Forfatter |
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 15 September 2007 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har der hvis kun værre EN sag hos forbrugertyrelsen også om lange Rep. tider hos TC, og da dit TV nu er komme fra rep. og det kun har taget 6 uger, som er inde for rimelighed tid, så er din sag hos forbrugertyrelsen tabt.
Så tage det som en mand, tage TV og glæmme sage hos forbrugertyrelsen, eller må du se at dit TV bliver soldt til anden side og du mister dine 9000,-kr. og du taber sagen hos forbrugertyrelsen.
6 uger er faktis rimelig tid for en rep.
|
Til top |
|
|
panos Lukket konto

Eget valg!
Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1345
|
Sendt: 15 September 2007 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ikke enig... 6 uger er ikke rimelig tid... jo måske hvis de stiller et apparat til rådighed i mellemtiden....
__________________ moddet marantz sa15
touch m. internt skærm samt panos bat. psu
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 15 September 2007 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er der kun få værkster i DK der kan rep. dit TV, og de har rygne travl, nok fordi der er mange fejl på fladskærme at dit mærke, at så værkstene ikke ansette nok folk, det er ligesom ikke TC problme.
TC fejl er at de ikke har tilbud dig et låne TV.
|
Til top |
|
|
Nicolai18 Forum Bruger


Bruger siden: 08 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 908
|
Sendt: 15 September 2007 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
4-6 uger er helt urimeligt bare læs hvad forbrugetstyrelsen skriver. Når så Kasper for tapeconnection skriver herinde at det nogen gange sker, det gør det ikke okay.
Jeg har ellers et rigtig godt forhold tilk tapeconnection men her har de efter min mening klokket så meget i det at de burde tage den på deres kappe og udlevere et nyt tv eller pengene retur.
Når der sker menskelige fejl så er det ikke forbrugerens skyld med forhandlerens. Derfor er det også forhandlere som skal bøde for dette.
Dette skal ikke forstås som et angreb på tapeconnection for det er det IKKE. alle mennesker kan fejle og her må man bare være stor nok og sige -undskyld.
Tapconnenctions fejl ligger efter min mening i at de ikke ringer tilbage som aftalt, ikke aner hvor tv'et er og ikke tilbyder kunden et låne tv. Det vigtigeste når man driver forretning er at man overholder de aftaler man laver med kunderne, også selv om man ikke har et endeligt svar. Hvis man har lovet at vende hurtigt tilbage så vender man hurigt tilbage. Om ikke andet kan man vende tilbage og give besked om at der desværre ikke er noget nyt i sagen. På denne måde føler kunden at der sker noget, og butikken rent faktisk prøver at hjælpe. Hvorimod hvis man hele tiden selv skal følge op så tænker man -Er de røv ligeglade med mig eller hvad?.
Seriøst hvad koster det tv for butikken 5-6 kg? hvorfor ikke tage tabet og undgå alt den dårlige omtale.
Alt i alt en uheldig sag for begge parter som ikke burde være kommet så langt.
Nicolai __________________ Mine Film
Min Biograf
|
Til top |
|
|
kennethnr Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 36
|
Sendt: 15 September 2007 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Nu er der kun få værkster i DK der kan rep. dit TV, og de har rygne travl, nok fordi der er mange fejl på fladskærme at dit mærke, at så værkstene ikke ansette nok folk, det er ligesom ikke TC problme.
TC fejl er at de ikke har tilbud dig et låne TV.
|
|
|
Det kan da heller aldrig blive kundens problem at værkstedet er overbooket.
Hvis 6 uger er for lang tid i følge forbrugerstyrelsen burde forhandleren have løst kundens problem inden de 6 uger var gået, enten ved at ombytte eller låne kunden et andet TV. Ingen tvivl om at det er en dyr løsning for forhandleren, uanset hvilken løsningsmodel der vælges - vi prøvede det selv for et par år siden, jeg "valgte" en af de travleste perioder til at brække en ankel, der så ikke ville hele ordentligt 
Jeg ved ikke om der en nogen der ved 100% sikkert at 6 uger er for lang tid, jeg ved der står noget om at avanceret teknologi må tager længere at reparere end simpel teknik, en fladskærm er rimeligt avanceret.
|
Til top |
|
|
Mortus Forum Bruger


Bruger siden: 30 Juli 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 263
|
Sendt: 15 September 2007 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Nu er der kun få værkster i DK der kan rep. dit TV, og de har rygne travl, nok fordi der er mange fejl på fladskærme at dit mærke, at så værkstene ikke ansette nok folk, det er ligesom ikke TC problme.
TC fejl er at de ikke har tilbud dig et låne TV.
|
|
|
Som det vist også er skrevet tidligere i tråden, så er det lige præcis TC's problem! Det kan i alle tilfælde ikke være forbrugeren det skal gå ud over, så det ansvar bærer TC på sine skuldre (altså, ansvar for manglende personale, travlhed på værksted osv..)
Når det så er sagt, så vil jeg umiddelbart vurdere at det er tvivlsomt hvorvidt 6 ugers rep er tilstrækkeligt til ligefrem at ophæve købet. Det er selvfølgelig en konkret vurdering, og går sagen til domstolene er det ikke sikkert at de følger forbrugerstyrelsen. Det sker faktisk ofte, at forbrugerstyrelsen bliver underkendt ved domstolene. Fordelen er så, at det ikke koster forbrugeren noget (udover tid og spildte kræfter) qua fri proces
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 15 September 2007 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er den kortet rep. tid på en rep. af en fladskærm ?
Ville tro at 6 uger er det normale, og så er lige gyldig om butiken hedder ElGganten, Fona eller HiFi-Klubbe, og hvis der er en rimlig gurund til ay
dette rep. havde tage 6 uger, ville man tabe sage hos forbrugerstyrelsen, da sage bliv afgjort gange efter gang.
Men at han fik tilbud en låne TV, hvad han ikke ville modtage, TC havde flere gange forsøgt at få fat i ham, men han ville ikke tale med TC.
Selfølig har TC store problmer, med lager styrring m.m.
|
Til top |
|
|
dvan5 Branchemedlem

TopSound Hi-fi
Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 4
|
Sendt: 15 September 2007 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok drenge hvad jeg lige kan gennem skue er alt dette debat pga et. fladskærms tv tc har solgt. Hvor rep tiden har taget 6 uger. he he he
undskyld jeg griner men kender ansatte hos både 3/fona/hifiklubben/elgiganten som jeg tit hænger ud sammen med. Det sker meget ofte at rep tiden overstiger 6 uger vil gætte på at gennemsnittet er 1/7 der tager så lang tid. kan godt forstå det er trals på godt jysk, men vil give dig ret i at de burde gøre noget ved at have udlåns tver. Det tror jeg også de arbejder på mon ik :)
Hvis alle folk der købte lcd tv der har haft nogle problemmer med det skrev her tror jeg at hifi4all skal til at udvide deres server. Der er desværre bare nogle mennesker der er uheldige.
Svare til en aften på et casino penge triller ind den søde pige fra baren kommer ned og sidder ved siden af en. 50 k i gevinst og i det man skal til at tage hjem til hende står der to voldsmænd og venter på en uden for. Det er BAD sh*t.......... (har heldig vis ikke prøvet det) :)
|
Til top |
|
|
Waqas Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4
|
Sendt: 15 September 2007 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
dvan5 skrev:
...kender ansatte hos både 3/fona/hifiklubben/elgiganten som jeg tit hænger ud sammen med. |
|
|
Undskyld mig, men står dit "dvan" brugernavn ikke for Daniel Valentin? Er du ikke pt ansat i Tape Connection på Vesterbrogade?
|
Til top |
|
|
Lynge Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 821
|
Sendt: 15 September 2007 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Waqas skrev:
dvan5 skrev:
...kender ansatte hos både 3/fona/hifiklubben/elgiganten som jeg tit hænger ud sammen med. |
|
|
Undskyld mig, men står dit "dvan" brugernavn ikke for Daniel Valentin? Er du ikke pt ansat i Tape Connection på Vesterbrogade?
|
|
|
LOL, bustet
__________________ Denon 3806+ROTEL RB 1572
PS3 + Mac Mini med XBMC
Synology 508 5Tb
XTZ 99.38
XTZ 99.25
4 x Canton 650 inceiling
2 x SVS PC12-plus + SVS as-eq1
Pioneer 508xd
|
Til top |
|
|
edtwodth Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 361
|
Sendt: 15 September 2007 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Nu har der hvis kun værre EN sag hos forbrugertyrelsen også om lange Rep. tider hos TC, og da dit TV nu er komme fra rep. og det kun har taget 6 uger, som er inde for rimelighed tid, så er din sag hos forbrugertyrelsen tabt.
Så tage det som en mand, tage TV og glæmme sage hos forbrugertyrelsen, eller må du se at dit TV bliver soldt til anden side og du mister dine 9000,-kr. og du taber sagen hos forbrugertyrelsen.
6 uger er faktis rimelig tid for en rep.
|
|
|
Øøøøh - jeg kan aldrig tabe mine penge eller mit tv. Hvis jeg skulle tabe sagen så får jeg mit tv igen. det er indtil sagen bliver afjort jo stadig min ejendom. Det er fordi forbrugerstyrelsen skrver at jeg ikke skal modtage mit tv så længe sagen kører at jeg har sagt nej til at få det hjem.
Og mht til 6 uger. det er stadig urimelig rep. tid. At forhandlerne så prøver at fortælle kunderne at der er ganske normalt er en anden ting (iht forbrugerstyrelsen) __________________ Enfrustreretforbruger.dk | Twitter.com/frustreret | Jeg har meldt mig selv til Antipiratgruppen
|
Til top |
|
|
edtwodth Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 361
|
Sendt: 15 September 2007 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Hvad er den kortet rep. tid på en rep. af en fladskærm ?
Ville tro at 6 uger er det normale, og så er lige gyldig om butiken hedder ElGganten, Fona eller HiFi-Klubbe, og hvis der er en rimlig gurund til ay dette rep. havde tage 6 uger, ville man tabe sage hos forbrugerstyrelsen, da sage bliv afgjort gange efter gang.
Men at han fik tilbud en låne TV, hvad han ikke ville modtage, TC havde flere gange forsøgt at få fat i ham, men han ville ikke tale med TC.
Selfølig har TC store problmer, med lager styrring m.m. |
|
|
Lige for at få præciseret et par ting: Jeg er aldrig blevet tilbudt et lånetv. TC har aldrig forgæves forsøgt at få fat i mig. Hvis jeg ikke lige har taget telefonen har jeg kontaktet dem hurtigst muligt. inden for en times tid eler ligende __________________ Enfrustreretforbruger.dk | Twitter.com/frustreret | Jeg har meldt mig selv til Antipiratgruppen
|
Til top |
|
|
edtwodth Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 361
|
Sendt: 15 September 2007 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
dvan5 skrev:
Ok drenge hvad jeg lige kan gennem skue er alt dette debat pga et. fladskærms tv tc har solgt. Hvor rep tiden har taget 6 uger. he he he
undskyld jeg griner men kender ansatte hos både 3/fona/hifiklubben/elgiganten som jeg tit hænger ud sammen med. Det sker meget ofte at rep tiden overstiger 6 uger vil gætte på at gennemsnittet er 1/7 der tager så lang tid. kan godt forstå det er trals på godt jysk, men vil give dig ret i at de burde gøre noget ved at have udlåns tver. Det tror jeg også de arbejder på mon ik :)
Hvis alle folk der købte lcd tv der har haft nogle problemmer med det skrev her tror jeg at hifi4all skal til at udvide deres server. Der er desværre bare nogle mennesker der er uheldige.
Svare til en aften på et casino penge triller ind den søde pige fra baren kommer ned og sidder ved siden af en. 50 k i gevinst og i det man skal til at tage hjem til hende står der to voldsmænd og venter på en uden for. Det er BAD sh*t.......... (har heldig vis ikke prøvet det) :)
|
|
|
Bare fordi det efterhånden er blevet standard at rep. af tv tager så lang tid, er det ikke ens betydende med at det er rimeligt. 4 uger er maks rep. tid.
__________________ Enfrustreretforbruger.dk | Twitter.com/frustreret | Jeg har meldt mig selv til Antipiratgruppen
|
Til top |
|
|
edtwodth Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 361
|
Sendt: 15 September 2007 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glemte lige en ting.
TC Mener nu det "kun" har taget 5 uger at rep. mit tv
De fik det den 27. juli og ringede til mig den 7. september. Det er nøjagtigt 6 uger.
De mener at det er min skyld at tv'et forsvandt på deres lager. Jeg har gjort som der står på deres hjemmeside. Fået tilsendt postmærkat fra Tc som er sat uden på kassen. Inden i kassen har jeg desuden vedhæftet faktura samt beskrivelse af fejl.
De mener altså at den uge hvor tv'et var forsvundet på deres lager ikke skal tælle med i tiden !!!!!!!
Med hensyn til at et lcd-tv er et avanceret elektronik. det kan man godt sige. Men det sted hvor de rep. det ved de jo hvad de har med at gøre. Desuden vidste vi jo hvad fejlen var. De har jo heller aldrig fortalt mig hvorfor det skulle tage så lang tid. __________________ Enfrustreretforbruger.dk | Twitter.com/frustreret | Jeg har meldt mig selv til Antipiratgruppen
|
Til top |
|
|
lunds Forum Bruger


Bruger siden: 10 December 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 13
|
Sendt: 15 September 2007 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej edtwodth. Jeg må alligevel sige at jeg er imponeret over din standhaftighed i denne sag, selvom det efterhånden har udviklet sig til det patetiske. Som jeg har forstået sagen har du fra dit fjernsyn gik i stykker sat dig selv for, at du skal have pengene tilbage, så du kan købe en ny og forbedret model pga. en række (mindre) fejl fra TC's side. Der diskuteres vældigt på de sidste par sider, at TC skulle have tilbudt dig et lånefjernsyn, men faktum er vel, at du på intet tidspunkt har været interesseret i et låne TV? Du har ikke selv forespurgt på muligheden for at låne et sådant, da du fra sagens start udviste en udpræget negativ holdning overfor butikken. Som jeg ser sagen kunne den være afsluttet før den overhovedet var begyndt, hvis begge parter i sagen havde bare en lille smule talent indenfor kommunikationens kunst. På den anden side virker det til at den ene parts mening om sagen er så forudindtaget, at sagen nu er endt i hårdknude uden egentlig årsag. Bare mit lille indspark.  Mvh. lunds
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 16 September 2007 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er lunds, ikke inde på noget af det rigtig, du må forstå at det er en kritik af dig, men en sag har altid to siden, og så vide jeg har forstået har TC mange gange forsøget at få fat i dig, men du ville ikke i dialog med TC.
|
Til top |
|
|
edtwodth Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 361
|
Sendt: 16 September 2007 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
lunds skrev:
Hej edtwodth.
Jeg må alligevel sige at jeg er imponeret over din standhaftighed i denne sag, selvom det efterhånden har udviklet sig til det patetiske. Som jeg har forstået sagen har du fra dit fjernsyn gik i stykker sat dig selv for, at du skal have pengene tilbage, så du kan købe en ny og forbedret model pga. en række (mindre) fejl fra TC's side. Der diskuteres vældigt på de sidste par sider, at TC skulle have tilbudt dig et lånefjernsyn, men faktum er vel, at du på intet tidspunkt har været interesseret i et låne TV? Du har ikke selv forespurgt på muligheden for at låne et sådant, da du fra sagens start udviste en udpræget negativ holdning overfor butikken.
Som jeg ser sagen kunne den være afsluttet før den overhovedet var begyndt, hvis begge parter i sagen havde bare en lille smule talent indenfor kommunikationens kunst. På den anden side virker det til at den ene parts mening om sagen er så forudindtaget, at sagen nu er endt i hårdknude uden egentlig årsag.
Bare mit lille indspark.
Mvh. lunds
|
|
|
Tak for dit indlæg.
Verden ville være kedelig hvis man altid var enig 
Jeg har ikke på noget tidspunkt sat mig for at "at du skal have pengene tilbage, så du kan købe en ny og forbedret model " Grunden til at jeg lader sagen kører så langt ud er at jeg først får at vide 14 dage, så 3 uger og til sidst 4 - 5 uger. Men rep. blev altså 6 uger. Når så forbrugerklagenævnet siger at det er urimelig lang rep. tid så er det at jeg lader sagen kører.
Mht. låne tv. da jeg i første omgang ikke skulle undvære mit tv i ret lang tid, var der jo ingen grund til sådan et. Det skal desuden siges at TC på intet tidspunkt har fortalt om eller tilbudt mig et.
Ja sagen er kørt i hårdknude. TC har selv medvirket til dette, da jeg overhovedet ikke har fået nogen forlaring eller orientering omkring rep. selv når jeg har henvendt mig. __________________ Enfrustreretforbruger.dk | Twitter.com/frustreret | Jeg har meldt mig selv til Antipiratgruppen
|
Til top |
|
|
edtwodth Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 361
|
Sendt: 16 September 2007 kl. 00:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Er lunds, ikke inde på noget af det rigtig, du må forstå at det er en kritik af dig, men en sag har altid to siden, og så vide jeg har forstået har TC mange gange forsøget at få fat i dig, men du ville ikke i dialog med TC. |
|
|
Endnu engang:
TC har aldrig forsøgt at komme i kontakt med mig. det har altid været mig der skulle foretage kontakten. Når jeg så endelig har fået fat på dem, så var der ingen information.
Jeg ville i starten gerne i dialog med TC, men når man hele tiden blive lovet noget som ikke bliver overholdt og når man får en urimlig rep. tid, så er jeg altså bare en af de personer der ikke bare acceptere en sludder for en sladder og derfor undersøger hvad ens rettigheder er og benytter mig af dem. __________________ Enfrustreretforbruger.dk | Twitter.com/frustreret | Jeg har meldt mig selv til Antipiratgruppen
|
Til top |
|
|
kennethnr Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 36
|
Sendt: 16 September 2007 kl. 06:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
edtwodth skrev:
Bare fordi det efterhånden er blevet standard at rep. af tv tager så lang tid, er det ikke ens betydende med at det er rimeligt. 4 uger er maks rep. tid.
|
|
|
du ville kunne feje en masse "kloge Åger" af ved at linke til der hvor der står skrevet at der er faldet en dom der danner precedens for at 4 uger er maks rep. tid på en fladskærm.
§ 78. Stk. 4. Sælgeren skal opfylde krav eller tilbud om afhjælpning eller omlevering inden for rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig ulempe for køberen, jf. § 79. Sker dette ikke, kan køberen kræve et passende afslag i købesummen, ophævelse af købet, omlevering eller, for så vidt dette kan ske uden uforholdsmæssige omkostninger, lade mangelen afhjælpe for sælgerens regning.
§ 79. Ved afgørelsen af, om afhjælpning eller omlevering er sket inden for rimelig tid, jf. § 78, stk. 4, tages navnlig hensyn til genstandens art, mangelens beskaffenhed og køberens behov for genstanden, herunder om sælgeren for egen regning har stillet en erstatningsgenstand til køberens rådighed.
Det indsatte her er ikke nogens tolkning af loven, der er loven. Det jeg har fremhævet med rødt er det jeg synes er væsentligt her. Hvis gennemsnits reparations tiden for en fladskærm er 5 uger, er 6 uger så en urimelig lang ventetid ?
Der er ingen tvivl om at jeg synes 6 ugers rep. på et tv, uden låne TV er for længe, men denne sag er kommet til at handle om hvad loven siger, ikke hvad vi synes, og loven siger at "rimelig tid" bestemmes primært ud fra hvad der er for et produkt.
|
Til top |
|
|
Harritz3257 Forum Bruger

Tidl. gichael3257
Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1595
|
Sendt: 16 September 2007 kl. 09:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg kun lige læst den første side og den side (puha der stod meget).
Så vidt jeg kan huske er der noget der hedder fejl indefor 6 måneder er fabrikationsfejl og dermed har man krav på nyt tv eller penge tilbage. (eller tilsvarende varer) Altså INGEN reperation.
|
Til top |
|
|