Forfatter |
|
Polloloco Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 48
|
Sendt: 04 August 2005 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle,
Jeg har et Logitech z-5500 sluttet til min DVD og det spiller fint til film, men til musik kunne jeg godt tænke mig at tilslutte 2 højtalere til omkring 1500 kr stykket. Der er phonoindgang i "forstærkeren"/subben til højtalere, og der er 62W RMS tilovers ved spidsbelastning pr. højtaler/kanal.
Er det muligt at tilslutte en anden højtaler, og har nogen evt. et forslag? De behøver ikke være for store, da min stue kun er 25 m2. Jeg føler bare, at jeg mangler lidt mellemtone.
På forhånd tak
|
Til top |
|
|
Polloloco Forum Bruger

|
Sendt: 04 August 2005 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2057
|
Sendt: 04 August 2005 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er et par rigtig gode højttalere du har kig på der. Jeg synes de spiller rigtig godt for prisklassen. Dem kan du roligt købe.
Men hvad mener du med at der er phono-indgang til højttalere på subben? Den forstår jeg ikke helt? Skal højttalerkablet tilsluttes med et phonostik, eller er der udgang til effektforstærkere?
/Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
Til top |
|
|
Polloloco Forum Bruger

|
Sendt: 04 August 2005 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
sættet jeg har er jo egentlig computersurround, men jeg synes de passer fint i min stue til film. På subben (der samtidig er forstærker) er der phono-stik til hver enkelt højtaler (FR, FL, C, RR, RL)
Dali-højtaleren skal tilsluttes formentlig via alm. højtalerkabel, så jeg skal vel have en omformer af en art, og så er mit spørgsmål også om subben/forstærkeren kan trække højtaleren (impedans, ohm-halløj og wattage)
|
Til top |
|
|
Præsten Forum Bruger

|
Sendt: 04 August 2005 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der skal sikkert nok komme lyd ud af Dali'erne, der trods alt er en rimelig følsom sag med 89dB vistnok. Tilslutningen af dem er mere tvivlsom, jeg ved ikke hvor du får en passende omformer, eller om du bliver nød til at lodde phonostik på højttalerkablerne (der i så fald nok ikke bør være for tykke, af hensyn til kortslutningsfaren).
Rent teknisk skal det nok kunne lade sig gøre, og med tiden kan du jo så få fat på en mere dedikeret forstærker til herlighederne.
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 04 August 2005 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror der er noget du har misforstået, jeg tror slet ikke du kan sætte andre højttalere til.
http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/US/EN,CRI D=2,CONTENTID=9486
Der står i det mindste ikke noget i beskrivelsen om at det kan lade sig gøre (men jeg kan jo tage fejl - har du et billede af udgangene på sub'en?). Der er vel heller ikke meget idé i at lave et produkt som det her hvor man kan skifte højttalerne, så kunne man jo lige så godt have købt en receiver med det samme. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
Præsten Forum Bruger

|
Sendt: 04 August 2005 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er et billede af bagsiden:

Så vidt jeg forstår på Polloloco, er phono-stikkene højttalerbøsninger.
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
Til top |
|
|
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
Sendt: 04 August 2005 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Computerhøjtalere er ofte på 16ohm eller mere, og forsterkeren vil også da være tilpasset dette. Det er så slett ikke sikkert at den vil tåle at blive tilkoblet en 4ohms høytaler.
Men det kan også være at det hele fungerer smertefritt, og det er kun et måte å finne ud af det på 
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 04 August 2005 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok det er åbenbart en alternativ form for højttaler tilslutning
http://www.thetechzone.com/?m=show&id=141&page=2
Her omtaler de RCA højttaler kabler og så må det jo også kunne lade sig gøre at "omforme" signalet.
Jeg tvivler dog også på at "forstærkeren" vil gøre det specielt godt med ande højttalere end dem den er født med, men det er da et interessant eksperiment. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
Polloloco Forum Bruger

|
Sendt: 04 August 2005 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja det var RCA jeg ledte efter, sorry. Men I har hjulpet mig fint, ved at belyse at udover lodning skal jeg være opmærksom på modstanden i højtaleren.
Jeg vil forsøge at gå videre med projektet. Har nogen ideer til forlængelse af RCA? 25m2 er ikke meget, men alligevel bare for interessens skyld
|
Til top |
|
|