Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 10:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Surround forstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
b.c.n
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2005
Status: Offline
Sendt: 10 August 2005 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

Hej hej

jeg står og skal købe en forstærker til et højtaler setup som består af:

center : audio pro bravo cx-02 (har lige købt den er der nogen der har hørt den)

front: hf275 helios

bag: amadaus top 100

sub: yamaha yst-sw300

ved ej heller om dette setup kan bruges til surround, men har kørt med front og bag til stereo og der duer de godt..

når men angåenden forstærker har et par stykker i hovedet:

marantz sr7500 / sr5500

pioneer vsx1014 eller vsx2014

yamaha rxv1500

håber der nogle der kan hjælpe mig..

Til top Vis b.c.n's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af b.c.n

Nyholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2005
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 11 August 2005 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Hej

Nu kender jeg desværre ikke alle produkterne du nævner, men ved at RX-V1500'en har YPAO (autosetup) som er en god ting hvis man står med forskellige højtalere (pioneer har det vist også). Yamaha synes jeg desuden også laver nogle rigtig fede og gode recivere, og RXV1500 er ingen undtagelse...kender den ganske godt.

Jamo E7SUB
PS2 (dvd-afspiller)
Philips 20" 4:3 tv
Til top Vis Nyholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nyholm

jaro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 August 2005 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har selv for nylig investeret i  en Pioneer vsx-1014 og er meget glad for den.Især den auto-kalibrering som er indbygget gør opsætningen og justeringen af højtalerne til en leg..Den er måske en smule lys i lyden samlignet med min stereo (Onkyo Integra / Dali 700 m. bånd diskant), men det kunne også være højtalerne som den driver (Jamo 8 serie) men hvad ved jeg... har ikke prøvet med andre højtalere. Alt i alt vil jeg anbefale den..
Til top Vis jaro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jaro

Makkie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 August 2005 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Jeg har en Marantz 7500, og der er jeg meget glæde for. Den spiller både musik og film meget overbevisende. Den kan jeg hel sikker anbefale. Tag ud til butikkerne og lyt dig frem
Til top Vis Makkie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Makkie

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 August 2005 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Alle de receivere du nævner er rigtigt gode på hver deres måde. Jeg kender ikke meget til pioneer - udover at jeg har smuglyttet i ElGiganten.... Jeg kender heller ikke meget til det udstyr du allerede har - det havde hjulpet lidt, hvis du havde nævnt hvilken forstærker du bruger nu. Yamaha & Pioneer er såkaldt "lyse" forstærkere, der har en klar diskant og en præcis bas, hvorimod marantz er lidt mørkere og blødere i lyden, og det er absolut en smagssag, hvad man kan lide!!!

Hvis du har mulighed for det, burde du prøve at låne noget forskelligt udstyr hjem. Mange forhandlere giver dig denne mulighed - helt gratis, men for et mindre depositum. Hvis du køber via nettet, har du 14 dages returret, men så betaler du (de fleste steder) ca. 150,- til fragt hver vej, så det er i det lange løb en dyr måde at teste hjemme på! På den anden side, skal du jo lytte til udstyret i lang tid fremover!

Du burde helt klart også overveje Onkyo TX-SR702E! Det er den receiver jeg har, og den er i mine ører suveræn - både til surround og til stereo/musik. Den koster ca. 7500,- til 8500,- anpå hvor god man er til at handle, og hvad onkyo angår, kan jeg anbefale KT-Radio i Odense (snak med Jan). Men SunAudio kan også en ting eller 2 med onkyo. Vælger du marantz, så er SunAudio ikke let at komme udenom.

HELD OG LYKKE!

WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
Til top Vis NitroBlast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NitroBlast Besøg NitroBlast's Websted

b.c.n
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2005
Sendt: 12 August 2005 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Hej

har købt pioneer 2014i i kt-radio odense (handlede med Jan), så den skal prøves..

Til top Vis b.c.n's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af b.c.n

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes