Glemte at spørge på størrelsen af rummet, for er det stort så det 150-200 watt eller mere
ellers vil 100 watt i 4 ohm være fint (har selv ca 85 watt og 86db, excite x38 er på 88db)
Ville til at starte anbefale den her
Marantz
forstærker, men så at den ikke passede perfekt sammen med dynaudio og kunne ikke se modellen,
har så lige kigget igen, det var en focus 260, en excite 260 har separat mellemtone som focus 260 ikke har,
så jeg tro godt jeg kan anbefale den alligevel, der er nemlig en til salg på dba for 15000kr.
Som jeg vidst tidligere har nævnt, så havde jeg en Nad C326BEE som med wireworld luna 7 og mine
dynaudio emit m10 på isoacoustics standere lige pludselig pga kablet lød alt for blød i de
højfrekvente mellemtone område, prøvede marantz og passede bedre til mit anlæg,
valgte den dyrer PM8005 pga jeg ville have noget bedre lydmæssigt, mere power,bedre kontrol,
nogen som jeg ikke lige skifter ud med noget der er markant bedre, fordi det bliver dyrt.
Dynaudio Emit M10 kan sagtens klare en så lydmæssig god forstærker uden at være det svage led
Måske var nad for blød i lyden til den kombination, vil ikke sige marantz er agressiv i lyden,
den passede bare bedre til mit anlæg,smag, de store modeller lige over PM8005 skulle være rigtig gode
og være i high end klassen,(kan lege med de store drenge), hvor min PM8005 er den dyreste
alm hifi forstærker marantz laver og selv om den ikke er high end, så performer den godt
Hvad kabel angår (FelixTheDane) ser jeg ingen grund til at nøjes i starten med billigt kabel og så senere
måske køber lidt dyrere kabel, afhængig af længden så koster wireworld luna 7 under 1000kr med
originale bananstik, det ikke meget samlignet med prisen på Dynaudio excite x38
der som ny koster ca 24000kr og med en forstærker til mindst 10000kr er max 1000kr
ikke en ret store del af det samlede budget
Mange skriver positivt om kablet inde på futureshops hjemmeside og whathifi skriver om kablet
The all-round ability of the Luna 7 means it should sit well with a very wide range of systems –
you won’t need to worry about how it interacts with the rest of your kit.
Skal ikke kunne sige om der findes noget bedre til prisen og om det passer med den forstærker trådopretter
vælger, men har endnu ikke læst noget negativt om wireworld luna 7