Forfatter |
|
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
Sendt: 28 September 2007 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Exclusivehifi: Når jeg skriver "Exclusivehifi", så er det fordi du i din brugerprofil har kaldt dig selv for Exclusivehifi. ""-tegnene antyder blot at jeg mener dig som bruger, og ikke begrebet Exclusivehifi.
Det lyder rigtig fint at du vil lave alle de målinger der skal til. til det. Men det er selvfølgelig en skam at Basseø ikke kan være med. For mig er det kritiske i denne debat dog ikke, om der er forskel på komponenterne i de 2 forskellige modeller, som så skal være årsagen til prisforskellen. For det første ved jeg hvad elektronikkomponenter koster, og at det derfor ikke kan give ret stor prisforskel.... Dernæst kunne det hjo lige så godt være den skandinaviske udgave der er udstyret med de billigste komponenter .
Men... Det mest interessante i denne diskussion er for mig, om forstærkeren vitterligt kører klasse-A op til 200 watt. Og det forholder du dig ikke ret meget til. Som jeg skrev lidt højere oppe, så kræver det en tomgangsstrøm på hhv 7 eller 10 Ampere, hvis det skal leveres i hhv 8 eller 4 ohm. Nu da Basseø ikke har mulighed for at deltage, vil jeg meget gerne stille mig til rådighed. Jeg kører gerne vejen til Odense, for en gang for alle at få afklaret dette. Så er du nok også fri for at nogen evt beskylder dig for at manipulere med målingerne. Jeg kan evt hjælpe med at lave målingerne... Jeg er jo trods alt vant til at arbejde med elektronik på elektronikniveau, og ikke bare på betjeningsniveau.
Du siger bare en dato... 11-14 oktober kan jeg ikke.
Indtil da, må du meget gerne kommentere på problematikken om, at en 200 watt klasse-A forstærker teoretisk set ikke kan bruge mindre end 800 watt, og reelt nærmere 1000-1100. Og så det at den omtalte forstærker iflg Basseø er udstyret med en trafo på kun 600 VA. Hvordan forklarer man det?? __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
Til top |
|
|
HifiShop DK ApS Branchemedlem

HifiShop DK ApS
Bruger siden: 31 August 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 28
|
Sendt: 28 September 2007 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hurtig,
Diskussionen tager hele tiden en ny vending og jeg gentager bare, at jeg tager imod Bassøes opfordring/provokation (provokation ment venligt og ikke negativt) til en sammenligning af maskinerne - så får vi et komplet overblik. Det var nok ikke ventet, at jeg ville tage imod opfordringen, sådan som jeg læser jeres efterfølgende kommentarer.
Jeg har fra Xindak fået en liste over komponentforskelle - det drejer sig ikke kun om manglende WBT-stik som tidligere indikeret - og kan sige dig, at den skandinaviske udgave er noget bedre end den kinesiske.
Det er muligt, at du har et indgående kendskab til andre kinesiske maskiner (du nævnte selv Red Rose) og jeg kan ikke vurdere disse andre maskiner, hvor maskinerne er de samme. Det skal jeg som tidligere nævnt ikke gøre mig klog på, da jeg ikke har noget med dem og gøre, men for Xindaks vedkommende ER der forskel på den lokale Kina-maskine og eksport-versionen.
Sagen drejer sig ikke kun om ydelsen på blokkene, men generelt om forskel samt fordele/ulemper ved direkte import. Bassøe fremlagde det fra starten som om han havde indkøbt samme model som findes i skandinavien og sparet en masse penge. Det viste sig så ikke at være tilfældet.
Såfremt Bassøe ikke vil sammenligne maskinerne, så er debatten for vort vedkommende afsluttet.
__________________ Kim Østergaard
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 28 September 2007 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exclusivehifi skrev:
Nu synes jeg jo så, at Bassøe trækker lidt i land - både han og hurtig (sidstnævnte lever jo så fuldt og helt op til sit navn) var ude og sige, at vi nok ikke turde gå ind i sådan en sammenligning....
|
|
|
Jeg synes det er fint du tager fat om problemet... Jeg garanterer dig, at jeg ikke bakker ud.
Jeg vil i øvrigt ALDRIG påstå, at der ikke er forskel på de 2 produkter. Men jeg vil tro forskellen er forholdsvis lille, og formentlig står i stærk kontrast til den store prisforskel. Men som jeg har skrevet ovenfor, er det slet ikke det der interesserer mig i denne debat. Vi kan diskutere til hudløshed, om hvilken der er bedst og bruger de bedste komponenter, da det er en subjektiv vurdering. Det eneste du reelt vil kunne konkludere, er at der evt er forskel, men ikke hvilken er bedst. Hvis du er i tvivl, så spørg en BMW ejer og en Mercedes ejer, om det er BMW eller Mercedes der laver de bedste biler... Man vil kunne konstatere en forskel på de 2, men næppe blive enig om hvad der er bedst.
Hvad der ikke er en subjektiv vurdering, er til gengæld om forstærkeren kan levere 200 watt i klasse-A. Hvis Basseø ikke har mulighed for at komme forbi, synes jeg derfor stadig vi skal undersøge netop dette, da det vel er det eneste i denne diskussion hvor vi kan komme frem til et endegyldigt resultat. Hvis du har mod på det, kommer jeg gerne forbi Odense, og jeg skal gerne stå for at tage småkager osv med til arrangementet:
Jeg ved ikke om forum tillader hasardspil... Men i så fald vil jeg gerne sætte en 500-mand på, at forstærkeren ikke kører klasse-A op til 200 watt. Mit bedste bud er, at den i 4 ohm maks leverer 50 watt ren klasse-A. Nogen der tør vædde???
Nu hvor du har et grundigt kendskab til produktet, kan du så ikke fortælle hvilken impedans de 200 watt klasse-A leveres i??
Du siger at debatten drejer sig om fordele/ulemper ved direkte import... Og da du proklamerer at at din udgave leverer 200 watt klasse-A i modsætning til de direkte importeredes "kun" 50 watt, er det vel egentlig ret interessant om det passer. Ikke?? Så kan du en gang for alle bevise, at dine 200 watt klasse-A er korrekte. Med mindre du heller ikke selv tror på det?? Så kan jeg nemlig godt forstå at debatten skal afsluttes. Tager du imod udfordringen/tilbuddet? Jeg lover det bliver en god kage ... Min lokale bager er rocker god! Jeg kan så ved samme lejlighed tage en anden forstærker med, som vi kan lytte lidt til. Det kunne vel være meget hyggeligt. Måske tager jeg endda min DIYDAC med. Men den skal vi ikke snakke om på dette forum....
Alternativet er at Basseø kommer forbi Århus-egnen... SÅ skal jeg gerne køre den lange vej til Odense. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
Sendt: 28 September 2007 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Hurtig : Køb en blok hos exclusive, mål den igennem og returner indenfor 14 dages (returret ved fjernhandel  ). __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
Til top |
|
|
The Sandman Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 212
|
Sendt: 28 September 2007 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sikke en meget interresant debat! Jeg må dsv. give Hurtig ret i de påstanden som han ligger på forumet, hvis den Xindak vikerlig SKULLE levere 200 Watt i ren klasse A, så burde dens fysikse størrelse være dobbelt så stor, bare se på en Krell og Gravaty de er PÆNT store fordi de netop køre klasse A! Hvis Xindak skulle levere 200 Watt klasse A i dens størrelse så må de være de første der udnytter Nano teknologi  i deres forstærkere, så der måske er et lille kraftværk inden i  Som importør af disse Xindak, ville jeg da uden tvivl stille grejet op til test og få det hele lagt på bordet, så man ikke havner i samme utroværdige situation som f.eks. chippen.dk Men det er jo en hel anden snak!
__________________ Parasound HCA2200 MKII|P/LD-2000|M2Tech Young DSD|Apple Mac Mini|Apple TV|Panasonic VT55|Beogram 6500|Magnepan MG12|Harmonic Tech|Van Den Hul
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

|
Sendt: 28 September 2007 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes dog det er lidt betænkeligt når der bliver advaret imod nysound.com på xindaks site:

__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
Til top |
|
|

HifiShop DK ApS
|
Sendt: 28 September 2007 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Sandmand,
Vi har jo netop tilbud en komplet sammenligning af de to produkter men det bliver åbenbart ikke til noget. Jeg synes ikke det er særlig fair at opfordre folk til at købe og returnere.... det er useriøst. Om blokken fra Xindak har 200w i kl. A vil fremgå af tekniske data på produktet, som p.t. efterprøves. Dog gentager jeg IGEN at ydelsen blot er et ud af mange punkter i denne dialog og skal ikke behandles særskilt
|
Til top |
|
|

HifiShop DK ApS
|
Sendt: 28 September 2007 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Xindak må vel have en grund til det... husk lige på, at de monoblokke Bassøe købte hos NY Sound kom uden serienumre ifølge hamselv.
|
Til top |
|
|
The Sandman Forum Bruger

|
Sendt: 28 September 2007 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exclusivehifi skrev:
Hej Sandmand,
Vi har jo netop tilbud en komplet sammenligning af de to produkter men det bliver åbenbart ikke til noget. Jeg synes ikke det er særlig fair at opfordre folk til at købe og returnere.... det er useriøst. Om blokken fra Xindak har 200w i kl. A vil fremgå af tekniske data på produktet, som p.t. efterprøves. Dog gentager jeg IGEN at ydelsen blot er et ud af mange punkter i denne dialog og skal ikke behandles særskilt
|
|
|
Ja, men sådan som det ser ud, så kan manden jo ikke lige komme forbi lige pt. og der er da ingen der har snakket om at retunere det køb han nu engang har gjort, hvad enten den er ægte eller ej.  __________________ Parasound HCA2200 MKII|P/LD-2000|M2Tech Young DSD|Apple Mac Mini|Apple TV|Panasonic VT55|Beogram 6500|Magnepan MG12|Harmonic Tech|Van Den Hul
|
Til top |
|
|

HifiShop DK ApS
|
Sendt: 28 September 2007 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Sandmand,
Jeg refererede til indlæg af Hurtig:
Hurtig : Køb en blok hos exclusive, mål den igennem og returner indenfor 14 dages (returret ved fjernhandel ). __________________ Kim Østergaard
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

|
Sendt: 28 September 2007 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exclusivehifi skrev:
Hej Sandmand,
|
|
|
Han skulle ikke købe og returnere, han skulle købe, måle og så returnere !!!
Men den burde jo holde hvad der blevt lovet, derved ville han ikke returnere den, da han ville købe den på stedet ifølge hurtig selv .
Men hvis der ikke er andre muligheder, så var det vejen frem.
Ellers kan du jo bare lade ham komme med kage, så kan i teste i Odense.
|
Til top |
|
|
The Sandman Forum Bruger

|
Sendt: 28 September 2007 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exclusivehifi skrev:
Hej Sandmand,
Jeg refererede til indlæg af Hurtig:
Hurtig : Køb en blok hos exclusive, mål den igennem og returner indenfor 14 dages (returret ved fjernhandel ). |
|
|
Ja ja den har jeg set, men nu var det Bassøe jeg tænkte på, det andet er jo ikke aktuelt. __________________ Parasound HCA2200 MKII|P/LD-2000|M2Tech Young DSD|Apple Mac Mini|Apple TV|Panasonic VT55|Beogram 6500|Magnepan MG12|Harmonic Tech|Van Den Hul
|
Til top |
|
|

HifiShop DK ApS
|
Sendt: 28 September 2007 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøes egen opfordring var, at han ville komme forbi, så vi kunne sammenligne, hviklet vi acceptered - det har han så ikke mulighed for alligevel. OK gutter ? __________________ Kim Østergaard
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

|
Sendt: 28 September 2007 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Exclusivehifi: Jeg citerer lige dit tredie indlæg i denne tråd
Citér:
Jeg har sammenlignet tekniske data på 8800MNe og 8800MN - blokkene der importeres til Skandinavien har helt andre data og bl.a. drift i ren kl. A på 200 w/kanal, hvor den kinesiske model yder 50w pr. kan i kl. A og herefter skifter over til AB. Ydelsen er derfor tættere på XA8550 som i Danmark sælges for 8.700 (vejl udsalg). |
|
|
Du nævner det selv som et væsentligt punkt, for mit vedkommende er det det væsentligste punkt overhovedet.
Om der er brugt den ene form for højttalerterminaler eller en anden, er langt fra så vigtigt som ydelsen i klasse A.
Da hurtig antød du/I refererede til specifikationer leveret fra Xindak, tilbageviste du det nærmest. Nu skriver du det ER specs fra leverandør. Er det kun mig som bliver forvirret ?
Jeg er ikke efter dig, men vil gerne have opklaret hele dette dilemma.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 28 September 2007 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når du siger at de 200 watt klasse-A vil fremgå af de tekniske data, som pt efterprøves... Hvad mener du så?? Vil du læse de tekniske data igennem og se om det er rigtigt?? I så fald opdager du jo ikke om Xindak har fiflet med nogle data.
Hvis du er så interesseret i at få sandheden frem som du selv giver udtryk for, hvorfor tør du så ikke tage imod chancen for at målt det hele igennem??? Jeg har endda tilbudt at tage kage med. Der er ingen grund til at snakke udenom fordi Basseø ikke har mulighed for at komme med. Lad os nu bare få det målt igennem, og så konstateret om det passer, når du påstår den leverer 200 watt klasse-A.
Hvorfor er det i øvrigt at du slet ikke vil kommentere det faktum, at 200 watt klasse-A minimum kræver 800 watt tomgangsforbrug, og i praksis nærmere 1000-1100 watt, og så det at trafoen kun er på 600 VA?? Er det fordi du selv kan se, at beviserne for de 200 watt klasse-A så småt begynder at smuldre??
Det med at købe en forstærker til at teste, og så benytte de 14 dages returret... Nope. Det gider jeg ikke. Men hvis man ville, kunne man faktisk beholde den flere måneder, og så alligevel kræve købet ophævet, hvis det viser sig at forstærkeren ikke lever op til de oplyste data. Men det vil jeg ikke.... Der er ingen grund til at gå til sådanne metoder. Men det undrer mig meget, at du er så modvillig, når det gælder om at få konstateret, om dine påstande om 200 watt klasse-A sandt eller falsk. Hvorfor vil du ikke det??
Jeg er for øvirgt ligeglad med om Basseø's forstærkere mangler serienumre... Prøv hellere at besvare mine spørgsmål om dine påståede 200 watt klasse-A. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

|
Sendt: 28 September 2007 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exclusivehifi skrev:
Xindak må vel have en grund til det... husk lige på, at de monoblokke Bassøe købte hos NY Sound kom uden serienumre ifølge hamselv. |
|
|
Bare for lige at pointere, det er betænkeligt at købe hos nysound.com, når der advares fra Xindak. Det var det jeg mente.
@Hurtig: Nu kunne det jo være, at netop trafo er en anden i den "korrekte" model ?
Men jeg forstår heller ikke hvorfor han ikke for dig til Odense i en ruf, så vi kan få det afgjort  __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
Til top |
|
|
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
Sendt: 28 September 2007 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exclusivehifi skrev:
Nu synes jeg jo så, at Bassøe trækker lidt i land |
|
|
Egentlig ikke, jeg er flyttet for 2 uger siden og mine nuværende økonomiske forhold(har ikke tænkt mig at gå i detaljer her) gør at jeg ikke kan tillade mig at tage helt til Odense for "bare" at få sammenlignet noget hifi.
Det kan du så kalde "at trække i land" hvis du vil men for mig er der vigtigere ting i livet end hifi(ved godt det er blasfemi at sige sådan ), feks mad på bordet etc.
EDIT : Det burde jeg så havde tænkt på inden mit tilbud men alle kan vel være lige lovligt hurtig på aftrækkeren engang imellem. 
|
Til top |
|
|
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
Sendt: 28 September 2007 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
Exclusivehifi skrev:
|
|
Egentlig ikke, jeg er flyttet for 2 uger siden og mine nuværende økonomiske forhold(har ikke tænkt mig at gå i detaljer her) gør at jeg ikke kan tillade mig at tage helt til Odense for "bare" at få sammenlignet noget hifi.
Det kan du så kalde "at trække i land" hvis du vil men for mig er der vigtigere ting i livet end hifi(ved godt det er blasfemi at sige sådan ), feks mad på bordet etc.
EDIT : Det burde jeg så havde tænkt på inden mit tilbud men alle kan vel være lige lovligt hurtig på aftrækkeren engang imellem. 
|
|
|
Mon ikke du kunne køre med Hurtig, han kører sikkert også hurtigt
|
Til top |
|
|
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
Sendt: 28 September 2007 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exclusivehifi det var jo nu engang dig selv der dragede de 200watt klasse A ind i billedet så nu skal du ikke stikke af.
Hvis det er fordi du mod hvad du ellers har nævnt, ikke har grej, kompetence eller faciliter til og måle dem igennem, tager jeg gerne udstyr med til det, helt kvit og frit for dig, det kan være det endda kan laves således så både jeg, Hurtig og dig selv overværer testen? så kan det vidst ikke blive mere reelt. Og vi kan få afklaret din obskure påstand. Og du har endda muligheden for og sælge en til mig her, da jeg har lovet dig jeg køber et sæt hvis de levere det du siger.
(Hans J, desvære er det en rigtig dårlig ide og købe en på nettet og måle den igennem også returnere den, da du skal have låget af forstærkeren for og måle tomgangsstrøm osv. jeg er ikke sikker på returretten gælder mere så) __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
Til top |
|
|
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
Sendt: 28 September 2007 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
Exclusivehifi skrev:
|
|
|
|
|
Eller tag med Per N, han er også fra Nordjylland, og flyver et eller andet, så der er nok af muligheder for at komme afsted
|
Til top |
|
|