Hej alle
For lige at komme nogle spørgsmål og misforståelser i forkøbet, har jeg her valgt at beskrive forløbet dato for dato.
Sagens forløb indtilvidere:
Opstart
Som alle andre syntes jeg efterhånden, det var på tide at jeg anskaffede mig en flad. Efter at have læst og søgt på diverse forums, fandt jeg frem til at Toshiba 37wl66z ville være alle tiders med hensyn til pris og billede.
Jeg fandt derefter frem til Tapeconnection (TC) som forhandler. Grunden til dette var for det første, at de havde en fysisk butik, samt at deres priser var blandt de billigste.
I forbindelse med min research omkring tv'et havde jeg fundet frem til, at der kunne være problemer med en høj brummelyd på det tv der havde betegnelsen 37wl66zs. Jeg skrev derfor til TC for at sikre mig, at det nu var den rigtige model. Jeg hører dog aldrig fra dem, men på gtund af ivrighed bestiller jeg tv'et hos dem. Når der står at det er 37wl66z så må man jo også gå ud fra det er det.
Der går et stykke tid, hvor jeg ikke hører fra dem, og derfor sender jeg dem et par mails for at høre, hvor lang tid der vil gå inden jeg får mit tv.
19.02.2007
Pludselig en dag ringer postbudet på døren og siger, at han har en kæmpe stor kasse til mig. Jeg bliver glædelig overrasket over at se, at det er mit tv. Jeg kvitterer og tager straks kassen i nærmere eftersyn.
Stor er min overraskelse, da jeg ser at det er 37wl66zs der er sendt i stedet for 37wl66z. På fakturaen står der nu 37wl66z, så det undrer mig lidt.
Jeg vælger dog i første omgang at beholde tv'et, for jeg kan jo altid bytte det, hvis det er.
Samme da jeg modtager tv'et får jeg desuden et svar på de email jeg havde sendt, hvor jeg spurgte om hvornår de kunne forvente at jeg havde mit tv. Da jeg læser svaret, er jeg ved at flække om af grin. De skriver, at de desværre ikke kan levere det pågældende tv, da det er udgået??!!! Jeg læser som sagt dette ,mens jeg sidder og kigger på mit nye tv......
26.03.2007
Ca. en måned efter begynder mit tv desværre at brumme helt vildt højt. Det ærger mig selvfølgelig, at jeg desværre fik ret. Men jeg går ud fra at butikken vil være villige og acceptere en bytning, da de jo havde sendt en ”forkert” model.
Jeg vælger derfor selv at køre til Aarhus med tv'et, så jeg kan være sikker på at få det rigtige tv med hjem.
Da jeg kommer til Aarhus får jeg at vide, at de jo som sagt ikke havde flere af det pågældende tv. De vil gerne sende det til repration, men de vidste ikke hvor lang tid der ville gå, og de kunne desuden fortælle mig, at det ikke var sikkert at fejlen kunne afhjælpes. Jeg prøvede at forklare dem, at de havde sendt en forkert model, så jeg ville være villig til at skifte til f.eks en pv60, som stod til samme pris på det tidspunkt. Men dette ville de ikke gå med til.
Pludselig falder sælgeren over en kasse med et 37wl66z. Det viser sig at være en demomodel. Den tilbyder han mig. Jeg er ikke videre vild med idéen. Og her begår jeg en fejl. Når man står i situationen og gerne vil have et tv hurtigst muligt, så giver man nogle gange efter. Det var desværre, hvad jeg gjorde. Jeg forsøgte at få ham til at slå noget af prisen på demomodellen, men det ville han ikke.
Da jeg ikke havde plads i bilen hjem på grund af nogle indkøb, bad jeg dem om at sende tv'et til mig. Stor var min overraskelse, at det skulle jeg selv betale for. Da jeg på dette tidspunkt var ved at være godt ør i hovedet over al den snakken frem og tilbage, acceptere jeg også dette.
Da jeg er på vej hjem fra Aarhus opdager jeg, at der er en besked på min telefonsvarer. Det er fra TC, der mener at jeg har glemt at aflevere fjernbetjeningen. Jeg sender dem en email og forklare at den efterlod jeg nu sammen med tv'et hos dem. De efterlader endnu en besked om at de mangler en fjernbetjening et par dage efter men jeg hører aldrig fra dem igen omkring dette.
15.07.2007
Nu håber jeg så at alt kører som det skal. Det gør det da også det næste stykke tid, men så pludselig en dag forsvinder forbindelsen til HDMI1 udgangen på tv'et. Jeg forsøger at skifte mellem diverse udstyr for at være sikker på, at det er udgangen der er røget. Og ganske rigtigt. Der er ingen forbindelse.
Jeg ringer så til TC for at høre, hvad jeg skal gøre. De siger, at den skal til rep. Og at de vil sende mig en postseddel så jeg kan aflevere den på posthuset. Det går en uge inden jeg modtager denne seddel.
26.07.2007
På grund af sygdom får jeg først sendt tv'et d. 26.07. 2007. Jeg husker selvfølgelig at gemme min kvittering, hvis der nu skulle ske noget. Jeg har selvfølgelig også husket at sætte en kopi af fakturen med beskrivelse af fejlen fast på tv'et.
30.07.2007
Jeg beslutter mig for om mandagen at ringe til dem for at høre, om de havde modtaget tv'et. Stor er min overraskelse, da de siger, at det har de da ikke, men han ville da lige undersøge sagen og ringe tilbage til mig.
31.07.2007
Dagen efter ringer de og siger at de ikke har fået det. Det kan jeg ikke forstå, så jeg undersøger selv sagen og kan via track and trace hos postdanmark se at de har modtaget tv'et fredag d. 27.07.2007 omkring kl. 11.
Jeg ringer til dem og de vil undersøge sagen igen. De ringer så tilbage og siger de har fundet det på deres lager. Får da fortalt at de nok skulle skynde sig med det og der ville gå ca 14. dage.
14.08.2007
Ringer til dem da jeg ikke har hørt noget. Taler med en person, der ikke lige kunne finde ud af noget. Han nævner dog en dato der hedder 10.08.2007, hvor fjernsynet skulle være registreret på deres værksted. Det kunne jeg jo ikke få til at passe, da tv'et var blevet indleveret allerede d. 27.07.2007. han lover at ringe tilbage om formiddagen næste dag
15.08.2007
De har stadig ikke ringet næste dag, så omkring middag ringer jeg til dem igen. Jeg taler her med en ny person som heller ikke vidste hvad der foregik. Han lover så at ville ringe tilbage. Jeg beder ham om at det skal ske inden for meget kort tid. Det gør han også, men han kan ikke fortælle noget nyt, andet end der da godt kunne gå op til 14 dage mere inden jeg kunne forvente mit tv. Altså sammenlagt 5 uger. Så bliver jeg sur og forlanger købet ophævet, da rep. ikke er sket inden for rimelig tid. Han nægter og jeg smider røret på inden jeg får sagt nogle mindre heldige ord.
Omkring kl. 13, samme dag sender jeg dem en email hvor jeg forlanger købet ophævet. Jeg skriver en forkaring på hvorfor: urimelig lang repr. Tid, ombytning og dårlig service. Desuden skriver jeg, at jeg vil klage til forbrugerklagenævnet, hvis de ikke efterkommer min klage, samt at jeg vil skrive et indlæg på bl.a. recordere.dk og hifi4all.dk under forhandlere, bl.a. for at få hjælp og for at fortælle mulige købere om min oplevelse. Ikke for at truge men simpelthen bare for at oplyse dem om, hvad jeg nu ville foretage mig.
16.08.2007
Dagen efter har jeg intet hørt fra dem, ikke bare en bekræftelse på at de havde modtaget min mail og at de ville kigge på den. Sender dem en ny mail.
17.08.2007
Igen hører jeg intet fra dem, sender igen en mail og endelig får jeg et svar. De vil ikke ophæve købet. De beskylder mig for at kalde dem svindlere og for at overfuse deres medarbejdere. Desuden skriver de, at det at jeg har lavet indlæg på forums i hvert fald ikke hjælper min sag. Desuden lyder de faktisk lidt fornærmeret over at jeg skriver til dem, ”De har jo andre kunder”.....
20.08.2007
Jeg har i dag sendt min klage til forbrugerklagenævnet. Jeg ved, at det vil tage lang tid før en sådan klage vil blive behandlet, men jeg er nået til det punkt hvor jeg ikke vil have mere med TC at gøre.
Desuden har jeg allerede haft kontakt til forbrugerklagenævnet og de siger at jeg har en rigtig go sag, så nu er det bare at vente.