Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 20:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Pladebutikker? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 27 Februar 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 14 Juli 2011 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

hej alle sammen!

jeg har fået de gamles plader/pladespiller ned fra loftet og fået sluttet den til forstærkeren. nu er det jo bare sådan at jeg gerne så de havde haft lidt AC/DC, Metalica, Pink Floyd og diverse Disco hits og gerne noget klassisk musik men det har de bare ikke. er der nogen der kan anbefale en butik hvor Rock/pop/klassisk er til at finde til en god pris?

har overvejet lidt den butik der hedder 2' hands Records, er der nogen der kender denne butik og som kan sige et par ord om den? :) tusind tak for hjælpen og ha en god regnfuld dag

Til top Vis LoudandClear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LoudandClear

mortenstryhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2006
Sendt: 14 Juli 2011 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

Mit bedste bud er Accord i Kbh K, Nørrebro og Lyngby. De har masser af LP'er og de fleste er i god stand. Så vidt jeg husker er
2. Hand Records en del af deres kæde, men hvor de har de mindre gode eksemplarer af pladerne. I øjeblikket er der endda
oprydning i Fiolstræde 5, hvor de har lavet en midlertidig butik, som sælger plader i stakkevis til få penge indtil en gang i
august.
Til top Vis mortenstryhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mortenstryhn Besøg mortenstryhn's Websted

chris-torb
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2007
Sendt: 14 Juli 2011 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Hey.
Jeg benytter tit "Mint" på Gl. Kongevej. De har rigtig mange gode plader til billige penge.

Går man 500 meter længere ned af vejen ligger "Sound station" som både har nyt og brugt. Masser af gode brugte plader og også et fornuftigt
udvalg af helt nye plader. Både nyudgivelser og genoptryk.

Bare lige lidt info, hvis du alligevel er i byen.

Mvh
Chris-torb
Til top Vis chris-torb's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chris-torb

LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 27 Februar 2011
Sendt: 14 Juli 2011 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

tusind tak for input ! jeg tager mig nok en tur til Accord i Kbh K og til Fiolstræde imorgen :)
Til top Vis LoudandClear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LoudandClear

A127
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 November 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 Juli 2011 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Loppemarkede r er tit godt at besøge og finde de plader man aldrig fik købt i sin tid - der er regelmæssigt loppemarked på Travbanen hvor jeg har fundet flere gode gamle, bl.a det hvide album med OLSEN ( brødrene ) - en af de bedste danske plader gennem tiderne synes jeg. Fandt også Sebastians "den Store Flugt" på et loppemarked, dobbelt LP, til 10 kr, den er ret almindelig på loppemarkeder.

En genganger på alle loppemarkeder er Boney M, god solid disco med ret god musikalsk og indspilningkvalitet - ingen PC trommer, alt indspillet med professionelle musikere.

De plader der går igen og igen på loppemarkeder, er godt tegn på de var populære i sin tid, dem tar man med hvis der står 197x som produktionsår.

Nogen gange kan man se en hel pladesamling stå.

Selv går jeg primært efter den musikalske kvalitet levert af professionelle musikere, som der var masser af i 70érne indtil computere mere eller mindre overtog musikeren, ikke noget sjov ved vinyl med PC-genereret musik

Plader på loppemarket 10 kr, ved køb af flere kan prisen pruttes ned to 5 kr. Plader før 1980 er som regel ok mht musikalsk kvalitet etc, efter 1980/84 bør de nok høres først.

Boney M. Take The Heat of Me, er fast inventar på loppemarkeder.

Carl Douglas, Kung Fu Fighter, 1975, eksempel på høj musikalsk kvalitet, detaljeret med super professionelle musikere, desværre er selve indspilningen ikke 100%, men ok. Er ofte på loppemarked. Han blev grinet meget af, men pladen er i top musikalsk set, alle numre. Sidste instrumentalnummer Blue Eyed Soul er legendarisk. http://www.youtube.com/watch?v=OMj9IEoIk8c
Den slags musik bliver der desværre ikke lavet meget af mere - det er for dyrt.
Til top Vis A127's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af A127

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Sendt: 14 Juli 2011 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Det er ved at være et stykke tid siden, jeg selv har været på jagt efter brugte lp'er. Så det vil jeg gøre snarest.

thomaspo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2007
Sendt: 08 August 2011 kl. 09:21 | IP-adresse registreret  

Hej - "LoudAndClear"

Du spurgte oprindeligt til 2'nd Hand Records. Det er en fortræffelig lille butik, men man skal vide, at det er dér, Accord-kæden losser de LP'er hen, der har en lille rids eller et cover med bukket hjørne. Eller titler der bare er for mange af.

Man kan (læs: kunne i 90'erne) finde mange spændende LP'er til en særdeles fornuftig pris dernede, især hvis man ikke er for pernitten med perfekt cover og overfladeridser. De fleste af mine plader derfra er i aldeles fin stand.

Accord har indimellem også Hollandsk auktion, det er i Fiolstræde, dét tip har du vist fået.

Ny vinyl i Route 66 på Fælledvej, en SUPER butik, men man kan godt hønde at komme fattig ud ... i kr. og øre i hvert fald!

Venlig hilsen Thomas P.

Til top Vis thomaspo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomaspo

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 11 August 2011 kl. 02:41 | IP-adresse registreret  

Kommer du forbi Odense, er der Moby Disc inde i centrum .
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

klogesen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 11 August 2011 kl. 09:25 | IP-adresse registreret  

Ude på Frederikssundsvej 60C kan du besøge New Factory, som køber og sælger både LP, CD og film, så der er en
masse brugt at kigge på.

http://www.newfactory.dk/

Det er lige ved Glasvej, og butikken har eksisteret i ret mange år.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes