Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 17:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: TapeConnections mangel på service (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 20
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 17 August 2007 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

king skrev:
Ved Fona tar en Rep 2-3 uger (højst) - og vi har et låne tv til alle kunder

Hej King

Øhhhh, det er nu ikke helt rigtigt. En kammerat har haft et tv til rep. hos fona og der tog det 5  uger

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 17 August 2007 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Ved en nomal rep tar det 2-3 uger - har kørt ud med dem i 4 år nu... så jeg må snart vide det !!

Men..... det kan jo ske - at det kan tage noget længer tid (kommer an på om de har alle dele på lager)

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 August 2007 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

edtwodth skrev:
Men som sagt ønsker jeg at få mit tv tilbage nu, men ophævet købet så jeg kan skifte leverandør og få et tv der virker.

Uden at ville kommentere yderlige på sagen udover at TC uden tvivl kunne stramme gevaldigt op på servicen, så er det vel trods alt ikke deres skyld at begge de to apparater du har haft var defekte..? På det punkt lyder det for mig som om Toshiba har et lige så stort problem som TC.

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 August 2007 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

RogueAgent skrev:

edtwodth skrev:
Men som sagt ønsker jeg at få mit tv tilbage nu, men ophævet købet så jeg kan skifte leverandør og få et tv der virker.

Uden at ville kommentere yderlige på sagen udover at TC uden tvivl kunne stramme gevaldigt op på servicen, så er det vel trods alt ikke deres skyld at begge de to apparater du har haft var defekte..? På det punkt lyder det for mig som om Toshiba har et lige så stort problem som TC.

Tak for din kommentar.

Det er TC der har solgt mig tv'et. Derfor er det også dem der står med ansvaret. Hvad de så snakker med Toshiba om, det kan jeg jo i realiteten være ligeglad med.

MC955
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 07 August 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 17 August 2007 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Rep til på 3 til 4 uger er helt normalt.

Jeg har prøvet at vente op til et ½ år, men klaget så meget at jeg fik et nyt og da det andet var lavet fik jeg det også.

Til top Vis MC955's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC955

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 August 2007 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

edtwodth skrev:
Det er TC der har solgt mig tv'et. Derfor er det også dem der står med ansvaret. Hvad de så snakker med Toshiba om, det kan jeg jo i realiteten være ligeglad med.

Det kan du selvfølgelig have ret i - jeg mente bare at det at skifte leverandør ikke er nogen garanti for et fejlfrit TV. Hvis 2 ud af 2 apparater har været defekte kunne det måske tyde på at det ikke er en helt god model. Og det kan Tapeconnection eller nogen anden forhandler vel næppe gøre ret meget ved.

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 17 August 2007 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Jeg synes du har opført dig barnagtigt, det skinder jo utrolig klart igennem at du har været uvenlig, ubehagelig og konfronterende, "smide telefonen" hvad er det for en opførsel. Jeg tror du taber din sag fordi det er dine handlinger som vejer tungest når vægteskålene ligge lige!

Kom igen når du er blevet voksen!

Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

lunds
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 17 August 2007 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Er fuldt ud enig med Mercury.

Måske at TC ikke haft en af deres bedste dage mht at behandle reparationen af dit TV, men man skal også give dem en chance, hvilket det ikke ser ud til du har gjort. I princippet kan de vel ikke gøre for, at du har været udheldig med et fjernsyn, som går i stykker.

Det siger måske også mere om dig, end om TC, at du prioriterer at bruge tid på at lave indlæg herinde om dem og klage til forbrugerklagenævnet fordi du skal undvære dit TV i en måneds tid. 
Til top Vis lunds's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lunds

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 17 August 2007 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

lunds skrev:

Måske at TC ikke haft en af deres bedste dage mht at behandle reparationen af dit TV, men man skal også give dem en chance, hvilket det ikke ser ud til du har gjort. I princippet kan de vel ikke gøre for, at du har været udheldig med et fjernsyn, som går i stykker.

Det siger måske også mere om dig, end om TC, at du prioriterer at bruge tid på at lave indlæg herinde om dem og klage til forbrugerklagenævnet fordi du skal undvære dit TV i en måneds tid. 

Jeg synes nu nok han har givet dem flere chancer, kan godt forstå hans reaktion når han gang på gang skal lege detektiv for at finde ud af det.

Min egen oplevelse med Tape Connection er nu heller ikke i top, selvom den langt fra er så slem som denne, men den viste også de ikke har styr på logistik og intern kommunikation.

Måske har de fået større succes end de har regnet med, men så må de melde ud at de p.t. har nogle logistik problemer eller hvad der nu er galt.

Man vinder godt nok ikke noget ved at smække røret på, men det er da bedre end at sige grimme ting i telefonen, fordi man bliver ophidset over den inkompetente betjening.

TC havde også svært ved at forstå det var deres problem da der var alvorlige problemer med nogle Philip´s LCD-TV´er som de havde solgt.

Surt når forhandlere ikke kender deres forpligtelser.

Håber du snart får et TV igen, måske kunne Tape Connection tilbyde et andet TV til dig og så modregne hvad du gav for de Toshiba.

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 August 2007 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Mercury skrev:

Jeg synes du har opført dig barnagtigt, det skinder jo utrolig klart igennem at du har været uvenlig, ubehagelig og konfronterende, "smide telefonen" hvad er det for en opførsel. Jeg tror du taber din sag fordi det er dine handlinger som vejer tungest når vægteskålene ligge lige!

Kom igen når du er blevet voksen!

"Tak" for dit indlæg.

Nu ved du jo ikke lige hvad der er blevet sagt og hvordan tingene er blevet sagt og hvor mange gange jeg har sagt tingene.

Jeg har forsøgt at holde en ordentlig tone i dette forum, så jeg vil slet ikke kommentere din sidste kommentar.

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 August 2007 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

lunds skrev:

TAk for din kommentar

Du har ret til din holdning og jeg har selvfølgelig også ret til at have min holdning.

At jeg skriver indlæg herinde er kun for at orientere folk omkring min situation. Jeg forbyder dem jo ikke at handle med Tc.

Forbrugerklagenævnet er netop til for at afgøre sådanne sager. så jeg vil nu mere det er det helt rigtige sted at gå hen

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 August 2007 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

RogueAgent skrev:

edtwodth skrev:

Det kan du selvfølgelig have ret i - jeg mente bare at det at skifte leverandør ikke er nogen garanti for et fejlfrit TV. Hvis 2 ud af 2 apparater har været defekte kunne det måske tyde på at det ikke er en helt god model. Og det kan Tapeconnection eller nogen anden forhandler vel næppe gøre ret meget ved.

Jeg har nu heller ikke tænkt mig at gå tilbage til en fuser. Hvis Jeg vinder sagen, så bliver det en anden model. Har ikke længere tidlig til hverken TC eller Model.

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 August 2007 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

Hej alle

For lige at komme nogle spørgsmål og misforståelser i forkøbet, har jeg her valgt at beskrive forløbet dato for dato.

Sagens forløb indtilvidere:

Opstart

Som alle andre syntes jeg efterhånden, det var på tide at jeg anskaffede mig en flad. Efter at have læst og søgt på diverse forums, fandt jeg frem til at Toshiba 37wl66z ville være alle tiders med hensyn til pris og billede.

Jeg fandt derefter frem til Tapeconnection (TC) som forhandler. Grunden til dette var for det første, at de havde en fysisk butik, samt at deres priser var blandt de billigste.

I forbindelse med min research omkring tv'et havde jeg fundet frem til, at der kunne være problemer med en høj brummelyd på det tv der havde betegnelsen 37wl66zs. Jeg skrev derfor til TC for at sikre mig, at det nu var den rigtige model. Jeg hører dog aldrig fra dem, men på gtund af ivrighed bestiller jeg tv'et hos dem. Når der står at det er 37wl66z så må man jo også gå ud fra det er det.

Der går et stykke tid, hvor jeg ikke hører fra dem, og derfor sender jeg dem et par mails for at høre, hvor lang tid der vil gå inden jeg får mit tv.

19.02.2007

Pludselig en dag ringer postbudet på døren og siger, at han har en kæmpe stor kasse til mig. Jeg bliver glædelig overrasket over at se, at det er mit tv. Jeg kvitterer og tager straks kassen i nærmere eftersyn.

Stor er min overraskelse, da jeg ser at det er 37wl66zs der er sendt i stedet for 37wl66z. På fakturaen står der nu 37wl66z, så det undrer mig lidt.

Jeg vælger dog i første omgang at beholde tv'et, for jeg kan jo altid bytte det, hvis det er.

Samme da jeg modtager tv'et får jeg desuden et svar på de email jeg havde sendt, hvor jeg spurgte om hvornår de kunne forvente at jeg havde mit tv. Da jeg læser svaret, er jeg ved at flække om af grin. De skriver, at de desværre ikke kan levere det pågældende tv, da det er udgået??!!! Jeg læser som sagt dette ,mens jeg sidder og kigger på mit nye tv......

26.03.2007

Ca. en måned efter begynder mit tv desværre at brumme helt vildt højt. Det ærger mig selvfølgelig, at jeg desværre fik ret. Men jeg går ud fra at butikken vil være villige og acceptere en bytning, da de jo havde sendt en ”forkert” model.

Jeg vælger derfor selv at køre til Aarhus med tv'et, så jeg kan være sikker på at få det rigtige tv med hjem.

Da jeg kommer til Aarhus får jeg at vide, at de jo som sagt ikke havde flere af det pågældende tv. De vil gerne sende det til repration, men de vidste ikke hvor lang tid der ville gå, og de kunne desuden fortælle mig, at det ikke var sikkert at fejlen kunne afhjælpes. Jeg prøvede at forklare dem, at de havde sendt en forkert model, så jeg ville være villig til at skifte til f.eks en pv60, som stod til samme pris på det tidspunkt. Men dette ville de ikke gå med til.

Pludselig falder sælgeren over en kasse med et 37wl66z. Det viser sig at være en demomodel. Den tilbyder han mig. Jeg er ikke videre vild med idéen. Og her begår jeg en fejl. Når man står i situationen og gerne vil have et tv hurtigst muligt, så giver man nogle gange efter. Det var desværre, hvad jeg gjorde. Jeg forsøgte at få ham til at slå noget af prisen på demomodellen, men det ville han ikke.

Da jeg ikke havde plads i bilen hjem på grund af nogle indkøb, bad jeg dem om at sende tv'et til mig. Stor var min overraskelse, at det skulle jeg selv betale for. Da jeg på dette tidspunkt var ved at være godt ør i hovedet over al den snakken frem og tilbage, acceptere jeg også dette.

Da jeg er på vej hjem fra Aarhus opdager jeg, at der er en besked på min telefonsvarer. Det er fra TC, der mener at jeg har glemt at aflevere fjernbetjeningen. Jeg sender dem en email og forklare at den efterlod jeg nu sammen med tv'et hos dem. De efterlader endnu en besked om at de mangler en fjernbetjening et par dage efter men jeg hører aldrig fra dem igen omkring dette.

15.07.2007

Nu håber jeg så at alt kører som det skal. Det gør det da også det næste stykke tid, men så pludselig en dag forsvinder forbindelsen til HDMI1 udgangen på tv'et. Jeg forsøger at skifte mellem diverse udstyr for at være sikker på, at det er udgangen der er røget. Og ganske rigtigt. Der er ingen forbindelse.

Jeg ringer så til TC for at høre, hvad jeg skal gøre. De siger, at den skal til rep. Og at de vil sende mig en postseddel så jeg kan aflevere den på posthuset. Det går en uge inden jeg modtager denne seddel.

26.07.2007

På grund af sygdom får jeg først sendt tv'et d. 26.07. 2007. Jeg husker selvfølgelig at gemme min kvittering, hvis der nu skulle ske noget. Jeg har selvfølgelig også husket at sætte en kopi af fakturen med beskrivelse af fejlen fast på tv'et.

30.07.2007

Jeg beslutter mig for om mandagen at ringe til dem for at høre, om de havde modtaget tv'et. Stor er min overraskelse, da de siger, at det har de da ikke, men han ville da lige undersøge sagen og ringe tilbage til mig.

31.07.2007

Dagen efter ringer de og siger at de ikke har fået det. Det kan jeg ikke forstå, så jeg undersøger selv sagen og kan via track and trace hos postdanmark se at de har modtaget tv'et fredag d. 27.07.2007 omkring kl. 11.

Jeg ringer til dem og de vil undersøge sagen igen. De ringer så tilbage og siger de har fundet det på deres lager. Får da fortalt at de nok skulle skynde sig med det og der ville gå ca 14. dage.

14.08.2007

Ringer til dem da jeg ikke har hørt noget. Taler med en person, der ikke lige kunne finde ud af noget. Han nævner dog en dato der hedder 10.08.2007, hvor fjernsynet skulle være registreret på deres værksted. Det kunne jeg jo ikke få til at passe, da tv'et var blevet indleveret allerede d. 27.07.2007. han lover at ringe tilbage om formiddagen næste dag

15.08.2007

De har stadig ikke ringet næste dag, så omkring middag ringer jeg til dem igen. Jeg taler her med en ny person som heller ikke vidste hvad der foregik. Han lover så at ville ringe tilbage. Jeg beder ham om at det skal ske inden for meget kort tid. Det gør han også, men han kan ikke fortælle noget nyt, andet end der da godt kunne gå op til 14 dage mere inden jeg kunne forvente mit tv. Altså sammenlagt 5 uger. Så bliver jeg sur og forlanger købet ophævet, da rep. ikke er sket inden for rimelig tid. Han nægter og jeg smider røret på inden jeg får sagt nogle mindre heldige ord.

Omkring kl. 13, samme dag sender jeg dem en email hvor jeg forlanger købet ophævet. Jeg skriver en forkaring på hvorfor: urimelig lang repr. Tid, ombytning og dårlig service. Desuden skriver jeg, at jeg vil klage til forbrugerklagenævnet, hvis de ikke efterkommer min klage, samt at jeg vil skrive et indlæg på bl.a. recordere.dk og hifi4all.dk under forhandlere, bl.a. for at få hjælp og for at fortælle mulige købere om min oplevelse. Ikke for at truge men simpelthen bare for at oplyse dem om, hvad jeg nu ville foretage mig.

16.08.2007

Dagen efter har jeg intet hørt fra dem, ikke bare en bekræftelse på at de havde modtaget min mail og at de ville kigge på den. Sender dem en ny mail.

17.08.2007

Igen hører jeg intet fra dem, sender igen en mail og endelig får jeg et svar. De vil ikke ophæve købet. De beskylder mig for at kalde dem svindlere og for at overfuse deres medarbejdere. Desuden skriver de, at det at jeg har lavet indlæg på forums i hvert fald ikke hjælper min sag. Desuden lyder de faktisk lidt fornærmeret over at jeg skriver til dem, ”De har jo andre kunder”.....

20.08.2007

Jeg har i dag sendt min klage til forbrugerklagenævnet. Jeg ved, at det vil tage lang tid før en sådan klage vil blive behandlet, men jeg er nået til det punkt hvor jeg ikke vil have mere med TC at gøre.

Desuden har jeg allerede haft kontakt til forbrugerklagenævnet og de siger at jeg har en rigtig go sag, så nu er det bare at vente.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 August 2007 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

Hvem er ejer af TC, og derved har det sidste ord, og måske ville kunne hjælpe hvis man skrive personlig, synes at ledes af TC er lidt svært at
gemmeskue efter at Otto er hold op, ham kunne man altid kontake når der var problmer.

Det TC servic er i top, bare man køber personlig i butikke og holder dem i øren, da de har det med ikke at kunne huske aftaler og man skal ikke
købe over deres hjemme side, man er ikke sikke på at det lev. vel fordi de ikke ved om de kan lev. (problmer med at havde tjek med deres lager).

Har selv handlet nogle gange hos dem (fik ting til en god pris), men hvis jeg ikke hold dem i øren, ville jeg sikke ikke havde modtaget de bestilte
vare
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 20 August 2007 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg kan ikke rigtigt se at du har ret til ombytning. De har jo ikke haft 3 forsøg til at udbedre skaden. At du vælger at modtage et "forkert" tv og vælger at modtage en bytter er du sådan set selv ude om. De har vel ikke tvunget dig til det, vel? Dermed ikke sagt at servicen er ok, sådan som du har beskrevet den. Jeg har selv handlet 4-5 gange med TC og der har ikke været noget, heller ikke da noget skulle til rep.

mvh. Per.

Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 20 August 2007 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Nu er det vel sådan at TC, få lavet deres rep. de samme steder som andre butikke, og så havde det værre ligegyldig, hvor du havde købt TV, du
ville idag så med samme problmer.

At rep. servicen i næste alle butikke er lige ringe, er ikke TC skyld med værkstedet plus at det nye TV er så sværre at lave rep. at man gerne
skifter hele printet (som man skal hente hjem fra bl.a. Japan), da de er dyre at ligge inde med.

Det du oplever der det samme som hvis man skal havde er compute til rep. der kan let gå lige så lange tid, at det så bare havde værre smarte at
ombytte TV (hvad TC også har gjort), da de ikke havde kunne skal en splinter nyt TV af samme model, fik du muligehed få en demo model, at den
så også gå i stykke, kunne type på at der er en større fejl ved denne Tv modelle og det er stadig ikke TC skyld.

At så reglen om at man har 3 forsøg, ikke du idag, da man mange gange skifter printplader (som skal bestille fra prod. som mange gange ligge på
den ande side af verden), da det beste havde værre at skifte TV først gange til en ny.

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 August 2007 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Hej PHN2

Tak for dit indlæg.

det er nu heller ikke så meget antallet af rep. jeg er i mod. Det er den tid det tager at rep. en fejl som vi allerede ved hvad er.

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 August 2007 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Hej StarTrek

Tak for dn kommentar.

Nu er det sådan at det er hos TC jeg har købt tv'et. så det er dem der står med problemet. At der kan være bøvl med det værksted de benytter eller andet, kan jeg jo sådan set være ligeglad med. Det er hvad Tc selv har lovet, der ikke bliver overholdt.

som jeg har skrevet før, så har jeg haft kontakt til forbrugerklagenævnet og de siger at jeg maks skal accceptere 3 ugers rep. tid på sådan en fejl når det gælder tv.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 20 August 2007 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Ville ikke tro at ingen værkste kan holde 3 uger rep. tid, hvis de skal havde dele hjem fra japan, at så TC kunne skifte værkste, måske og måske
ikke da det skal værre godkent til netop denne TV type (mærke) og så komme levdøren ind i billde.

Så det beste TC kan gørre, lige nu er at give dig alle dine penge tilbage (og få sagen afslutte), for derved ikke at taber ansigt når sagen ender i
forbrugerklagenævnet.

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 August 2007 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Hej igen StarTrek

desværre så tror jeg ikke længere TC giver sig, så sagen må tage sit forløb hos forbrugerklagenævnet.

<< Forrige Side af 20 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes