Forfatter |
|
Olzen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2005
Status: Offline Indlæg: 8
|
Sendt: 23 Juli 2005 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle,
Jeg har med spænding fulgt mange af de indlæg med folk som bygger hjemmebiograffer i kælderen osv. Meget imponerende og helt klart en drøm...
Men økonomien og pladesen rækker ikke så langt endnu. Men jeg skal ud og købe et Surround system og inden jeg går ud og bliver narret til at købe et elelr andet af en sælger, vil jeg gerne om jeg kunne få nogle gode svar og menninger herinde..
Først og fremmest må jeg heller sige at jeg ikke har særligt meget forstand på HiFi og skal heller ikke have et helt sygt system til mange penge..
Jeg vil lige beskrive min situation for jeg ved slet ikke hvad jeg skal kigge efter, så håber jeg at nogen kan vejlede mig i hvad jeg skal kigge efter..
Jeg har følgende enheder som skal kobles til surround systemet: - 32" Sony widescreen billederørs tv - Xbox
Jeg ved ikke hvad jeg skal købe om det skal være et helt system med DVD, eller om jeg skal købe en billig DVD ved siden af, eller bare bruge min Xbox til at afspille DVD'er.. Hvordan tilslutter jeg f.eks. Xbox, er det i en Subwoffer alle de indgange sidder eller hvordan virker det? Det er vigtigt at højttallerne er gulvhøjttallere eller der er stativer til, da de ikke kan hænge på væggen.
Prisniveauet skal ligge på en 2-3.500,- (ved godt det ikke er meget, men som jeg skrev, så skal det ikke være det helt store system)
Håber dette er nok til at der er nogen der kan komme med nogle gode bud på nogle ordentlige systemer i den prisklasse, og måske nogle råd om hvad jeg skal kigge efter når jeg køber..
På forhånd tak
|
Til top |
|
|
Thorbjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 15
|
Sendt: 23 Juli 2005 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Umiddelbart kender jeg ikke meget til de nye, helt små systemer, så det vil jeg undlade at skrive mere om. Hvis budgettet var stramt, ville jeg dog nok selv gå efter noget brugt.
Jeg kan dog forklare lidt om Xboxen. Hvis du ikke har lyst til at købe en rigtig DVD afspiller, kan du snildt bruge din Xbox. Jeg siger ikke, det er optimalt, men det virker,og jeg har selv brugt min i en snæver håndevending. Til formålet vil jeg dog skynde mig ned i Fona el. lign. og købe et originalt såkaldt 'advanced scart' kabel til 149kr. Derved får du en optisk lydudgang på selve kablet samt mulighed for at køre RGB over scartforbindelsen til dit Sony tv. Kort sagt; bedre lyd og billede. Hvis det er påkrævet, kan jeg nok godt overtales til at smide en tegning i en privatbesked.
mvh. T __________________ De omnibus dubitandum est
|
Til top |
|
|
Olzen Forum Bruger

|
Sendt: 23 Juli 2005 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for tippet.. Sådan et må jeg heller få købt.. Er det kun hvis jeg bruger DVD'en, eller er det også når jeg høre netradio, musik, spil osv??
|
Til top |
|
|
Olzen Forum Bruger

|
Sendt: 23 Juli 2005 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Jdluxe Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 283
|
Sendt: 23 Juli 2005 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Olzen Forum Bruger

|
Sendt: 23 Juli 2005 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har læst denne tråd.. Men kunne alligevel godt tænke mig at høre om der ikke er nogen der synes nogle af de slags anlæg er ok..? Og om der r forskel på de slags anlæg.. Går da udfra at nogen er bedre end andre og håbede på at der var nogen der vidste noget om det..
|
Til top |
|
|
Thorbjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 15
|
Sendt: 23 Juli 2005 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Se det lidt smarte ved Xboxen er jo, at nogle spil også har en eller anden form for digitalt surroundspor. Jeg ved da, at GTA San Andreas lyder frækt i Dolby Digital Husk nu, at advanced kablet ikke helt er nok. Du skal også bruge et optisk digitalkabel til at få lyden fra advanced kablet og over i forstærkeren, når du når så langt. Det bør dog ikke koste alverden. Jeg gav 49kr for midt hos Brinck Elektronik.
Kablet virker jo konstant - så at sige - men når Xboxen bruges til netradio eller musik, er det jo kun stereo. De fleste surroundreceivere kan dog på en eller anden form finde ud af at smide lyden ud på alle kanaler. __________________ De omnibus dubitandum est
|
Til top |
|
|
Olzen Forum Bruger

|
Sendt: 23 Juli 2005 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der ved om der overhovedet er mulighed ofr at sætte f.eks. en Xbox til Sony DAV SB 300? Er der mon stik til det? eller er det kun muligt at sætte den medfølgende DVD til..?
|
Til top |
|
|
moore Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 18
|
Sendt: 24 Juli 2005 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er et godt lille anlæg med god lyd: JVC TH A75 6.1
ELEGANT SLIM 6.1 SUR. SYSTEM
KAN AFSPILLE: DVD-VIDEO/CD/RW
VCD/SVCD/MP3/JPEG
DOLBY DIGITAL EX/DTS DEKODERE
6 X 30 WATT / 140 W SUBWOOFER
SUVERÆN BILLEDKVALITET MED DEN
NYE 1-CHIP A/V DEKODER
INCL VÆGBESLÆG TIL ALLE 6 SAT.
INCL. MULTIBRAND FJERNBETJENIN
TYPE: THA 75
1995 kr hos Electronic World og hos nogle Fona. Min bror har det og
det er rigtig godt, trods små højtalere super lyd-du vil ikke fortryde.
Kostede for 2 år siden næsten 6000 kr
|
Til top |
|
|
Olzen Forum Bruger

|
Sendt: 02 August 2005 kl. 00:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Olzen Forum Bruger

|
Sendt: 02 August 2005 kl. 00:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glemte at sige, at reciverne gerne må være så slim som muligt og ikke sådan en stor kasse som mange er.. :-)
|
Til top |
|
|
Jdluxe Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 283
|
Sendt: 02 August 2005 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Olzen Forum Bruger

|
Sendt: 02 August 2005 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror desværre ikke jeg kan slutte alle mine enheder til den, altså min X-box, TV og DVD..
|
Til top |
|
|