systemet i min autocamper Tryk her , og det har holdt over 7 år nu, så at holde rede på 12 ledninger + jord kabel er altså ikke det store problem, men jeg har heller ikke tænkt på at det måske er det for andre. Jeg har det selv sådan at har jeg en tegning at følge og symboler på stikdåserne, så køre det bare. Der er så andre der er bedre til at følge en tekst, sådan er vi forskellige.
Kim, selvfølgelig kan man bruge den samme prøve lampe som til bilen, for at se om der er hul igennem et kabeltræk hvis man skulle være i tvivl. Er der forbindelse fra A til B så er der lys, men det mener jeg bestemt ikke jeg får brug for her, og jeg vil altid se godt efter når jeg mener jeg er færdig, før noget bliver tilsluttet.
Nå Kim det er sent, sov godt.
Mvh Peter Pan __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 22 Juni 2007 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Jeg fatter heller ikke hvorfor folk er så nervøse for at noget skulle gå galt, jeg ved sku godt hvad jeg laver, men det er ikke det samme som at jeg i skreven tekst er istand til at formidle hvordan jeg vil lave den, og slet ikke at jeg skal kunne formidle alle de tekniske ord og begreber som folk der arbejder med elektronik hver dag kan.
|
|
|
Forstår du ikke at det handler om at en eller anden kan prøve at gøre kunsten efter med det resultat at der er nogen der kommer til skade. At du selv sidder og brænder dine b&o moduler af tror jeg ikke der er så mange der går op i.
Når du ikke aner en pind om hvad du laver er det uden for enhver form for fornuft at lægge noget som helst på nettet. Det er for pokker farligt, og du aner ikke hvilket tumper der får lyst til at rode med det der, sætter en ledning forkert, og zapper eksempelvist et barn.
Skal jeg prøve at få fat på dig næste gang jeg står med en elskade? Jeg tror du ville have godt af at se hvad strøm gør ved små børn. Men hvad, enhver er jo ansvarlig for sine egne installationer
__________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 22 Juni 2007 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clifton
Jeg ved udmærket hvad jeg laver, og nu har du 4 gange advaret andre om farligheden i at forbinde boksen forkert, så mon ikke det er opfattet. Det hjælper jo heller ikke at du løber ud på motor vejen og råber til folk at det er farligt at køre i bil, hvis de ikke selv kan lave deres bremser. Kan de der har lyst til denne boks ikke selv finde ud af det, søger de nok hjælp hos nogen der kan. Hvorfor tror du folk er så dumme, ja måske en arbejdes skade, du ser jo nok lidt af hvert. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 22 Juni 2007 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der syntes at denne tegning er uforstålig, så lad være at lave den, men få en til det der kan, hvis du vil have sådan en stjerne forbundet 230V fordeler boks.

Sværhedsgrad: Du behøver ikke at kunne en masse tekniske ord, men du skal vide at det er 230V der sendes igennem boksen når den er færdig, så tænk dig om og forbind den rigtigt. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Clifton Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juni 2007 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Clifton
Jeg ved udmærket hvad jeg laver, og nu har du 4 gange advaret andre om farligheden i at forbinde boksen forkert, så mon ikke det er opfattet. Det hjælper jo heller ikke at du løber ud på motor vejen og råber til folk at det er farligt at køre i bil, hvis de ikke selv kan lave deres bremser. Kan de der har lyst til denne boks ikke selv finde ud af det, søger de nok hjælp hos nogen der kan. Hvorfor tror du folk er så dumme, ja måske en arbejdes skade, du ser jo nok lidt af hvert.
|
|
|
Nej, det gør det ikke. Men jeg laver ikke en hjemmeside hvor jeg beskriver hvordan man kan køre meget hurtigere ved at fylde methylalkohol i tanken. Eller en hjemmeside om hvordan man med almindeligt håndkøbsmedicin kan tage livet af sig selv.
Ikke fordi man skal gøre det, men bare fordi man kan...
Der er ingen grund til at friste svage sjæle, og hvis man gør skylder man i det mindste, at man ved hvad man laver. Hvilket du så åbenlyst ikke gør. __________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
|
| Til top |
|
| |
plafitracer Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
| Sendt: 22 Juni 2007 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clifton:
Nu er dette jo et Gør-Det-Selv projekt - så hvis man ikke har bare en lille anelse om hvad det er man foretager sig, så holder man sig vel væk, og går hen til sin lokale Hi-Fi pusher og foretager en investering. Det er heller ikke alle, der handler i Silvan, der ved hvad de foretager sig.
Vi skal vel ikke hen og have amerikanske tilstande, hvor der er plastret advarsler, om dette og hint, på stort set alle produkter, for at mindske risikoen for søgsmål, hvis man kvajer sig.
Der er iøvrigt hjemmesider, der beskriver hvordan man fremstiller/bruger methylalhohol, fremstiller bomber - og det, der er værre 
|
| Til top |
|
| |
Clifton Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juni 2007 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg taler ikke om søgsmål, jeg taler om hvad der sker hvis man kommer til at bytte om på to ledninger. Som tidligere nævnt er der >6500 (3^8) muligheder for at sætte en ledning forkert. Og at man _vel_ ikke går igang hvis man ikke ved hvad man laver, ved jeg ikke hvad jeg skal sige til. Det har så vidt vides ikke holdt trådens ophavnsmand tilbage... Jeg er bange for at der let kunne være en der ville blive fristet af en opskrift på nettet, det hele ser jo meget tilforladeligt ud.
At nettet er fyldt med guides til de mest idiotiske ting er vel iøvrigt ikke argument til at pøse videre på?
__________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 22 Juni 2007 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clifton skrev:
Det har så vidt vides ikke holdt trådens ophavnsmand tilbage... |
|
|
Clifton, nu har vi læst nok om din mening på denne tråd. Tak for besøget. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Clifton Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juni 2007 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Clifton skrev:
Det har så vidt vides ikke holdt trådens ophavnsmand tilbage... |
|
|
Clifton, nu har vi læst nok om din mening på denne tråd. Tak for besøget. |
|
|
Citer mig venligst korrekt! __________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 22 Juni 2007 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
csn1903 skrev:
| det kunne da være sjovt at høre om der er nogen der har oplevet en foreskel. |
|
|
Hørt 
Ghammel & Suhr skrev:
|
Hej Svend P,
Flot box!
Hwa' siger den med hensyn til lyden? Kan du høre nogen forbedringer? Og har du prøvet med en ægte stjerne forbindelse?
Skal i øvrigt til at bygge et par nye til mig selv, da jeg inden så længe får to nye EL-grupper (hvis elektrikeren har tid).
|
|
|
Svend P skrev:
|
Øv. Jamen jeg ved det ikke. Jeg har ikke sammenlignet. Men mine erfaringer i den retning siger mig at det er detaljer der ændrer sig her. Ikke det revolutionerende
|
|
|
Man kan Feks. se hvordan Svend P har bygget sin her. men i må godt nok undvære Clifton's komentar på den tråd.
Men csn1903, Svend P mangler stjerne forbindelsen, selv om hans overskrift fortæller der skulle være sådan en, så det får vi ikke meget ud af. 
|
| Til top |
|
| |