Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 20:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Vinyl optagelse til cassette WOW (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
oink
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 27 August 2011 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

For ikke så længe siden, indrykkede jeg ønske om ...vinyl til cassette... Jeg søgte JETHRO TULL AQUALUNG da jeg har læst mig
til, at vinylen af denne skulle være meget meget bedre en cd. Jeg har DCC 24kt udgaven, hvor lyden er meget flaaaaaaaad.
Men sikken forskel. Den er noget mere dynamisk, men den største forskel er, det lyder meget mere ægte. Ved samme besøg
fik jeg lavet fint maxell chrome bånd. SUPERTRAMP-CRIME OF THE & EVEN IN THE på hver sin side. Jeg har aldrig før hørt disse
skiver med så meget punch og knald. Grejet som stod for optagelserne er: Thorens TD320mk2 med Denon DL160 til Nakamichi
CR3, vi snakker jo ikke om highend, men det lyder sgu bare sådan. Der skal laves mange flere
Til top Vis oink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af oink

Ningbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2008
Lokalitet: København
Sendt: 27 August 2011 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Mener du at lyden bliver forbedret ved at overspille pladen til kassettebånd ?

Så må du lige afsløre hemmeligevåben som DNR, Dolby B, Dolby C, Dolby HX, DBX ?

oink
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 27 August 2011 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

Nej jeg mener ikke lyden bliver bedre af at komme fra vinyl til cassettebånd. Jeg skrev jeg har pladetitlen JETHRO TULL
AQUALUNG på dyrt indkøbt 24kt guld cd, som er masteret efter alle kunstens regler. Endda af selveste Hr. Steve Hoffman.
Forbedringen består i, at man tager et stk gammel gammel vinyludgave, sætter den på en Thorens TD320mk2 med Denon
DL160 pickup, lader det rende ind i en Nakamichi CR3 (uden dolby,dnr,hx eller dbx) At det lyder så meget bedre, end når man
spiller den "fine" guldcd på Sony XA50es, selv om denne kombi spiller det fint nok. Men spiller man dem op mod hinanden, så
kan det gamle grej utrolig meget.
Til top Vis oink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af oink

ginger
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.prof. Slowon/Granberg osv.

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 28 August 2011 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

Til top Vis ginger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ginger

Ningbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2008
Lokalitet: København
Sendt: 28 August 2011 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

OK så kan jeg bedre forstå dig.

Mange - alt for mange - CD'er masteres med en hardlimiter teknik, hvor der skrues uhæmmet op for lyden og så lige før max værdi nås skrue der ned til max værdi. Det gør at outputtet fra pladen bliver kraftigere og lillemor Hansen kan ikke høre at det lyder dårligt.

Men det lyder vitterligt dårligt, den levende dynamik er død eller flad som du oplever den.

På analog optagelser bruger man kun hardlimiteren til at klippe enkelte spidser.

Øverst Hanne Boel 'No love at all' fra Greatest Hits, nederes med hard limiter, Hanne Boel 'Beware of the dog' (fra samme). Kun venstre kanaler er vist.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes