Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2025 | 03:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: TapeConnections mangel på service (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 20
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 05 September 2007 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Det var før at du begynde at kørre en sag hos forbrugerklagenævnet.

Men det er da fint hvis TC ville orientere dig om datoen for hvornår tv'et er færdigt, selv om sage kørre hos forbrugerklagenævnet.

For hvis TC kan lev. TV, er sage jo ferdig hos forbrugerklagenævnet.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 07 September 2007 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

Hej

I anledning af, at det i dag er 6 uger siden at TapeConnection fik mit tv til rep. vil jeg da lige orientere jer lidt om den seneste udvikling.

Onsdag d. 05.09.2007

Jeg besluttede mig for at skrive en opfølgende mail til TC om at sagen nu var reg. hos forbrugerstyrelsen. Desuden ville jeg da lige høre om fjernsynet stadig var til rep. siden jeg ikke havde hørt fra dem.

Jeg gav dem desuden chancen for at få sagen stoppet ved at ophæve købet. I mailen skrev jeg desuden, at jeg helst så at kommunikationen foregik via mails for at sikre dokumentationen og evt. misforståelser.

Nøjagtig 3 timer senere ringede min telefon. Jeg nåede den desværre ikke, men kunne se, at det var fra TC! Skidt pyt med at de havde overset det med mail, de havde da i det mindste kontaktet mig. De efterlod ikke nogen besked på telefonsvaren. Så jeg skrev endnu en besked til dem om at jeg kunne se de havde haft ringet. Har i dag fredag ikke hørt fra dem igen.....

Fredag d. 07-09-2007

Som sagt er det i dag 6 uger siden mit kære lille tv blev sendt til rep. Jeg frygter for i morgen hvor jeg skal se landskamp på min lille skærm på den bærbare

Desuden fik jeg brev fra forbrugerstyrelsen. Det var ikke videre opløftende læsning men nu hvad jeg havde forventet. De skriver bl.a. at der vil gå op til 2 - 4 måneder inden jeg hører fra dem igen. Den erhvervsdrivende skal have tid til at svare på min anklage. Selvfølgelig skal de have tid, men 2-4 måneder? hmmmm

Desuden står der, at der kan gå 12 - 18 måneder inden jeg modtager en afgørelse.

Go weekend

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Sendt: 07 September 2007 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

Er der en særlig grund til, at du ikke ringede retur til TC, da du så at de havde ringet til dig?

Mvh

brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 September 2007 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

brok skrev:

Er der en særlig grund til, at du ikke ringede retur til TC, da du så at de havde ringet til dig?

Tak for dit indlæg.

Jeg skrev tilbage til dem via mail. Grunden til at jeg ikke ringede tl dem er, at jeg vil have dokumentation på alt i sagen. Det virker jo meget som om de ikke selv er klar over, hvad der foregår hos dem. Desuden skal jeg jo også bruge dokumentationen i forbindelse med sagen hos forbrugerklagenævnet.

MC955
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 07 August 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 07 September 2007 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

edtwodth skrev:
brok skrev:

Tak for dit indlæg.

Jeg skrev tilbage til dem via mail. Grunden til at jeg ikke ringede tl dem er, at jeg vil have dokumentation på alt i sagen. Det virker jo meget som om de ikke selv er klar over, hvad der foregår hos dem. Desuden skal jeg jo også bruge dokumentationen i forbindelse med sagen hos forbrugerklagenævnet.

Må man stille det ? hvad kostet det TV?.

Til top Vis MC955's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC955

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Sendt: 07 September 2007 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

edtwodth skrev:

Jeg kan godt følge dig. Selv ville jeg dog have ringet tilbage til TC, om ikke andet så af nysgerrighed efter hvad de har at sige. Skulle samtalen udvikle sig til egentlige drøftelser omkring sagen, ville jeg sende en mail efterfølgende med et referat af samtalen. TC kan så sende "en replik" retur hvis de føler behov for det. Der har du så din dokumentation. Du har skriftligt noteret ned hvad der er aftalt. Modparten har haft mulighed for at kommentere. Gæt hvem der står bedst efterfølgende. 

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 September 2007 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

hej mc955:

Tv'et kostede 9000 kr.

Hej Gerdes:

Du har selvfølgelig ret. Men mine oplevelser i forbindelse med samtaler med TC har ikke været videre gode. De har ikke vist noget om hvad der foregår og de lover altid at ville ringe tilbage, men enten glemmer de det eller også har de ikke noget nyt/svar. Derfor heller en en mail, hvor de måske bedre kan overskue sagen

Jeg synes faktisk jeg har givet dem alle muligheder for at komme med svar og uddybende forklaringer på den lange rep. tid, men har indtil nu ikke fået nogen.

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 September 2007 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

SENESTE NYT:

TC har netop lagt en besked på min telefonsvarer om at mit tv er kommet tilbage fra rep. Altså præcis 6 uger efter de fik det. Har selvfølgelig skrevet tilbage til dem at jeg ikke ønsker tv'et retur så længe sagen kører hos forbrugerklagenævnet.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 07 September 2007 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

Gå ned i butikke, og kræve et nyt TV eller penge retur, ellers ville du ikke gå (tag et telt med, de giver nok morgen kaffe ), se om det ikke
hjælper, ellers ville jeg tro at der komme til at gå meget lange tid før du komme til at se på en ny TV igen

For inden der er komme en afgørelse fra forbrugerklagenævnet, har du købt en nt TV en andet sted   

Jeg ville ikke kunne undværre i over 6 uger, eller blive spist af med et lille låne CRT TV på 14".

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 September 2007 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Gå ned i butikke, og kræve et nyt TV eller penge retur, ellers ville du ikke gå (tag et telt med, de giver nok morgen kaffe ), se om det ikke
hjælper, eller tro jeg at der komme til at gå meget lange tid før du se på en ny TV igen

For inden der er komme en afgørelse fra forbrugerklagenævnet, har du købt en nt TV en andet sted   

Jeg ville ikke kunne undværre i over 6 uger, eller blive spist af med et lille låne CRT TV på 14".

Jeg bor desværre ikke i Århus, men jeg har jo tidligere forlangt købet ophævet og gjort det igen i dag. Jeg må acceptere ikke at have mit tv så længe sagen kører hos forbrugerklagenævnet. Det er godt nok ikke videre sjovt men sådan er det

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 07 September 2007 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Så er du uden i en lang, lang ventid, ikke godt (føler med dig, har prøvet det selv, dog med en computer)

TC kunne god smide 9000,- kr. på en check til dig, så ville alle værre glade (og så sælge TV som demo model, samme med alle de demo modlle
de sælge, så et TV fra eller til kan da ikke gørre TC noget)

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 September 2007 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

Som i kan læse i de ovenstående indlæg, er sagen nu nået til det punkt hvor afgørelsen på sagen mod TC først bliver afgjort inden for de næste 12 - 18 måneder pga. forbrugerklagenævnets behandlingstider.

Hvis der sker noget nyt i sagen skal jeg selvfølgelig nok vende tilbage.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 12 September 2007 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

Er der nyt i sagen ????

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2007 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

nej - TC har 2 - 4 måneder til at svare forbrugerstyrelsen

jensen_one
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 September 2007 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Er det ikke lovligt for dem at sælge dit TV til en pris de fastsætter hvis ikke du henter dit TV inden en bestemt tid?

Så vil du kun få det beløb tilbage når du ender med at tabe din sag i forbrugerklagenævnet.

Til top Vis jensen_one's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen_one

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 12 September 2007 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

jensen_one skrev:

Er det ikke lovligt for dem at sælge dit TV til en pris de fastsætter hvis ikke du henter dit TV inden en bestemt tid?

Så vil du kun få det beløb tilbage når du ender med at tabe din sag i forbrugerklagenævnet.

Lyder nu temmelig fordækt, at sælge andres ejendele har jeg endnu ikke hørt skulle være lovligt .

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

jensen_one
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 12 September 2007 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Man kan da heller ikke forlange at buttikken skal opbevare den uendeligt længe, og jeg tror det er derfor reglen er der, hvis den er der altså.

Hvis nu at sagen ender med at tvet er reppet i rimmelig tid, og at handlen ikke kan leveres, så burde TC da have lov at krevæe penge for den plads det har optaget + noget administration, samt en del af deres "indbo" forsikring.

Til top Vis jensen_one's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen_one

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 12 September 2007 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

jensen_one skrev:

Man kan da heller ikke forlange at buttikken skal opbevare den uendeligt længe, og jeg tror det er derfor reglen er der, hvis den er der altså.

Hvis nu at sagen ender med at tvet er reppet i rimmelig tid, og at handlen ikke kan leveres, så burde TC da have lov at krevæe penge for den plads det har optaget + noget administration, samt en del af deres "indbo" forsikring.

Kender ikke de eksakte regler, men her drejer det sig om en tvist som skal afgøres. Under alle omstændigheder skal de kontakte ejeren, inden de kan gøre noget med det.

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

dvan5
Branchemedlem
Branchemedlem

TopSound Hi-fi

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Sverige
Sendt: 15 September 2007 kl. 09:10 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige læst det hele igennem sikke en tur. Har selv før oplevet lange reps. kigger man på fona/hifikluben/elgigant så syntes jeg ikke at 6 uger er helt overdrevet.

du kan rigtig rigtig mange af folk der har ventet i 6 i uger. jeg har enda hørt om butikken der ikke har kunne finde reppen efter 8-12 uger. hvis det var mig ville jeg hente min kære skræm hjem :)

Forbruger klage nævnet kan tage voldsomt lang tid har selv haft en telefon sag gennem samme tur i 6 måndere der ente med ingenting andet end lang næse til mig.

Til top Vis dvan5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dvan5

panos
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Sendt: 15 September 2007 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

Jeg er ked at høre at så mange mennesker ikke bliver behandlet godt at de handlende. Sådan bliver kunder sgu ikke ved med at komme tilbage i butikken.

Jeg håber på det lukkes dig at få din tv tilbage og i fremtiden kan du måske overveje hvor du skal handle henne....

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=56930&P N=1 

og det er ikke kun det ene eksempel af eksemplarisk kundeservice hos den pågælende butik.

dog skal der siges at jeg har ikke haft problemer med TC i København på noget tidspunkt.

hilsen

Panos

holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
Til top Vis panos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af panos

<< Forrige Side af 20 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum