Forfatter |
|
jesper9196 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2
|
Sendt: 20 August 2007 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er nogen gange sværere at opnå noget hvis man lader temperamentet løbe af med sig, selvom rettigheder burde være ens. Det kan også være sværere at fremføre en pointe om mulige fejl ved sælger, når folk kan stirre sig blinde på køberen og dennes eventuelle fejl/mangler.
Jeg vil blot tilslutte mig kritikken af Tape Connections Service: Købte en Sony VW50 projektor og havde valget mellem en ISF kalibreret demo med 400 timer på bagen og en fabriksny til samme pris - valgte fabriksny. Og fabriksny/flot emballeret så den projektor jeg modtog med posten da også ud, men tælleren i menuen havde over 700 timer på bagen...
Jeg ønskede derfor en ombytning til en fabriksny som lovet, men dette kunne ikke lade sig gøre til samme pris. Tilbød derefter halv skade på differencen til ny pris, men dette blev også afvist - det bedste Tape Connection kunne tilbyde mig var pengene igen og en beklagelse over fejlen.
Pointen er blot at jeg godt kan få armene ned igen over serviceniveau/imødekommenhed uanset at jeg ikke brændte inde med en godt brugt projektor købt som fabriksny, men faktisk fik mine penge igen.
Når forventningerne skuffes kan man reagere på mange måder. Uanset hvad mener jeg at en butik blandt andet skal måles på, hvordan den håndterer kunder når noget går galt og om den formår at rette fejlen til kundens tilfredsstillelse. Det lykkes ikke ved mit køb ved Tape Connection.
|
Til top |
|
|
Mighty-boy Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 316
|
Sendt: 20 August 2007 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Edtwodth" Jeg er absolut ikke uenig med dig i at det kunne være rart om kunden fik fikset sit tv på 2 dage og om postdanmark altid leverer varen dagen efter afsendelse (hvilket de jo lover!!!!!!!) og om hende den rødhårede nede i iskiosken ville lade være at lave så forbandet små iskugler osv. osv.
Jeg mener dog blot at det tager overhånd når vi som kunder går ind og vil sætte os selv bag rorret overfor butikken og vil administrere hele biksen efter ens eget hovede. Butikken er jo selvfølgelig er indstillet på at give os så god en service som muligt. Har man ikke tiltro til at de kan administrere en sådan opgave, er det klart at kæden bryder, og så får man, som du, dårlig service som resultat (har man en sådan indstilling overfor en butik mener jeg slet ikke man bør handle der i første omgang).
Det er okay du ikke vil svare mig, al respekt for at du vælger den vej istedet for mudderkastning, jeg prøver såmænd ikke at være flabet eller på tværs, jeg prøver såmænd blot at forstå hvorfor du gør et stort nummer ud af et par ugers reperationsarbejde (hvor du ikke så meget som løfter en finger i arbejdet eller betale en øre. Tænk om man fik tilsendt de chips der skulle erstattes og en lodekolbe, ville man monstro så blive tilfreds? - nej så skal du se at man først dér blev afmægtig ). Lad fagmændene om fagarbejdet - dermed ikke sagt de skal have et år til arbejdet. Jeg håber du bliver tilfreds meget sagens slutning.
|
Til top |
|
|
edtwodth Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 361
|
Sendt: 20 August 2007 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mighty-boy
Jeg vil gerne svare dig når det gælder selve sagen. Synes bare lige din tone blev en anelse, ja det ved jeg nu ikke.....
Med hensyn til sagen så synes jeg du skal læse det indlæg hvor jeg beskriver hele sagens forløb. Det er ikke bare fordi det ikke sker inden for 2 dage eller ligende.
men vi kan jo hurtig blive enige om at vi er uenige. Og fred være med det __________________ Enfrustreretforbruger.dk | Twitter.com/frustreret | Jeg har meldt mig selv til Antipiratgruppen
|
Til top |
|
|
Mighty-boy Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 316
|
Sendt: 20 August 2007 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, det eneste vi er uenige om, er om vi er uenige :)
Nå, nu skal jeg nok lade denne tråd vende tilbage til topic, hvad det nu engang var. Vi er her vel for at nyde vores fælles hobby og ikke tackle så mange butikker så vi alle er nødsaget til enten at blive diy'ere eller handle i det dunkle Germanien (Sikke mange ekstra flasker rødvin jeg i så fald kunne købe på ugebasis. 
|
Til top |
|
|
edtwodth Forum Bruger

|
Sendt: 20 August 2007 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
Sendt: 20 August 2007 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
jesper9196 skrev:
Jeg vil blot tilslutte mig kritikken af Tape Connections Service: Købte en Sony VW50 projektor og havde valget mellem en ISF kalibreret demo med 400 timer på bagen og en fabriksny til samme pris - valgte fabriksny. Og fabriksny/flot emballeret så den projektor jeg modtog med posten da også ud, men tælleren i menuen havde over 700 timer på bagen...
Jeg ønskede derfor en ombytning til en fabriksny som lovet, men dette kunne ikke lade sig gøre til samme pris. Tilbød derefter halv skade på differencen til ny pris, men dette blev også afvist - det bedste Tape Connection kunne tilbyde mig var pengene igen og en beklagelse over fejlen. |
|
|
Se DET der er direkte snyderi og direkte ulovligt... Det er simpelthen for lavt at pakke en brugt projektor ind, for derefter at sælge den som værende ny...
Det vil helt sikkert afholde mig fra at handle der igen...
|
Til top |
|
|
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
Sendt: 20 August 2007 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
edtwodth skrev:
Hej
Tak for jeres kommentarer.
Med hensyn tl repr. på 4-5 uger, så har jeg haft ringet til forbrugerklagenævnet. De siger at 3 uger er inde for rimelig tid. 4-5 uger er uacceptabelt specielt når det drejer sig om et "nødvendigt ydstyr som et tv".
Problemet er også at jeg først får en tid på ca 2 uger at vide, derefter 3 uger, så 4-5 uger. Det bliver hele tiden udskudt.
Desuden er de jo selv skyld i forsinkelsen når mit tv forsvinder på deres lager. Og at jeg så selv skal lege detektiv for at finde det er da helt til grin.
I det hele taget virker det som om der ikke er noget der ved noget og ikke nogen der har et ansvar.
|
|
|
Forbrugerrådet har selv været med til at fastslå hvordan "rimelig tid" skal defineres (at du så skal vente endnu længere pga. nogle menneskelige fejl, er naturligvis uheldigt, og her må man da håbe at du får lidt goodwill), og her er som Ret&Råd har det skrevet:
Reklamationsfrist Det har hidtil været sådan, at forbrugeren for det første skal henvende sig i rimelig tid, efter at fejlen er opdaget. Rimelig tid har varieret fra varetype til varetype. For det andet har køber skulle reklamere senest et år efter købet for at have ret til at få sin reklamation behandlet.
I den nye købelov er rimelig tid fastsat til to måneder, lige meget hvilken varetype, der er tale om, og forbrugeren har ret til at reklamere over en vare i op til to år efter købet. Det er selvfølgelig ikke nok at klage rettidigt – køber skal stadig bevise, at der er fejl ved varen, som er sælgers ansvar, og køber har stadig pligt til at medbringe kvittering for købet.
Den toårige reklamationsfrist er desuden indført som generel reklamationsfrist for alle typer af køb – altså også handelskøb og civilkøb – uanset at dette ikke er et krav ifølge direktivet.Begrundelsen er, at det findes uheldigt, hvis der skal opereres med to forskellige frister – ligesom mange, især mindre, erhvervsdrivende ellers let kan blive klemt, når de tvinges til at yde to års reklamationsret til forbrugerne, hvis ikke der sker en tilsvarende ændring af fristen ved erhvervsmæssige køb. Det vil dog stadig være muligt for de erhvervsdrivende at træffe individuelle aftaler på dette punkt.
|
|
|
det er sgu da vist erhverssiderne du har fundet, det er da ikke købs og reklamationsloven - den er da vist omskrevet - www.forbrug.dk
|
Til top |
|
|
Skobbolop Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 197
|
Sendt: 20 August 2007 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
edtwodth..
"Det er ikke bare fordi det ikke sker inden for 2 dage eller ligende."
Hvad er det så?... og ja, jeg har læst "sagens forløb", men udover at du har været uheldig at få nogle i røret som ikke ved så meget, så kan jeg ikke se hvad TC har gjort forkert?
Er det fordi du ikke fik et PV60?.. det er der da ingen butik der ville været gået med til... Du fik da i det mindste TILBUDET om at tage en DEMO model med hjem...
er der noget jeg er gået glip af?... enlighten me
|
Til top |
|
|
edtwodth Forum Bruger

|
Sendt: 20 August 2007 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Det er nu ikke fordi jeg ikke fik et pv60.
Det det hele drejer sig om er at jeg først fik at vide 14 dages rep. så 3 uger og nu 4 - 5 uger. De udskyder altså hele tiden sagen. Der er nu gået over 3 uger, og det er iflg. forbrugerklagenævnet maks hvad man skal acceptere når det gælder et "produkt man bruger hver dag". Og det at vi ved hvad fejlen er gør ikke tingene bedre.
Håber det var en forklaring. ikke alle er enig men sådan er det nu engang  __________________ Enfrustreretforbruger.dk | Twitter.com/frustreret | Jeg har meldt mig selv til Antipiratgruppen
|
Til top |
|
|
cktoft Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 69
|
Sendt: 20 August 2007 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
jesper9196 skrev:
Jeg ønskede derfor en ombytning til en fabriksny som lovet, men dette kunne ikke lade sig gøre til samme pris. Tilbød derefter halv skade på differencen til ny pris, men dette blev også afvist - det bedste Tape Connection kunne tilbyde mig var pengene igen og en beklagelse over fejlen. |
|
|
Se DET der er direkte snyderi og direkte ulovligt... Det er simpelthen for lavt at pakke en brugt projektor ind, for derefter at sælge den som værende ny...
Det vil helt sikkert afholde mig fra at handle der igen...
|
|
|
Oplevede desværre noget lignende i HFK. Displayet til min gamle NAD L40 var røget og de kunne ikke rep. så jeg fik en "ny". Da jeg kom hjem var der fettede fingre på den og der var indtillet radiostationer. Jeg kørte med det samme ind og brokkede mig og fik en ny. SÅ det er bare om at være vågen.
|
Til top |
|
|
Skobbolop Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 197
|
Sendt: 22 August 2007 kl. 01:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan jo ske at en kunde havde haft den med hjem i en kort prøveperiode og derefter valgte at returnere den... HFk har kort tjekket at den var i orden og tager den retur (de har vel bare glemt at tjekke radiostionerne).... det må self. ikke ske, men du har vel bare været uheldig vælger jeg at tro...
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
Sendt: 22 August 2007 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skobbolop skrev:
Kan jo ske at en kunde havde haft den med hjem i en kort prøveperiode og derefter valgte at returnere den... HFk har kort tjekket at den var i orden og tager den retur (de har vel bare glemt at tjekke radiostionerne).... det må self. ikke ske, men du har vel bare været uheldig vælger jeg at tro...
|
|
|
det ændrer jo ikke på at den ikke må sælges som værende ny __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
jesper9196 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2
|
Sendt: 24 August 2007 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her et par uger efter mit lille projektor eventyr med Tape Connection erfarer jeg, at de har solgt en 400t brugt projektor som demo til 22000 - samme type projektor som jeg fik tilsendt som fabriksny til 25000 - som viste sig at have 700 timer på bagen - og som jeg derfor returnerede.
Jeg undrer mig derfor over, hvad der stiller den nye køber anderledes, siden de godt ville handle med ham, men ikke ville vige en krone for mig - hverken afslag eller at slå halv skade på merpris ved nybestilling (de tilbød godtnok kabler hvilket jeg afslog). Jeg håber, at det ikke er noget personligt - jeg har hele tiden forsøgt at holde en sober tone overfor TC, selvom jeg bestemt ikke har været tilfreds - især ikke over den manglende imødekommenhed.
Men jeg håber da at de fortæller potentielle købere af min 700t brugte returvare, at det drejer sig om en lidt medtaget projektor, der er blevet tændt/slukket med begrænset afkøling lidt for tit (deres egne ord om allersidste på lager som de iflg. dem selv ikke kunne sælge almindeligt, men som ved en fejl (iflg TC) endte ved mig og altså nu kan blive solgt igen til anden side!!)
|
Til top |
|
|
edtwodth Forum Bruger

|
Sendt: 27 August 2007 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige en lille opdatering:
Nu er vi på vej ind i den 5. uge siden jeg sendte mit tv til rep. Stadig intet nyt fra TC.
Sagen er nu blevet registeret hos forbrugerklagenævnt.
Har i forresten set dette nye website:
http://www.trustpilot.dk/
Her kan man se brugeres vurdering af diverse webshops. desuden kan man se afgørelser hos forskellige nævn. ser spændende ud. __________________ Enfrustreretforbruger.dk | Twitter.com/frustreret | Jeg har meldt mig selv til Antipiratgruppen
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 27 August 2007 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bliver spænde om vi ser TC på
http://www.trustpilot.dk/
Men du høre ikke noget nu, da sagen nu er mellem forbrugerklagenævnt og TC, du skal ikke regne med at få dit TV før at sagen er afslutte
nellem forbrugerklagenævnt og TC (selv om det så skulle værre færdig), så din sag står nu hard med hard.
Problmet med TC er at de slet ikke har tjek på om en vare er ny, brugt eller demo, de rode rund i vare og kunder, og det er ikke god, for
hverken TC eller kundern.
|
Til top |
|
|
edtwodth Forum Bruger

|
Sendt: 27 August 2007 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er allerede på trustpilot.dk - de får utrolig dårlig bedømmelse.
Jeg tror nu de skriver til mig når de mener mit tv er rep. de skal jo have en dato at vise frem over for forbrugerklagenævnet. men nu får vi at se ..... __________________ Enfrustreretforbruger.dk | Twitter.com/frustreret | Jeg har meldt mig selv til Antipiratgruppen
|
Til top |
|
|
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
Sendt: 27 August 2007 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uden at det skal opfattes som en kommentar til din sag, som jeg er enig i er kørt temmelig meget af sporet, så mener jeg at et site som trustpilot er lidt af et skråplan.
Bedømmelserne af virksomhederne er baseret på at brugere går ind og stemmer på dem, positivt eller negativt.
Problemet med det er for mig at se at en forbruger vil være meget mere tilbøjelig til at gå ind og afgive bedømmelse af en virksomhed når han er rygende rasende over en eller anden sag han er uenig i, end når han er glad for god behandling. Jeg tror ikke at en ratio på mindst 1:10 er helt ved siden af - forstået på den måde at hvis lige mange mennesker har fået god og dårlig behandlig på et site, så vil der være 10 gange så mange af de sure der gør opmærksom på det, som de glade.
Dermed ikke være sagt at de klager der måtte være ikke er berettigede - men nogle ganske få kedelige oplevelser (TC har f.eks. pt 6 bedømmelser på trustpilot) kan totalt overskygge de forbrugere som ingen problemer har med forhandleren, men bare ikke gør opmærksom på det.
Af samme årsag vil det, hvis der rent faktisk er tale om en virksomhed som har reelle problemer med service, leveringssikkerhed osv, være så godt som umuligt at bevise for trustpilots brugere at man har formået at rette op på problemerne, fordi nogle få dårlige bedømmelser kan tage måneder eller år at "nedkæmpe" i form af gode bedømmelser.
|
Til top |
|
|
Red King Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 552
|
Sendt: 27 August 2007 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det slet ikke for at rode op i Tingene!
Men, Grundlæggende så Kan jeg ikke forstå hvorfor det skal tage så lang tid at få et fjernsyn repareret, det kan jo nogle gange tage meget længere tid end i den pågældende sag!
Det er som om man skal acceptere at det kan tage 6-8 uger!
Det er altså bare ikke god service, heller ikke selvom det er et eksternt værksted, der udfører reparationen!
Men kan jo bare tænke på sin lille dumme bil, den laver en sjov lyd og så skal den til mekaniker hvis man ikke selv kan fikse det!
Ikke engang der skal man vente 6-8 uger, man får en tid så aflevere man bilen, og henter den så måske 1-2-3 dage efter!
Og ja så er der nok en eller anden der vil sige: " JA se selv man får en tid, Og det er altid om 4 uger" NEJ det er det altså ikke!
Radio og Tv Branchen, har i visse tilfælde bare ikke ok reparations tider!
|
Til top |
|
|
panos Lukket konto

Eget valg!
Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1345
|
Sendt: 27 August 2007 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Davs.
Godt nok en kedeligt historie....
Jeg vil starte med at sige at mine erfaringer med TC er positive, dog har jeg ikke haft brug for en garanti reparation.
Måske er det lidt off-topik men jeg vil gerne dele mine erfaringer ang. hvordan butikkerne bør være og bruge som eksempel den lokalt TV/radio biks i Frederiksværk. Der er servicen som den skal, ingen diskussion eller syr men.
Jeg har købt en Philips flad TV som 3-4 måneder efter begyndt med en periodisk fejl om at genstarte sig selv en gang imellem. For at gøre en langt historie kort, efter en enkelt forsøg med en firmware opdatering hjem hos mig selv, blev min Philips byttet med det samme. 
Samme butik, jeg kom hjem med et andet vare, her i fredags som har haft en mindre defekt, det blev også ombyttet med det samme. 
Når det er sagt skal man også lige sige at jeg kunne godt spare 1000-1500 på den sidste indkøb (produktet har kostet 9500) hvis jeg købte den i en lavpris kæde eller på nettet men jeg valgte bevist at betale lidt ekstra for at være sikker på at jeg har butikken ved min side hvis det bliver nødvendigt. Det er ikke altid alene butikkens skyldt, kvalitet, også på service koster lidt ekstra.
venligst
Panos
__________________ moddet marantz sa15
touch m. internt skærm samt panos bat. psu
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
|
Til top |
|
|
edtwodth Forum Bruger

|
Sendt: 27 August 2007 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Panos
Tak for dit indlæg.
Om man betaler 5000 eller 8000 for en varer skal helst ikke have betydning når det gælder at overholde den danske købelov. Der gælder de samme regler ved lavpris og højpris butikker.
Desuden valgte jeg bl.a. TC på at de havde en fysisk butik. Men lige lidt hjalp det 
__________________ Enfrustreretforbruger.dk | Twitter.com/frustreret | Jeg har meldt mig selv til Antipiratgruppen
|
Til top |
|
|