Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 10:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: TapeConnections mangel på service (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 20
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 17 August 2007 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Til skræk og advarsel vil jeg her fortælle om min oplevelse med tapeconnection:

Jeg forlanger mit køb af et toshiba 37wl66z ophævet, da jeg ikke mener,de har ydet den service der skal til samt at tv'et ikke længere står målt med hvad jeg har betalt for det.

tv'et har være ombyttet/ sendt til repration 2 gange:

1. gang var ca. en måned efter at jeg havde købt det hos dem. tv'et brummede pludselig meget højt og det kunne jeg ikke acceptere. De ville gerne byttet tv'et til en demo-model De havde stående og  det måtte jeg modvilligt acceptere. ,dato d. 26-03-2007.

2. gang i midten af juli virkede hdmi 1 indgangen pludselig ikke: jeg sendte derfor tv'et til repration hos dem d. 26-07-2007. Jeg ringede ca. en uge senere for at være sikker på at alt gik som planlagt. Her sagde de at de ikke havde modtaget tv'et. Efter jeg selv havde undersøgt sagen via track and trace nummer hos post danmark, gik det pludselig op for dem at de havde forputtet den på deres lager, og de ville sørge for en hurtig repration (det var hvad jeg fik at vide i telefonen). D. 14-08-2007 ringer jeg til dem for at høre om hvordan det gik med tv'et. Igen var der ikke styr på noget som helst. de ville derfor vende tilbage til mig hurtigst muligt Dagen efter. Da klokken var over 12 og de stadig ikke havde ringet tilbage ringede jeg igen til dem. Endnu en gang var der ikke styr på noget som helst og de ville derfor ringe tilbage til mig hurtigst muligt. denne gang gjorde de det, bare for at fortælle mig at jeg ikke kunne forvente det inden for den nærmeste fremtid! Og så var det jeg tændte af.....

I dag fik jeg så langt om længe et svar på mit krav om ophævelse af købet:

De afviser at ophæve købet. Og samtidig mener de at en repr. tid på 4 - 5 uger er helt normalt.

Jeg kan ikke acceptere at en rep. skal tage så lang tid, så mandag sender jeg sagen til forbrugerklagenævnet.

Jeg ved at det vil betyde intet tv i mange måneder på grund af behandlingstid, men det må jeg acceptere.  Jeg vl simpelthen ikke finde i den service jeg har fået fra TC's side

Synes deusden også lige i skal se denne formulering som simon fra TC Skriver:

"Til sidst vil jeg gøre opmærksom på at man kommer utroligt langt med venlighed, og hverken trusler om indlæg på diverse fora, beskyldninger om svindel eller overfusen af vores ansatte er ikke noget der på nogen vis, vil fremme din reaparationssag."

Mit svar til dette er:

"For det første har jeg været venlig langt hen ad vejen, men når man den ene gang efter den anden løber panden mod en mur og i ikke overholder aftaler, så må man på et tidpunkt sætte hårdt mod hårdt. og jeg må kraftig tage afstand til at jeg har overfuset jeres ansatte. det eneste jeg gjorde var at smide telefonen på da jeg ikke kunne få ordentlig respons fra den medarbejder jeg talt med. det er også derfor jeg har valgt at tage diskusionen via email så jeg har dokumentation.

For det andet var det med forums ikke en trussel men en konstatering. jeg synes andre har krav på at få at vide sagens forløb. og jeg synes helt ærlig at det er jer der kommer med en trussel, når i skriver at det ikke vil fremme min rep. sag."

Så i må hellere passe på med at skrive om oplevelser med TC her på forumet. Det kan åbenbart skade jeres evt. fremtidige reklamationssager....

Hvad siger i? er det bare mig der er tosset eller er det ikke under alt kritik?

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 August 2007 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

Puha - det noget af en sag.

Jeg vil sige det sådan her, havde ikke planer om at handle med det firma i den kommende tid, men kommer absolut ikke til det efter sådan en oplevele.

Det skidt... Personligt, ville jeg heller ikke bryde mig om at mit tv skulle være væk så lang tid, men har godt nok haft jura på HHX, men kan desværre ikke huske hvad konkrete krav man har. Så vidt jeg husker, er de faktisk i deres fulde ret til ikke at ville annulere. Det først efter 3 forsøg på rep. de har ret til dette.

Dit har jo tydeligvis kun været til 1 rep. Om der så findes noget imod for lange rep.tider og lign, og hvad krav der er til at det må tage aner jeg ikke. Det kan sikkert findes ud af via nævnet.

Det en ussel service, at de har så skandaløs en rep. afdeling, men syntes nu ikke der er noget med deres krav om at de ikke vil annullere, det er helt ok. At de i første omgang bytter til demo model, er et fint træk? Så slipper du jo for rep. tider osv. (forudsat at demomodellen er i ligeså god stand.)

Så det sådan lidt, på enkelte områder er de jo i deres fulde ret, men på andre, total skandaløse. Men ja... Håber du finder en nemmere løsning på sagen.

Mig får de aldrig nogensinde som kunde, men, havde jeg dog heller ikke nogen planer om :-)

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 August 2007 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Efter at Otto er holdt op i TC, er det gået ned af bakke for dem

Desværre har de slet ikke tjek på deres vare, og hvis man bestille en vare hos dem, skal man mange gange tjek at de har forsået det og ikke
har soldt vare til ande side.

Jeg ville tro, at der er deres logostik for vare og rep. der ikke virker

Du er nok komme ind på et forkert tidspunkt, hvor TC er ved at tømme lager for gammle vare, for at få plads til nye vare og derfor ikke ligge
inde med gammle modeller og derfor ikke bare kan bytte lige over med et nyt TV af samme model, desværre er en rep. tid på 4-5 månder
normalt inden for Hi-Fi og TV (har hørt om rep. tid på over 6 månder).
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 August 2007 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

Hej

Tak for jeres kommentarer.

Med hensyn tl repr. på 4-5 uger, så har jeg haft ringet til forbrugerklagenævnet. De siger at 3 uger er inde for rimelig tid. 4-5 uger er uacceptabelt specielt når det drejer sig om et "nødvendigt ydstyr som et tv".

Problemet er også at jeg først får en tid på ca 2 uger at vide, derefter 3 uger, så 4-5 uger. Det bliver hele tiden udskudt.

Desuden er de jo selv skyld i forsinkelsen når mit tv forsvinder på deres lager. Og at jeg så selv skal lege detektiv for at finde det er da helt til grin.

I det hele taget virker det som om der ikke er noget der ved noget og ikke nogen der har et ansvar.

Per N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 17 August 2007 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

Toshiba er billigt i forhold til deres ydelse pga. mangel på danske service centre osv som de dyre tv  samsung, pioneer osv har. Derfor skal det sendes til udlandet og tilbage igen. De kan heller ikke bare lige skaffe et nyt til dig, hvis ikke de selv har det på lager mere, fordi Toshiba's lager helt sikkert står ude i østen igen fordi du har købt billigt. så 3-5 uger er vel ikke unfair, du har trods alt købt et billigt tv i forhold til hvor godt det er.

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 August 2007 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

hej Per N

Jeg er ikke enig med dig.

Jeg har købt et tv hos en dansk forhandler, så skal han overholde de regler der er i Danmark.

Det skal heller ikke komme an på prisen om en service er go eller dårlig. Desuden er 9000 kr. efter min mening en pæn slat

Autechre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2003
Sendt: 17 August 2007 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

Kedelig sag... Nogen hos TC skal vist have genopfrisket visse passager i købeloven.

Har du købt den via deres netshop?

Hvis ja, så husk lige at det er TC som skal afholde alle transportudgifter, frem og tilbage, hvis de har accepteret at der er tale om en fejl som dækkes af deres garanti...

Bare lige til orientering.

Personligt ordner jeg kun RMA-sager via mail - så kan ingen komme og gradbøje sandheden til egen fordel osv.

Håber det hele løser sig - snart.

JanM
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004
Sendt: 17 August 2007 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

Kan ikke se at det er dit problem, edtworth, man kan jo ikke gå og tænke på om det eller det mærke nu har service afdeling i danmark, for det er der mange der IKKE har, også hvis noget af det svinedyre hi-Fi gear går koldt, skal det sendes til udlandet for rep.

Men det er også ligegyldigt for os som forbrugere, forretningen har fejlet, og de burde være professionelle nok til at hjælpe dig. De har jo trods alt eksisteret en del år efterhånden og burde være mere fleksible.

Har selv været møllen igennem med et Samsung PS42E7H, og der gav jeg simpelthen op, for både forretning og importør, opførte sig ekstremt uproffecionelt.

Keep fighting.

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 17 August 2007 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

fik du et låne tv mens dit tv var inde??

Jeg vil give Wamba ret.. du kan ikke forlange købet ophævet efter 1 rep. De har ret til at udbedre fejlen for dig. Giver dig ret i at 4-5 uger da er et stykke tid, men skal også være opmærksom på at reperations firmaet vel har folk på ferie ligesom alle andre steder pg nok kører på begrænset bemanding.

jeg har været glad de gange jeg har købt noget hos TC og 4-5 uger er vel ikke noget ud over det sædvanelige hvis du tager hos nogle af de andre som Fona og Elgiganten eller hifi klubben eller i andre brancher så jeg synes du måske går i lidt små sko lige med det og pudser forbruger rådet på dem.

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 17 August 2007 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

AV32R skrev:

Kedelig sag... Nogen hos TC skal vist have genopfrisket visse passager i købeloven.

Har du købt den via deres netshop?

Hvis ja, så husk lige at det er TC som skal afholde alle transportudgifter, frem og tilbage, hvis de har accepteret at der er tale om en fejl som dækkes af deres garanti...

Det skal de nu også selvom det ikke er købt på nettet.

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 August 2007 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Hej

Ja den er købt på nettet, og de har dog sendt mig en postseddel, så det er dem der har betalt fragten. Men dette skete jo også kun fordi Postdanmark ikke vil lade private sende pakker over et hvis antal kilo.

Nej jeg har ikke modtaget noget tv til låns.

At der måske er ferie med videre kan jeg heller ikke brige til noget når forretningen lover en bestemt rep. tid.

desuden er det forretningens pligt at sørge for rep. inden for rimelig tid, og så må de bøvle med at få det gjort, ferie eller ikke ferie.

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 August 2007 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Til JanM

Jeg har ikke tænkt mig at give op. Jeg bliver ved til de har erkendt deres problem. Om så jeg skal vente et år på afgørelsen i forbrugerklagenævnet.

JanM
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 August 2007 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Lyder stærkt...  Fik du egentlig tilbudt et låne-tv mens det andet er væk?

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 August 2007 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Nej intet lånetv

det bad jeg nu heller ikke om da de sagde der ikke ville gå ret lang tid

JanM
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 August 2007 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Nej men de burde sgu ha tilbudt et. Helt automatisk. Nåh, jeg håber det bedste for at du får Toshibaen hel hjem. Snart.

Autechre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2003
Sendt: 17 August 2007 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:

Huh, dét vidste jeg faktisk ikke... Kender du evt. et link eller lignende.

Ja, undskyld mit off-topic-indlæg.

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 August 2007 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

JanM skrev:

Nej men de burde sgu ha tilbudt et. Helt automatisk. Nåh, jeg håber det bedste for at du får Toshibaen hel hjem. Snart.

Tak for det.

Men som sagt ønsker jeg at få mit tv tilbage nu, men ophævet købet så jeg kan skifte leverandør og få et tv der virker.

JanM
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 August 2007 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

Nemlig!!

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 17 August 2007 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

AV32R skrev:

Jesper Juul skrev:

Huh, dét vidste jeg faktisk ikke... Kender du evt. et link eller lignende.

Ja, undskyld mit off-topic-indlæg.

Købeloven: Paragraf 78 Stk. 4. Sælgeren skal opfylde krav eller tilbud om afhjælpning eller omlevering inden for rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig ulempe for køberen

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 17 August 2007 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Ved Fona tar en Rep 2-3 uger (højst) - og vi har et låne tv til alle kunder
Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king

Side af 20 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne