Emne: Selvimport og producenter/forhandlere ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
amorte Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 328
|
Sendt: 27 September 2007 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exclusivehifi skrev:
men dine blokke er produceret med henblik på brug i Kina, hvor current feed er konstant 220 volt. I Danmark har vi 230 volt og komponenterne i dine blokke vil derfor have en kortere levetid.
|
|
|
Spændingen er vel aldrig konstant, men svinger f.eks mellem 220-240 volt eller hvad? Lidt lavere spænding vil vel resultere i lavere udgangseffekt, men ikke ligefrem afkorte levetiden på forstærkeren? Ikke at jeg har indsigt i dette, men vil da gerne have det afklaret.
mvh
|
Til top |
|
|
HifiShop DK ApS Branchemedlem

HifiShop DK ApS
Bruger siden: 31 August 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 28
|
Sendt: 27 September 2007 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bassøe,
Du mener altså ikke, at den europæiske model XA8800MNe, som vi sælger i stor stil i hele Skandinavien, leverer 200w i ren kl. A pr kanal som opgivet ? er det rigtigt forstået ? jeg ved ikke, hvad du bygger det på udsagn på, så det er lidt svært at føre en saglig diskussion :)
Jeg er enig med Amorte i, spændingen varierer, dog fortæller vore teknikere samt el-installatør, at vi i Danmark ligger nogenlunde fast omkring 230V. Sikkert er det dog, at komponenter/kredsløb der er bygget til fast strømtilførsel på 220V ikke har godt af 230 konstant. Det forkorter levetiden på komponenterne og - ganske rigtig - forringer også ydeevnen på maskinen.
Det anbefales i øvrigt, at man bruger strømskinner som sikrer ensartet spænding hele tiden til hifi-anlæg - af samme årsag. __________________ Kim Østergaard
|
Til top |
|
|
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
Sendt: 27 September 2007 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exclusivehifi skrev:
Hvad passer ikke ? vi forholder udelukkende til vort eget mærke og det er hverken os som distributør eller Xindak som producent der udsteder certifikaterne - som vi i øvrigt har kopier af her (som tidligere anført).
Jeg har sammenlignet tekniske data på 8800MNe og 8800MN - blokkene der importeres til Skandinavien har helt andre data og bl.a. drift i ren kl. A på 200 w/kanal, hvor den kinesiske model yder 50w pr. kan i kl. A og herefter skifter over til AB. Ydelsen er derfor tættere på XA8550 som i Danmark sælges for 8.700 (vejl udsalg).
Dertil skal så lægges, at kunden ingen garanti har, ingen CE-mærkning, etc. Det med CE-mærkningen er væsentligt, hvilket jeg har noteret mig, at vi er enige om - og specielt når vi har med kl A drift at gøre - de blliver som regel ektremt varme og Xindak er ingen undtagelse - dette gælder både for 50w og 200w udgaven.
Situationen kan i øvrigt sammenlignes med de uheldige kunder, som har købt flybilletter via en hjemmeside, hvor det efterfølgende viser sig, at reglerne i udlandet er anderledes og at de ikke kan få deres penge tilbage. En af de største fordele ved at købe ved en dansk forhandler/leverandør, er jo netop, at man som forbruger er beskyttet af dansk lovgivning.
Dette er ikke kun relevant omkring garanti og returret - men også, hvis uheldet skulle være ude. Et forsikringsselskab ville - hvis maskinen var købt hos en dansk forhandler - efterfølgende kunne henvende sig hos forhandleren med et regres-krav (forudsat naturligvis, at maskinen havde en teknisk defekt som var årsag til en brand)
Forhandleren ville så kunne sende et regres-krav videre til os som distributør og vi ville så kunne sende et regres-krav videre til fabrikanten. Det essentielle er, at forsikringselskabet ville skulle udbetale erstatning. De vil de ikke, hvis maskinen ikke er CE-godkendt. Det skal de, hvis maskinen er CE-godkendt.
Hvis man selv har importeret maskinen og ovenikøbet er klar over, at maskinen ikke er CE-godkendt, så er man helt på bar bund. Vores advarsel gælder, som allerede fremhævet, i første omgang forbrugere, som gerne vil have alle facts og kende konsekvenserne og som ikke ønsker at befinde sig i en situation, hvor man (ligesom de uheldige flybilletkøbere) ikke har mulighed for at hente hjælp.
Vi har intet problem med, at der findes Hifi-entusiaster, som gerne vil paralelimportere på helt legal vis og om de indbetaler told og moms er jo også helt op til dem og deres samvittighed. Jeg har blot fremhævet - uden at kommentere på andre maskiner fra Kina eller lign. - at der hos Xindak er tale om vidt forskellige maskiner rent specifikationsmæssigt, at de ikke er CE-godkendt, at der ingen garanti er på dem, samt, at vejl priser på Xindak i Danmark og resten af skandinavien ikke er høje - tværtimod.
Jeg vil rent faktisk mene, at det er en bedre forretning at give (i det her tilfælde) ca. kr. 5.000 mere for monoblokkene, inklusive den retssikkerhed det giver, hvis uheldet er ude, inklusive 2 års fuld garanti, inkl. 30 dages fuld returret, inklusive et forstærkersæt, som har en helt anden ydelse/specifikation.
MEN - som nævnt - det er jo helt op til den enkelte forbruger, hvad man har lyst/temperament til og hvad man har økonomi til, hvis det paraleltimporterede udstyr viser sig at være defekt ved ankomst eller senere går i stykker.
Vi lider ingen nød ved at der paralelimporteres - folk skal bare vide, at det ikke er samme varer de køber (når vi taler om Xindak) og at priserne derfor ikke kan sammenlignes. I det her tilfælde er der derfor ikke tale om, at en kunde har kunnet købe til 1/5 af prisen, som du skrev - tværtimod.....
Jeg er i øvrigt enig med dig i, at der kan være problemer med nogle af de kinesiske leverandører omkring den påkrævede CE-mærkning - men det kan vel omvendt også bruges som argumentation for fornuften i at købe via officielle kanaler - så har man da i det mindste en dansk forhandler, som man kan returnere varen til... :)
|
|
|
En CE mærkning er absolut ikke garanti for, at orstærkeren ikke kan futte huset af!! Man kan sagtens opleve tiotale afbrændinger med CE-godkendte produkter, idet CE-mærkningen primært forholder sig til den sikkerhedsmæssige situation mens produktet virker. Ofte kan man også opleve, at eks udstrålingen stiger, hvis en strømforsyning bliver dårlig. Og det kan sagtens ske selvom den er CE-mærket. At forsikringsselskabet så alligevel vil benytte chancen til ikke at skulle betale hvis CE-mærkningen mangler, er en helt anden sag, og det er de i deres gode ret til. Spørgsmålet er så bare, om de kan finde resterne af CE-mærket, når hele hytten er futtet af .
Det er fint at høre, at det ikke er Xindak der selv har udstedt CE-papirerne... Må man så være fri at spørge hvem der har gjort det for dem?? Eller i det mindste om det bare er et andet Kina-firma, eller om de vitterlig har fået et europæisk firma til at give den europæiske godkendelse??
Ang de tekniske data på 8800MNe og 8800MN.... Nu kender jeg ikke de 2 produkter, men skal det tolkes sådan, at de ligner hinanden rent fysisk? Altså samme kabinetstørrelse/køleplade?? I så fald forstår jeg ikke at man laver den ene på 50watt klasse-A, og den anden på 200 watt klasse-A. Det lugter meget af fiflen med de tekniske specifikationer, fordi man har erkendt at nogle markeder er mere naive mht klasse-A effekt end andre. Alternativet må være, at den ene er noget nær iskold, imens den anden må være uhyggelig varm! Spøggsmålet er så, om det er tilfældet??
Jeg synes du mister lidt troværdigghed, når du fortæller at måden du har kontrolleret produkterne ved at sammenligne de tekniske specifikationer.... "Papir er taknemmeligt! som man siger, og jeg tror faktisk godt en kineser kan finde ud af at skrive nogle fake spec. Ikke at jeg siger de har gjort det i dette tilfælde. Men hvis din baggrund for at kontrollere det, blot er at læse spec, så du meget let blive snydt. Hvad tror du importører af PC-højtalere gør?? Tror du også de læser de tekniske data og konstaterer, at der altså står 700 watt på et par plastichøjtalere til 79 kroner og som vejer 250 gram?? HHmmm jamen hvis der står 700 watt i spec, må det jo være rigtigt .
Hvis du vil lave nogen som helst kontrol, og bruge det som argument for at priserne i DK skal være højere end andre lande, bliver du altså også nødt til at lave kontrollen... Ikke bare spørge producenten om han lyver, eller læse det datablad producenten har lavet. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
Til top |
|
|

HifiShop DK ApS
|
Sendt: 27 September 2007 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hurtig,
Har vi på noget tidspunkt givet udtryk for, at vi blot læser et data-sheet/specs. modtaget fra Kina og så tager det for gode varer ? Hvad PC-højttalerimportører gør eller ikke gør, ved jeg ikke og har ikke nogen mening om det. Jeg håber dog ikke, at PC-højttalerimportører blot tager for gode varer, hvad der skrives fra en leverandør i Asien....
Vi skal blot sørge for, at vore maskiner lever op til de tekniske date, som opgives af fabrikanten, samt drage omsorg for, at maskinerne er CE-mærkede og lever op til krav som stilles af dansk lovgivning - hvilket vi gør.
Du mener, at vi er utroværdige og skriver i øvrigt at der bliver fiflet... jeg ved ikke, hvad belæg du har for at skrive sådan, men jeg parkerer diskussionen her for vores vedkommende, da det er umuligt at føre en faglig diskussion på den måde.
PS - Levi's 501 kan i Odense købes i Kvickly for kr. 600 - kr. 400 på tilbud, så hvis du har købt samme model i landet, hvor de produceres, kan det vel også hænge sammen med - udover, at lønningerne i Danmark er noget højere end i USA - at der i USA er en sales tax på 6-7%, hvor vi i Danmark har MOMS på 25%, samt at vi i EU betaler EU-told på 4-6% ? kunne det være hovedforklaringen på prisforskellen ? __________________ Kim Østergaard
|
Til top |
|
|
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
Sendt: 27 September 2007 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
Ang de tekniske data på 8800MNe og 8800MN.... Nu kender jeg ikke de 2 produkter, men skal det tolkes sådan, at de ligner hinanden rent fysisk? Altså samme kabinetstørrelse/køleplade?? I så fald forstår jeg ikke at man laver den ene på 50watt klasse-A, og den anden på 200 watt klasse-A. Det lugter meget af fiflen med de tekniske specifikationer, fordi man har erkendt at nogle markeder er mere naive mht klasse-A effekt end andre. Alternativet må være, at den ene er noget nær iskold, imens den anden må være uhyggelig varm! Spøggsmålet er så, om det er tilfældet?? |
|
|
Nu har jeg den kinesiske 8800MN og kan da oplyse at den er VARM som ind i helvede, man kan ihvertfald ikke holde hånden på køleprofilerne mere end et sekund før det gør nas og ja det er samme størrelse kabinet og køleplade på både 8800MN og 8800MNe. Så det med de 200 Watt i Klasse A på 8800MNe er vist ikke helt korrekt. Jeg tvivler på at lidt andre komponenter i den indvendige opbygning vil gøre den istand til at afgive den 4 dobbelte effekt i Klasse A når kabinet og køleprofiler er dimensioneret ens.
Endvidere så er trafoen kun på 600 VA og det er ikke meget når man skal levere 200 Watt i Klasse A. Det er jo 800 Watt i konstant træk fra nettet når man regner med en effektivitet på 25%.
Hvor Exclusivehifi så får de 200 Watt i Klase A fra? Tja, på Xindaks hjemmeside er den beskrevet som en Klasse A forstærker uden at der nævnes noget som helst om Klasse AB drift så mon ike de bare har stolet blindt på det? Fandt en PDF fil indeholdende speficikationer på 8800MN og der er den beskrevet som 50 Watt Klasse A i 8 ohm og derefter 200 Watt Klasse AB i 8 Ohm/400 Watt i 4 Ohm. Mystisk nok så er den lige pludselig på 200 Watt Klasse A i 8 Ohm når den bliver solgt til Danmark og Skandinavien under 8800MNe betegnelsen.
|
Til top |
|
|

HifiShop DK ApS
|
Sendt: 27 September 2007 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
tjah - når man ikke kan finde på andre, bedre argumenter, så kan man jo bare sige, at det de andre siger ikke passer ? så du mener altså ikke, at der er nogen forskel i ydelse på din, den kinesiske model og den model, som sælges udenfor Kina - du har lov til at have din holdning, selvom den ikke er underbygget af noget som helst belæg/håndgribelig dokumentation :)
__________________ Kim Østergaard
|
Til top |
|
|
Bassøe Forum Bruger

|
Sendt: 27 September 2007 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exclusivehifi skrev:
tjah - når man ikke kan finde på andre, bedre argumenter, så kan man jo bare sige, at det de andre siger ikke passer ? så du mener altså ikke, at der er nogen forskel i ydelse på din, den kinesiske model og den model, som sælges udenfor Kina - du har lov til at have din holdning, selvom den ikke er underbygget af noget som helst belæg/håndgribelig dokumentation :) |
|
|
Andre bedre argumenter? Er det ikke nok at man med en konstruktion der har en 600w trafo og en 60.000 uf lytbank aldrig vil kunne give de 800 Watt KONTINUERLIGT som der krævers for 200 Watt i Klasse A? Det behøver man ikke specielt meget forstærker viden for at kunne se, du kan vel læse specifikationerne? Strømforsyningen er bare ikke bygget til så høje effekter i Klasse A.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 27 September 2007 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Exclusivehifi: Jeg har IKKE sagt at I har fiflet med oplysningerne... Jeg antyder at det kan lade sig gøre at fifle med oplysningerne i Kina, hvis man blindt stoler på dem.
Som sagt... Man kan sagtens købe Lewi's 501 til under 1000,- i DK. Men ikke i samme vask/farve. Som du muligvis har bemærket, så er tøjfirmaerne så frække at tage ekstra for bukser, som endda er forvaskede og hullede i forvejen...
Ang det med at du kun læser specifikationer... hhmmm Meget muligt at du ikke nøjes med det. Me nu står vi jo med Basseø, der har en af dem der efter sigende "kun" er på 50 watt klasse-A, som han fortæller bliver MEGET varm. Nu er meget varm jo lidt som elastik i metermål, men ofte vil man opleve 55-60 grader Celcius som der hvor noget bliver meget varm. Med en omgivelsestemperatur på 25 grader Celcius, er det en temperaturstigning på 30-35 grader.
Skulle den version du sælger, vitterligt være på 200 watt klasse-A, ville effektforbruget som minimum være det dobbelte, hvilket giver anledning til en dobbelt så stor temperaturstigning. Hvis Basseø's bliver 55-60 grader ved 25 graders omgivelsestemperatur, ville dine altså stige til 85-95 grader Celcius , og aså har jeg svært ved at tro den er CE-godkendt efter de gældende bestemmelser . Jeg vil nok også tro, at du vil opleve at mange forstærkere under disse forhold, ret hurtigt ville komme retur pga afbrændinger! Som service oplysning kan jeg fortælle dig, at tomgangsforbruget ALENE i udgangstransistorerne, i en 200 watt klasse-A forstærker er minimum 800 watt! Hertil kommer så alt det der bruges i drivere, predrivere og resten af forstærkerkredsløbene. Og det er vel at mærke pr kanal! Hvis du eks har set en Dali Gravity, der leverer 2x100 watt klasse-A (svarende til en monoblok på 200 watt klasse-A), er man i øvrigt IKKE i tvivl om at en af den fysiske størrelse som vi her snakke om, IKKE kan levere 200 watt klasse-A uden at aluminiumet begynder at smelte.
200 watt klasse-A i 8 ohm kræver i øvrigt en tomgangsstrøm i udgangstrinnet på 7 Ampere, hvor det for 200 watt i 4 ohm kræver 10 Ampere!! Hvis man har lidt kendskab til elektronik, vil man vide at det er temmelig meget. Men hvis du føler dig sikker i din sag, vil jeg gerne ganske gartis hjælpe med at måle efter, og jeg sætter gerne 500 hårdt beskattede danske kroner på, at det er løgn!
Stoler du nok på din egen kontrol, til at tage imod denne udfordring?? Så kan vi nemlig en gang for alle få det ud af verden, i stedet for at diskutere det til evig tid. Jeg er ikke nervøs for at lave testen... er du?? Det ville jo være alle tiders bedste måde at påvise at du har ret, og at jeg tager fejl.... __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
Til top |
|
|
Bassøe Forum Bruger

|
Sendt: 27 September 2007 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
@ Exclusivehifi: Jeg har IKKE sagt at I har fiflet med oplysningerne... Jeg antyder at det kan lade sig gøre at fifle med oplysningerne i Kina, hvis man blindt stoler på dem.
Som sagt... Man kan sagtens købe Lewi's 501 til under 1000,- i DK. Men ikke i samme vask/farve. Som du muligvis har bemærket, så er tøjfirmaerne så frække at tage ekstra for bukser, som endda er forvaskede og hullede i forvejen...
Ang det med at du kun læser specifikationer... hhmmm Meget muligt at du ikke nøjes med det. Me nu står vi jo med Basseø, der har en af dem der efter sigende "kun" er på 50 watt klasse-A, som han fortæller bliver MEGET varm. Nu er meget varm jo lidt som elastik i metermål, men ofte vil man opleve 55-60 grader Celcius som der hvor noget bliver meget varm. Med en omgivelsestemperatur på 25 grader Celcius, er det en temperaturstigning på 30-35 grader.
Skulle den version du sælger, vitterligt være på 200 watt klasse-A, ville effektforbruget som minimum være det dobbelte, hvilket giver anledning til en dobbelt så stor temperaturstigning. Hvis Basseø's bliver 55-60 grader ved 25 graders omgivelsestemperatur, ville dine altså stige til 85-95 grader Celcius , og aså har jeg svært ved at tro den er CE-godkendt efter de gældende bestemmelser . Jeg vil nok også tro, at du vil opleve at mange forstærkere under disse forhold, ret hurtigt ville komme retur pga afbrændinger! Som service oplysning kan jeg fortælle dig, at tomgangsforbruget ALENE i udgangstransistorerne, i en 200 watt klasse-A forstærker er minimum 800 watt! Hertil kommer så alt det der bruges i drivere, predrivere og resten af forstærkerkredsløbene. Og det er vel at mærke pr kanal! Hvis du eks har set en Dali Gravity, der leverer 2x100 watt klasse-A (svarende til en monoblok på 200 watt klasse-A), er man i øvrigt IKKE i tvivl om at en af den fysiske størrelse som vi her snakke om, IKKE kan levere 200 watt klasse-A uden at aluminiumet begynder at smelte.
200 watt klasse-A i 8 ohm kræver i øvrigt en tomgangsstrøm i udgangstrinnet på 7 Ampere, hvor det for 200 watt i 4 ohm kræver 10 Ampere!! Hvis man har lidt kendskab til elektronik, vil man vide at det er temmelig meget. Men hvis du føler dig sikker i din sag, vil jeg gerne ganske gartis hjælpe med at måle efter, og jeg sætter gerne 500 hårdt beskattede danske kroner på, at det er løgn!
Stoler du nok på din egen kontrol, til at tage imod denne udfordring?? Så kan vi nemlig en gang for alle få det ud af verden, i stedet for at diskutere det til evig tid. Jeg er ikke nervøs for at lave testen... er du?? Det ville jo være alle tiders bedste måde at påvise at du har ret, og at jeg tager fejl....
|
|
|
Hurtig, tak for lidt støtte, det er lidt svært at bevise noget når man selv kun er en lallende amatør det har læst sig til sin (begrænsede)viden. Men godt at se at mine tal ikke var helt ved siden af.
|
Til top |
|
|
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
Sendt: 27 September 2007 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exclusivehifi skrev:
tjah - når man ikke kan finde på andre, bedre argumenter, så kan man jo bare sige, at det de andre siger ikke passer ? så du mener altså ikke, at der er nogen forskel i ydelse på din, den kinesiske model og den model, som sælges udenfor Kina - du har lov til at have din holdning, selvom den ikke er underbygget af noget som helst belæg/håndgribelig dokumentation :) |
|
|
Tror du ikke du har misforstået den med de 200watt REN klasse a, og det var 200 watt klasse a bare, i en eller anden form for new class a, agtig ting? Da det andet umuligt kan lade sig gøre ifølge ohm's lov og dine kølepladers størrelse.
-En lille side bemærkning, der frarådes af nogle i tråden og handle med ny sound, og andre kina sælgere, dette kan jeg på ingen måde bakke op om, jeg har kendskab til et par stykker der har haft lidt problemer med deres grej og bare fået det byttet ved ny sound uden problemer. Jeg har selv haft et problem med china-highend-hifi her var der os god kunde service, så den med de kina firmaer er lige glade med en når man har handlet passer ikke i de tilfælde jeg kender.
At meget hifi fra kina er noget l**t og bygge sjusk er så en helt anden sag, og uden for emnet, xindak er dog rigtig fin kvalitet og kan klart anbefaldes. __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
Til top |
|
|
Bassøe Forum Bruger

|
Sendt: 27 September 2007 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
Stoler du nok på din egen kontrol, til at tage imod denne udfordring?? Så kan vi nemlig en gang for alle få det ud af verden, i stedet for at diskutere det til evig tid. Jeg er ikke nervøs for at lave testen... er du?? Det ville jo være alle tiders bedste måde at påvise at du har ret, og at jeg tager fejl.... |
|
|
Jeg kunne evt også møde op med min egen 8800MN og så kunne man lave en lille sammenligning af komponenter etc og derefter måling? Så kunne vi alle blive lidt klogere, men spørgsmålet er så om Exclusivehifi er sikker nok i sin sag til at han vil det. Skal ikke udelukke helt at der kan være forskel på komponenterne imellem 8800MN og MNe men det med de 200 Watt i Klasse A burde der ikke være nogen tvivl om at det ikke har ret meget med virkeligheden at gøre.
|
Til top |
|
|
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
Sendt: 27 September 2007 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
Stoler du nok på din egen kontrol, til at tage imod denne udfordring?? Så kan vi nemlig en gang for alle få det ud af verden, i stedet for at diskutere det til evig tid. Jeg er ikke nervøs for at lave testen... er du?? Det ville jo være alle tiders bedste måde at påvise at du har ret, og at jeg tager fejl.... |
|
|
hold da op, du har da også købt kopier, for det er vel formodentlig Levis du mener, og ikke lewis
|
Til top |
|
|
Kenneth Hansen Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 209
|
Sendt: 27 September 2007 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig,
Jeg er fuldstændig enig!
Og som Per N skrev er nok tale en form for klasse AB, som jo har været kendt under mange navne. Klasse A er klasse A!
Jeg ville iøvrigt fortrække den med de 50W, jeg mener ladelytter en såkaldt 200W amp på samme konstuktion kan umuligt holde længe, medmindre selvføgelig powertransistorne smelter først
Der er åbenbart tale om den "'danske" version er overclocked, til det 4 dobbelte, se det kunne mange PC nørder lære noget af __________________ Mit DIY Setup
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 27 September 2007 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sjovt som "Exclusivehifi" slet ikke har haft tid til at svare, nu hvor der komer håndgribeleige påstande, der ret tydeligt indikerer, at den forstærker vi taler om, næppe er på 200 watt ren klasse-A. Den er simpelthen alt for lille til at kunne afgive den spildeffekt, der kræves for at levere de minimum 800 watt tomgangseffekt, hvilket endda er et teoretsk og uopnåeligt minimum. I praksis er man nok nærmere 1000-1100 watt i tomgang, og så ville den pågældende forstærker formentlig nå en temperatur, hvor man risikerer at aluminium'et smelter. Og så er det ret modigt at lave et produkt, der trækker minimum 800 watt (og i praksis nærmere 1000-1100), og så udstyre det med en 600 watt trafo! Det holder ikke i længden!
Det undrer mig at sådanne uheldigheder kan slippe igennem den kontrol, som "Exclusivehifi" ellers selv fremhæver. Det siger vel mere om kontrollen end det gør om produkterne!
"Exclusivehifi" giver indtryk af at han er meget pålidelig, og gør et stort nummer ud af at kontrollere produkterne inden de sælges... Det er jo derfor han mener man skal betale en højere pris hos ham. Så med de ret tydeligeindikationer af, at hans 200 watt klasse-A forstærker, næppe leverer 200 watt i klasse-A, er det vist på tide at der kommer noget håndgribelig dokumentation, og ikke bare taknemmelig reklamesnak.
- Eks kan "exclusivehifi" jo overveje hvordan hans forstærkere kan slippe af med dobbelt så meget spildeffekt som den ellers ret identiske model der selv ved 50 watt klasse-A bliver temmelig varm??
- Han kan også overveje hvordan det er lykkedes at lave en forstærker, der teoretisk set ikke kan have et effektforbrug i tomgang på mindre end 800 watt, og i praksis nærmere 1000-1100 watt. Og så alligevel er det lykekdes dem at nøjes med en 600VA trafo
. Har man simpelthen lavet en maskine hvor der kommer mere energi ud end man putter ind?? I så fald er kineserne på vej imod den umulige drøm, om at lave en evighedsmaskine. Hvis vi fik bilbranchen med på denne ide, ville vi kunne opleve så benzinøkonomiske biler, at jo længere man kører, desto mere benzin skal man tappe af, for at det ikke løber over... 
Men på den anden side... måske kræver den danske version af forstærkeren bare at man køber noget overclocket strøm fra Jysk Atomkraft: http://www.jydskatomkraft.dk/sw2833.asp
Se hele historien bag Jysk Atomkraft her: http://www.jydskatomkraft.dk/ __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
|
Til top |
|
|

HifiShop DK ApS
|
Sendt: 28 September 2007 kl. 09:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hurtig og Bassøe,
Skal vi ikke prøve at holde begge ben på jorden og ikke blive for ''cocky'' ? Hurtig - hvad mener du, når du skriver "ExclusiveHiFi" ? kan vi forsøge at holde en sober tone ?
Vi skal nok få afklaret alle forskelle på den kinesiske XA8800MN og den europæiske XA8800MNE - det er i alles interesse - og det gælder ikke kun ydelse, men også alle andre komponenter, connectors, stik og Voltage.
Bassøe - du skal være meget velkommen til at komme forbi med din monoblok - skal vi sige uge 42 ? vi bor jo lige her i Odense ikke langt fra dig. Så kan jeg checke din monoblok og måske komme med en forklaring på, hvorfor der ikke er noget serienummer på den du har importeret.
Jeg har i øvrigt diskuteret dette med Xindak i går aftes og det ligger fast, at der ikke sælges forstærkere/CD-spillere/etc. uden serienummer - det skal i øvrigt også stå på kassen du fik. Det er problematisk, at det er fjernet fra dine monoblokke - køber du også en cykel, hvor serienummeret er væk eller en bil, hvor chassisnummeret ikke er tilstede ?
Når du kommer kan vi i ro og mag gennemgå begge maskiner og sammenligne komponenter. Jeg rekvirer komplet print/data fra Xindak og resultatet kan vi så offentliggøre på Hifi4All (ikke kun chat-forum) - jeg har gode forbindelser hos TV2 her i Odense, så jeg er sikker på, at det også vil være en god historie for dem - en BASTA med omvendt fortegn kunne man kalde det :)
Forbrugere kan jo ikke både påberåbe sig beskyttelse af dansk købelovgivning og handle på nette ved fuld risiko. Den manglende CE-mærkning og de forsikringsmæssige aspekter, er så en helt anden diskussion.
Vi har alt måleudstyret og vi laver en komplet liste over forskellene samt oplysning til forbrugerne om fordele og ulemper ved egen import (kan der spares penge ? er produkterne de samme ? hvad er ens retssikkerhed, hvis udstyret ikke virker ? etc.) __________________ Kim Østergaard
|
Til top |
|
|
Bassøe Forum Bruger

|
Sendt: 28 September 2007 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exclusivehifi skrev:
Bassøe - du skal være meget velkommen til at komme forbi med din monoblok - skal vi sige uge 42 ? vi bor jo lige her i Odense ikke langt fra dig. Så kan jeg checke din monoblok og måske komme med en forklaring på, hvorfor der ikke er noget serienummer på den du har importeret. |
|
|
Jeg bor faktisk i Jylland nu, er flyttet til Thisted for 2 uger siden så i den nærmeste fremtid kan det ikke lade sig gøre. Mit tilbud om at møde op med en af mine blokke står jeg ved, men må indrømme jeg ikke har de fornødne økonomiske midler til at gøre det lige pt og kan ikke sige hvornår jeg kan. Men det er da positivt at du i det hele taget ville være med på det, de fleste forhandlere ville nok være ligeglade.
EDIT : Det skal så også lige siges at det ville være fint med en rapport om det til Hifi4all hvis det nu blev til en realitet men tv2 må jeg nu takke nej tak til selvom jeg nu heller ikke tror de vil interessere sig sønderligt for sådan en sag. Tror ikke det giver seere nok. 
|
Til top |
|
|
Per N Forum Bruger

|
Sendt: 28 September 2007 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exclusivehifi skrev:
Hej Hurtig og Bassøe,
Skal vi ikke prøve at holde begge ben på jorden og ikke blive for ''cocky'' ? Hurtig - hvad mener du, når du skriver "ExclusiveHiFi" ? kan vi forsøge at holde en sober tone ?
Vi skal nok få afklaret alle forskelle på den kinesiske XA8800MN og den europæiske XA8800MNE - det er i alles interesse - og det gælder ikke kun ydelse, men også alle andre komponenter, connectors, stik og Voltage.
Bassøe - du skal være meget velkommen til at komme forbi med din monoblok - skal vi sige uge 42 ? vi bor jo lige her i Odense ikke langt fra dig. Så kan jeg checke din monoblok og måske komme med en forklaring på, hvorfor der ikke er noget serienummer på den du har importeret.
Jeg har i øvrigt diskuteret dette med Xindak i går aftes og det ligger fast, at der ikke sælges forstærkere/CD-spillere/etc. uden serienummer - det skal i øvrigt også stå på kassen du fik. Det er problematisk, at det er fjernet fra dine monoblokke - køber du også en cykel, hvor serienummeret er væk eller en bil, hvor chassisnummeret ikke er tilstede ?
Når du kommer kan vi i ro og mag gennemgå begge maskiner og sammenligne komponenter. Jeg rekvirer komplet print/data fra Xindak og resultatet kan vi så offentliggøre på Hifi4All (ikke kun chat-forum) - jeg har gode forbindelser hos TV2 her i Odense, så jeg er sikker på, at det også vil være en god historie for dem - en BASTA med omvendt fortegn kunne man kalde det :)
Forbrugere kan jo ikke både påberåbe sig beskyttelse af dansk købelovgivning og handle på nette ved fuld risiko. Den manglende CE-mærkning og de forsikringsmæssige aspekter, er så en helt anden diskussion.
Vi har alt måleudstyret og vi laver en komplet liste over forskellene samt oplysning til forbrugerne om fordele og ulemper ved egen import (kan der spares penge ? er produkterne de samme ? hvad er ens retssikkerhed, hvis udstyret ikke virker ? etc.)
|
|
|
Vil du ikke bare være sød og fortælle os hvor dine 200 watt ren klasse A, de kommer fra du siger de har. Jeg vil meget gerne se udfærdiget måledokumentationen eller andet der kan underbygge dine påstanden (tror faktisk der er flere der er interesseret her end hifi verdenen, da der lige er noget teori i nogle gamle bøger der skal ændres rundt omkring). Jeg vil faktisk meget gerne komme forbi dit omtalte måleudstyr og se på sagerne, så er der jo os større chance for det er foregået reele målinger. Jeg kører gerne til Odense og jeg lover dig jeg køber et sæt på stedet hvis de levere 200 watt ren klasse A. __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
Til top |
|
|
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 806
|
Sendt: 28 September 2007 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hihi.. Det begynder jo at blive helt sjovt nu.
Ender det med ydmygelse af: Den oprindelige sælger som Bassøe har handlet hos Exclusivehifi for at sælge en 50W klasse-A som værende en 200W klasse-A Xindak fordi intet af det holder vand Hurtig fordi han var FOR hurtig JJAZ fordi han synes Lewi's 501 har en håbløs pasform TV2 fordi deres radiostation lyder dårligt på Xindak
eller måske noget helt syvende? 
Anyway.. det er sgu god underholdning lige nu..
og.. Få nu bare smidt et wattmeter på de monoblokke til en start, så har vi en kraftig indikation af om der overhovedet er grund til at kigge dem nærmere efter i sømmene.
Har nogen overvejet at med 2 x 200W klasse-A i stuen skal der ikke ret meget andet grej til før man skal have en ekstra sikrings-gruppe eller to.. __________________ JJAZ
|
Til top |
|
|
Per N Forum Bruger

|
Sendt: 28 September 2007 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
JJAZ skrev:
Hihi.. Det begynder jo at blive helt sjovt nu.
Ender det med ydmygelse af: Den oprindelige sælger som Bassøe har handlet hos Exclusivehifi for at sælge en 50W klasse-A som værende en 200W klasse-A Xindak fordi intet af det holder vand Hurtig fordi han var FOR hurtig JJAZ fordi han synes Lewi's 501 har en håbløs pasform TV2 fordi deres radiostation lyder dårligt på Xindak
eller måske noget helt syvende? Eller alle tingene på engang!
Anyway.. det er sgu god underholdning lige nu.. |
|
|
__________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
Til top |
|
|

HifiShop DK ApS
|
Sendt: 28 September 2007 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Per,
Nu har jeg jo taget i mod tilbuddet om at sammenligne de to monoblokke, så lad os nu få det gjort ordentligt, sådan som Bassøe selv foreslog det. Det her drejer sig jo ikke kun om ydelsen på monoblokkene - eller har du ikke fulgt dialogen fra starten af ? 
Det blev markedsført på nettet, at man havde købt en monoblok og sparet en stor bunke penge, hvilket nok alligevel ikke helt var tilfældet, når alt kommer til alt.
Mit tilbud om at sammenligne blokkene står fast, men det skal gøres ordentligt og resultatet skal offentliggøres i medierne bagefter.
Nu synes jeg jo så, at Bassøe trækker lidt i land - både han og hurtig (sidstnævnte lever jo så fuldt og helt op til sit navn) var ude og sige, at vi nok ikke turde gå ind i sådan en sammenligning.... __________________ Kim Østergaard
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|