Jo det kan man faktisk godt.
Det er indenfor de første 5 min at anlægget skal bringe smilet frem.
Er man over 15 min om at finde ud af om højttalerne er noget for én, så kan man egentlig sige at de ikke er noget for en.
Det er vel prøvet at man lytter til et anlæg og efter bare 1 minut kan man sige til sig selv; Det der lyder dælme ikke godt og
det er præcis det samme den anden vej.
Selvfølgelig skal man da bruge mere tid hvis man skal helt til bunds, men førstegangsindtrykket bør trække smilet frem i én,
ellers skal man kigge efter noget andet.
Mht at de nyere Dalier skulle banke en Dali 18 på samtlige punkter, der synes jeg godt man kan tillade sig at stille
spørgsmålstegn ved det.
Da Dali 850eren kom frem var den også 200 gange bedre end en Dali 18 (MKII), men som tiden skred frem valgte mange
jeg kender at skifte 850eren ud med et sæt Dali 18 igen
ER man til den lyd som en Dali 18 MKII eller Dali 40 kommer med (specielt bassen), så er der egentlig ikke mange af
de nyere Dalier i mellemklassen der kan hamle op med dem
Ulempen ved en Dali 18 er at den er noget så sulten mht forstærkeren, men bliver den rigtige forstærker sat bag dem, så
spiller den op med mange af de nyere idag.
Prøv om ikke du kan låne en kraftig effektforstærker og sæt den på din Denon surround.
Bevares, en Dali 18 er ikke verdens bedste højttaler, men den kan nogle virkelig gode ting under de rigtige omstændigheder
(forstærker)
En Dali Grand skulle også være afløseren for Dali 40SE, men jeg kender en del der slet ikke bryder sig om Dali Grand´en og
er helt vilde med Dali 40.
Så fordi noget er nyere er det ikke ensbetydende med at det samtidig er bedre for alle