Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 00:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Dertil skal jeg bruge et nyt lydanlæg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ks1234
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 10 August 2005 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Jeg skal snart til at lave min "hjemmebiograf" bestående af en fladskærm på ca. 36,og en projector. Stuen er ca. 6*7meter så 40m2, forvented afstand mellem fronthøjtalerne er 3.5meter.

Dertil skal jeg bruge et nyt lydanlæg: surround + musik.
Jeg har kikkede på:
4 stk B&W FPM2 højttaler 11.200kr
1stk B&W FPM5 højttaler 5.000kr
1 stk B&W PV1 subwoofer 11.000kr eller B&W ASW650 subwoofer 5.500kr
1 stk DENON AVR-2105 surround receiver eller NAD T743v2 surround receiver 3.5ookr
Da min erfaring inde for lyd er begrænsed er samsætning primært fundet udfra katalog og sælger+venner kommentar.
Så det er som udgangpunkt et budget på 30.000kr.
1) Er der nogen der har erfaringer med denne sammensætning, har gode råd eller har en kommenatr om kvaliteten.
2) Nogle anbefaling om et anlæg i område 20.000kr 30.000kr evt ved købe i udlandet(evt.www.digitalo.de/)

Jeg regner med at det skal tilsluttes en PC således jeg kan hører musik fra harddisken og CD-ROM, ligeledes håber jeg at kunne bruge DVD-rom til fremvisning af DVD.
3) Er der nogen der kan anbefale et godt lydkort til PC.

venlig hilsen Kåre

Til top Vis ks1234's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ks1234

Wagner-elev
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 10 August 2005 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Jeg synes personligt at b&w sammen med denon bliver en lidt for lys og skinger sammensætning.

Jeg ville vælge en marantz SR5500 / SR7500. Har selv en SR7500 og den spiller kanont både i stereo og surround. Marantz er nemlig lidt mørk i lyden, hvor b&w er lidt lyse, dvs du får en god sammensætning. Synes jeg da i hvertfald

Ellers er der H/K, men dem kender jeg ikke så godt.

Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 August 2005 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

En AVR-2105 er nok lige i underkanten til en stue på 42m², men du kan jo altid købe en brugt effektforstærker til fronterne.

Denon/Dali Grand & Euphonia
Til top Vis Audi A3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audi A3 Besøg Audi A3's Websted

maller
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 10 August 2005 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Kan helt klart anbefale NAD´en, den har en del mere effekt end DENON´en. Og den spiller kanon lækkert sammen med B&W, men der findes mange alternativer til B&W i forhold til pris/ydelse 
Til top Vis maller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af maller

torkild
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Produktionsteknikker, Dynaudio

Bruger siden: 15 Juli 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 August 2005 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Jeg synes du skulle overveje en yamaha rx-v1500 som efter min mening er den bedste surround maskine i den pris klasse. Denne ville jeg også købe en effekt forstærker til.

kig på sun fire´s sub woofer.
Evt. SVS

Jeg er bange for at dine B&W måske bliver lidt for små.

Jesper Bach
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 August 2005 kl. 07:47 | IP-adresse registreret  

Hej

Hvor vigtigt er det at det er flade højtalere ?

Der kan spares en del penge (eller købes højtaler med bedre lyd ) hvis du kan leve med mere almindeligt design.

Jeg har aldrig lyttet til B&W's flade serie, men har du lyttet på andre modeller ?

Du har rimeligt tydeligt været i klubben og lytte, så tænkte jeg på måske Dali Elegance (5 stk. supleret med måske concept subben ?) eller måske Menuet Royal (igen 5 stk. og så med en af suite subberne ? ... hmm, må jeg selv lige ned og lytte på en dag )

Med hensyn til valg af reciver, ville jeg personligt gå efter NAD eller Harman Kardon, i mine øre har de MEGET ens lyd og de har begge masser af muskler (læs watt) at spille med, sammenlignet med andre i samme prisleje.

Når du nu vil køre din PC sammen med anlæget, vil jeg anbefale et lydkort med optisk digital udgang, da jeg og mange af mine kollegaer rundt om i landet bruger en del timer hver uge på at skifte indgangs IC'er der er brændt af (Jeg er radiomekanikker) Det der går galt er at der ikke er jord på PC'en (hvor dælen finder man et stik med jord i DK ? ) og uden jord, med netstøjsfilter, er der ca. 115 Volt på stel fra PC'en, ikke kun når den er tændt men lige fra den er sat i kontakten. Ved at bruge et optisk kabel mellem PC og reciver har du ingen elektrisk forbindelse mellem PC og reciver.

Jesper

Til top Vis Jesper Bach's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Bach

ks1234
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Lokalitet: København
Sendt: 11 August 2005 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

Hej tak for svar.

Til Wagner elev: Jeg kan forstå du har hørt på FPM2 og DENON AVR-2105  og mener de giver en lidt for lys og skinger sammensætning, har du også hørt på FPM2 med NAD T743v2? Eller er det bare generelt du mener BW+Denon lyder lys og skinger, jeg er ny derfor spørge jeg :kan man det er de enkelte mærkew virklig så generele?

Til Jesper Bach

Nej jeg har ikke lyttet til Dali Elegance, det må jeg virklig prøve. Jeg havde en tro(læs uvidenhed) at de måtte være for svage/dårlige til også musik. Du forslår også Dali Menuet Royal ved du hvorledes de er tilforhold til BW DM600(cirka sammme størrelse+pris).

Angående forstærkeren så lyder det som om valget skal være mellem DENON AVR-2105, NAD T743v2 ,Harman Kardon AVR 135, til mit budget. Jeg var mest varm på Denon fordi der er automatisk kalibreing af anlæget, men det er jo ikke så ofte man skal det(hvor svært er det, skal der bruges udstyr).

Tak for åbne min viden;venlig hilsen Kåre

Til top Vis ks1234's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ks1234

Wagner-elev
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 11 August 2005 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt denon og b&w sammen, selvfølgelig ikke med alle b&w modelerne, men jeg synes generalt det giver en lidt for lys lyd. Men det kommer jo alt sammen an på hvad du synes..

Jeg kender flere og har hørt mange herinde der synes at b&w lyder kanont sammen med marantz.

Kender ikke nad så godt, har faktisk aldrig hørt deres recievere, så dem kan jeg ikke udtale mig om.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes