Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2025 | 16:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: TapeConnections mangel på service (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 20
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
panos
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 27 August 2007 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

edtwodth skrev:

Hej Panos

Tak for dit indlæg.

Om man betaler 5000 eller 8000 for en varer skal helst ikke have betydning når det gælder at overholde den danske købelov. Der gælder de samme regler ved lavpris og højpris butikker.

Desuden valgte jeg bl.a. TC på at de havde en fysisk butik. Men lige lidt hjalp det

Hej igen.

Du har ret, loven skal overholdes. Problemet er bare at alle de små huller i loven kan tolkes som butikken nu selv vurderer passende. Derfor er det vigtigt at de tolker på samme måde som en selv. Jeg tror at det så er der hvor det hjælper hvis man betaler lidt ekstra for sine varer. Dog kan ingen butik være tjent med dårlig service som du rigtig skriver.

holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
Til top Vis panos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af panos

Sune Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 August 2007 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

Jeg kan os tilslutte mig kritikken af TC :(

Sådan af deres service niveau, jeg ville købe en panasonic TH-37PV60 mener jeg det hed, de havde et på lager men den var reseveret til en anden kunde! men ik om han så siger ja men hvis du betaler nu så må han vente!!! hvis jeg var den kunde var jeg blevet stik tosset...

Da jeg så ville spørger ind til tv´et, så står de bare der og ser dumme ud, og kan næsten ikke fortælle noget om tv´et! hvis det havde været i Fona eller Elgiganten, så var de jo gået helt amok, og ville næsten ikke lade folk komme ud af butikken igen...

Hos TC, virker de bare den tand lidt mere ligeglade :( sørgeligt...

Jeg købt så en Panasonic TH-42PV70, og de lovede at have det hjemme fra deres fjernlager! og det ville være hjemme en fredag eftermiddag! jeg ringede flere gange den fredag, og de svarede mig med at de ikke var hjemme og de havde det ikke på lager, og til sidst var det altså på lager??

Hvis man ikke var forvirret, så blev man det i hvertfald...

Til top Vis Sune Thomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sune Thomsen

Kasper, TC
Branchemedlem
Branchemedlem

Tapeconnection

Bruger siden: 27 Marts 2007
Lokalitet: København
Sendt: 29 August 2007 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Jeg vil ikke kommentere på den konkrete sag da jeg ikke mener det bør debatteres i dette forum.

Vi gør vores ypperste for at gøre alle vores kunder tilfredse med vores ydelser og produkter. Desværre lykkedes dette ikke altid 100 %. I nogle tilfælde har kunderne en anden opfattelse af hvad der er rimeligt end hvad vi mener. Her forsøger vi at være imødekommende og finde en brugbar løsning for begge parter. I denne process hjælper det selvfølgelig at man taler pænt og sagligt til hinanden. Det er dog åbenlyst at selvom vi gerne ville gøre alt hvad vores kunder ønsker er dette ikke altid muligt.

Til top Vis Kasper, TC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper, TC Besøg Kasper, TC's Websted

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 August 2007 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Det ville hjælpe, hvis i havde tjek, hvor i havde jeres vare og til hvem, og ikke bare stille vare ud også glæmme dem, indtil at der er en anden kunde der køber den, da jeres sælge ikke snakke samme.

Jeg har selv værre en
tilfreds kunde hos jer, selv om det ikke har værre uden problmer, de i ikke holder jeres aftale og svare igen på e-mail.

Var ved at miste mine højtale, da de var sat ud i baglokalet og glæmt, og i var ved at sælge dem til en anden kunde, måtte rykke for dem, så at jeg kunne få dem tilsend som aftale lød på (var bestilt over jeres hjemme side)

Var også ved at miste min HD-DVD afspille (tilbuds model), også bestilt over jeres hjemmeside, i ville kontakte min når de var på lage, de sket aldrig, måtte selv ind i butikke, hvor de havde de sidst 2 på lager.

Det se ud til at i ikke overholder jeres aftale
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 29 August 2007 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Hej edtwodth

Jeg synes det er fint du poster dine erfaringer her.

Det er en kedelig sag, og jeg kan godt forstå din frustration!

Alene det med at de først påstår at de ikke har modtaget TV´et, og det herefter er dig der ved hjælp af Track and Trace skal bevise overfor dem at det rent faktisk er tilfældet, havde da også bragt mit pis i kog. Det er jo helt tydeligt at de er hamrende ligeglade med at få løst dit problem. Det er naturligtvis også sjovere at lange varer over disken end at tage sig af reparationer. Sørgeligt. . .

Jeg håber at sagen trods alt ender godt for dit vedkommende.

Held og lykke herfra!

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 30 August 2007 kl. 00:59 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Tak for de seneste indlæg.

På fredag er det 5 uger siden de modtog tv'et

Jeg kan efterhånden godt forstå der er er mange forbrugere der giver op over for forhandleren. For hold da op hvor er det irreterende at undvære et tv. Her efter 5 uger er jeg ved at blive godt depri. Og når man så tænker på at en sag hos forbrugerklagenævnet kan tage op til et år, så er det sgu lige før man er klar til den lukkede. Men TC skal ikke regne med at jeg giver op. For jo længere tid der går jo mere stædig bliver jeg......

Kasper, TC:

Tak for dit indlæg.

Det er da rart endelig at se en TC mand her inde. Jeg kunne da godt tænke mig at høre om du ikke mener i har problemer med logistikken hos jer? Som jeg ser det har i ikke noget overblik over varer og rep.?

En anden ting: med hensyn til rep. tid generelt. Hvad mener du egentlig er "rimelig tid" (som forbrugerklagenævnet formulerer det) når det gælder et tv? Forbrugerklagenævnet def. jo et tv som et vigtigt udstyr...

sakset fra forbrug.dk:

"Hvis det drejer sig om en vare, som køber dårligt kan undvære, kan det give sælger kortere tid til at afhjælpe. Det kunne fx være en barnevogn, et tv-apparat, en telefon eller et køleskab."

Håber du vil og kan svare på disse spørgsmål, da det jo er generelle spørgsmål og kan være meget interessante for jeres kunder.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 30 August 2007 kl. 01:19 | IP-adresse registreret  

Ja TC burte tage sig samme og give dig er spinter ny TV (efter dit valg), så sage kunne afsluttes, så hurtig som mulig, for det kan let gå hen og blive lange tid, når Forbrugerklagenævnet kan tage op til et år, og så er det ikke sikke at du få noget ud af det.

Så taber TC ikke ansigt, og alle er glade, ikke ?

Er du den enste der har en sag, køren hos Forbrugerklagenævnet overfor TC.

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 August 2007 kl. 01:44 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Ja TC burte tage sig samme og give dig er spinter ny TV (efter dit valg), så sage kunne afsluttes, så hurtig som mulig, for det kan let gå hen og blive lange tid, når Forbrugerklagenævnet kan tage op til et år, og så er det ikke sikke at du få noget ud af det.

Jeg vil kun acceptere en ophævning ikke en ombytning. Efter det her ønsker jeg jo ikke at have noget at gøre med TC længere.

Jeg kan se på pricerunner.dk at der er en der også lige har oprettet en sag også med hensyn til rep. Har ikke spurgt hos forbrugerklagenævnet om der er andre.

Kasper, TC
Branchemedlem
Branchemedlem

Tapeconnection

Bruger siden: 27 Marts 2007
Lokalitet: København
Sendt: 30 August 2007 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

edtwodth skrev:

En anden ting: med hensyn til rep. tid generelt. Hvad mener du egentlig er "rimelig tid" (som forbrugerklagenævnet formulerer det) når det gælder et tv? Forbrugerklagenævnet def. jo et tv som et vigtigt udstyr...

Hvis vi kunne ville vi skam gerne have at vores reparationer tog højest 1 uge. Nu er det bare sådan at det er et område der desværre ikke er kontrolleret udelukkende af os. Realiteten er at det godt ind i mellem godt kan tage 4-5 uger. Det mener jeg ikke er urimeligt. Vi har en række låne tv som vi forsøger at dække kunderne ind med såfremt de har brug for det.

Til top Vis Kasper, TC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper, TC Besøg Kasper, TC's Websted

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 August 2007 kl. 01:27 | IP-adresse registreret  

Kasper, TC skrev:
edtwodth skrev:

Hvis vi kunne ville vi skam gerne have at vores reparationer tog højest 1 uge. Nu er det bare sådan at det er et område der desværre ikke er kontrolleret udelukkende af os. Realiteten er at det godt ind i mellem godt kan tage 4-5 uger. Det mener jeg ikke er urimeligt. Vi har en række låne tv som vi forsøger at dække kunderne ind med såfremt de har brug for det.

Tak for dit svar.

Det kan godt være det ikke udelukkende er kontrolleret af jer. Men det er jer der har ansvaret over for kunden. Så den kan i ikke bruge i byretten

Med hensyn til 4-5 uger så er forbrugerklagenævnet af den opfattelse at der er urimelig tid. Tag en snak med dem. Tror Ii trænger til at få opfrisket lovgivningen

Lyder interessant med de lånetv. Jeg er dog aldrig blevet oplyst om dette. Desuden har jeg først fået 14 dage at vide, derefter 3 uger og så 4-5 uger. I dag er det 5 uger siden og intet nyt fra fronten. Ud over en automatisk mail om at en mail jeg havde sendt til jer var slettet uden i havde læst den

Jeg kan desuden se at i har andre sager kørende hos forbrugerklagenævnet. I må da indrømme at i måske skulle til at se lidt på jeres service samt læse lovgivningen igennem et par gange. Ellers ring til forbrugerstyrelsen. De vil helt sikkert gerne hjælpe jer........

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 31 August 2007 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

edtwodth skrev:
Kasper, TC skrev:
edtwodth skrev:

Tak for dit svar.

Det kan godt være det ikke udelukkende er kontrolleret af jer. Men det er jer der har ansvaret over for kunden. Så den kan i ikke bruge i byretten

Med hensyn til 4-5 uger så er forbrugerklagenævnet af den opfattelse at der er urimelig tid. Tag en snak med dem. Tror Ii trænger til at få opfrisket lovgivningen

Lyder interessant med de lånetv. Jeg er dog aldrig blevet oplyst om dette. Desuden har jeg først fået 14 dage at vide, derefter 3 uger og så 4-5 uger. I dag er det 5 uger siden og intet nyt fra fronten. Ud over en automatisk mail om at en mail jeg havde sendt til jer var slettet uden i havde læst den

Jeg kan desuden se at i har andre sager kørende hos forbrugerklagenævnet. I må da indrømme at i måske skulle til at se lidt på jeres service samt læse lovgivningen igennem et par gange. Ellers ring til forbrugerstyrelsen. De vil helt sikkert gerne hjælpe jer........

Så vidt jeg husker så ønskede du ikke et låne tv af dem, så du må vel være tilbudt et tv??

Ved godt det er nævnt flere gange, men du har ikke krav på at få købet annulleret, da du har fået det ombyttet og derved har de 2 udbedrings forsøg før handlen kan hæves.

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 31 August 2007 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:

slet ikke enig. Det vil være penge ud af vinduet for TC hvis de skal udlevere et nyt tv. For så har de et demo tv de ikke kan sælge igen til fuld pris. Og som nævnt før så har man IKKE krav på at få et nyt tv eller pengene tilbage. De har lov og ret til at reparere eller udbedre fejlen 2 gange.

Er helt enig i at 4-5 uger er lidt lang tid, men hvis de har et låne tv man kan låne imens så er det helt efter bogen. Ja det er belastende at skulle undvære sit tv, men det er ikke verdens undergang, for så er der mere tid sammen med konen til ... hehe

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Sendt: 31 August 2007 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Kasper, TC skrev:

Jeg vil ikke kommentere på den konkrete sag da jeg ikke mener det bør debatteres i dette forum.

Vi gør vores ypperste for at gøre alle vores kunder tilfredse med vores ydelser og produkter. Desværre lykkedes dette ikke altid 100 %. I nogle tilfælde har kunderne en anden opfattelse af hvad der er rimeligt end hvad vi mener. Her forsøger vi at være imødekommende og finde en brugbar løsning for begge parter. I denne process hjælper det selvfølgelig at man taler pænt og sagligt til hinanden. Det er dog åbenlyst at selvom vi gerne ville gøre alt hvad vores kunder ønsker er dette ikke altid muligt.

Kasper...det er sku da  det man kalder for bullsh*t. Hvorfor overhovedet gå ind i forumet her og forklare at i ikke vil hænge vasketøjet til tørre her. Hvorfor skrive om jeres venlige hensigter? Det er direkte fræk og urimligt. 

Alle ved det - gør kunden tilfreds. Iøvrigt har Otto i flere år forsøgt at undskylde for jeres grådighed og tarvelig service. Jeg ved der findes gode medarbejdere i TC...men de brænder ud. I sidste ende har i ikke styr på tingene....men ønsker "the business", men vil altså ikke leverer "servicen" når forpligtelsen ved at være forhandler af radio/TV kalder. Det er på ingen måde noget nyt, men det er blevet værre efter i er blevet så store. En utilfreds kunde er en for meget. Er der ingen som har gået på handelsskole i TC? Helt basalt gaber i overfor meget....og taber meget på gulvet. Det er IKKE sådan man tjener penge.

Hvis i er DK´s bedste fladskærmleverandør - så vis os det.

Alt jeres snik snak er ikke andet end snik snak.   

Mvh  

spped six
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 31 August 2007 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

edtwodth skrev:
Kasper, TC skrev:
edtwodth skrev:

Tak for dit svar.

edtwodt skrev: "Med hensyn til 4-5 uger så er forbrugerklagenævnet af den opfattelse at der er urimelig tid. Tag en snak med dem. Tror Ii trænger til at få opfrisket lovgivningen "

Nu er det jo ikke en lovfæstet tidsfrist, så det har intet med et opfrisktet lovkendskab at gøre. Desuden er forbrugerklagenævnets afgørelser ikke retligt bindende, så du skal forbi en domstol først. Der har man så mulighed for, at forklare hvorfor reperationstiden trækker ud.

/Henrik

Til top Vis spped six's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spped six

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 August 2007 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

JUBILÆUM
I dag er det nøjagtig 5 uger siden de modtog mit kære lille tv til rep. Og der er stadig ikke sket noget fra TC's side.
De har jo selv skrevet at 4 - 5 uger er ganske normal (Hvad forbrugerklagenævnet jo siger det ikk er), så nu må de da selv indrømme at grænsen er overskredet.......

nemligja skrev:

"Så vidt jeg husker så ønskede du ikke et låne tv af dem, så du må vel være tilbudt et tv??

Ved godt det er nævnt flere gange, men du har ikke krav på at få købet annulleret, da du har fået det ombyttet og derved har de 2 udbedrings forsøg før handlen kan hæves."

Jeg er ikke blevet tilbudt et lånetv fra dem.

Jo jeg har kræv på at få det annulleret når de overskrider det der hedder "rimelig tid" og det må man mene når der er gået 5 uger.

nemligja skrev:
"slet ikke enig. Det vil være penge ud af vinduet for TC hvis de skal udlevere et nyt tv. For så har de et demo tv de ikke kan sælge igen til fuld pris"

Det kan jo aldrig blive kundens problem at de står tilbage med et tv de ikke kan sælge. Man kan jo ikke bare skrotte lovgivningen fordi man ikke kan sælge et produkt

spped six skrev:

"Nu er det jo ikke en lovfæstet tidsfrist, så det har intet med et opfrisktet lovkendskab at gøre. Desuden er forbrugerklagenævnets afgørelser ikke retligt bindende, så du skal forbi en domstol først. Der har man så mulighed for, at forklare hvorfor reperationstiden trækker ud."

det er rigtig at det ikke er bindende men hvis man først har en afgørelse fra forbrugerklagenævnet er det meget nemmere at gå rettens gang, hvis ikke firmaet efterkommer sagens udfald.

Go weekend

spped six
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 31 August 2007 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

edtwodth skrev:

JUBILÆUM
I dag er det nøjagtig 5 uger siden de modtog mit kære lille tv til rep. Og der er stadig ikke sket noget fra TC's side.
De har jo selv skrevet at 4 - 5 uger er ganske normal (Hvad forbrugerklagenævnet jo siger det ikk er), så nu må de da selv indrømme at grænsen er overskredet.......

nemligja skrev:

"Så vidt jeg husker så ønskede du ikke et låne tv af dem, så du må vel være tilbudt et tv??

Ved godt det er nævnt flere gange, men du har ikke krav på at få købet annulleret, da du har fået det ombyttet og derved har de 2 udbedrings forsøg før handlen kan hæves."

Jeg er ikke blevet tilbudt et lånetv fra dem.

Jo jeg har kræv på at få det annulleret når de overskrider det der hedder "rimelig tid" og det må man mene når der er gået 5 uger.

nemligja skrev:
"slet ikke enig. Det vil være penge ud af vinduet for TC hvis de skal udlevere et nyt tv. For så har de et demo tv de ikke kan sælge igen til fuld pris"

Det kan jo aldrig blive kundens problem at de står tilbage med et tv de ikke kan sælge. Man kan jo ikke bare skrotte lovgivningen fordi man ikke kan sælge et produkt

spped six skrev:

"Nu er det jo ikke en lovfæstet tidsfrist, så det har intet med et opfrisktet lovkendskab at gøre. Desuden er forbrugerklagenævnets afgørelser ikke retligt bindende, så du skal forbi en domstol først. Der har man så mulighed for, at forklare hvorfor reperationstiden trækker ud."

det er rigtig at det ikke er bindende men hvis man først har en afgørelse fra forbrugerklagenævnet er det meget nemmere at gå rettens gang, hvis ikke firmaet efterkommer sagens udfald.

Go weekend

Det er rigtigt, men såfremt forhandleren har en legal forklaring på, at reperationstiden trækker ud, så føler domstolene sig bestemt ikke bundet af forbrugerklagenævnets praksis om reperationstider.

/Henrik

Til top Vis spped six's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spped six

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 September 2007 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

hej spped six skrev

Problemet er at de ikke mener det er trukket ud. De mener det er ganske normalt med 4-5 ugers rep. tid. De har derfor heller ikke givet nogen forklaring på hvorfor det skal tage så lang tid.

hold kæft hvor er det depri at se fodbold på en lille 15" skærm på en bærbar

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 September 2007 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Ja så nærmer sagen sig sin 6. uge.

På fredag er det 6 uger siden de fik mit tv. Og stadig intet svar fra TC om at det er klart.

Jeg vil selvfølgelig ikke modtage det, men der skal jo bruges en klar dato når sagen skal afgøres hos forbrugerklagenævnet.

Set fra min side så tæller det jo til min fordel jo længere tid der går......

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 05 September 2007 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

Nu kørre sagen mellem TC og forbrugerklagenævnet, så er du uden af billde den næste år's tid.

Og så hvist jeg har forstået dig ret ville du havde pengen tilbage, så er du nu lås fast, selv om TV måske skulle værre færdig fra rep. ønske du det ikke tilbage.

Og hvis du ønske det tilbage er der ingen sag ved forbrugerklagenævnet, og du er stadig kunde hos TC.

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 September 2007 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Nu kørre sagen mellem TC og forbrugerklagenævnet, så er du uden af billde den næste år's tid.

Og så hvist jeg har forstået dig ret ville du havde pengen tilbage, så er du nu lås fast, selv om TV måske skulle værre færdig fra rep. ønske du det ikke tilbage.

Og hvis du ønske det tilbage er der ingen sag ved forbrugerklagenævnet, og du er stadig kunde hos TC.

Sådan som jeg har forstået det skal de orientere mig om datoen for hvornår tv'et er færdigt.

<< Forrige Side af 20 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes