| Forfatter |
|
stefthom Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juni 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 15 Juni 2011 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gik efter 20 minutter. Har aldrig oplevet så dårligt et publikum.
De snakkede som var det sidste chance for at tale...
SÅ HOLD DOG JERES KÆFT NÅR I GÅR TIL CONCERT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 16 Juni 2011 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kom du for at opleve publikum eller The Eagles?
Det giver da ikke mening at gå efter 20 minutter og derved spilde 595,00 kr. for billetten? Det handler vist bare om at abstrahere fra omgivelserne eller flytte sig lidt.  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
klypstefan Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 636
|
| Sendt: 16 Juni 2011 kl. 00:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
har prøvet det samme til en Jethro Tull koncert i amager bio engang, hvor en flok svenskere sad og snakkede hele koncerten igennem... Nejj hvor var det irriterende.. og så
lige i amager bio. Der kommer musikinteresserede der sidder stille og roligt og lytter til god musik. Kunne forstå det hvis det var en bar.
|
| Til top |
|
| |
High sky Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 279
|
| Sendt: 16 Juni 2011 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skulle nok blot have spist en af de der piller som man får i receptionen på Hotel California  Men jeg er enig, træls når folks ego er større end dem som rent faktisk får penge for at stå på scenen. New kid in town, stadig et nummer der får smilet frem ved mig
|
| Til top |
|
| |
andeth Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 198
|
| Sendt: 16 Juni 2011 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Havde jeg købt billet, ville jeg nok næppe have forladt koncerten efter så kort tid, men når det er sagt, kan jeg sagtens forstå frustrationen over den flok idioter, der ødelægger koncerter for så mange interesserede koncertgængere. Jeg fravalgte faktisk Eagles koncerten af frygt for netop sådan noget her.
Jeg kan især huske koncerter med Genesis i Herning og Beach Boys i Horsens som absolute lavpunkter i latterlig opførsel fra koncertgængere....Irreterende snak om, ens søn skulle konfirmeres næste år, jeg har købt ny Weber grill, hvor går ferierejsen hen i år... Så hold dog kæft og lyt til musikken istedet for. Ved nævnte koncerter var det lige før, at gæsterne bad om at få dæmpet lydstyrken, så man kunne tale om vind og vejr uden at bruge for meget på stemmebåndet. Hvorfor den slags mennesker gider at bruge adskillge hundrede af kroner på koncertbilletter, når de alligevel er mere interesserede i at høre på deres eget ævl, fatter jeg ikke.
|
| Til top |
|
| |
klypstefan Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 636
|
| Sendt: 16 Juni 2011 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske betaler de bare for at have lidt sensationelt at fortælle kolleger og venner. "JEG Så dem. Det var så fedt." De er altså ikke interesserede i musik, men bare i at have en interessant historie.
Men tror også mange ser musik som noget hyggespredning. Jeg kan f.eks. også hygge mig med en god flaske rødvin, uden at have det fjerneste forstand på den røde drik.
|
| Til top |
|
| |
lexus Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
| Sendt: 16 Juni 2011 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ka sagtens forstå din frustration,lidt det samme i biffen,
men med de billet-priser er det nederen...
Så derfor er det ekstra vigtig md et godt anlæg 
|
| Til top |
|
| |
ginger Udelukket fra forum

Dobb.prof. Slowon/Granberg osv.
Bruger siden: 10 Marts 2011 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 267
|
| Sendt: 16 Juni 2011 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
der er hal-bal tosser alle steder - intet under teenagers er så selvoptagede/selvpromoverende
|
| Til top |
|
| |
Rainbow Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 03 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 299
|
| Sendt: 16 Juni 2011 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Ja, koncertgængere er et kapitel for sig. Nogle gange aner jeg ikke hvad der driver folk. Efterhånden bilder jeg mig ind, at det gælder om at blive set til en begivenhed, måske fortælle at man selvfølgelig var der. De aner typisk ikke en pind om det band som spiller og er sikkert også ligeglade. Jeg var til The Wall i Herning i mandags og havde 2 tragikomiske oplevelser. Nu skal det ikke lyde som om, at jeg brugte tiden på at finde historier. Det meste af tiden var jeg indhyllet i musikoplevelsen meeen...
I et af de stille numre står der 2 kvinder og snakker meget meget højt, en mand tæt på råber kraftigt "Hold så jeres kæft" hvortil den ene kvinde fornærmet svarer "Det er sgu da arbejdsrelateret" ......................Den lader vi lige hænge i luften.
Den anden var under soloen i Comfortably Numb,som uanset om man er til guitar eller ej nok er et af de største musikalske øjeblikke i The wall. uanset er det i hvert fald et meget vigtigt nummer for rigtig mange fans. Under soloen går en kvinde lige foran mig ud for at snakke i mobiltlf. og op til flere mænd vælter forbi, enten for at p***e eller hente flere fadøl. Uanset årsagerne ejer man sgu ikke kendskab, respekt for musikken og de andre tilskuere, hvis man ikke kan stå stille i 6 min. og bruge den relativ lange midtvejspause til at p***e og hente øl nok. Om jeg så havde urin rendende ud af øjnene gik jeg ikke på wc under soloen i Comfortably Numb eller hentede øl nr.1 eller 10. Det hele bliver pludselig så ordinært, der findes værtshuse for den slags eller andet, men ikke en koncert med et af de største konceptalbums nogensinde udgivet. Vi har brug for ekstraordinære oplevelser en gang imellem. Hvorfor skal det altid trækkes ned på hverdagsplan. The Eagles, The Wall eller hvad de nu hedder er for fans og har man ikke til hensigt at stå og høre musikken, så tag på værtshus eller gå til festival. Her er det nok mere legalt at stå og hyggesnakke mens musikken kører.
Nå, det var lige et surt opstød. Det skal lige understreges, at jeg havde en fin fin oplevelse i mandags.
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 16 Juni 2011 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
stefthom skrev:
SÅ HOLD DOG JERES KÆFT NÅR I GÅR TIL CONCERT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
|
|
Hvorfor pokker blev du der så længe? Hele 20 minutter... Jeg går altid selv efter højst 5 minutter, hvis publikum mumler, fadøllen er for varm, eller hvis orkestret eller kunstneren virker bare den allermindste smule uinspireret. Og så er det ligegyldigt om billetten koster 1500 eller 4000 kroner. Husk, at det altid er effektivt at sende trusselsbreve til arrangøren dagen efter. Og hvis du kan finde en smule afføring på gaden (gerne fra en puddelhund) så vedlæg en smule af dét i kuverten. Nå, jeg er stadig imponeret over dine 20 minutter. Der er sgu' stil over at forlade etablissementet mens pøblen er nødt til at blive for ikke at have spildt hele billetprisen. Respekt! Niels L.
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 16 Juni 2011 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rainbow skrev:
|
Hej!
Ja, koncertgængere er et kapitel for sig. Nogle gange aner jeg ikke hvad der driver folk. Efterhånden bilder jeg mig ind, at det gælder om at blive set til en begivenhed, måske fortælle at man selvfølgelig var der. De aner typisk ikke en pind om det band som spiller og er sikkert også ligeglade. Jeg var til The Wall i Herning i mandags og havde 2 tragikomiske oplevelser. Nu skal det ikke lyde som om, at jeg brugte tiden på at finde historier. Det meste af tiden var jeg indhyllet i musikoplevelsen meeen...
I et af de stille numre står der 2 kvinder og snakker meget meget højt, en mand tæt på råber kraftigt "Hold så jeres kæft" hvortil den ene kvinde fornærmet svarer "Det er sgu da arbejdsrelateret" ......................Den lader vi lige hænge i luften.
Den anden var under soloen i Comfortably Numb,som uanset om man er til guitar eller ej nok er et af de største musikalske øjeblikke i The wall. uanset er det i hvert fald et meget vigtigt nummer for rigtig mange fans. Under soloen går en kvinde lige foran mig ud for at snakke i mobiltlf. og op til flere mænd vælter forbi, enten for at p***e eller hente flere fadøl. Uanset årsagerne ejer man sgu ikke kendskab, respekt for musikken og de andre tilskuere, hvis man ikke kan stå stille i 6 min. og bruge den relativ lange midtvejspause til at p***e og hente øl nok. Om jeg så havde urin rendende ud af øjnene gik jeg ikke på wc under soloen i Comfortably Numb eller hentede øl nr.1 eller 10. Det hele bliver pludselig så ordinært, der findes værtshuse for den slags eller andet, men ikke en koncert med et af de største konceptalbums nogensinde udgivet. Vi har brug for ekstraordinære oplevelser en gang imellem. Hvorfor skal det altid trækkes ned på hverdagsplan. The Eagles, The Wall eller hvad de nu hedder er for fans og har man ikke til hensigt at stå og høre musikken, så tag på værtshus eller gå til festival. Her er det nok mere legalt at stå og hyggesnakke mens musikken kører.
Nå, det var lige et surt opstød. Det skal lige understreges, at jeg havde en fin fin oplevelse i mandags.
|
|
|
Jeg kunne ikke have sagt det bedre.
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 16 Juni 2011 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
stefthom skrev:
SÅ HOLD DOG JERES KÆFT NÅR I GÅR TIL CONCERT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
|
|
Hvorfor pokker blev du der så længe? Hele 20 minutter...
Jeg går altid selv efter højst 5 minutter, hvis publikum mumler, fadøllen er for varm, eller hvis orkestret eller kunstneren virker bare den allermindste smule uinspireret. Og så er det ligegyldigt om billetten koster 1500 eller 4000 kroner. Husk, at det altid er effektivt at sende trusselsbreve til arrangøren dagen efter. Og hvis du kan finde en smule afføring på gaden (gerne fra en puddelhund) så vedlæg en smule af dét i kuverten.
Nå, jeg er stadig imponeret over dine 20 minutter. Der er sgu' stil over at forlade etablissementet mens pøblen er nødt til at blive for ikke at have spildt hele billetprisen.
Respekt!
Niels L.
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Rosendal69 Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2011 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 15 August 2011 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var også tilstede og var tilsvarende irriteret de mange båtnakker blandt publikum. på et tidspunkt bad jeg såmænd to meget larmende og vistnok intoksikerede unge fyre om at lukke røven. Det hjalp og om ikke andet fik jeg lukket lidt af mit overtryk ud, og de tog det heldigvis pænt, men det kunne nok ligeså godt have endt med at jeg havde fået øretæver.
Det skal nu ike ændre på at det var en forrygende flot koncert og da lydtrykket efterhånden steg, gled den forstyrrende snak i baggrunden.
Det kunne være herligt om nævnte koncertignoranter var brugere på dette forum, så de kunne lære lidt.......næppe!
|
| Til top |
|
| |