Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 22:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Selvimport og producenter/forhandlere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 28 September 2007 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:

Exclusivehifi skrev:
Xindak må vel have en grund til det... husk lige på, at de monoblokke Bassøe købte hos NY Sound kom uden serienumre ifølge hamselv.

@Hurtig: Nu kunne det jo være, at netop trafo er en anden i den "korrekte" model ?

Ifølge Xindaks engelske hjemmeside har deres eksport model 8800MNe en 600w trafo hvilket er det samme som i kineser udgaven 8800MN.

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe

HifiShop DK ApS
Branchemedlem
Branchemedlem
HifiShop DK ApS

Bruger siden: 31 August 2007
Lokalitet: Fyn

Hej Hans,

Personligt tror jeg, at der skal meget til før en producent ligefrem sætter en advarsel på sin hjemmside. Det må undre, hvorfor ingen interesserer sig for, hvorfor der ikke var serienumre på kinesiske blokke... hvem køber cykler eller biler, hvor stelnummeret er væk ?

Jeg har ikke flere kommentarer til "Hurtig" da dialogen ikke er særlig nuanceret og han opfordrer til at købe hos os og så bare returnere. Vi har tilbudt komplet sammenligning af den kinesiske blok med den europæiske blok, således, at der er tale om en seriøs gennemgang af vort produkt sammenlignet med et kinesisk produkt.

Samtidig har vi enddog tilbudt at resultatet så efterfølgende offentliggøres i forskellige medier, som et alment indslag om 'fordele og ulemper ved egen import' - hvis man er så sikker på, at den kinesiske version er identisk med den europæiske og man har ''sparet en masse penge'', hvorfor tager man så ikke imod tilbuddet ? Det er det hele denne diskussion drejer sig om og startede på.

Jeg hæfter mig blot ved, at det åbenbart ikke har nogen interesse alligevel, selvom der blev råbt højt op. Jeg vil derfor ikke bruge tid på blot en måling/test af vores produkt, hvilket vel er fair nok, nu hvor personer her på dette forum selv havde fremprovokeret en sammenligning - eller hvad ?

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland

hmm bare den skide kage Hurtig har vist kunne sagtens få mig til at køre flere kilometer 
Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland

Per N skrev:

(Hans J, desvære er det en rigtig dårlig ide og købe en på nettet og måle den igennem også returnere den, da du skal have låget af forstærkeren for og måle tomgangsstrøm osv. jeg er ikke sikker på returretten gælder mere så)

Nå, øv det ved jeg ikke noget om . Det var nu også mest ment som en provokation, så vi kunne få en reel test i Odense.

Jeg kender faktisk ikke konkret forskellen imllem klasse A og andre klasser, ved bare at 200W klasse A er rigtig rigtig meget .

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 September 2007 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

@ Per N:
Fremragende idé... Jeg kan også sagtens tage måleudstyr med... Har eks et nylig kalibreret multimeter, der sagtens kan afgøre om forstærkerens tomgangsstrøm er tilstrækkelig til at levere 200 rene klasse-A watt.

Det med at købe en forstærker og så sende den retur efter gennemmålingen, er i øvrigt ikke noget problem, hvis den ikke leverer det lovede. Så er den nemlig solgt på falske forudsætninger, og så har man krav på at handlen går tilbage... Du skal endda ikke engang selv betale transportudgifterne.
Me jeg synes ikke vi skal gribe til så drastiske metoder... Lad os hellere se Exclusivehifi's gode intentioner... Han bragte jo selv de 200 watt klasse-A på banen (som du også nævner), som en vigtig forskel fra Basseø har købt. Så må han også kunne stå inde for det....

@ Guldkysten:
Fremragende idé at Basseø kan køre med Per N... Er Per N med på det?? En billet fra Thisted til et eller andet sted i Nordjylland må være indenfor rækkevidde. Hvor langt fra Thisted bor Per N mon??
Så kunne de jo komme forbi mig, så vi alle kunne køre sammen det sidste stykke vej til Odense. Jeg står stadig fast ved tilbuddet om at tage kage med .

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2007 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

Exclusivehifi skrev:

Det må undre, hvorfor ingen interesserer sig for, hvorfor der ikke var serienumre på kinesiske blokke... hvem køber cykler eller biler, hvor stelnummeret er væk ?

Jeg har ikke flere kommentarer til "Hurtig" da dialogen ikke er særlig nuanceret og han opfordrer til at købe hos os og så bare returnere. Vi har tilbudt komplet sammenligning af den kinesiske blok med den europæiske blok, således, at der er tale om en seriøs gennemgang af vort produkt sammenlignet med et kinesisk produkt.

Samtidig har vi enddog tilbudt at resultatet så efterfølgende offentliggøres i forskellige medier, som et alment indslag om 'fordele og ulemper ved egen import' - hvis man er så sikker på, at den kinesiske version er identisk med den europæiske og man har ''sparet en masse penge'', hvorfor tager man så ikke imod tilbuddet ? Det er det hele denne diskussion drejer sig om og startede på.

Jeg hæfter mig blot ved, at det åbenbart ikke har nogen interesse alligevel, selvom der blev råbt højt op. Jeg vil derfor ikke bruge tid på blot en måling/test af vores produkt, hvilket vel er fair nok, nu hvor personer her på dette forum selv havde fremprovokeret en sammenligning - eller hvad ?

Serienummeret er så vidt jeg kan se bare et klistermærke og det tager det ikke lang tid at pille af og det er helt forståeligt hvis leverandøren ikke vil have problemer med Xindak da de jo ikke må sælge 8800MN til Europa. Det gør ikke automatisk produktet dårligere af den grund.

Angående sammenligning så var jeg lidt for hurtigt ude i første omgang, ikke fordi jeg er bange eller nervøs for det men simpelthen fordi jeg ikke kan forsvare sådan en ekstra udgift lige pt. Skal jeg virkelig sende et konto udtog til dig fra mine og min kærestes konti før du tror på det?  (ikke at jeg har tænkt mig at offentliggøre min økonomi for nogen).

Endvidere så kan jeg ikke se hvorfor du har så svært ved at svare på Hurtigs spørgsmål, en forstærker der trækker 800-1100 watt KONSTANT kan ikke nøjes med en 600w trafo, det er åbenlyst for alle der ved bare lidt om forstærker teknik.

Til slut så har jeg erkendt at der sikkert nok kan være nogle små forskelle men mon ikke de i det store og hele ikke er hørbare? Feks WBT terminaler, det er da fint nok men lyden bliver nok ikke meget anderledes af den grund.

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 September 2007 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Exclusivehifi skrev:

How how....  Jeg har IKKE opfordret til at købe en forstærker og returnere den! Tværtimod!! Jeg sagde at man var i sin fulde ret til det, hvilket man er, men at jeg IKKE mente der var nogen grund til det. Den eneste der opfordrer til det, er faktisk dig selv, da du nu lige pludselig ikke tør lade en forstærker teste for om den vitterligt leverer 200 watt klasse-A.
Vil du straks rette dit indlæg??

Når du har gjort det, kan du jo overveje alligevel at fortsætte dialogen, da jeg jo IKKE har opfordret til sådan en svinestreg som det ville være at købe en forstærker og så returnere den.

Og derfor kan du roligt kommentere de 200 watt klasse-A, som du jo faktisk selv bragte på banen... Og drop nu bare udenomssnakken om hvorfor du ikke vil svare mig. Det viser bare med meget stor tydelighed, at du mener at have noget at skjule, for ellers ville du med dine gode intentioner nok hurtigt sørge for at stable en måle-session på benene, så du kunne vise din rigtighed.

Det er meget mere effektivt end at prøve at vise din rigtighed, ved at fortælle at du ikke vil kommentere mine indlæg.... Desværre har jeg flere gange set forhandlere/importører der ikke længere vil diskutere med mig, ganske enkelt fordi jeg har fremlagt de kolde facts, der ofte strider imod Deres noget mere svævende beviser. Men nu har du virkelig muligheden for en gang for alle at bevise at du har gode intentioner, og at jeg tager fejl.... Spørgsmålet er om du selv tror på det??

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2007 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Når du har gjort det, kan du jo overveje alligevel at fortsætte dialogen, da jeg jo IKKE har opfordret til sådan en svinestreg som det ville være at købe en forstærker og så returnere den.

Det var nu mig der kom med den idé, vidste ikke ligefrem det var en svinestreg .

Men hvis det var den eneste mulighed for at få testet den ?

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 28 September 2007 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:
Hurtig skrev:

Det var nu mig der kom med den idé, vidste ikke ligefrem det var en svinestreg .

hmm hvad kalder du det så, og du klager sikkert over at tingene er for dyre her i dk, at man laver sådan et nummer, med det formål, gør jo ikke ligefrem tingene billigere, vel

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2007 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Guldkysten skrev:
Hans J skrev:
Hurtig skrev:

hmm hvad kalder du det så, og du klager sikkert over at tingene er for dyre her i dk, at man laver sådan et nummer, med det formål, gør jo ikke ligefrem tingene billigere, vel

Ja, hvis du læser tråden igennem igen, så kunne du se hvorfor jeg foreslog det.

Det var en bevidst provokation af Exclusivehifi til at komme ud af busken. Vil han ikke stille op, så kunne hurtig eller en anden som havde udstyr og forstand til at på-/afvise om det er korrekt den yder 200W i klasse A.

Tror nu også de fleste ville vælge og beholde den hvis den levede op til de 200W i klasse A.

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 28 September 2007 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:
Guldkysten skrev:
Hans J skrev:
Hurtig skrev:

Det var en bevidst provokation af Exclusivehifi til at komme ud af busken. Vil han ikke stille op, så kunne hurtig eller en anden som havde udstyr og forstand til at på-/afvise om det er korrekt den yder 200W i klasse A.

Tror nu også de fleste ville vælge og beholde den hvis den levede op til de 200W i klasse A.

Jeg vil så returnere, og sige jeg synes du skulle læse tråden, Exclusivehifi har da taget imod, det er jo trådstarter der gemmer sig i busken nu

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2007 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Guldkysten skrev:
Hans J skrev:
Guldkysten skrev:
Hans J skrev:
Hurtig skrev:

Jeg vil så returnere, og sige jeg synes du skulle læse tråden, Exclusivehifi har da taget imod, det er jo trådstarter der gemmer sig i busken nu

Njjaaaa, både og, han har begrundet det med økonomi, det må man acceptere.

Men både huritg og Per N, har tilbudt at komme forbi og gennemgå sådan en Xindak, det som vi gerne vil have bevist er, at den kan pøse 200W ud i klasse A. Og til det formål er Bassøe´s Xindakblok ikke nødvendig.

Jeg tror jeg vil købe det system de har på deres hjemmeside:

2x Xindak 8800MNe (2x200W Klasse A) + 1xXA3200MkII til kr. 23.995,-, for det er dælme billigt for så mange watt i klasse A.

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 28 September 2007 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:
Guldkysten skrev:
Hans J skrev:
Guldkysten skrev:
Hans J skrev:
Hurtig skrev:

Njjaaaa, både og, han har begrundet det med økonomi, det må man acceptere.

Men både huritg og Per N, har tilbudt at komme forbi og gennemgå sådan en Xindak, det som vi gerne vil have bevist er, at den kan pøse 200W ud i klasse A. Og til det formål er Bassøe´s Xindakblok ikke nødvendig.

Jeg tror jeg vil købe det system de har på deres hjemmeside:

2x Xindak 8800MNe (2x200W Klasse A) + 1xXA3200MkII til kr. 23.995,-, for det er dælme billigt for så mange watt i klasse A.

Hvad er ikke nødvendig, det der startede det hele var da om hvorvidt der var forskel på den skandinaviske og den lokale kinesiske version, al det andet er da noget som parametre rytterne har fastlåst sig på, det hele startede med at det blev postuleret at der ingen forskel var på den kinesiske og den skandinaviske udgave, og nu er fokus så drejet

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 28 September 2007 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

@Hurtig : hvor findes den kage, jeg kan ikke få den ud af hovedet, så må jeg jo omkring Århus en dag hvor jeg kører hjem fra arbejde 

kennethnr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2006
Sendt: 28 September 2007 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

Guldkysten skrev:

Hvad er ikke nødvendig, det der startede det hele var da om hvorvidt der var forskel på den skandinaviske og den lokale kinesiske version, al det andet er da noget som parametre rytterne har fastlåst sig på, det hele startede med at det blev postuleret at der ingen forskel var på den kinesiske og den skandinaviske udgave, og nu er fokus så drejet

Det er en taktik der med fordel er blevet brugt før på dette forum - specielt hvis man er på vej til at skulle indrømme man ikke havde ret.

Jeg håber der findes en løsning på at få sammenlignet de 2 produkter - jeg synes det er lidt synd at nogen forsøger at flytte focus til noget der er semi OT, det er jo ikke fordi topic ikke er interesant nok.

Til top Vis kennethnr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethnr

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2007 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

kennethnr skrev:

Guldkysten skrev:

Det er en taktik der med fordel er blevet brugt før på dette forum - specielt hvis man er på vej til at skulle indrømme man ikke havde ret.

Jeg håber der findes en løsning på at få sammenlignet de 2 produkter - jeg synes det er lidt synd at nogen forsøger at flytte focus til noget der er semi OT, det er jo ikke fordi topic ikke er interesant nok.

Jeg mener der er bred accept for, der sikkert er nogle konstruktive forskelle.

Men når der fra Exclusivehifi bliver smidt et argumnet som 4 gange så høj klasse A drift, så mener jeg ikke det er at flytte fokus. Jeg vil mene det er et væsentligt argument som kræver undersøgelse.

Det er Exclusivehifi som mener det er en af grundene til at købe den via autoriseret forhandler/distributør. Men okay vi kan da godt nøjes med, at se om der er brugt lidt andre kondensatore, for det er jo helt klart mere vigtigt, end om den yder 50w eller 200w i klasse A, NOT.

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 28 September 2007 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

----------------------------------
Fanatisme er den største trussel mod mennesket.

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2007 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Øh, nu har jeg et par gange i den her tråd selv nævnt at der sikkert nok er nogle komponentmæssige forskelle, jeg vil dog komme med den påstand at de ikke er noget man skal bekymre sig så forfærdeligt om. Hvis det er på linje med tidligere nævnte WBT kontakter så er det vist ikke ligefrem noget der burde have den store effekt på lyden. Personligt så sover jeg ihvertfald fint om natten og bekymrer mig ikke synderligt om nogle små forskelle, lyden er jeg på nuværende tidspunkt fuldt tilfreds med og føler ikke at jeg mangler noget. For mig har de været alle pengene værd.

Men selvfølgelig, hvis Exclusivehifi kan påvise nogle store betydelige forskelle som har en reel betydning for lyden vil jeg da tage det til efterretning. Men så længe den eneste forskel Exclusivehifi kan komme med er WBT kontakter, CE mærkning og så de famøse og højst tvivlsomme 200 Klasse A watt vil jeg fortsat være meget skeptisk.

Om man vil tro på min forklaring om at jeg ikke lige pt har de økonomiske midler til at rejser nogen steder må man så selv om. Det ødelægger ikke min nattesøvn at nogen tror jeg ikke tør at stille op med min forstærker og at det er derfor jeg ikke vil deltage.

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 28 September 2007 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Spiller man op til bal, så er man sgu nød til at tage imod gæsterne, sådan er det bare, desuden vent nu og se hvad Per N siger, så er der no return

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2007 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

Har faktisk læst mit første indlæg som startede tråden og der siger jeg faktisk at produkterne NORMALT er helt ens. Så umiddelbart har jeg aldrig sagt noget om at de VAR helt ens men kun at de med stor sandsynlighed var det. Det er så nu kommet frem at de ikke har WBT som dem til det Europæiske marked men det er så ikke ligefrem den vilde forskel i mine øjne. Men jeg ser da frem til nogle rigtige og konkrete forskelle som har nogen betydning, om en kondensator eller lignende er af det "rigtige" mærke er i mine øjne lidt lige meget så længe de er dimensioneret korrekt til konstruktionen. Billige komponenter kan sagtens være af en god kvalitet selvom de ikke har et fancy og velkendt navn.

Det burde faktisk ikke være nødvendigt for nogen som helst at møde op til en test, måling og sammenligning for Xindak i Kina har vel den fornødne dokumentation så det er vel ikke sværere end at Exclusivehifi beder Xindak om de relevante informationer om begge modeller.

<< Forrige Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes