Forfatter |
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 05 September 2007 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var før at du begynde at kørre en sag hos forbrugerklagenævnet.
Men det er da fint hvis TC ville orientere dig om datoen for hvornår tv'et er færdigt, selv om sage kørre hos forbrugerklagenævnet.
For hvis TC kan lev. TV, er sage jo ferdig hos forbrugerklagenævnet.
|
Til top |
|
|
edtwodth Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 361
|
Sendt: 07 September 2007 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
I anledning af, at det i dag er 6 uger siden at TapeConnection fik mit tv til rep. vil jeg da lige orientere jer lidt om den seneste udvikling.
Onsdag d. 05.09.2007
Jeg besluttede mig for at skrive en opfølgende mail til TC om at sagen nu var reg. hos forbrugerstyrelsen. Desuden ville jeg da lige høre om fjernsynet stadig var til rep. siden jeg ikke havde hørt fra dem.
Jeg gav dem desuden chancen for at få sagen stoppet ved at ophæve købet. I mailen skrev jeg desuden, at jeg helst så at kommunikationen foregik via mails for at sikre dokumentationen og evt. misforståelser.
Nøjagtig 3 timer senere ringede min telefon. Jeg nåede den desværre ikke, men kunne se, at det var fra TC! Skidt pyt med at de havde overset det med mail, de havde da i det mindste kontaktet mig. De efterlod ikke nogen besked på telefonsvaren. Så jeg skrev endnu en besked til dem om at jeg kunne se de havde haft ringet. Har i dag fredag ikke hørt fra dem igen.....
Fredag d. 07-09-2007
Som sagt er det i dag 6 uger siden mit kære lille tv blev sendt til rep. Jeg frygter for i morgen hvor jeg skal se landskamp på min lille skærm på den bærbare
Desuden fik jeg brev fra forbrugerstyrelsen. Det var ikke videre opløftende læsning men nu hvad jeg havde forventet. De skriver bl.a. at der vil gå op til 2 - 4 måneder inden jeg hører fra dem igen. Den erhvervsdrivende skal have tid til at svare på min anklage. Selvfølgelig skal de have tid, men 2-4 måneder? hmmmm
Desuden står der, at der kan gå 12 - 18 måneder inden jeg modtager en afgørelse.
Go weekend __________________ Enfrustreretforbruger.dk | Twitter.com/frustreret | Jeg har meldt mig selv til Antipiratgruppen
|
Til top |
|
|
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3134
|
Sendt: 07 September 2007 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der en særlig grund til, at du ikke ringede retur til TC, da du så at de havde ringet til dig?
Mvh
brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
Til top |
|
|
edtwodth Forum Bruger

|
Sendt: 07 September 2007 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
brok skrev:
Er der en særlig grund til, at du ikke ringede retur til TC, da du så at de havde ringet til dig?
|
|
|
Tak for dit indlæg.
Jeg skrev tilbage til dem via mail. Grunden til at jeg ikke ringede tl dem er, at jeg vil have dokumentation på alt i sagen. Det virker jo meget som om de ikke selv er klar over, hvad der foregår hos dem. Desuden skal jeg jo også bruge dokumentationen i forbindelse med sagen hos forbrugerklagenævnet. __________________ Enfrustreretforbruger.dk | Twitter.com/frustreret | Jeg har meldt mig selv til Antipiratgruppen
|
Til top |
|
|
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
Sendt: 07 September 2007 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
edtwodth skrev:
brok skrev:
|
|
|
Tak for dit indlæg.
Jeg skrev tilbage til dem via mail. Grunden til at jeg ikke ringede tl dem er, at jeg vil have dokumentation på alt i sagen. Det virker jo meget som om de ikke selv er klar over, hvad der foregår hos dem. Desuden skal jeg jo også bruge dokumentationen i forbindelse med sagen hos forbrugerklagenævnet.
|
|
|
Må man stille det ? hvad kostet det TV?.
__________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
Til top |
|
|
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
Sendt: 07 September 2007 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
edtwodth skrev:
Jeg skrev tilbage til dem via mail. Grunden til at jeg ikke ringede tl dem er, at jeg vil have dokumentation på alt i sagen. Det virker jo meget som om de ikke selv er klar over, hvad der foregår hos dem. Desuden skal jeg jo også bruge dokumentationen i forbindelse med sagen hos forbrugerklagenævnet.
|
|
|
Jeg kan godt følge dig. Selv ville jeg dog have ringet tilbage til TC, om ikke andet så af nysgerrighed efter hvad de har at sige. Skulle samtalen udvikle sig til egentlige drøftelser omkring sagen, ville jeg sende en mail efterfølgende med et referat af samtalen. TC kan så sende "en replik" retur hvis de føler behov for det. Der har du så din dokumentation. Du har skriftligt noteret ned hvad der er aftalt. Modparten har haft mulighed for at kommentere. Gæt hvem der står bedst efterfølgende. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
Til top |
|
|
edtwodth Forum Bruger

|
Sendt: 07 September 2007 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej mc955:
Tv'et kostede 9000 kr.
Hej Gerdes:
Du har selvfølgelig ret. Men mine oplevelser i forbindelse med samtaler med TC har ikke været videre gode. De har ikke vist noget om hvad der foregår og de lover altid at ville ringe tilbage, men enten glemmer de det eller også har de ikke noget nyt/svar. Derfor heller en en mail, hvor de måske bedre kan overskue sagen 
Jeg synes faktisk jeg har givet dem alle muligheder for at komme med svar og uddybende forklaringer på den lange rep. tid, men har indtil nu ikke fået nogen. __________________ Enfrustreretforbruger.dk | Twitter.com/frustreret | Jeg har meldt mig selv til Antipiratgruppen
|
Til top |
|
|
edtwodth Forum Bruger

|
Sendt: 07 September 2007 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
SENESTE NYT:
TC har netop lagt en besked på min telefonsvarer om at mit tv er kommet tilbage fra rep. Altså præcis 6 uger efter de fik det. Har selvfølgelig skrevet tilbage til dem at jeg ikke ønsker tv'et retur så længe sagen kører hos forbrugerklagenævnet. __________________ Enfrustreretforbruger.dk | Twitter.com/frustreret | Jeg har meldt mig selv til Antipiratgruppen
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 07 September 2007 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gå ned i butikke, og kræve et nyt TV eller penge retur, ellers ville du ikke gå (tag et telt med, de giver nok morgen kaffe  ), se om det ikke
hjælper, ellers ville jeg tro at der komme til at gå meget lange tid før du komme til at se på en ny TV igen
For inden der er komme en afgørelse fra forbrugerklagenævnet, har du købt en nt TV en andet sted
Jeg ville ikke kunne undværre i over 6 uger, eller blive spist af med et lille låne CRT TV på 14".
|
Til top |
|
|
edtwodth Forum Bruger

|
Sendt: 07 September 2007 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Gå ned i butikke, og kræve et nyt TV eller penge retur, ellers ville du ikke gå (tag et telt med, de giver nok morgen kaffe ), se om det ikke hjælper, eller tro jeg at der komme til at gå meget lange tid før du se på en ny TV igen
For inden der er komme en afgørelse fra forbrugerklagenævnet, har du købt en nt TV en andet sted
Jeg ville ikke kunne undværre i over 6 uger, eller blive spist af med et lille låne CRT TV på 14".  |
|
|
Jeg bor desværre ikke i Århus, men jeg har jo tidligere forlangt købet ophævet og gjort det igen i dag. Jeg må acceptere ikke at have mit tv så længe sagen kører hos forbrugerklagenævnet. Det er godt nok ikke videre sjovt men sådan er det __________________ Enfrustreretforbruger.dk | Twitter.com/frustreret | Jeg har meldt mig selv til Antipiratgruppen
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 07 September 2007 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er du uden i en lang, lang ventid, ikke godt (føler med dig, har prøvet det selv, dog med en computer)
TC kunne god smide 9000,- kr. på en check til dig, så ville alle værre glade (og så sælge TV som demo model, samme med alle de demo modlle
de sælge, så et TV fra eller til kan da ikke gørre TC noget)
|
Til top |
|
|
edtwodth Forum Bruger

|
Sendt: 10 September 2007 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som i kan læse i de ovenstående indlæg, er sagen nu nået til det punkt hvor afgørelsen på sagen mod TC først bliver afgjort inden for de næste 12 - 18 måneder pga. forbrugerklagenævnets behandlingstider.
Hvis der sker noget nyt i sagen skal jeg selvfølgelig nok vende tilbage. __________________ Enfrustreretforbruger.dk | Twitter.com/frustreret | Jeg har meldt mig selv til Antipiratgruppen
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 12 September 2007 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nyt i sagen ????
|
Til top |
|
|
edtwodth Forum Bruger

|
Sendt: 12 September 2007 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
jensen_one Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 256
|
Sendt: 12 September 2007 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det ikke lovligt for dem at sælge dit TV til en pris de fastsætter hvis ikke du henter dit TV inden en bestemt tid?
Så vil du kun få det beløb tilbage når du ender med at tabe din sag i forbrugerklagenævnet.
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
Sendt: 12 September 2007 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen_one skrev:
Er det ikke lovligt for dem at sælge dit TV til en pris de fastsætter hvis ikke du henter dit TV inden en bestemt tid?
Så vil du kun få det beløb tilbage når du ender med at tabe din sag i forbrugerklagenævnet. |
|
|
Lyder nu temmelig fordækt, at sælge andres ejendele har jeg endnu ikke hørt skulle være lovligt  . __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
Til top |
|
|
jensen_one Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 256
|
Sendt: 12 September 2007 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan da heller ikke forlange at buttikken skal opbevare den uendeligt længe, og jeg tror det er derfor reglen er der, hvis den er der altså.
Hvis nu at sagen ender med at tvet er reppet i rimmelig tid, og at handlen ikke kan leveres, så burde TC da have lov at krevæe penge for den plads det har optaget + noget administration, samt en del af deres "indbo" forsikring.
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
Sendt: 12 September 2007 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen_one skrev:
Man kan da heller ikke forlange at buttikken skal opbevare den uendeligt længe, og jeg tror det er derfor reglen er der, hvis den er der altså.
Hvis nu at sagen ender med at tvet er reppet i rimmelig tid, og at handlen ikke kan leveres, så burde TC da have lov at krevæe penge for den plads det har optaget + noget administration, samt en del af deres "indbo" forsikring. |
|
|
Kender ikke de eksakte regler, men her drejer det sig om en tvist som skal afgøres. Under alle omstændigheder skal de kontakte ejeren, inden de kan gøre noget med det. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
Til top |
|
|
dvan5 Branchemedlem

TopSound Hi-fi
Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 4
|
Sendt: 15 September 2007 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige læst det hele igennem sikke en tur. Har selv før oplevet lange reps. kigger man på fona/hifikluben/elgigant så syntes jeg ikke at 6 uger er helt overdrevet.
du kan rigtig rigtig mange af folk der har ventet i 6 i uger. jeg har enda hørt om butikken der ikke har kunne finde reppen efter 8-12 uger. hvis det var mig ville jeg hente min kære skræm hjem :)
Forbruger klage nævnet kan tage voldsomt lang tid har selv haft en telefon sag gennem samme tur i 6 måndere der ente med ingenting andet end lang næse til mig.
|
Til top |
|
|
panos Lukket konto

Eget valg!
Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1345
|
Sendt: 15 September 2007 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ked at høre at så mange mennesker ikke bliver behandlet godt at de handlende. Sådan bliver kunder sgu ikke ved med at komme tilbage i butikken.
Jeg håber på det lukkes dig at få din tv tilbage og i fremtiden kan du måske overveje hvor du skal handle henne....
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=56930&P N=1
og det er ikke kun det ene eksempel af eksemplarisk kundeservice hos den pågælende butik.
dog skal der siges at jeg har ikke haft problemer med TC i København på noget tidspunkt.
hilsen
Panos __________________ moddet marantz sa15
touch m. internt skærm samt panos bat. psu
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
|
Til top |
|
|