Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 07:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: TapeConnections mangel på service (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 20
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 20 August 2007 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

edtwodth skrev:

Hej

Tak for jeres kommentarer.

Med hensyn tl repr. på 4-5 uger, så har jeg haft ringet til forbrugerklagenævnet. De siger at 3 uger er inde for rimelig tid. 4-5 uger er uacceptabelt specielt når det drejer sig om et "nødvendigt ydstyr som et tv".

Problemet er også at jeg først får en tid på ca 2 uger at vide, derefter 3 uger, så 4-5 uger. Det bliver hele tiden udskudt.

Desuden er de jo selv skyld i forsinkelsen når mit tv forsvinder på deres lager. Og at jeg så selv skal lege detektiv for at finde det er da helt til grin.

I det hele taget virker det som om der ikke er noget der ved noget og ikke nogen der har et ansvar.

Forbrugerrådet har selv været med til at fastslå hvordan "rimelig tid" skal defineres (at du så skal vente endnu længere pga. nogle menneskelige fejl, er naturligvis uheldigt, og her må man da håbe at du får lidt goodwill), og her er som Ret&Råd har det skrevet:

Reklamationsfrist
Det har hidtil været sådan, at forbrugeren for det første skal henvende sig i rimelig tid, efter at fejlen er opdaget. Rimelig tid har varieret fra varetype til varetype. For det andet har køber skulle reklamere senest et år efter købet for at have ret til at få sin reklamation behandlet.

I den nye købelov er rimelig tid fastsat til to måneder, lige meget hvilken varetype, der er tale om, og forbrugeren har ret til at reklamere over en vare i op til to år efter købet. Det er selvfølgelig ikke nok at klage rettidigt – køber skal stadig bevise, at der er fejl ved varen, som er sælgers ansvar, og køber har stadig pligt til at medbringe kvittering for købet.

Den toårige reklamationsfrist er desuden indført som generel reklamationsfrist for alle typer af køb – altså også handelskøb og civilkøb – uanset at dette ikke er et krav ifølge direktivet.Begrundelsen er, at det findes uheldigt, hvis der skal opereres med to forskellige frister – ligesom mange, især mindre, erhvervsdrivende ellers let kan blive klemt, når de tvinges til at yde to års reklamationsret til forbrugerne, hvis ikke der sker en tilsvarende ændring af fristen ved erhvervsmæssige køb. Det vil dog stadig være muligt for de erhvervsdrivende at træffe individuelle aftaler på dette punkt.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 August 2007 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Hvad kan man lærre at dette, at den toårige reklamationsfrist, er ikke det papir det er skrivet på, og sage skal bedømes efter hver gang og der er
mange mulighed for butiker, at snyder sig uden om regler efter den nye købelov.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Smurf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 August 2007 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
edtwodth skrev:

Hej

Tak for jeres kommentarer.

Med hensyn tl repr. på 4-5 uger, så har jeg haft ringet til forbrugerklagenævnet. De siger at 3 uger er inde for rimelig tid. 4-5 uger er uacceptabelt specielt når det drejer sig om et "nødvendigt ydstyr som et tv".

Problemet er også at jeg først får en tid på ca 2 uger at vide, derefter 3 uger, så 4-5 uger. Det bliver hele tiden udskudt.

Desuden er de jo selv skyld i forsinkelsen når mit tv forsvinder på deres lager. Og at jeg så selv skal lege detektiv for at finde det er da helt til grin.

I det hele taget virker det som om der ikke er noget der ved noget og ikke nogen der har et ansvar.

Forbrugerrådet har selv været med til at fastslå hvordan "rimelig tid" skal defineres (at du så skal vente endnu længere pga. nogle menneskelige fejl, er naturligvis uheldigt, og her må man da håbe at du får lidt goodwill), og her er som Ret&Råd har det skrevet:

Reklamationsfrist
Det har hidtil været sådan, at forbrugeren for det første skal henvende sig i rimelig tid, efter at fejlen er opdaget. Rimelig tid har varieret fra varetype til varetype. For det andet har køber skulle reklamere senest et år efter købet for at have ret til at få sin reklamation behandlet.

I den nye købelov er rimelig tid fastsat til to måneder, lige meget hvilken varetype, der er tale om, og forbrugeren har ret til at reklamere over en vare i op til to år efter købet. Det er selvfølgelig ikke nok at klage rettidigt – køber skal stadig bevise, at der er fejl ved varen, som er sælgers ansvar, og køber har stadig pligt til at medbringe kvittering for købet.

Den toårige reklamationsfrist er desuden indført som generel reklamationsfrist for alle typer af køb – altså også handelskøb og civilkøb – uanset at dette ikke er et krav ifølge direktivet.Begrundelsen er, at det findes uheldigt, hvis der skal opereres med to forskellige frister – ligesom mange, især mindre, erhvervsdrivende ellers let kan blive klemt, når de tvinges til at yde to års reklamationsret til forbrugerne, hvis ikke der sker en tilsvarende ændring af fristen ved erhvervsmæssige køb. Det vil dog stadig være muligt for de erhvervsdrivende at træffe individuelle aftaler på dette punkt.

Som jeg læser det du har citeret, så er det selve henvendelsen fra kunden ikke den tid en forhandler / forretning må være om at behandle sagen. Som ikke lige fremgår helt konkret hvad den er, og hvis klageren har snakket med forbrugerstyrrelsen der mener det er 2-3 i dette konkrete tilfælde så er det nok korrekt mon ikke :)

http://www.forbrug.dk/markedsforing/hvadgaelder/mfl/godskik/ saerlige-omraader/internet/net-tjek-dk/neterhverv/fejl-og-ma ngler/varer/afhjaelpning-eller-ombytning-skal-ske-inden-rime lig-tid/

Hvad angår antallet af reperations forsøg er det max 2 pr. vare. Da den er ombyttet har de faktisk 2 gange mere til den "nye" vare rent teoretisk.

Du skal i øvrigt huske på at forbrugerstyrelsens afgørelser IKKE træffes som myndighed men som opfordring og vejledning for både forbrugere og erhvervsdrivende dvs. de faktisk i sidste ende ikke kan tvinge en forhandler til at efterkomme deres krav uden en egentlig retsag.

PDP-508xd
Receiver Pioneer VSX-2016AV-S
Panasonic DMP-BD10AEG-K
Højtalere Infinity 5.1 setup
TDCTV via bredbånd afventer endelig installation den 8 nov pga fejl!
Til top Vis Smurf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Smurf Besøg Smurf's Websted

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 20 August 2007 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

Ja, og TC kan vælge ikke at rette sig efter forbrugerstyrelsens afgørlsen, da det kun er en "opfordring og vejledning", derfor i sådan sage er det
smart at få flere klager fra kunder der har problem med TC, derved ville du stå stærker i en sådan sag, her selv brugt forbrugerstyrelsens i en sag,
men butikke ville ikke rette sig efter afgørlse og så er der ikke mere at gørre og penge var tabt, og hvis jeg ønske at gå vider med sage skulle jeg
selv kontake en advokat og selv ligge sag (med stor tab tilfølig).

Så forbrugerstyrelsens, kan værre meget god, men best hvis deres afgørlser var binden og kunne holde i en retsag.

Mighty-boy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 20 August 2007 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke forstå hvad der driver dig (opretter af tråden) ud i sådan en desperat utålmodighed?

4 ugers reperationstid på et tv, herre gud, den materielle besættelse er tilsyneladende udenfor proportioner.

Til top Vis Mighty-boy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mighty-boy

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 20 August 2007 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Hej Mighty-boy

Jeg synes efterhånden jeg har skrevet en ret uddtbende forklaring på hvorfor. at du så ikke kan forstå det, det er der jo desværre ikke noget at gøre ved.

Jeg føler mig dog ganske sikkert på sagen

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 August 2007 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Opdatering:

Har netop fået mail fra Tc, hvor de følger op på at jeg har meldt sagen til forbrugerklagenævnet.

Simon skriver bl.a. "Du hører fra os når dit TV er tilbage fra reparation."

På mig virker det som om de har valgt at ignorere at jeg har indsendt sagen til forbrugerklagenævnet. Jeg ønsker jo ikke fjernsynet leveret. Den tid er for længst overskredet...

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 20 August 2007 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

king skrev:
Ved Fona tar en Rep 2-3 uger (højst) - og vi har et låne tv til alle kunder

Hehe, det er så den største løgn jeg har hørt, ikke for at starte en krig, men mit tv har jeg haft KÆMPE mange problemer med, købt hos Fona, været til rep 3 gange og INGEN af gangene har jeg fået lov til at låne et tv..
Pt. har jeg droppet at få et nyt tv og lever med de fejl der er på det.. I øvrigt har mit tv også været til rep i 6 uger den ene gang og den anden gang max 48 timer så sendte de det tilbage, uden at have fixet det..

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 20 August 2007 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Gad vide om denne sag holder vand, for forbrugerstyrelsens kan god sige god for sage, men TC kan som værre noget så lige glade da det ingen
betydnig få for dem.

Kunne også værre at TV er blivet færdig fra rep. før at sage er bliver behandlet af forbrugerstyrelsens (sådan en sag kan tager tid).

Mighty-boy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 20 August 2007 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

"Hej Mighty-boy

Jeg synes efterhånden jeg har skrevet en ret uddtbende forklaring på hvorfor. at du så ikke kan forstå det, det er der jo desværre ikke noget at gøre ved.

Jeg føler mig dog ganske sikkert på sagen"

Undskyld, opretter af tråden, jeg var bare af den opfattelse at du var her for at få bekræftelse af såvel handlinger som meninger, hvorfor jeg nødvendigvis må forstå dit "problem" (hvilket man må sige du har kogt en del suppe på).

Til top Vis Mighty-boy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mighty-boy

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 August 2007 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Hej igen Mighty-boy

Jeg kan jo sagtens se at du er komplet uenig med mig og det har du jo helt sikkert lov til at være.

Jeg har forsøgt at holde en ordentlig tone i dette indlæg, så jeg vælger at lade være med at kommentere flere indlæg fra din side.

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 20 August 2007 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

edtwodth skrev:

Opdatering:

Har netop fået mail fra Tc, hvor de følger op på at jeg har meldt sagen til forbrugerklagenævnet.

Simon skriver bl.a. <FONT face=Arial>"Du hører fra os når dit TV er tilbage fra reparation."

<FONT face=Arial size=2>På mig virker det som om de har valgt at ignorere at jeg har indsendt sagen til forbrugerklagenævnet. Jeg ønsker jo
ikke fjernsynet leveret. Den tid er for længst overskredet...

<!-- Signature -->

Der er vel for så vidt ikke noget overraskende ved at de lader reparationssagen køre videre, mens din sag kører ved forbrugerklagenævnet?

Indtil der er nået en afgørelse der siger noget andet er det jo dit tv, og så det skal vel repareres og returneres?

Med mindre din klage til FKN skulle have fået TC til at ændre syn på sagen ved jeg ikke helt, hvilken reaktion du havde forventet?
Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 August 2007 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

hej Vanderlay

Grunden til at jeg blev overrasket over beskeden fra TC er, at jeg har læst (mener det var på forbrug.dk), at hvis jeg acceptere at modtage tv'et igen, så har jeg på forhånd tabt sagen.

det var som ment derfor. det skulle jeg selvfølgelig have skrevet.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 20 August 2007 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Som sage stå nu er det en sag mellem forbrugerklagenævnet og TC og ikke mellem TC og dig, derfor det korte svar fra TC.

Selfølig hvis du modager TV, er der jo ingen sag, helle ikke hvis du ikke ønske at modage et TV der er færdig rep.

Dette ville også værre det beste for dig, eller roder du dig ud i noget, hvor du ikke kan bunde.

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Sendt: 20 August 2007 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

edtwodth skrev:

Opdatering:

Simon skriver bl.a. "Du hører fra os når dit TV er tilbage fra reparation."

På mig virker det som om de har valgt at ignorere at jeg har indsendt sagen til forbrugerklagenævnet. Jeg ønsker jo ikke fjernsynet leveret. Den tid er for længst overskredet...

TC holder sig til lovgivningen - De har ikke overtrådt den! Samtidig har de heller ikke strakt sig unødigt for at "please" dig. Hvis man skal have andre til at strække sig udover det nødvendige må man først høste deres sympati. Det har du ikke formået og i mine øjne meget klart i dit handlingsforløb beskrevet hvorfor det heller ikke ville være rimeligt at regne med dette!

Når man opfører sig som et lille barn, er der andre som må være de voksne.

Du vil altid stå sidst i køen sålænge du ikke vokser lidt og formår at få andre på din side. Du høster modspillere istedet for medspillere.

Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 August 2007 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

Mercury

som jeg har skrevet til dig tidligere, har jeg forsøgt at køre dette indlæg i en rimelig tone. Jeg vælger derfor stadig kke at kommentere dine kommentarer

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 20 August 2007 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Kan godt forstå at det er fustrerende at købe en vare og den så går istykker en månede efter, får en ny og den så også går i stykker. Men tålmodighed og venlighed kan godt betale sig i det lange løb, som andre også har nævnt

Det skal dog ikke lyde som om at TC ikke har gjort noget forkert, da jeg også mener at de ikke har yden en ordenlig eller oplysende service.

Nå men held og lykke med det

Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 August 2007 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

edtwodth skrev:

hej Vanderlay

Grunden til at jeg blev overrasket over beskeden fra TC er, at jeg har læst (mener det var på forbrug.dk), at hvis jeg acceptere at modtage tv'et igen, så har jeg på forhånd tabt sagen.

det var som ment derfor. det skulle jeg selvfølgelig have skrevet.

Der er ikke nogen der siger at du hverken vinder eller taber "sagen", men uanset hvad så er det ikke din beslutning om hvorvidt dufår dit tv retur efter reparation. Beslutningen er nu lagt hos dem, du har startet sagen hos - du kan så bare håbe på at det går efter dine ønsker, hvis du er kommet frem til at du bare ikke vil have tv´et igen.

Der er stor sandsynlighed for at de vil kræve det repareret indenfor en bestemt tidsramme - muligvis ved en trediepart for at bevare objektiviteten. Kan de gøre det, så får du dit tv, men overskrider de istedet den fastsatte frist - ja, så fanger bordet.

Det er dog uden at jeg skal kunne sige det 100%, men sagen adskiller sig ikke fra så mange andre, og det plejer at gå sådan!

Held og lykke!

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Sendt: 20 August 2007 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

edtwodth skrev:

Mercury

som jeg har skrevet til dig tidligere, har jeg forsøgt at køre dette indlæg i en rimelig tone. Jeg vælger derfor stadig kke at kommentere dine kommentarer

Det virker som om du har et agressions problem, hvis du ikke kan svare folk i rimelig tone, hvilket du jo også viser når du snakker med TC.

Desuden virker det som TC har givet ret god service i forbindelse med at ombytte dit tv, og give dig en anden og bedre model da den anden var udsolgt.

Giv dem en chance for at behandle din sag og jeg er sikker på du for et repereret fjernsyn tilbage eller et helt nyt.

Du har ingen krav på at få handlen anulleret.

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 August 2007 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

MonoTovarisj skrev:
edtwodth skrev:

Mercury

Det virker som om du har et agressions problem, hvis du ikke kan svare folk i rimelig tone, hvilket du jo også viser når du snakker med TC.

Desuden virker det som TC har givet ret god service i forbindelse med at ombytte dit tv, og give dig en anden og bedre model da den anden var udsolgt.

Giv dem en chance for at behandle din sag og jeg er sikker på du for et repereret fjernsyn tilbage eller et helt nyt.

Du har ingen krav på at få handlen anulleret.

Hvis du læser hele denne post igennem har jeg tvært i mod forsøgt at svare folk på en fornuftig måde, men når folk skriver f.eks "se at bliv voksen", "du opfører dig som et lille barn" etc. så vælger jeg at tage stilling og det er at lade være med at kommentere. At du så ikke er enig det er da helt i orden.

Med hensyn til selve sagen med TC. så har jeg givet dem chancer og andet. De har netop ikke givet mig et bedre og anden model. Og som jeg tidligere har skrevet så er det en msforståelser at man skal acceptere 4- 5 ugers rep. når det er f.eks tv. Og at de bliver ved med at udskyde rep. gør jo ikke tingene bedre

Men igen. et forum er til for at folk kan diskutere en sag. Og man har selvfølgelig ret til at have en anden mening. synes bare at tonen skal holdes i en fornuftig leje.

<< Forrige Side af 20 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes